Fabrikanten proberen, met startonderbrekers, alarm met rollende codes en onderdelen die via software onlosmakelijk met een auto zijn verbonden, er “alles” aan te doen diefstal van auto’s te voorkomen.
Het aantal diefstallen daalt weliswaar al jaren, maar toch verwisselen in NL jaarlijks nog steeds zo’n 7500 auto’s onvrijwillig van eigenaar.
Dat zijn meer dan 20 auto’s per dag...
Ben je er net aan gewend je keyless-go sleutel niet meer in je jaszak aan de kapstok maar in oma’s ouwe koektrommel te bewaren, neemt het aantal gekopieerde sleutels weer toe.
De bestelcode staat in de vorm van het chassisnummer op je voorruit...
Tijd om zelf in actie te komen dus als je wat rijdt dat een ander graag wil hebben.
Wat is de beste antidiefstal tool?
Zoiets?
https://autorai.nl/de-populairste-autom ... elft-2018/
Poll: De beste tools tegen diefstal
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 06 feb 2019 09:35, 4 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Een afgerichte Duitse herder of Dobermann in je auto werkt prima
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
ik denk eerder achter je voorruit, maar dat kun je dan toch afdekken?René SLK230 schreef:chassisnummer op je voorruit...
Of gewoon een fake chassis nummer er voor zetten, doet men tenminste nog moeite om die sleutel in het buitenland te laten maken...
Dat houd vanzelf op dan
Niet, want dan mag tegenwoordig iedereen je ruit inslaan...Cornelis schreef:Een afgerichte Duitse herder of Dobermann in je auto werkt prima
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Alles wat je stuur blokkeert en een lekker kinky kleurtje heeft schrikt waarschijnlijk genoeg af om het bij een 'makkelijkere' auto te proberen.
Neem dan liever eentje die ook over je airbag gaat, dan blijven ze daar hopelijk ook vanaf.
Neem dan liever eentje die ook over je airbag gaat, dan blijven ze daar hopelijk ook vanaf.
Logboek S500.
Alles wat meer dan 50% van het stuurwiel bloot laat is nutteloos. Je zaagt dan gewoon 1 stukje van het ronde deel van het stuur door en je schuift het slot eraf. Ooit eens bij een demo geweest. Alleen degene die helemaal om het stuur heen gaan werken echt.
Het is wel zonde van je auto, maar ik zou toch voor een Madmax variant kiezen met een pond semtex
Groet,
patrick
Het is wel zonde van je auto, maar ik zou toch voor een Madmax variant kiezen met een pond semtex
Groet,
patrick
Mercedes 560 SEC 1986
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat er in sturen gezaagd gaat worden. De meeste diefstallen moeten snel en stil gebeuren, met je reciprozaag op accu een stuur gaan doorzagen zie ik niet zo snel gebeuren. Als je op dat niveau belandt dan werkt alleen het stallen in een dichtgelaste zeecontainer nog afdoende.
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Die pak je met de juiste lkw toch ook zo opplorie schreef:Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat er in sturen gezaagd gaat worden. De meeste diefstallen moeten snel en stil gebeuren, met je reciprozaag op accu een stuur gaan doorzagen zie ik niet zo snel gebeuren. Als je op dat niveau belandt dan werkt alleen het stallen in een dichtgelaste zeecontainer nog afdoende.
(kan je hem elders op je gemakkie open maken)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Het gaat tegenwoordig niet zoveel over de diefstal van de auto zelf , ik denk dat er tegenwoordig meer onderdelen gestolen worden
van en uit de autos , zoals airbags , led lampen , navigatie , of een complete voorkant , of zoals bij sprinters katalysatoren.
van en uit de autos , zoals airbags , led lampen , navigatie , of een complete voorkant , of zoals bij sprinters katalysatoren.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Die stuur/ pedaal beugelsloten zijn totaal zinloos.Cornelis schreef:Die pak je met de juiste lkw toch ook zo opplorie schreef:Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat er in sturen gezaagd gaat worden. De meeste diefstallen moeten snel en stil gebeuren, met je reciprozaag op accu een stuur gaan doorzagen zie ik niet zo snel gebeuren. Als je op dat niveau belandt dan werkt alleen het stallen in een dichtgelaste zeecontainer nog afdoende.
(kan je hem elders op je gemakkie open maken)
Zijn mooie filmpjes over, met hand ijzerzaagje binnen 10-20 sec door stuur heen (dus geen herrie), stukkie openbuigen, beugel eraf en gaan....
Wat vermoedelijk wel werkt is zo'n complete slotkap over stuur heen, maar dat kost ook wat meer (rond de 200E volgens mij en moet je op diameter stuur aanschaffen, zijn 3 verschillende maten van te koop) en maar heel weinig verkoopadressen van te vinden, is eigenlijk ouderwets (maar dus wel functioneel) artikel.
Wat heel goed schijnt te werken is een zgn "Bearlock" versnellingbak/automaat slot, auto daarmee schijn je vrijwel niet weg te kunnen krijgen.
Er waren verzekeraars die daaraan meebetaalden als je dat doet, geen idee of dat nog zo is.
Nadeel, wordt vast in je auto ingebouwd, dus moet voor bevestiging bij middenconsole geboord worden.
Geen idee of dat kan bij auto's met automaat handel aan stuurkolom.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik zie in de werkplaats steeds vaker "bearlock"
Bij nieuw afgeleverde sprinters lassen wij op alle uitlaatklemmen een prop, wel natuurlijk in overleg met de koper.
Eobd stekker manipuleren ?
Bij nieuw afgeleverde sprinters lassen wij op alle uitlaatklemmen een prop, wel natuurlijk in overleg met de koper.
Eobd stekker manipuleren ?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Die had ik in de 560 inderdaad... (samen met nog wat andere separate zaken)E55amg schreef:Wat heel goed schijnt te werken is een zgn "Bearlock" versnellingbak/automaat slot, auto daarmee schijn je vrijwel niet weg te kunnen krijgen.
Dat is volgens mij dus best al een oud systeem, maar werkt gewoon...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Bearlock bestaat idd volgens mij zeker wel al een jaar of 10Marco schreef:Die had ik in de 560 inderdaad... (samen met nog wat andere separate zaken)E55amg schreef:Wat heel goed schijnt te werken is een zgn "Bearlock" versnellingbak/automaat slot, auto daarmee schijn je vrijwel niet weg te kunnen krijgen.
Dat is volgens mij dus best al een oud systeem, maar werkt gewoon...
Oud en bewezen is vaak beste..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
W204Avantgarde schreef: Bij nieuw afgeleverde sprinters lassen wij op alle uitlaatklemmen een prop, wel natuurlijk in overleg met de koper.
En dan kom je op het moment dat de steun breekt (dat doen alle nog niet gemodificeerde steunen namelijk bij een 906 sprinter met 651 motor) en sta je te klootviolen omdat je sleutel nergens meer op past
Bearlock hoor ik ook wel eens voorbij komen ja. Een elektronische onderbreking ergens is ook nog wel een goeie optie denk ik altijd. Vroeger trok je gewoon je "bougie" kabel los (of neem je mee) tussen ontsteking en verdelerkap. Dan start het ook niet zo goed meer.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Die van mij was van '88 die ik in januari '98 kocht, dus dat is al minimaal 21+ jaar...E55amg schreef:Bearlock bestaat idd volgens mij zeker wel al een jaar of 10
Oud en bewezen is vaak beste..
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Zo lang al...Marco schreef:Die van mij was van '88 die ik in januari '98 kocht, dus dat is al minimaal 21+ jaar...E55amg schreef:Bearlock bestaat idd volgens mij zeker wel al een jaar of 10
Oud en bewezen is vaak beste..
Kan je nagaan hoe goed het moet zijn, dat het nog steeds bestaat
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..