Hallo allemaal, ik heb gezocht maar kan mijn vraag niet zo beantwoord zien. (Of verkeerde trefwoorden gebruikt)
Sinds een maand of twee de trotse berijder van een 2006 SLK 280.
We willen zeer binnenkort naar Oostenrijk en dat hebben we vaker gedaan, alleen nog nooit met een auto met automatische transmissie.
Nu kun je dmv de "schakelpook" een lagere versnelling kiezen maar dat begint bij de eerste versnelling. Bijvoorbeeld als je berg af rijd om de remmen te ontzien.
Maar wat nu als ik al 100 km/u rijdt ? Regelt de bak dan automatisch de juiste versnelling of knalt ie echt in de eerste ? Vind het wel een risico om dit op een drukke snelweg te gaan ervaren.
(Edit) sorry, volgens mij in het verkeerde forum onderdeel geplaatst ?
Met de SLK naar Oostenrijk?
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
De bak zal wel elektronisch tegen overtoeren zijn beschermd. En vlgs mij kan je gewoon met 1 duwtje n versnelling lager en weer hoger.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3198
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Is dat deze bak? Tikkie links - of rechts + en/of heb je stuurflippers?
- Bijlagen
-
- C0F8E320-3E93-47D7-83F6-F21499FAAE9B.jpeg (107.12 KiB) 2681 keer bekeken
Rijdend in de D stand '' - '' versnelling terug ''+'' versnelling hoger, maar bij een SLK zal je niet veel zelf hoeven schakelen, dat wordt pas noodzakelijk met bv een caravan erachter.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Okay dank voor je antwoord. Berg op is gewoon gassen neem ik dan aan. We gaan het ervaren.
R171 SLK280 2006
Dank voor je antwoord, ik ga het ervaren.René SLK230 schreef: ↑01 sep 2021 21:13 De bak zal wel elektronisch tegen overtoeren zijn beschermd. En vlgs mij kan je gewoon met 1 duwtje n versnelling lager en weer hoger.
R171 SLK280 2006
Aha ! Top antwoord. Ik heb het getest in de parkeergarage naar beneden naar dan is de snelheid dus te laag. Ik ga met een gerust hart vakantie vieren. Nogmaals dank
R171 SLK280 2006
-
- Berichten: 992
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Ik heb hetzelfde systeem en als je zelf wil schakelen kun je het beste de bak in S zetten, niet in C: de bak reageert dan beter op je wensen en volgens mij blijft hij dan ook beter in de huidige/gewenste versnelling hangen.
vanuit D een keertje richting - schakel je één versnelling lager dan je nu rijdt, + eentje hoger.
En de bak is beveiligd tegen overtoeren, dan reageert hij gewoon niet op je wensen.
Bij mij is e.e.a. dus "sukkel-proof".
vanuit D een keertje richting - schakel je één versnelling lager dan je nu rijdt, + eentje hoger.
En de bak is beveiligd tegen overtoeren, dan reageert hij gewoon niet op je wensen.
Bij mij is e.e.a. dus "sukkel-proof".
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
-
- Berichten: 992
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
ik vind persoonlijk de S (van "standaard") prettiger rijden, omdat de motor dan ook terugschakelt. Ik ben een echte comfort-rijder, maar vindtdat prettiger. Wat je ook eens kunt doen is de automaatbak opnieuw inleren op jouw rijstijl: daar staan filmpjes van op internet, je moet dan wel de eerste 20 ritten consistent de door jou gewenste rijstijl toepassen. Bij mij maakte dat echt véél verschil in schakelgedrag.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006