Frankenhout zorgt voor eerste zege met de SLS AMG GT3

De officiële media/persberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

11 jul 2011 13:20

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
Christiaan Frankenhout zorgt voor eerste GT Masters-zege Mercedes-Benz SLS AMG 1.jpg
Tijdens de jaarlijkse ADAC Truck Grand Prix op de Nürburgring, met ruim 100.000 bezoekers een van de best bezochte autosportevenementen in Duitsland, zorgde Christiaan Frankenhout voor de eerste overwinning van de Mercedes-Benz SLS AMG in de Duitse ADAC GT-Masters-serie. Nadat Frankenhout en zijn Duitse teamgenoot Andreas Wirth in de eerste race van het weekeinde als derde werden geklasseerd en daarmee hun eerste podiumplaats van het seizoen behaalden, deden ze het een dag later nog beter door de overwinning veilig te stellen. “De eerste overwining voor Mercedes-Benz in deze Duitse serie is natuurlijk wel iets bijzonders”, stelde Christiaan Frankenhout vast. “Ik ben er wel trots op dat Andreas en ik dat voor elkaar gekregen hebben, zeker in een klasse waar de concurrentie bijzonder sterk is!”

Frankenhout en zijn Duitse teamgenoot wilden tijdens het vierde seizoensweekeinde van de ADAC GT Masters op de Nürburgring revanche nemen voor de teleurstelling van twee weken geleden tijdens de 24-uursrace op dezelfde locatie, toen ze met een podiumplaats voor ogen in het laatste uur nog terugvielen vanwege een technisch probleem. “Van tevoren dachten we echter dat het Grand Prix-circuit van de Nürburgring voor ons in de ADAC GT Masters niet zo goed zou zijn, omdat onze auto vooral goed is in snellere bochten, terwijl je hier een flink deel in de tweede versnelling rijdt”, aldus Frankenhout. “In de praktijk pakte het gelukkig toch anders uit. De revanche is geslaagd!”

In de kwalificatie voor de eerste race behaalden Frankenhout en Wirth de twaalfde startplaats. In de wedstrijd reden ze zonder problemen naar voren en kwamen zo achter hun teamgenoten in het HEICO Motorsport-team, de beide Oostenrijkers Dominik Baumann en Harald Proczyk, als derde over de eindstreep. In de tweede wedstrijd, waarin Frankenhout en Wirth als negende startten, konden ze opnieuw flink progressie boeken, wat uiteindelijk in de overwinning voor het duo in de HTP Mercedes-Benz SLS AMG resulteerde. “Ik reed als eerste en direct na de start kon ik al zes plaatsen goedmaken, waardoor ik na een paar bochten al op de derde plaats reed. Vervolgens klommen we op naar de eerste positie en konden zo de overwinning pakken”, aldus Frankenhout. Ditmaal eindigden Proczyk/Baumann als derde en zo waren er wederom twee podiumplaatsen voor het HEICO-team.

Nu volgt er een zomerpauze van vijf weken, waarna de tweede seizoenshelft in de ADAC GT Masters van 12 t/m 14 augustus van start gaat op de onlangs heropende Red Bull Ring in het Oostenrijkse Spielberg. Frankenhout en Wirth staan in het rijdersklassement nu gedeeld negende. Frankenhout: “De uitstekende resultaten van dit weekeinde geven veel vertrouwen voor de komende races. We zijn klaar voor de tweede helft!”

3884438845
#doeslief
Plaats reactie