Mercedes-Benz presenteert de nieuwe E63 AMG Limousine en Estate. Vergeleken met hun voorgangers zijn de nieuwe modellen nog krachtiger. In basisconfiguratie is de 5,5-liter AMG V8 al goed voor een vermogen van 410 kW/557 pk en een koppel van 720 Nm. De nieuwe S-uitvoeringen hebben zelfs de beschikking over 430 kW/585 pk en 800 Nm. Voor het eerst is de E63 AMG leverbaar met het innovatieve 4MATIC vierwielaandrijvingsysteem met een bijzonder sportieve set-up. De nieuwe E 63 AMG-modellen vallen ook op door de zeer dynamische nieuwe ‘look’.
De nieuwe E 63 AMG beschikt over de 5,5-liter AMG V8 biturbo-krachtbron. Door een verhoogde inspuit- en turbodruk levert deze een vermogen van 410 kW/557 pk (was 386 kW/525 pk) bij 5.500 tpm. Het maximale koppel van 720 Nm (was 700 Nm) is beschikbaar tussen 1.750 en 5.250 tpm. In de uitvoering met achterwielaandrijving (uitsluitend Limousine) leidt dit tot een acceleratie van 0-100 km/h in 4,2 s en een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km. De versie met sportief afgestemde 4MATIC-vierwielaandrijving sprint in 3,7 s van 0-100 km/h (Estate: 3,8 s). Nieuw is de E 63 AMG in S-specificatie, die standaard wordt geleverd met 4MATIC permanente vierwielaandrijving. Daarbij levert de AMG V8 een vermogen van 430 kW/585 pk bij 5.500 tpm en een koppel van maar liefst 800 Nm tussen 1.750 en 5.500 tpm. Het S-model heeft 3,6 seconden nodig voor de sprint van 0-100 km/h (Estate: 3,7 s). Ondanks het enorme prestatiepotentieel zijn de officiële verbruikscijfers volgens de New European Driving Cycle (NEDC) relatief gunstig. De achterwielaangedreven E 63 AMG Limousine laat 9,8 l/100 km voor zich optekenen (CO2: 230 g/km). Het gemiddelde verbruikscijfer voor de 557 pk en 585 pk sterke 4MATIC-versies bedraagt 10,3 l/100 km (CO2: 242 g/km). De Estate-modellen met 4MATIC zijn goed voor 10,5 l/100 km (CO2: 246 g/km). Met deze cijfers behoort de AMG V8 tot de meest efficiënte motoren in zijn segment. Bovendien voldoen alle versies aan de Euro 6-emissie-eisen die vanaf 2015 in werking treden.
AMG SPEEDSHIFT sporttransmissie met persoonlijke set-up
Alle nieuwe E 63 AMG-modellen worden standaard geleverd met de AMG SPEEDSHIFT MCT 7-traps sporttransmissie. Deze biedt keuze uit vier modi: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) en M (Manual). In ‘C’ is de brandstofbesparende ECO start/stop-functie actief. In ‘S’-, ‘S+’- en ‘M’-modus wordt deze functie uitgeschakeld. De transmissie schakelt dan nog sneller en het geluid is nog intenser. De automatische ‘double declutch-‘ en RACE START-functie zijn inbegrepen.
Dynamisch afgestemde 4MATIC vierwielaandrijving
Voor het eerst is de E 63 AMG ook leverbaar met 4MATIC permanente vierwielaandrijving. Onder normale omstandigheden wordt de aandrijfkracht in een verhouding van 33/67% naar de voor- en achteras gestuurd. Dankzij een meervoudige plaatkoppeling met lock-functie vanaf 50 Nm kan de aandrijfkracht variabel worden verdeeld. Vooral onder winterse omstandigheden zorgt het systeem zo voor maximale grip. Het innovatieve karakter blijkt ook uit de compacte opzet. Zo is het langsdifferentieel volledig geïntegreerd in de transmissie. Het extra gewicht van het 4MATIC-systeem bedraagt slechts 70 kg. Het drietraps ESP is volledig aangepast aan dit geavanceerde vierwielaandrijvingsysteem. In de Sport-en Handling-modus voorkomt Torque Vectoring Brake met gerichte remingrepen op individuele wielen eventuele neigingen tot onderstuur. Ook de CLS 63 AMG-modellen worden leverbaar met 4MATIC.
De E 63 AMG S
Nieuw in het programma is de E 63 AMG S. Deze 430 kW/585 pk sterke uitvoeringen (Limousine en Estate) worden standaard geleverd met een sperdifferentieel achter. Dit verbetert de grip en daarmee de dynamiek, vooral op afgesloten circuits. Ook worden de S-modellen standaard geleverd met het AMG RIDE CONTROL sportonderstel met elektronisch aangestuurde demping. De vooras is uitgevoerd met stalen veren, terwijl achter luchtvering wordt toegepast. De bestuurder kan via de AMG DRIVE UNIT kiezen uit de Comfort-, de Sport- en de Sport plus-modus. De S-modellen beschikken ook over nieuwe onderstelcomponenten van aluminium. Samen met andere aanpassingen zoals extra negatief camber voor en achter leidt dit tot een uitzonderlijke mate van grip en dynamiek én een zeer neutraal bochtgedrag. Overigens hebben alle nieuwe E 63 AMG-modellen een spoorbreedte op de vooras die ten opzichte van hun voorganger met 48 mm is gegroeid. Dit zorgt voor duidelijk meer stabiliteit en extra ‘gevoel’ bij hoge bochtsnelheden.
Standaard op alle modellen is de elektromechanische AMG-parameter. Deze werkt snelheidsafhankelijk en heeft een zeer directe overbrenging van 14:1 - een belangrijke factor als het gaat om het optimaal ervaren van de dynamiek. Het AMG high performance-remysteem met geperforeerde en inwendig geventileerde 360 mm-schijven voor en achter is standaard op alle modellen. Bij de S-versies zijn rode remklauwen standaard. Een remsysteem met carbon-keramische remschijven (402 mm) is optioneel voor de S-uitvoeringen.
Fascinerend AMG-uiterlijk
De dynamische kwaliteiten van de nieuwe E 63 AMG-modellen worden weerspiegeld door een krachtig uiterlijk. Eyecatchers zijn de kenmerkende AMG ‘twin-blade’grille en de zogenaamde A-wing, een voorspoiler in de vorm van een gestileerde ‘A’. In deze voorspoiler zijn drie ruim gedimensioneerde luchtinlaten geïntegreerd. Andere typische AMG-details zijn de splitter, zijdelingse luchtopeningen en de zwarte diffuser waarin de vier uitlaatpijpen uitmonden. Bij de S-modellen is de A-wing uitgevoerd in hoogglans zwart en de splitter in chroom. Bovendien hebben de S-modellen 19-inch AMG-velgen in plaats van 18-inch voor de andere uitvoeringen.
Interieur: exclusief sportief
In het overwegend zwarte interieur springen de AMG-sportstoelen direct in het oog. De gordels zijn evenals de stiksels van de lederen bekleding uitgevoerd in contrasterend zilvergrijs. Het AMG performance stuur is zowel onder als boven afgevlakt en bekleed met nappaleder. De gripzones zijn juist bekleed met Alcantara. Tot de standaarduitrusting behoren LED-hoofdverlichting, ATTENTION ASSIST, COLLISION PREVENTION ASSIST, AMG-dorpellijsten met LED-verlichting, aluminium sportpedalen en metallic lak. Als optie zijn diverse carbon- en andere stylingpackages leverbaar. Een andere bijzondere optie is het high-end Bang & Olufsen BeoSound AMG surround sound system (Dolby Digital 5.1) met 1.200 Watt-versterker, 14 luidsprekers en digitale soundprocessor. De tweeters met AcousticLens Technology zijn verlicht. Via het COMAND multimediasysteem is de geluidsbeleving naar persoonlijke wens instelbaar.
De achterwielaangedreven E 63 AMG Limousine wordt in mei op de markt verwacht. In het derde kwartaal van dit jaar volgen de uitvoeringen met 4MATIC permanente vierwielaandrijving. De exacte specificaties en de prijzen zijn nog niet bekend.
Klik op één van de foto's voor een vergroting:
Mercedes-Benz E63 AMG: nog krachtiger en nu ook met 4MATIC
- MercedesForum.nl/be
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
- Contacteer:
- MercedesForum.nl/be
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
- Contacteer:
- Ed
- Moderator
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
- Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
- Locatie: Rotterdam
Die S212 E63 in het wit
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
De 'AMG S', 585PK(!), dat is meer dan de SLS AMG en 800Nm koppel en dan het vermogen op 4 wielen
3,7 seconde naar de 100.. Michel beweerde dat 3.418 seconde onmogelijk was en 4.2 seconde veel reëler is en daar hebben we een sixpack Heineken op gezet.
@Michel, wie heeft nu gewonnen?
3,7 seconde naar de 100.. Michel beweerde dat 3.418 seconde onmogelijk was en 4.2 seconde veel reëler is en daar hebben we een sixpack Heineken op gezet.
@Michel, wie heeft nu gewonnen?
- Michel: 4.2 - 3.7 = 0.5 seconde ernaast
- Peter: 3.7 - 3.418 = 0.282 seconde ernaast
#doeslief
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
maar een amg S??
Is MB overgenomen door Porsche?
verder ziet het er beter uit dan de mopf 212!!
Grtz
Is MB overgenomen door Porsche?
verder ziet het er beter uit dan de mopf 212!!
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- kickdownkiko
- Berichten: 6058
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
En bedankt voor mijn nieuwe bureaublad achtergrond.. ( @Giga foto's +1)
Vindt ze als met bijna alle Mopf mooier dan de premopf. Minder "Aziatisch" dan de premopf maar dat heeft vooral meer met Mercedes te maken als met het AMG verhaal. De voorbumper is werkelijk schitterend. Een kunstwerkje op zich.. De "gouden" remklauwen zijn dus standaard en de rode voor de S? ( S? Ach beter goed gestolen als slecht bedacht ). Ben benieuwd of de 'S' dan achter het AMG embleem komt te staan, of het alleen voor spotters te onderscheiden wordt? Ik hoop het laatste.. Laat de eerste testvluchten van Autoweek, Autoblog en bijvoorbeeld Chris Harris maar komen Nieuwsgierigst ben ik naar de 4 matic uitvoering en in S uitvoering, maar dat lijkt me logisch
Vindt ze als met bijna alle Mopf mooier dan de premopf. Minder "Aziatisch" dan de premopf maar dat heeft vooral meer met Mercedes te maken als met het AMG verhaal. De voorbumper is werkelijk schitterend. Een kunstwerkje op zich.. De "gouden" remklauwen zijn dus standaard en de rode voor de S? ( S? Ach beter goed gestolen als slecht bedacht ). Ben benieuwd of de 'S' dan achter het AMG embleem komt te staan, of het alleen voor spotters te onderscheiden wordt? Ik hoop het laatste.. Laat de eerste testvluchten van Autoweek, Autoblog en bijvoorbeeld Chris Harris maar komen Nieuwsgierigst ben ik naar de 4 matic uitvoering en in S uitvoering, maar dat lijkt me logisch
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Inderdaad een hele prestatie voor zo'n grote autoMaus2000 schreef:3.7 naar de 100 Dat is net zo rap als een Porsche 911 Turbo
Alleen de 911 Turbo S is sneller (3.4)
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Leuk, hebbuh hebbuh.....
Maar de verbruikscijfers vormen wel de komische noot van het verhaal, en als je dit soort auto's contant aftikt zal het je ook hoogstwaarschijnlijk worst wezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle
Maar de verbruikscijfers vormen wel de komische noot van het verhaal, en als je dit soort auto's contant aftikt zal het je ook hoogstwaarschijnlijk worst wezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Ben ik het niet helemaal mee eens.W220L schreef:Maar de verbruikscijfers vormen wel de komische noot van het verhaal, en als je dit soort auto's contant aftikt zal het je ook hoogstwaarschijnlijk worst wezen.........
Wij hebben in de jaren '80 een BMW ( ) 745i gehad, pa reed vaak naar het zuiden van Duitsland en werd gewoon helemaal gek van de vele malen tanken en werd die snel omgeruild voor een W123 300D.
#doeslief
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ja voor die BMW ging de stelling Turbo läuft, Turbo Säuft aardig opPeter schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens.W220L schreef:Maar de verbruikscijfers vormen wel de komische noot van het verhaal, en als je dit soort auto's contant aftikt zal het je ook hoogstwaarschijnlijk worst wezen.........
Wij hebben in de jaren '80 een BMW ( ) 745i gehad, pa reed vaak naar het zuiden van Duitsland en werd gewoon helemaal gek van de vele malen tanken en werd die snel omgeruild voor een W123 300D.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO