AMSTERDAM - Binnen de Amsterdamse ringweg A10 mogen vanaf november 2020 geen oude dieselauto’s meer rijden. Het stadsbestuur komt met een nieuwe milieuzone voor vervuilende personen- en bestelauto’s die voor 2005 van de band zijn gerold. Alle Amsterdammers met zo’n oude dieselauto kunnen aanspraak maken op een subsidie voor de sloop van hun auto
Hele artikel
http://www.telegraaf.nl/nieuws/49219986 ... auto-weren
Amsterdam wil eind 2020 oude dieselauto weren
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Kan de man van Femke H zijn W123 diesel van de hand doen met subsidie
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Gelukkig heeft men wel respect voor cultuurmr. Michel schreef:Kan de man van Femke H zijn W123 diesel van de hand doen met subsidie
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Deels ja, maar Halsema d'r vriend wordt er wel degelijk door geraakt. Ze schijnen 2 exemplaren te hebben gehad, eerst een T uit '84 die eruit moest na wat publieke kritiek, waar een paar jaar later 'gewoon' een '83 sedan voor in de plaats kwam. Geen van beiden komt in 2020 in aanmerking voor de 40-jaar uitzondering. Maar afgaande op hoe ze gehandeld hebben zullen er dus een '80 versie voor terugkopenRené SLK230 schreef:Gelukkig heeft men wel respect voor cultuurmr. Michel schreef:Kan de man van Femke H zijn W123 diesel van de hand doen met subsidie
B8B5B007-E57E-4CF1-8970-34281A6EEDCE.jpeg
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Mooi, ik hoop dat die regeling net als in Duitsland zo wordt dat gehandicapten altijd de zone in mogen ongeacht de uitstoot norm van het voertuig. In DL mag ik met een '76 unimog diesel de groene zones van een stad in (als ik er in zou kunnen stappen..... )René SLK230 schreef:Gelukkig heeft men wel respect voor cultuurmr. Michel schreef:Kan de man van Femke H zijn W123 diesel van de hand doen met subsidie
B8B5B007-E57E-4CF1-8970-34281A6EEDCE.jpeg
Dan koop ik voor weinag een 320 CDI Estate
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Die van Cornelis (tip top onderhouden) is binnenkort te koopmr. Michel schreef: Dan koop ik voor weinag een 320 CDI Estate
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Blijft triest buurman heeft een 320cdi van 2004 en overbuurman heeft een 320cdi uit 2005 , buurman heeft pech en overbuurman lacht zich rot. Trieste regel zoiets.
Of verwijder alle parkeerplekken uit de stad of maak een plan na de uitstoot maar niet vanaf een jaartal.
Of verwijder alle parkeerplekken uit de stad of maak een plan na de uitstoot maar niet vanaf een jaartal.
Bezit, W639 2.2CDI/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dit is makkelijker uitvoerbaar in de praktijk, daarom wordt het op bouwjaar gedaan. Dan krijg je ook nooit discussies over de uitstoot norm e.d. als het bouwjaar leidend is.astraTD schreef:Blijft triest buurman heeft een 320cdi van 2004 en overbuurman heeft een 320cdi uit 2005 , buurman heeft pech en overbuurman lacht zich rot. Trieste regel zoiets.
.
Ik kan er geen medelijden mee hebben. Als je idioten kiest dan voeren die idiote plannen uit.plorie schreef:Nóg een reden om niet naar Amsterdam te gaan
Aan de andere kant zul je maar een viswinkel of zo hebben in Amsterdam met een paar stoeltjes waar mensen hun visje wegsmikkelen. Dan moet je zaak dood en kapot
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik dacht dat het plan was om landelijk de Euronormen te gaan hanteren en de gemeentes daaruit te laten kiezen. Dat is een stuk eerlijker lijkt mij. Maar goed, niet dat zoiets Amsterdam ervan zou weerhouden om Amsterdam te zijn en wat anders te doen.mr. Michel schreef:Dit is makkelijker uitvoerbaar in de praktijk, daarom wordt het op bouwjaar gedaan. Dan krijg je ook nooit discussies over de uitstoot norm e.d. als het bouwjaar leidend is.astraTD schreef:Blijft triest buurman heeft een 320cdi van 2004 en overbuurman heeft een 320cdi uit 2005 , buurman heeft pech en overbuurman lacht zich rot. Trieste regel zoiets.
.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Volgens mij kunnen gemeenten niet (meer) zo maar hun eigen regels bepalen, ook Adam niet.
Tijdje geleden plaatste ik dit linkje viewtopic.php?f=67&t=77813&p=959584&hil ... es#p959584 waaruit bleek dat de rijksoverheid om dat te voorkomen nu juist een zgn harmonisatiebesluit heeft genomen. Zodat niet in verschillende steden verschillende regels gelden. Wel kunnen gemeenten kiezen uit twee modellen https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... or-diesels en wijzen zij de gebieden aan.
Als ik die info goed snap is ook niet het bouwjaar keihard bepalend, maar de emissieklasse die aan het voertuig is toegekend. De bekendmaking er van op de site van Adam https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuws/ ... ieselauto/ zegt dat ook:
"Dieselvoertuigen met een emissieklasse 3 of lager ( ex oldtimers, invalidenauto's en kampeerwagens) mogen de milieuzone dus niet in." Tot welke categorie je diesel hoort is na te gaan via: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... s_15180891 De RDW krijgt geloof ik een rol door eigenaren van die voertuigen over die indeling in klasse Euro 2, 3, 4, 5 of 6 te informeren middels de jaarlijkse APK-brief.
Ik denk dus dat als je n milieuzone van een gemeente in wilt waar
-gekozen is "15 jaar oude" diesels te weren en (gemeenten kunnen ook kiezen diesels van 20 jaar en ouder te weren)
-je rijdt in een bouwjaar 2002 of 2003 of begin 4 (in 2020 16 of 17 jaar oud) maar
-die auto voldeed qua emissies al wel aan Euro 4
-én dat wordt door de RDW met brief bevestigd,
er geen vuiltje aan de lucht is.
De hamvraag is nu vanaf welk jaar MB-diesels al aan de emissie-eisen van Euro 4 voldeden.
En o ja, voor hen die een roetfilter moeten hebben waarvan de inhoud "er uit is gevallen": Tot nu toe beoordeelde de APK-keurmeester visueel of n filter aanwezig is. In de nabije toekomst wordt een deeltjesteller ingezet https://www.rdw.nl/over-rdw/actueel/dos ... llerbijapk
Citaat uit de brief d.d. 12 april 2019 van de Staatssecretaris van I&M aan de Tweede Kamer:
"Gemeenten krijgen in dit voorstel de keuze uit twee toegangsregimes voor het weren van diesel personen- en bedrijfsvoertuigen uit de milieuzone. Het systeem is gebaseerd op de emissieklasse van de voertuigen, waarmee wordt aangesloten bij de milieukenmerken van de voertuigen. De weggebruiker wordt individueel over de vastgestelde emissieklasse geïnformeerd, indien het voertuig een bepaalde milieuzone niet in mag rijden."
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 5-288.html
Tijdje geleden plaatste ik dit linkje viewtopic.php?f=67&t=77813&p=959584&hil ... es#p959584 waaruit bleek dat de rijksoverheid om dat te voorkomen nu juist een zgn harmonisatiebesluit heeft genomen. Zodat niet in verschillende steden verschillende regels gelden. Wel kunnen gemeenten kiezen uit twee modellen https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... or-diesels en wijzen zij de gebieden aan.
Als ik die info goed snap is ook niet het bouwjaar keihard bepalend, maar de emissieklasse die aan het voertuig is toegekend. De bekendmaking er van op de site van Adam https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuws/ ... ieselauto/ zegt dat ook:
"Dieselvoertuigen met een emissieklasse 3 of lager ( ex oldtimers, invalidenauto's en kampeerwagens) mogen de milieuzone dus niet in." Tot welke categorie je diesel hoort is na te gaan via: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... s_15180891 De RDW krijgt geloof ik een rol door eigenaren van die voertuigen over die indeling in klasse Euro 2, 3, 4, 5 of 6 te informeren middels de jaarlijkse APK-brief.
Ik denk dus dat als je n milieuzone van een gemeente in wilt waar
-gekozen is "15 jaar oude" diesels te weren en (gemeenten kunnen ook kiezen diesels van 20 jaar en ouder te weren)
-je rijdt in een bouwjaar 2002 of 2003 of begin 4 (in 2020 16 of 17 jaar oud) maar
-die auto voldeed qua emissies al wel aan Euro 4
-én dat wordt door de RDW met brief bevestigd,
er geen vuiltje aan de lucht is.
De hamvraag is nu vanaf welk jaar MB-diesels al aan de emissie-eisen van Euro 4 voldeden.
En o ja, voor hen die een roetfilter moeten hebben waarvan de inhoud "er uit is gevallen": Tot nu toe beoordeelde de APK-keurmeester visueel of n filter aanwezig is. In de nabije toekomst wordt een deeltjesteller ingezet https://www.rdw.nl/over-rdw/actueel/dos ... llerbijapk
Citaat uit de brief d.d. 12 april 2019 van de Staatssecretaris van I&M aan de Tweede Kamer:
"Gemeenten krijgen in dit voorstel de keuze uit twee toegangsregimes voor het weren van diesel personen- en bedrijfsvoertuigen uit de milieuzone. Het systeem is gebaseerd op de emissieklasse van de voertuigen, waarmee wordt aangesloten bij de milieukenmerken van de voertuigen. De weggebruiker wordt individueel over de vastgestelde emissieklasse geïnformeerd, indien het voertuig een bepaalde milieuzone niet in mag rijden."
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 5-288.html
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 18 nov 2019 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
UPDATE / BREAKING NEWS: Vergis ik me, of klopt bijgaand overzicht waaruit blijkt dat bijv. de W211 320 CDI vanaf bouwjaar 2002 al aan Euro 4 voldeed? http://wagenegaw.com/emissies/mercedes- ... class.html
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3179
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Mijn ex was geproduceerd in 2004, januari 2005 op kenteken, geen roetfilter, euro 3 en volgens bovenstaande link gewoon straks welkom in AMS
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De R6 320cdi is gewoon geleverd met roetfilter in de 211 en 220.René SLK230 schreef:UPDATE / BREAKING NEWS: Vergis ik me, of klopt bijgaand overzicht waaruit blijkt dat bijv. de W211 320 CDI vanaf bouwjaar 2002 al aan Euro 4 voldeed? http://wagenegaw.com/emissies/mercedes- ... class.html
Maar ja zoeken met een lampje want waarom zou je er extra voor betalen tenzij je boswachter of vegetariër
was met een nobele inslag....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik ben niet zo thuis in het CDI gebeuren, maar bedoel je dat de 2002 en 2003 versies van de W211 320 CDI er in 2 versies zijn?Cornelis schreef:De R6 320cdi is gewoon geleverd met roetfilter in de 211 en 220.René SLK230 schreef:UPDATE / BREAKING NEWS: Vergis ik me, of klopt bijgaand overzicht waaruit blijkt dat bijv. de W211 320 CDI vanaf bouwjaar 2002 al aan Euro 4 voldeed? http://wagenegaw.com/emissies/mercedes- ... class.html
Maar ja zoeken met een lampje want waarom zou je er extra voor betalen tenzij je boswachter of vegetariër
was met een nobele inslag....
Nl zonder en met roetfilter zodat de eerste voldoet aan Euro 3 en de tweede vooruitlopend op de toen a.s. norm al aan Euro 4 voldoet?
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 18 nov 2019 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings