Ik heb een leuke CLK cabrio te koop zien staan.
Leuk in de zin van prijs / kilometerstand / interieur / staat van onderhoud.
Echter aan de foto's te zien zijn alle schermen aan die auto redelijk rot. zie foto's hieronder.
Mijn vraag hierover :
1. is dit voor een beetje fatsoenlijk geld op te knappen ??
voorschermen zijn uiteraard wel te vinden.. de achterschermen zal een grotere kostenpost zijn. maar hoeveel bij benadering ?
2. ik weet wel dat de body aan roest onderhevig is net als de 210 modellen .. maar blijft het chassis wel redelijk roestvrij ?
iemand ervaring hiermee ?
Roest CLK
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
ligt er allemaal aan wat je zelf kunt en of je mensen kent die bv zonder bon spuiten... Dan is het wel te doen. Als je dit volledig gaat uitbesteden dan denk ik dat het water naar de zee dragen word
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Nou als ik de staat van deze clk zie (uitgaande van de foto’s) ben ik bang dat als je begint te slijpen je veel meer auto mist wanneer je klaar bent dan je denkt.
greetings Evan
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Ik heb zelf een werkplaats met brug .. doe ook zat zelf aan auto's.
Kwam deze auto tegen op een veiling site.
Zoals gezegd hierboven.. de hele auto, op de body na, ziet er prima uit... en denk zelf dat ik hem wel kan scoren onder 1K euro.
Mijn idee is mits ik hem kan scoren om hem aan mijn zoon te geven en er samen met hem aan te werken tot hij zijn rijbewijs heeft.
Hij is vorige week 16 geworden en heeft de ballen verstand van auto techniek.. lijkt mij een leuk project om het MB virus op hem over te dragen
en dat hij een beetje leert sleutelen.
hebben we dan mooi +/- 1,5 jaar de tijd voor.
Goede vriend van mij heeft een autoschadebedrijf daar kan hij ook wel wat leren denk ik..
Maargoed .. het moet niet een te duur project worden voor zo'n snotaap .. vandaar mijn vragen
Kwam deze auto tegen op een veiling site.
Zoals gezegd hierboven.. de hele auto, op de body na, ziet er prima uit... en denk zelf dat ik hem wel kan scoren onder 1K euro.
Mijn idee is mits ik hem kan scoren om hem aan mijn zoon te geven en er samen met hem aan te werken tot hij zijn rijbewijs heeft.
Hij is vorige week 16 geworden en heeft de ballen verstand van auto techniek.. lijkt mij een leuk project om het MB virus op hem over te dragen
en dat hij een beetje leert sleutelen.
hebben we dan mooi +/- 1,5 jaar de tijd voor.
Goede vriend van mij heeft een autoschadebedrijf daar kan hij ook wel wat leren denk ik..
Maargoed .. het moet niet een te duur project worden voor zo'n snotaap .. vandaar mijn vragen
- TheDiver
- Berichten: 4277
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Daarom hebben een Audi A4 gekocht voor onze zoon. Die roesten tenminste niet. Hahaha
Maar die moet ook nog 5 maanden onder een hoes staan op mijn werk. Is net begonnen met lessen.
Als die clk al zoveel roest aan de buitenkant heeft, kan je bijna vergif op innemen dat die aan de onderkant ook gaar is.
Had er ook al naar zitten kijken maar eentje zonder roest is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Grtzz
Maar die moet ook nog 5 maanden onder een hoes staan op mijn werk. Is net begonnen met lessen.
Als die clk al zoveel roest aan de buitenkant heeft, kan je bijna vergif op innemen dat die aan de onderkant ook gaar is.
Had er ook al naar zitten kijken maar eentje zonder roest is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- online
- Berichten: 1176
- Lid geworden op: 16 jan 2011 17:48
- Mercedes-Benz: W124 500e 1992
- Locatie: Zweden
[quote="Designparts"]Ik heb een leuke CLK cabrio te koop zien staan.
Leuk in de zin van prijs / kilometerstand / interieur / staat van onderhoud.
Echter aan de foto's te zien zijn alle schermen aan die auto redelijk rot. zie foto's hieronder.
Mijn vraag hierover :
1. is dit voor een beetje fatsoenlijk geld op te knappen ??
voorschermen zijn uiteraard wel te vinden.. de achterschermen zal een grotere kostenpost zijn. maar hoeveel bij benadering ?
[quote="Designparts"]Ik heb zelf een werkplaats met brug .. doe ook zat zelf aan auto's.
Goede vriend van mij heeft een autoschadebedrijf daar kan hij ook wel wat leren denk ik..
Ben ik nou de enige die zich afvraagd waarom je een dergelijke vraag hier stelt ipv aan je vriend?
Online
Leuk in de zin van prijs / kilometerstand / interieur / staat van onderhoud.
Echter aan de foto's te zien zijn alle schermen aan die auto redelijk rot. zie foto's hieronder.
Mijn vraag hierover :
1. is dit voor een beetje fatsoenlijk geld op te knappen ??
voorschermen zijn uiteraard wel te vinden.. de achterschermen zal een grotere kostenpost zijn. maar hoeveel bij benadering ?
[quote="Designparts"]Ik heb zelf een werkplaats met brug .. doe ook zat zelf aan auto's.
Goede vriend van mij heeft een autoschadebedrijf daar kan hij ook wel wat leren denk ik..
Ben ik nou de enige die zich afvraagd waarom je een dergelijke vraag hier stelt ipv aan je vriend?
Online
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik wil je feestje niet bederven en weet niet welk blok daar precies in ligt, maar de VAG groep heeft zo zn eigen minder zichtbare probleempjes. Zoals in sommige eerste bouwjaren met TFSI motoren gedoe met kettingen en dichtkoekende olieschraapveren...TheDiver schreef:Daarom hebben een Audi A4 gekocht voor onze zoon. Die roesten tenminste niet. Hahaha
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
zal best niet ... maar mijn vragen gaan over :
1. heeft iemand wel eens zijn achterschermen laten repareren .. zo ja tegen welke kosten ?
2. heeft buiten de body dit model ook last van het verroesten van het chassis .. ?
Heb een beetje mijn zinnen gezet op deze auto .... maar het moet geen bodemloze put wezen.
ik heb inderdaad tot op heden mijn maat nog niet op de hoogte gesteld.
had gehoopt op een paar ervaringsdeskundigen voor een pre - calculatie
that's all
1. heeft iemand wel eens zijn achterschermen laten repareren .. zo ja tegen welke kosten ?
2. heeft buiten de body dit model ook last van het verroesten van het chassis .. ?
Heb een beetje mijn zinnen gezet op deze auto .... maar het moet geen bodemloze put wezen.
ik heb inderdaad tot op heden mijn maat nog niet op de hoogte gesteld.
had gehoopt op een paar ervaringsdeskundigen voor een pre - calculatie
that's all
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
René SLK230 schreef:Ik wil je feestje niet bederven en weet niet welk blok daar precies in ligt, maar de VAG groep heeft zo zn eigen minder zichtbare probleempjes. Zoals in sommige eerste bouwjaren met TFSI motoren gedoe met kettingen en dichtkoekende olieschraapveren...TheDiver schreef:Daarom hebben een Audi A4 gekocht voor onze zoon. Die roesten tenminste niet. Hahaha
tja, zo'n A4 heb ik ook al eens gehad.
Maar denk voor hun zoon dat het een wat oudere A4 is.. toen ze nog wel goed waren
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Je gaat het toch zelf doen?Designparts schreef:1. heeft iemand wel eens zijn achterschermen laten repareren .. zo ja tegen welke kosten ?
Ik zou het eerlijk gezegd bij sleutelen houden: plaatwerk herstellen is een vak apart en niet echt iets om als eerste projectje op te pakken. Weet niet of dat de vader-zoon verbinding zoveel goed doet als je weekend na weekend staat te knoeien en prutsen
Logboek S500.
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
lol .. nee, daar is mijn maat voor.
maar laat maar .. informeer hem wel ff. hoor ik wel wat het gaat kosten.
heb een bod uitgebracht.. kijken waar ze mee komen.
maar laat maar .. informeer hem wel ff. hoor ik wel wat het gaat kosten.
heb een bod uitgebracht.. kijken waar ze mee komen.
- TheDiver
- Berichten: 4277
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Inderdaad, model 2002. Wel een quattro.Designparts schreef:René SLK230 schreef:Ik wil je feestje niet bederven en weet niet welk blok daar precies in ligt, maar de VAG groep heeft zo zn eigen minder zichtbare probleempjes. Zoals in sommige eerste bouwjaren met TFSI motoren gedoe met kettingen en dichtkoekende olieschraapveren...TheDiver schreef:Daarom hebben een Audi A4 gekocht voor onze zoon. Die roesten tenminste niet. Hahaha
tja, zo'n A4 heb ik ook al eens gehad.
Maar denk voor hun zoon dat het een wat oudere A4 is.. toen ze nog wel goed waren
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
@quattro. Lekker veilig ook voor zo'n jongenTheDiver schreef:Inderdaad, model 2002. Wel een quattro.Designparts schreef:tja, zo'n A4 heb ik ook al eens gehad.René SLK230 schreef:Ik wil je feestje niet bederven en weet niet welk blok daar precies in ligt, maar de VAG groep heeft zo zn eigen minder zichtbare probleempjes. Zoals in sommige eerste bouwjaren met TFSI motoren gedoe met kettingen en dichtkoekende olieschraapveren...TheDiver schreef:Daarom hebben een Audi A4 gekocht voor onze zoon. Die roesten tenminste niet. Hahaha
Maar denk voor hun zoon dat het een wat oudere A4 is.. toen ze nog wel goed waren
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Links en rechts heb ik wat kennissen die dit roestprobleem bij de achterschermen ook hadden. Honda's, Opels en wat W210's. Zo tegen de 1000-2000 euro waren ze kwijt. Degene die dit hebben laten doen, kwamen er toch achter dat je dit goed moet laten doen: lekkage na een regenrit.
Auto weer terug, huurauto fixen, allemaal dingetjes die niet leuk zijn. Sommigen zijn 3-4 keer terug geweest. Bij verschillende schadeherstellers hoor, ook gerenomeerde. De auto hoeft verder niet rot te zijn, bij de Honda's is het echt een kwaal van alleen de schermen, maar jij weet uit ervaring ook dat deze MB's over het algemeen ook verder dan wel aardig rot zijn.
Auto weer terug, huurauto fixen, allemaal dingetjes die niet leuk zijn. Sommigen zijn 3-4 keer terug geweest. Bij verschillende schadeherstellers hoor, ook gerenomeerde. De auto hoeft verder niet rot te zijn, bij de Honda's is het echt een kwaal van alleen de schermen, maar jij weet uit ervaring ook dat deze MB's over het algemeen ook verder dan wel aardig rot zijn.
- Richard-Benz
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 18 dec 2009 21:54
- Mercedes-Benz: S204 & W168
- Locatie: Zoetermeer
Ik denk dat je voor 2K de auto voor het oog weer even netjes hebt.
Maar dan zal ie ver van roestvrij zijn..
Maar dan zal ie ver van roestvrij zijn..