Nieuwe 2,1-liter dieselmotor combineert zuinigheid en souple

De officiële media/persberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

17 feb 2010 14:38

Afbeelding
Persbericht
Bron: Mercedes-Benz Nederland
W204.jpg
Nieuwe 2,1-liter dieselmotor combineert zuinigheid en souplesse: Het scherp zakelijke instinct van de C 180 CDI BlueEFFICIENCY

Mercedes-Benz breidt het C-Klasse gamma uit met de C 180 CDI BlueEFFICIENCY, die is voorzien van de compleet nieuwe 2,1-liter common rail turbodiesel. Deze motor levert 88 kW (120 pk) en dankt zijn souplesse vooral aan het hoge koppel van maar liefst 300 Nm. Met een topsnelheid van 215 km/h (Estate: 201 km/h) en een acceleratie van 0-100 km/u in 10,4 s (Estate: 10,8 s) levert de C 180 CDI aansprekende prestaties. Ook op het gebied van efficiency is de C 180 CDI een uitblinker. Het gemiddelde verbruik bedraagt slechts 5,0 l/100 km. De daarmee overeenkomende CO2-uitstoot van 130 g/km is goed voor een groen B-label (Limousine). Daarnaast biedt de C 180 CDI nog meer zakelijk verantwoorde argumenten zoals gunstige aanschafprijzen en leasetarieven, een complete standaarduitrusting én de beschikbaarheid van de speciaal voor zakelijke rijders ontwikkelde Business Edition-uitvoering.

Met de nieuwe 2,1-liter common rail turbodieselmotor is de C 180 CDI BlueEFFICIENCY goed voor aansprekende prestaties die – typsich Mercedes-Benz - in alle rust en comfort worden geleverd. Het gemiddelde verbruik van 5,0 l/100 km (Limousine) vertaalt zich niet alleen in een groen B-label (C-label voor de Estate), maar ook in een zeer comfortabele actieradius van bijna 1.200 kilometer. Een volle tank is daarmee voldoende voor een enkele reis van Amsterdam naar Bordeaux.

Zakelijk verantwoord/verantwoord zakelijk
Naast zijn geavanceerde motorisering beschikt de C 180 CDI over meer (klinkende) zakelijke argumenten. Zowel de Limousine als de Estate valt op door de zeer complete standaarduitrusting met onder meer airconditioning, lichtmetalen velgen, deels elektrisch verstelbare stoelen en een regensensor. Bovendien zijn beide modellen leverbaar in de speciaal voor de zakelijke markt ontwikkelde Business Edition-uitvoering. Dit staat voor een (verdere) uitbreiding van de standaarduitrusting met metallic lak, navigatiesysteem, parkeersensoren vóór en achter en een alarmsysteem. De Mercedes-Benz dealer berekent voor dit uitgebreide pakket extra’s tijdelijk géén meerprijs waardoor het klantvoordeel maar liefst € 5.000 bedraagt. En daar betaalt de klant ook geen bijtelling over.
Bij dat alles is ook de prijsstelling van de C 180 CDI BlueEFFICIENCY zeer attractief. De Limousine is er (als Business Edition) al vanaf € 36.950 en de Estate vanaf € 39.019. De meerprijs ten opzichte van zijn benzinebroeder is hiermee slechts € 1.000, zodat het vanaf 17.300 km per jaar al interessant is om diesel te rijden. Bovendien kent de C 180 CDI geen beperkingen en is optioneel met automatische transmissie of een trekhaak leverbaar.

Bij Mercedes-Benz Financial Services gaan de leasetarieven voor de Limousine en de Estate precies gelijk op: beide zijn leverbaar vanaf een maandtarief van € 835 (op basis van een looptijd van 48 maanden en 30.000 km/jr). En zo wordt een zakelijke overweging opeens een luxe-probleem.
24442244432444424445
24446244472444824449
#doeslief
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

17 feb 2010 16:32

Waarom noemen ze deze dan niet C210CDI?
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

17 feb 2010 16:34

180, 200, 220, 250 CDI zijn in de basis allemaal hetzelfde blok met hetzelfde slagvolume.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Plaats reactie