Kwam dit filmpje toevallig tegen op youtube.
Een 211 320 die langs komt voor een motorflush. Ze halen de achter pan los en wat je dan ziet.
Dat die nog niet in de soep is gelopen. Vanaf minuut 5.20
Dat deze nog rijdt.......
- Bas
- Forum Held
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:14
- Mercedes-Benz: S212 350 CGI AVANGARDE AMG LINE; ex S211 320 CDI; ex C124 300-24v; ex W126 380SE; ex w124 200d
- Specialisatie: herstel van lakschade
- Locatie: NEDERASSELT
Gr Bas
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Gaaf filmpje...
Dan vraag je je toch serieus af wat daar in al die jaren aan onderhoud (not) aan in gepleegd en wat voor olie (supermarkt?) daar in is gegaan. Je zal het kopen als tweedehandsje omdat ie "zo leuk in zn opties zit"
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Nou René, je KAN hem vast kopen inmiddelsRené SLK230 schreef: ↑13 apr 2020 11:57Gaaf filmpje...
Dan vraag je je toch serieus af wat daar in al die jaren aan onderhoud (not) aan in gepleegd en wat voor olie (supermarkt?) daar in is gegaan. Je zal het kopen als tweedehandsje omdat ie "zo leuk in zn opties zit"
Sinds 7 april in handen van een autobedrijf
Ik heb in mijn werk wel eens een BMW gezien met 60.000 km die zijn tweede beurt moest krijgen en een tikje had .
Het was niet veel beter .........
Eens in de 30K / 2 jaar voorgeschreven onderhoud, slecht gedimensioneerde carter-ontluchting , korte ritjes, zelden warm wordende motor ....
Dan is het alleen maar wachten op dit soort ellende
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik heb al heel veel auto’s gehad, maar zo’n erge vervuiling nog nooit gezien. Hooguit wat theekleurige aanslag. Kan me dan ook niet voorstellen dat het ding vlgs het boekje is onderhouden en/of het pleit iig voor kwaliteitsolie en filter en kortere intervallen; het good old 1x per jaar bijv...EdwinAC schreef: ↑14 apr 2020 22:18Nou René, je KAN hem vast kopen inmiddelsRené SLK230 schreef: ↑13 apr 2020 11:57Gaaf filmpje...
Dan vraag je je toch serieus af wat daar in al die jaren aan onderhoud (not) aan in gepleegd en wat voor olie (supermarkt?) daar in is gegaan. Je zal het kopen als tweedehandsje omdat ie "zo leuk in zn opties zit"
Sinds 7 april in handen van een autobedrijf
Ik heb in mijn werk wel eens een BMW gezien met 60.000 km die zijn tweede beurt moest krijgen en een tikje had .
Het was niet veel beter .........
BMW-vervuiling 60K.jpg
Eens in de 30K / 2 jaar voorgeschreven onderhoud, slecht gedimensioneerde carter-ontluchting , korte ritjes, zelden warm wordende motor ....
Dan is het alleen maar wachten op dit soort ellende
Het beste haal je zo’n blok op z’n minst compleet uit elkaar om schoon te maken want ook allerlei kleine kanaaltjes en olieschraapveren zullen dicht zitten. En zouden de cylinderwanden van een Nikasil laag zijn voorzien ook die inspecteren. Want als die beschadigt door onvoldoende smering kan je je onderblok weggooien. Niet lonend om te laten herstellen.
Dus m.i. alleen kopen na aftrek van 3-5k of zo
Ik had n tip top W211 E320, nu n probleemloze /8 waarbij ik me zelfs niet druk hoef te maken welke uitleesapparatuur nodig is.
Lekker laten staan die verwaarloosde bak.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dit zou wel eens zo'n zeldzaam M112-blok kunnen zijn waar er een stukje giethuid is blijven zitten in het oliekanaaltje van de carterventilatie terug naar de pan. Daar schijn je ontiegelijke sludge van te krijgen. Wel gek dat ze daar dan niet wat eerder achter zijn gekomen.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dát zou óók nog kunnen, ja. Is ergens een artikel over te vinden op het www. Het rampzalige gevolgen is iig hetzelfde.gfgf schreef: ↑14 apr 2020 22:50 Dit zou wel eens zo'n zeldzaam M112-blok kunnen zijn waar er een stukje giethuid is blijven zitten in het oliekanaaltje van de carterventilatie terug naar de pan. Daar schijn je ontiegelijke sludge van te krijgen. Wel gek dat ze daar dan niet wat eerder achter zijn gekomen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings