Formule 1 2019

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erikbruinsma
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 mar 2010 19:27
Mercedes-Benz: SLK 230 Kompressor
Specialisatie: Autodetailing
Locatie: Zuidlaren

03 dec 2019 14:07

Ferrari scheen een truc te hebben door een kabelboom langs de fuelflow neer te leggen die de flow meter in de war kan sturen op bepaalde momenten. Als je dan voor en na weegt kan je alsnog wel 110kg in 1 uur hebben gebruikt. Vindt 't hele boeiende materie!
Gebruikersavatar
Chef-Benz
Berichten: 969
Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
Specialisatie: Het menselijk brein
Locatie: Noord Brabant

05 dec 2019 12:09

Zeker. Vooral ook omdat het volgens mij niet "illegaal" is wat ze hebben gedaan maar gewoon creatief hebben omzeild binnen de regels (voor zover ik het kan bevatten).
Opvallend, als ik nu na een jaar eens terug kijk, dat niemand het over Olav Mol heeft. Ik begin steeds sterker de mening te vormen dat "de voice van de F1" zijn beste tijd heeft gehad. Hij mist acties die we live zien, haalt regelmatig rijders door elkaar en qua inhoud tijdens een race heb ik betere commentatoren gehoord. En het overdreven joviale gedrag van Jack Plooi (met name tijdens F1 café) heb ik ook wel gezien. Loopt een beetje naast zijn schoenen. Als ik dan Rick Winkelman hoor, hoe die man (live) kan samenvatten en achtergronden toe kan lichten snap ik niet waarom Ziggo hém niet op pad stuurt.
Schiet er maar op, ik sta open voor discussie :p
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20706
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

05 dec 2019 13:00

Chef-Benz schreef:Hij mist acties die we live zien, haalt regelmatig rijders door elkaar en qua inhoud tijdens een race heb ik betere commentatoren gehoord.
dat gebeurt bij die gasten van RTL Krombacher ook wel en die zijn met zijn 2en...ik moet overigens wel zeggen dat die bij RTL Krombacher best wel humor hebben

nu hebben die commentatoren natuurlijk wel een paar schermen meer dan wij om in de gaten te houden dus ik kan mij voorstellen dat er af en toe wat gemist wordt

greetingz,
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

05 dec 2019 13:02

Beide partijen (Mol/Plooij en Winkelman) hebben 'voor- en nadelen' naar mijn mening. Plooij vind ik inderdaad veelal overkomen alsof ie kinderen van 12-16 aanspreekt. Mol mist wel eens wat ja, maar die ziet soms dingen ook pas met vertraging of zelfs helemaal niet en moet dan van slechts de tijden uitgaan. Winkelman vind ik echter veel minder gepassioneerd, ik hoor veel liever het geschreeuw van Mol wanneer iemand eraf vliegt of zo dan Winkelman. Ziggo heeft samenvattingen vaak als geknipte race stukjes met Mol, en vervangt die later met het naar mijn mening redelijk kleurloze voorlezen van Winkelman. En Winkelman heb ik ook wel eens betrapt op onnodige non-info, hij wil vaak iets vertellen, dan komt er een boordradio of gebeurt er iets en stopt ie even, en daarna begint ie drie keer opnieuw te vertellen waar hij het over had.

Maar ok, ik ben wel redelijk bedreven met verstand op nul zetten bij tv kijken, heb ik met films ook heel goed. Dus ik hou het gewoon bij Mol tijdens de race :)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
pvdl79
Forum Held
Berichten: 946
Lid geworden op: 29 feb 2012 12:44
Mercedes-Benz: W126 560SEC 1986

06 dec 2019 08:05

Chef-Benz schreef:Zeker. Vooral ook omdat het volgens mij niet "illegaal" is wat ze hebben gedaan maar gewoon creatief hebben omzeild binnen de regels (voor zover ik het kan bevatten).
Opvallend, als ik nu na een jaar eens terug kijk, dat niemand het over Olav Mol heeft. Ik begin steeds sterker de mening te vormen dat "de voice van de F1" zijn beste tijd heeft gehad. Hij mist acties die we live zien, haalt regelmatig rijders door elkaar en qua inhoud tijdens een race heb ik betere commentatoren gehoord. En het overdreven joviale gedrag van Jack Plooi (met name tijdens F1 café) heb ik ook wel gezien. Loopt een beetje naast zijn schoenen. Als ik dan Rick Winkelman hoor, hoe die man (live) kan samenvatten en achtergronden toe kan lichten snap ik niet waarom Ziggo hém niet op pad stuurt.
Schiet er maar op, ik sta open voor discussie :p
Ik snap dat niet, in t F1 cafe zeggen ze ook steeds de jongens zoeken de grenzen op, en denken creatief daar worden ze voor betaald.
De regel is max 110KG brandstof meenemen en Max 110KG brandstof per uur verbruiken. als je dus op welke manier dan ook de sensor kan omzeilen en dus meer dan die 110KG verbruikt of meer dan 110KG per uur verbruikt dan overtreed je toch de regels en speel je zoals max het zegt Vals. de fuelflow meter houd in de gaten hoeveel er door de leidingen gaat en of er dus meer dan de 110kg per uur doorheen gaat. "fop" je dat ding door er een dikke kabel langs te leggen dan ben je bewust bezig om de boel te manipuleren en speel je in mij ogen toch echt vals.

Maar ja,Jean Todt en zij Ferrari International Assistance clubje gaan natuurlijk niet het team zwaar straffen.

Groet,

Patrick
Mercedes 560 SEC 1986
Gebruikersavatar
Chef-Benz
Berichten: 969
Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
Specialisatie: Het menselijk brein
Locatie: Noord Brabant

07 dec 2019 20:37

Oké, rectificatie. Patrick ik moet je gelijk geven. Ik hoorde van de week bij 'crashen in de keuken' (wat een triest programma, dat terzijde) dat Ferrari 4,5kg extra brandstof meegenomen had in de laatste race. Ja dát vind ik inderdaad niet meer "creatief omgaan met', dat is inderdaad gewoon fraude. Als het echt zo gegaan is.
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3197
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

07 dec 2019 20:47

Met die 4,88 kilo te weinig opgegeven bleven ze nog onder de wettelijke 110kg maximum.
Deze boete zal het maximale zijn wat de Fia kon (of wilde) doen binnen de regels.
Iigv is iedereen gewaarschuwd en hebben ze een extra sensor erbij volgend jaar.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

23 dec 2019 17:06

Nou, eentje dan nog maar? :D
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie