'e-mobility Berlin': slimme oplossingen voor elektromobiliteit met smart
Met de overdracht van de eerste smarts electric aan klanten en de officiële ingebruikname van het oplaadnet van de Duitse stroomleverancier RWE is vandaag in Berlijn de volgende stap naar elektromobiliteit gezet: 'e-mobility Berlin' maakt vanaf nu schone, intelligente en klantvriendelijke elektromobiliteit mogelijk. Het laden en betalen van eco-stroom is zo gemakkelijk als mobiel telefoneren en daarbij kan worden gekozen tussen een officieel oplaadstation en een oplaadbox van RWE voor thuisgebruik.
Als basis dient een intelligent oplaadsysteem dat een directe gegevensoverdracht tussen de auto en het oplaadstation mogelijk maakt. De klant ontvangt de smart fortwo electric drive in de vorm van een compleet pakket van een full-service huurmodel inclusief een snelle RWE-oplaadbox voor thuis en gratis eco-stroom voor de eerste 18 maanden. Met e-mobility Berlin kunnen alle klanten comfortabel, veilig en gemakkelijk gebruik maken van duurzame elektromobiliteit.
In Berlijn worden vandaag de eerste smarts fortwo electric drive aan klanten overgedragen. De auto's gaan volgens het full-service huurmodel over in handen van geselecteerde fleets, zakelijke en privéklanten. In de loop van het project wordt de Berlijnse vloot uitgebreid met Mercedes-Benz A-Klasses E-CELL. In totaal zal Daimler voor 'e-mobility Berlin' meer dan 100 elektro-auto's met batterij-aandrijving van de merken smart en Mercedes-Benz ter beschikking stellen en zowel de service en het onderhoud van de voertuigen verzorgen.
"Ons mobiliteitsconcept biedt een geïntegreerde oplossing van elektrisch aangedreven auto's in combinatie met een daarop volledig afgestemde infrastruktuur van oplaadstations. De smart fortwo electric drive is de eerste elektro-auto ter wereld die over een intelligent oplaadmanagement beschikt en met de modernste lithium-ion batterijen is uitgerust. Hij verbindt rijplezier met een emissievrije actieradius van 135 kilometer – meer dan genoeg voor de dagelijkse inzet in het stadsverkeer. De klantvriendelijke elektro-auto die het milieu ontziet maakt vanaf vandaag deel uit van het straatbeeld van Berlijn", aldus Dr. Dieter Zetsche, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en directeur van de divisie Mercedes-Benz Cars.
RWE stelt met 500 oplaadpunten de intelligente infrastruktuur van stroom-oplaadstations voor Berlijn ter beschikking en is bovendien verantwoordelijk voor de exploitatie, de levering van eco-stroom en centrale systeemsturing van de infrastruktuur.
Eerste elektro-smart aan klant afgeleverd
- gerardwb
- Berichten: 4574
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
ik moet zelf niks hebben van die electrische autos , geef my maar een 6 of 8 cilinder, komt nog bij dat het nog levensgevasarlijk is ook , een electrische auto hoor je niet aankomen . ik ben liefhebber van echte autos , en ook niet van een plastic wagens zoals de smart , kan wel onder licentie van mercedes gebouwd zijn , ik zou niet graag een ongeluk krijgen als je in een smart rijdt , ik denk dat je het niet meer kunt navertellen
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Zover ben ik het met je eensgerardwb schreef:ik moet zelf niks hebben van die electrische autos , geef my maar een 6 of 8 cilinder, komt nog bij dat het nog levensgevasarlijk is ook , een electrische auto hoor je niet aankomen . ik ben liefhebber van echte autos , en ook niet van een plastic wagens zoals de smart ......
Dat wil ik in geen enkele auto. Afhankelijk van het ongeluk of je het wel of niet na kunt vertellen.gerardwb schreef:...... ik zou niet graag een ongeluk krijgen als je in een smart rijdt , ik denk dat je het niet meer kunt navertellen
Toch schijnt een Smart best veilig te zijn
http://www.euroncap.com/tests/smart_for ... 7/303.aspx Een vergelijking met een BMW 5-serie van 2004:
http://www.euroncap.com/tests/bmw_5_ser ... 4/208.aspx En ja, een willekeurige Mercedes-Benz is beter
#doeslief
- badboypietje
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 12 apr 2009 17:09
- Specialisatie: Geld uitgeven.....
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
nou ja.... zo'n Smart kan natuurlijk zo best wel goedkoop zijn...
Je gaat ff naar de Gamma, koopt een voordeelpak AA-batterijen... en je rijdt er een week op...
Je gaat ff naar de Gamma, koopt een voordeelpak AA-batterijen... en je rijdt er een week op...
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Dat moet je inderdaad winnen.
Maar dit filmpje zegt me niets over hoe de binnenkant eruit ziet, ik denk ook dat vrijwel elke Mercedes-Benz sterker is. Maar zoals ik in mijn vorige bericht liet zien wint de smart het van de BMW 5-serie
Hier een betere versie van je filmpje : Hier de Smart tegen de W211 E-class: Een mooie super slomotion tegen de W204 C-class, hier zie je dat het interieur van de Smart redelijk intact blijft :
Maar dit filmpje zegt me niets over hoe de binnenkant eruit ziet, ik denk ook dat vrijwel elke Mercedes-Benz sterker is. Maar zoals ik in mijn vorige bericht liet zien wint de smart het van de BMW 5-serie
Hier een betere versie van je filmpje : Hier de Smart tegen de W211 E-class: Een mooie super slomotion tegen de W204 C-class, hier zie je dat het interieur van de Smart redelijk intact blijft :
#doeslief
Ik vraag me af in hoeverre op deze manier elektrisch rijden nou echt goed voor het milieu is (wat de fabrikanten beweren). De auto wordt op dezelfde manier geproduceerd als gewone auto's, dat kost dus evenveel energie en grondstoffen. Het maken en vooral weer ontmantelen en verwerken van accupakketten kost ook veel energie en alle rommel die in de accu's zit is ook niet echt milieuvriendelijk.
Bovendien wordt de stroom waarop ze rijden vooral door centrales geproduceerd die op kolen en gas werken, dus daar zit ook niet veel winst in.
Waterstof is ook geen echte optie omdat de productie hiervan enorm veel energie kost.
Bovendien: door over te stappen op een elektrische auto moet er dus een nieuwe auto gemaakt worden, terwijl je misschien nog best in je huidige auto door zou kunnen rijden. Verloren energie dus.
Ik dus wel te zeggen dat als je alles optelt een oldtimer helemaal zo gek nog niet is: de uitstoot is wel hoger dan die van moderne auto's, maar zo'n auto is al wel 25 meegegaan. In die tijd zou een ander al 5 nieuwe auto's hebben gekocht, met alle productie-, energie- en grondstofkosten die daar bij horen!
Bovendien wordt de stroom waarop ze rijden vooral door centrales geproduceerd die op kolen en gas werken, dus daar zit ook niet veel winst in.
Waterstof is ook geen echte optie omdat de productie hiervan enorm veel energie kost.
Bovendien: door over te stappen op een elektrische auto moet er dus een nieuwe auto gemaakt worden, terwijl je misschien nog best in je huidige auto door zou kunnen rijden. Verloren energie dus.
Ik dus wel te zeggen dat als je alles optelt een oldtimer helemaal zo gek nog niet is: de uitstoot is wel hoger dan die van moderne auto's, maar zo'n auto is al wel 25 meegegaan. In die tijd zou een ander al 5 nieuwe auto's hebben gekocht, met alle productie-, energie- en grondstofkosten die daar bij horen!
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Juist...
Denk ook eens aan die 'mooie' windmolens overal....
Niemand in 'Den Haag' denk er bij na hoeveel energie er gebruikt wordt om deze windmolens te produceren, naar de plaats te transporteren en op te bouwen.
Deze verloren energie kan NOOIT met windenergie terug verdient worden... Ja we zijn goed en erg milieubewust bezig
Dan nog die auto's op batterijen , wat als het accupack na een jaar of 7 'versleten' is ? Dan denk ik dat de auto total-loss is Waar blijven dan de accu's ?
Zou dat net zo gaan als met de koelkasten en diepvriezers ? De regering voert een regeling in dat er verwijderingsbijdrage moet komen (want dát is goed voor het milieu....ja het 'milieu' waar die witte-boord-criminelen leven....) Dus als wij het weggooien, wordt het vervolgens verknaakt aan de derdewereld landen ? Ja we zijn erg milieubewust bezig
Denk ook eens aan die 'mooie' windmolens overal....
Niemand in 'Den Haag' denk er bij na hoeveel energie er gebruikt wordt om deze windmolens te produceren, naar de plaats te transporteren en op te bouwen.
Deze verloren energie kan NOOIT met windenergie terug verdient worden... Ja we zijn goed en erg milieubewust bezig
Dan nog die auto's op batterijen , wat als het accupack na een jaar of 7 'versleten' is ? Dan denk ik dat de auto total-loss is Waar blijven dan de accu's ?
Zou dat net zo gaan als met de koelkasten en diepvriezers ? De regering voert een regeling in dat er verwijderingsbijdrage moet komen (want dát is goed voor het milieu....ja het 'milieu' waar die witte-boord-criminelen leven....) Dus als wij het weggooien, wordt het vervolgens verknaakt aan de derdewereld landen ? Ja we zijn erg milieubewust bezig
#doeslief
Ook "slim": de sloopregeling die in het kader van een beter milieu is ingevoerd: ik zag deze week iemand van een autodemontagebedrijf op tv. Hij vertelde dat ze motoren die uit auto's die in het kader van de sloopregeling van de weg zijn gegaan, gewoon als ruilmotor weer mogen verkopen! Dus de overheid betaalt 1000 Euro om het milieu te verbeteren en korte tijd later rijdt dezelfde vervuilende motor weer rond in een andere auto, terwijl er een verder prima auto op de sloop belandt.
-
- Berichten: 8265
- Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
- Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
- Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
- Locatie: Monster
- Contacteer:
-KJ- schreef:Ook "slim": de sloopregeling die in het kader van een beter milieu is ingevoerd: ik zag deze week iemand van een autodemontagebedrijf op tv. Hij vertelde dat ze motoren die uit auto's die in het kader van de sloopregeling van de weg zijn gegaan, gewoon als ruilmotor weer mogen verkopen! Dus de overheid betaalt 1000 Euro om het milieu te verbeteren en korte tijd later rijdt dezelfde vervuilende motor weer rond in een andere auto, terwijl er een verder prima auto op de sloop belandt.
Dan is die Amerikaanse 'Cash for Clunkers'-regeling beter bedacht. Die motoren komen zeker niet terug op de weg.
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Vandeweek zei een deskundige dat er 500 miljoen stuks vee in NL rondlopen......
Volgens mij stoten die al ruftend net zoveel CO2 uit als alle auto's.
En dan wordt er over twee weken ook nog "wat" vuurwerk afgestoken......
gr J
Volgens mij stoten die al ruftend net zoveel CO2 uit als alle auto's.
En dan wordt er over twee weken ook nog "wat" vuurwerk afgestoken......
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)