Het zal je W211 maar zijn...

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

28 mar 2020 08:14

René SLK230 schreef: 27 mar 2020 23:05 Ik zie dat men op minder dan 1.50m afstand staat 8-)
Ramp in ramp, soort 3D Drosteeffect :S
De handhavers moeten gehandhaafd worden :owja:
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44423
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

28 mar 2020 09:52

Bennos schreef: 27 mar 2020 18:07 50 komt onwijs hard aan hoor.....
5 km/u al...
Zo heb ik een keer in een stoel van de brandweer gezeten die 5 km/u ging om je het nut van de gordel te laten voelen.
En ja, die klap was hard..
Zoiets als dit, maar dan van een helling af: https://www.youtube.com/watch?v=L_uXZEkhlZU

En hier 1 met 50 km/u: https://www.youtube.com/watch?v=j2eFyu8pT9M
#doeslief
Gebruikersavatar
Designparts
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

28 mar 2020 09:55

Weekend van de 211 ......... :lol: :lol:
Bijlagen
211golf.jpg
211golf.jpg (139.87 KiB) 1255 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

28 mar 2020 10:02

Peter schreef: 28 mar 2020 09:52
Bennos schreef: 27 mar 2020 18:07 50 komt onwijs hard aan hoor.....
5 km/u al...
Zo heb ik een keer in een stoel van de brandweer gezeten die 5 km/u ging om je het nut van de gordel te laten voelen.
En ja, die klap was hard..
Zoiets als dit, maar dan van een helling af: https://www.youtube.com/watch?v=L_uXZEkhlZU

En hier 1 met 50 km/u: https://www.youtube.com/watch?v=j2eFyu8pT9M
Precies, en 5 Km/u kan tevens het verschil tussen leven en dood zijn. Ook vwb je remweg.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
Foetske
Berichten: 903
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

28 mar 2020 10:28

Bennos schreef: 27 mar 2020 18:25
mr. Michel schreef: 27 mar 2020 18:09
Bennos schreef: 27 mar 2020 18:07 50 komt onwijs hard aan hoor....veel hard kan je daar niet trouwens.
Met een krachtige motorfiets zit je in 2,5 seconde op de 100.
Ik weet het, ik rijd zelf motor....in 2,5 naar de 100 lukt je alleen op een H2S.
Dit is geen krachtige motorfiets btw.
In mijn politietijd vergelijkbaar materiaal gezien, vandaar mijn 'conclusie'.
Een H2S (HP4), BMW S1000RR wordt niet gezien als de snelste sprinter, hoewel die best van kiet gaat. (0-100 = 2,7 sec)
De Hayabusa, GSX-R1000, ZX14, Diavel, SuperDuke en Vmax blijven 'm allemaal voor. De snelste, min of meer standaard is een Harley, Of beter, een Oit. 2,31 sec.

Betreffende fiets is een TDM 900. Niet de krachtigste, nee. Maar wel een tweepitter=koppel onderin.
Ding is écht zwaar onderschat: in standaardtrim zit deze in 3,9 sec aan de 100. Kwart mijl in 12.2 sec.
Ja, een S1000RR heeft daar maar 9,76 seconden nodig (Snelste ZX14 (9.47, snelste 1000 is de Desmosedici RR 9,49), .
Maar die TDM: onderschat 'm niet.
Op krappe, bochtige wegen, gaat een S1000RR tegen een TDM900 echt voor schut. Met goede rijders, vanzelfsprekend.

En daar is denk ik, dit ongeval een voorbeeld van: de TDM gas gegeven, nog niet goed in het zadel of zo, door versnelling het gas helemaal opengetrokken en als dat 3 seconden duurt, (= maar 75 meter!) gaat dat ding 90 per uur. En met een totaal gewicht, incl. berijdster) van 300 kg, is de klap hard, erg hard. (de impact van een auto met 1200 kg en 22,5 km/u is vergelijkbaar)

Als je de beschadigingen aan de auto ziet, dat is veelal enkele, of iets versterkte plaat. Een kofferklep kent geen bots-verstevigingen, volgens mij. Alleen de onderdorpel van de achterraam, zal (wat) steviger zijn hoewel, voor krachten vanuit die kant, geen idee. Ik denk dat het er erg snel 'zwaar beschadigd' uitziet.

En: ter vergelijk: Mercedes SLR McLaren: 0-100 3,4 sec, kwart mijl: 11,2. Daarmee blijft deze SLR de TDM 900 wel voor. Iets meer dan nét voor.

Ik hoop echt dat de berijdster er goed uitkomt. Volgens mij is dit zo'n situatie die we soortgelijk allemaal een keer meemaakten. Waarbij we nadien dachten; hier kom ik verdorie goed weg. Ik hoop dat zij dat ook mag denken.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Foetske
Berichten: 903
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

28 mar 2020 10:31

1967 schreef: 27 mar 2020 19:41 Zo alle "Goden"
hoe dom en roekeloos deze dame op de motorfiets wel niet is, maar 190 met een dakkoffer op het dak is wel stoer en veilig. :applaus:
Ik denk dat hier de 'Goden' erg kortzichtig en veel te snel oordelen dat deze dame dom én roekeloos IS.
Kun je gewoon niet weten, kan vanalles zijn.

Vind dit een domme reactie.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Janbre190jb
Berichten: 430
Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18

29 mar 2020 17:03

Ze had 't niet in de hand? . :(
En dan in een drukke winkelstraat.
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

29 mar 2020 17:18

Vrouwen.....
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
Foetske
Berichten: 903
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

30 mar 2020 03:21

Bennos schreef: 29 mar 2020 17:18Vrouwen.....
ga koffie drinken...! ;)
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Gebruikersavatar
M87
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2019 12:58
Locatie: De Achterhoek

30 mar 2020 15:52

TWA schreef: 27 mar 2020 22:05 Gelukkig lezen de meeste de tekst ook daadwerkelijk :roll:
Omstreeks 15:00 uur botste de vrouw met haar motor achterop een geparkeerde auto, volgens omstanders gebeurde dit met volle snelheid.
Ofwel geen normale 50km/h.

Sterkte gewenst aan de slachtoffers, beste klap geweest :(

Greetz Emiel
Als ik met mijn FZS met 'maar' 95pk en een Laser uitlaat in z'n 2e versnelling met 30km/h door de 30km/h zone rijd dan zullen 9 van de 10 mensen vermoedelijk het al ervaren alsof ik véél te hard reed.... Heel veel mensen kunnen absoluut geen snelheid inschatten. Overigens denk ik dat de impact door velen wordt onderschat met 50km/h op de achterkant van een stilstaande auto.

Hopelijk komt de motorrijdster er weer helemaal bovenop en wordt de eigenaar / eigenaresse van de Benz op de juiste manier schadeloos gesteld.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

30 mar 2020 16:41

Dat bedoelde ik ja.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
Plaats reactie