HI allemaal,
Sommige van jullie weten dat ik naast mijn GLE 63s coupe en mijn AMG GTR een paar Lamborghini's onlangs gekocht heb zonder kenteken.
Na wat gezeur en geneuzel bij het RDW 1 op kenteken, 1 zonder kenteken verkocht met inruil en nu nog een zonder kenteken en echt alleen maar idioten op marktplaats, autoscout e.d. die denken dat ik hem te koop heb staan ivm armoede o.i.d.
In mei/juni ook mijn race licentie gehaald en 2x nu met de AMG GTR op circuit geweest toch besloten dat het tijd was voor een tracktool
(de GTR is toch iets te duur om voor de fun in de prak te rijden).
Na een paar huur autos te hebben gereden (de ene een nog grotere frikandel dan de andere) vond ik het tijd worden voor een eigen auto dus onder het moto het moet wel leuk blijven
Aangezien mijn garage ruimte groot is staat die toch vol, moest ik eerst een auto opruimen voor ik een tracktool kwijt kon. Lang verhaal kort te maken
na meerdere idiote aanbiedingen qua euro's en inruil op de Oranje Lamborghini besloten deze tot 04-09 nog te koop aan te bieden is die dan niet verkocht gaan we deze circuit klaar maken om hier mee te gaan racen.
5.0L V10
520pk
6 versnellingen
Ledig gewicht 1595kg (momenteel op CVO)
Het idee is volledige interieur eruit 2 licht gewicht kuip stoelen erin
19" semi slicks mijn oog is gevallen op TOYO R888R voor zal er 235-35-19 opkomen en achter 295-30-19 met Y keur dus tot 300km/h
Rolkooi is nog niet nodig voor de trackdays van Driving Fun dus doen we nog niet gelijk.
11-09 staat er weer een track op de agenda
Het is een beetje kort dag natuurlijk maar de semi slicks zijn al besteld
In het kader van de gewichten besparing
Carbon spiegels
interieur eruit en twee licht gewicht kuipstoelen nog niet over uit welke precies.
Alle onzinnige kapjes e.d. in het motor ruim en de koffer ruimte aan de voorkant eruit (wel alles netjes zodat het er ooit weer terug in kan)
Rolkooi staat op de planning voor komend race seizoen
Zodra de onderdelen binnen zijn zal ik wat verdere posts doen
Gr Nico
Ps: moet de foto's nog even verkleinen komen er allemaal aan
Lamborghini racing
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2018-08-21 at 15.35.57.jpeg (211.81 KiB) 2106 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2018-08-21 at 15.35.46.jpeg (215.08 KiB) 2106 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2018-08-21 at 15.35.18.jpeg (138.59 KiB) 2106 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2018-08-21 at 15.35.15.jpeg (124.83 KiB) 2106 keer bekeken
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Veel suc6 met het ombouwen en uiteraard veel plezier met de track days toegewenst.
Als ik goed begreep zijn deze Lambo's toch afkomstig van Bleekemolen?
Dan hebben die al wat track ervaring achter de rug, wellicht onderstel even nalopen op speling in rubbers ed en goed uitlijnen/uitwegen.
Als je de rolkooi gaat nemen, overweeg dan een van molybdeen staal, is lichter maar taaier en sterker dan gewoon staal.
Als ik goed begreep zijn deze Lambo's toch afkomstig van Bleekemolen?
Dan hebben die al wat track ervaring achter de rug, wellicht onderstel even nalopen op speling in rubbers ed en goed uitlijnen/uitwegen.
Als je de rolkooi gaat nemen, overweeg dan een van molybdeen staal, is lichter maar taaier en sterker dan gewoon staal.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
Ja klopt komen van RacePlanet af... Ik ben gelukkig gezegend met een buurman die monteur is geweest in een team wat met Ferrari's heeft geracedE55amg schreef:Veel suc6 met het ombouwen en uiteraard veel plezier met de track days toegewenst.
Als ik goed begreep zijn deze Lambo's toch afkomstig van Bleekemolen?
Dan hebben die al wat track ervaring achter de rug, wellicht onderstel even nalopen op speling in rubbers ed en goed uitlijnen/uitwegen.
Als je de rolkooi gaat nemen, overweeg dan een van molybdeen staal, is lichter maar taaier en sterker dan gewoon staal.
die me graag wil helpen.
Qua rolkooi had ik contact opgenomen met Rematech
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Rens Mali van Rematech is goede rolkooi bouwer, daar kan je niet mis.
Hij is ook Knaf/Fia gecertificeerd, dus als je in de toekomst echt serieuze races zou willen gaan rijden, dan kan je bij hem gelijk een kooi met Fia certificering laten maken
Hij is ook Knaf/Fia gecertificeerd, dus als je in de toekomst echt serieuze races zou willen gaan rijden, dan kan je bij hem gelijk een kooi met Fia certificering laten maken
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Tof plan Ja het internet maakt altijd z'n 'reputatie' waar als het gaat om verkoop...
Laat die spiegels maar achterwege (voor gewichtsbesparing dan), die carbon buitenkapjes zijn leuk maar de besparing t.o.v. de standaard kapjes (zullen ook plastic zijn verwacht ik) merk je niet. Het doet meer als je alle verstellingszooi en bekabeling eruithaalt en er een vast glas of zo in zet, maar ook hier weet ik niet wat je er van gaat merken, volgens mij vrij weinig. Maar interieur, onder-de-kap-afwerking en isolatiemateriaal zal wel de grootste directe klap zijn denk ik. Dat en een ombouw naar RWD maar dat is denk ik niet op zo'n korte termijn te regelen
Laat die spiegels maar achterwege (voor gewichtsbesparing dan), die carbon buitenkapjes zijn leuk maar de besparing t.o.v. de standaard kapjes (zullen ook plastic zijn verwacht ik) merk je niet. Het doet meer als je alle verstellingszooi en bekabeling eruithaalt en er een vast glas of zo in zet, maar ook hier weet ik niet wat je er van gaat merken, volgens mij vrij weinig. Maar interieur, onder-de-kap-afwerking en isolatiemateriaal zal wel de grootste directe klap zijn denk ik. Dat en een ombouw naar RWD maar dat is denk ik niet op zo'n korte termijn te regelen
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Heb ik daar lang geleden (2010) dan in 1 van gereden?
- Bijlagen
-
- IMG_0065-2448x1836.JPG (155.37 KiB) 2029 keer bekeken
-
- IMG_0074-2448x1836.JPG (113.67 KiB) 2029 keer bekeken
-
- IMG_0086-2448x1836.JPG (144.78 KiB) 2029 keer bekeken
Nee compleet andere spiegelsHelmy schreef:Tof plan Ja het internet maakt altijd z'n 'reputatie' waar als het gaat om verkoop...
Laat die spiegels maar achterwege (voor gewichtsbesparing dan), die carbon buitenkapjes zijn leuk maar de besparing t.o.v. de standaard kapjes (zullen ook plastic zijn verwacht ik) merk je niet. Het doet meer als je alle verstellingszooi en bekabeling eruithaalt en er een vast glas of zo in zet, maar ook hier weet ik niet wat je er van gaat merken, volgens mij vrij weinig. Maar interieur, onder-de-kap-afwerking en isolatiemateriaal zal wel de grootste directe klap zijn denk ik. Dat en een ombouw naar RWD maar dat is denk ik niet op zo'n korte termijn te regelen
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2018-09-03 at 17.18.14.jpeg (9.62 KiB) 2022 keer bekeken
Ja die gele heb ik ookdenman1710 schreef:Heb ik daar lang geleden (2010) dan in 1 van gereden?
Zitten alleen andere kleur velgen onder nu
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2018-08-21 at 15.33.27.jpeg (205.34 KiB) 2021 keer bekeken
Ja word zelfs gedacht om straks per wiel te wegen om zo de auto volledig uitgebalanceerd op het asfalt te zetten.plorie schreef:Ik heb 0,0 race-ervaring, maar kijk je ook naar de balans, waar je wat weghaalt?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ok dat scheelt wel wat jaNicolaasR schreef:Nee compleet andere spiegelsHelmy schreef:Tof plan Ja het internet maakt altijd z'n 'reputatie' waar als het gaat om verkoop...
Laat die spiegels maar achterwege (voor gewichtsbesparing dan), die carbon buitenkapjes zijn leuk maar de besparing t.o.v. de standaard kapjes (zullen ook plastic zijn verwacht ik) merk je niet. Het doet meer als je alle verstellingszooi en bekabeling eruithaalt en er een vast glas of zo in zet, maar ook hier weet ik niet wat je er van gaat merken, volgens mij vrij weinig. Maar interieur, onder-de-kap-afwerking en isolatiemateriaal zal wel de grootste directe klap zijn denk ik. Dat en een ombouw naar RWD maar dat is denk ik niet op zo'n korte termijn te regelen
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Heel eerlijk is het een geboren noodzaak haha.... Had een rammeltje in de Gele lambo zitten rij ik hem achteruit de brug op stond mijn gereedschapskar redelijk ~censuur~ in de weg spiegel afgebroken van de aluminium voet bleek al eens gelast te zijn word er allemaal niet beter op dus die moet vervangen worden alleen goedkoopste spiegel tot nu toe op Ebay 949 euro! ex verzendkosten. Carbon race spiegels 350 euro compleet setje.Helmy schreef:Ok dat scheelt wel wat jaNicolaasR schreef:Nee compleet andere spiegelsHelmy schreef:Tof plan Ja het internet maakt altijd z'n 'reputatie' waar als het gaat om verkoop...
Laat die spiegels maar achterwege (voor gewichtsbesparing dan), die carbon buitenkapjes zijn leuk maar de besparing t.o.v. de standaard kapjes (zullen ook plastic zijn verwacht ik) merk je niet. Het doet meer als je alle verstellingszooi en bekabeling eruithaalt en er een vast glas of zo in zet, maar ook hier weet ik niet wat je er van gaat merken, volgens mij vrij weinig. Maar interieur, onder-de-kap-afwerking en isolatiemateriaal zal wel de grootste directe klap zijn denk ik. Dat en een ombouw naar RWD maar dat is denk ik niet op zo'n korte termijn te regelen
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Conclusie, de goede spiegel verkopen, heb je het nieuwe setje weer terug verdiendNicolaasR schreef: Heel eerlijk is het een geboren noodzaak haha.... Had een rammeltje in de Gele lambo zitten rij ik hem achteruit de brug op stond mijn gereedschapskar redelijk ~censuur~ in de weg spiegel afgebroken van de aluminium voet bleek al eens gelast te zijn word er allemaal niet beter op dus die moet vervangen worden alleen goedkoopste spiegel tot nu toe op Ebay 949 euro! ex verzendkosten. Carbon race spiegels 350 euro compleet setje.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Je schrijft het een beetje ongelukkig (lijkt alsof de wielen per stuk gewogen gaan worden) maar je zal bedoelen dat de auto uitgewogen gaat worden.NicolaasR schreef:Ja word zelfs gedacht om straks per wiel te wegen om zo de auto volledig uitgebalanceerd op het asfalt te zetten.plorie schreef:Ik heb 0,0 race-ervaring, maar kijk je ook naar de balans, waar je wat weghaalt?
Daarbij wordt met 4 weegschalen gewogen welk gewicht per wiel op het wegdek drukt en wordt getracht om deze gewichten in balans te brengen (incl bestuurder gewicht), dat is standaard handelwijze voor een racewagen.
Om dat te kunnen doen moet er dan alleen wel een schroefset onder zitten, door per wiel de wagenhoogte te verstellen, verander je de gewichtsverdeling van de auto
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
Inderdaad heel mooi neer gezet.. Dinsdag is de eerste test rit/dag op circuit van daaruit gaan we kijken wat er per direct noodzakelijk is om hem beter op het asfalt te houden en de rest gaan we geleidelijk aan doen.E55amg schreef:Je schrijft het een beetje ongelukkig (lijkt alsof de wielen per stuk gewogen gaan worden) maar je zal bedoelen dat de auto uitgewogen gaat worden.NicolaasR schreef:Ja word zelfs gedacht om straks per wiel te wegen om zo de auto volledig uitgebalanceerd op het asfalt te zetten.plorie schreef:Ik heb 0,0 race-ervaring, maar kijk je ook naar de balans, waar je wat weghaalt?
Daarbij wordt met 4 weegschalen gewogen welk gewicht per wiel op het wegdek drukt en wordt getracht om deze gewichten in balans te brengen (incl bestuurder gewicht), dat is standaard handelwijze voor een racewagen.
Om dat te kunnen doen moet er dan alleen wel een schroefset onder zitten, door per wiel de wagenhoogte te verstellen, verander je de gewichtsverdeling van de auto