Van welke optie heb je spijt deze niet genomen te hebben bij aankoop nieuw of welke ontbrak bij tweedehands?

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
ChrisVK
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 apr 2017 20:38
Mercedes-Benz: Merecedes C -W205
Contacteer:

12 aug 2018 19:04

Selatin schreef:
ChrisVK schreef:De optie die ik het miste was een goed werkende navigatie. De Garmin Map Pilot (Mercedes onwaardig) werkte bij mij super slecht. Compleet verkeerde routes, zeer traag, heel veel onnodige kilometers, tijdverlies en veel, heel veel ergernis.
Inmiddels Comand Online laten inbouwen en dit werkt perfect. In Nederland hier en daar nog wel eens foutje, maar heb net in de vakantie 6500 km gereden in o.a. Frankrijk en Spanje en helemaal super.

Helaas heb je (na achteraf inbouw) geen verkeersbordenherkenning, maar je moet altijd iets te wensen overhouden :)
Gelukkig staat de technologie zo ver dat ik i.p.v. €3158 aan Comand online maar €557 moet uitgeven voor een even groot beeld en ook online navigatie via smartphone integratie (waze als GPS). Of biedt comand online nog zo veel meer dan Audio 20?
Audio 20 of Comand Online is naar mijn mening een wereld van verschil. Veel betere software via HD, betere navigatie, betere kaart, groter scherm, vele malen sneller en betrouwbaarder. Ik had het idee dat mijn Garmin Map Pilot met Audio 20 defect was en na meerdere keren bij de dealer te zijn geweest ook niet beter werd. Uiteindelijk achteraf Comand Online laten inbouwen en ben er zeer tevreden mee en of die prijs gerechtvaardigd is....tja.....MB en Wensink Zwolle zijn mij uiteindelijk goed tegemoet gekomen :)

Weet trouwens niet of jou systeem op een W205 kan, maar is zeker interessant :goedzo:
Gebruikersavatar
Selatin
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 nov 2015 14:49
Mercedes-Benz: ex: E220 Coupé (2011) / E220 Cabrio (2012) / CLA45 AMG (2019)
Locatie: Limburg, België

12 aug 2018 19:46

ChrisVK schreef:
Selatin schreef:
ChrisVK schreef:De optie die ik het miste was een goed werkende navigatie. De Garmin Map Pilot (Mercedes onwaardig) werkte bij mij super slecht. Compleet verkeerde routes, zeer traag, heel veel onnodige kilometers, tijdverlies en veel, heel veel ergernis.
Inmiddels Comand Online laten inbouwen en dit werkt perfect. In Nederland hier en daar nog wel eens foutje, maar heb net in de vakantie 6500 km gereden in o.a. Frankrijk en Spanje en helemaal super.

Helaas heb je (na achteraf inbouw) geen verkeersbordenherkenning, maar je moet altijd iets te wensen overhouden :)
Gelukkig staat de technologie zo ver dat ik i.p.v. €3158 aan Comand online maar €557 moet uitgeven voor een even groot beeld en ook online navigatie via smartphone integratie (waze als GPS). Of biedt comand online nog zo veel meer dan Audio 20?
Audio 20 of Comand Online is naar mijn mening een wereld van verschil. Veel betere software via HD, betere navigatie, betere kaart, groter scherm, vele malen sneller en betrouwbaarder. Ik had het idee dat mijn Garmin Map Pilot met Audio 20 defect was en na meerdere keren bij de dealer te zijn geweest ook niet beter werd. Uiteindelijk achteraf Comand Online laten inbouwen en ben er zeer tevreden mee en of die prijs gerechtvaardigd is....tja.....MB en Wensink Zwolle zijn mij uiteindelijk goed tegemoet gekomen :)

Weet trouwens niet of jou systeem op een W205 kan, maar is zeker interessant :goedzo:
Het beeld zal dus bij de COMAND ONLINE beter zijn maar navigatie doe ik zowiezo vooral via Waze, het groter scherm heb ik ook net als de COMAND, ik weet niet of de apps via smartphone integratie dan ook trager zijn? Dat zou dan voor mij persoonlijk de grootste bummer zijn, dat het echt te traag zou werken.

Beter beeld en snellere (ver)werking zijn dan de enige voordelen t.o.v. de Audio 20 met garmin in mijn geval. Dat is voor mij persoonlijk nog geen meerprijs van €1500 waard. :owja:
Gebruikersavatar
Nokiafan
Berichten: 1247
Lid geworden op: 11 mei 2009 22:41
Mercedes-Benz: W639
Locatie: België

12 aug 2018 20:07

Ooit achteraf ingebouwd in een vorige wagen en blij dat ik die nu ook in mijn huidige wagen heb:
optiecode 213 PML Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (of hoe het nu tegenwoordig ook genoemd wordt)
SternGucker
Berichten: 215
Lid geworden op: 03 aug 2017 12:16
Mercedes-Benz: S205 C200d 9G-Tronic Estate Business Solution

12 aug 2018 21:00

Schuifkanteldak. Ik had het op m'n S204 maar vond het allemaal te duur worden op m'n S205, dus niet besteld. Met dit lekkere weer wel spijt van....
Wer einmal hinterm Stern gesessen, der wird Mercedes dann nie vergessen!
Gebruikersavatar
Selatin
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 nov 2015 14:49
Mercedes-Benz: ex: E220 Coupé (2011) / E220 Cabrio (2012) / CLA45 AMG (2019)
Locatie: Limburg, België

12 aug 2018 21:03

Nokiafan schreef:Ooit achteraf ingebouwd in een vorige wagen en blij dat ik die nu ook in mijn huidige wagen heb:
optiecode 213 PML Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (of hoe het nu tegenwoordig ook genoemd wordt)
Is dat tegenwoordig nog een optie (inmiddels standaard)? Ik denk dat ik dit nog niet tegengekomen ben in de optielijst van CLA/C/E?
Gebruikersavatar
Selatin
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 nov 2015 14:49
Mercedes-Benz: ex: E220 Coupé (2011) / E220 Cabrio (2012) / CLA45 AMG (2019)
Locatie: Limburg, België

12 aug 2018 21:04

SternGucker schreef:Schuifkanteldak. Ik had het op m'n S204 maar vond het allemaal te duur worden op m'n S205, dus niet besteld. Met dit lekkere weer wel spijt van....
Het is inderdaad een prijzige optie.. Wat zou je dan moeten laten vallen hebben wilde je dezelfde totaalprijs behouden incl Schuifkanteldak?
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7551
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

12 aug 2018 21:34

Schuif/kanteldaken waren van wat ik me herinner meestal iets tussen de 1500 en 2000 euro op de optielijst, maar er is ook overgangsperiode geweest dat er een kanteldak en een groter panoramadak naast elkaar werden aangeboden waarbij de goedkopere eerder rond de 700-1000 zat volgens mij. Daar kun je dus wel een paar dingen van kiezen.

En qua stuurbekrachtiging staat er tegenwoordig iets op de optielijsten wat volgens mij parametrische stuurbekrachtiging heet. Ik denk dat die dan met meer zaken rekening houdt dan alleen de snelheid, en dat ie misschien ook is gekoppeld aan het gekozen rijprogramma.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

13 aug 2018 00:26

Apple carplay ondersteund vanaf ios 12 Waze en Google maps ;)

Selatin schreef: Het beeld zal dus bij de COMAND ONLINE beter zijn maar navigatie doe ik zowiezo vooral via Waze, het groter scherm heb ik ook net als de COMAND, ik weet niet of de apps via smartphone integratie dan ook trager zijn? Dat zou dan voor mij persoonlijk de grootste bummer zijn, dat het echt te traag zou werken.

Beter beeld en snellere (ver)werking zijn dan de enige voordelen t.o.v. de Audio 20 met garmin in mijn geval. Dat is voor mij persoonlijk nog geen meerprijs van €1500 waard. :owja:
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

13 aug 2018 10:47

Selatin schreef:
Lecram schreef:Mijn S212 E250 heeft bijna alles, maar als ik nog wensen zou hebben, zouden dat stoelventilatie en stuurverwarming zijn. Niet noodzakelijk, maar wel lekker.
Intussen geniet ik van de keyless go (nee, ik ben niet zo angstig dat ze die gaan uitlezen), distronic, stoelen met opblaasdingen, stoelverwarming en -memory, leer, standkachel, enz.
Lekkere luxe bak!
Ik klaag ook niet :)
Foetske
Berichten: 902
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

13 aug 2018 11:14

Er loopt hier een Vito rond (de 'oude' W639-111) die ikzelf het liefste meepak. Automaatje, en het ding rijd erg lekker. Alleen één ding mis ik er wel ontzettend in: cruise-control. Wat is dat jammer! En als ik met de E-500 of de witte Vito (447-119) op pad ben, daar zit zo'n automatisch-afstandhoudende cruise-control in. Da's ook een mooie ellende. Dat ding veroorzaakt file's, zeker weten. Nee, doe mij maar gewoon een cruise-control, lekker basic de snelheid bewaken. meer niet.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Borguy
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i

13 aug 2018 11:57

Met stip op één : standkachel (versie die te programeren is dat je op een bepaald uur in een warme auto kan stappen, of hebben ze dat allemaal ?)
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

13 aug 2018 13:10

Foetske schreef:...daar zit zo'n automatisch-afstandhoudende cruise-control in. Da's ook een mooie ellende. Dat ding veroorzaakt file's, zeker weten. Nee, doe mij maar gewoon een cruise-control, lekker basic de snelheid bewaken. meer niet.
Dat ligt dan echt aan de gebruiker. Ik heb op beide auto's zo'n 'abstandstempomat' en heb nog nooit een file veroorzaakt. Ik vind het een geweldige optie! Nooit dat gedoe dat je weer van de CC af moet omdat er iemand voor je langzamer rijdt. Ik gebruik hem buiten de snelweg ook vaak. Werkt perfect!
Foetske
Berichten: 902
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

13 aug 2018 13:26

die geen file veroorzaakt, daar denk ik iets anders over... zet er tien achter elkaar, laat de eerste met 100 rijden en dan afremmen. De laatste maakt een noodstop op de bumper van nummer 9. God, wat reageert dat ding traag, zeker met het beginnen van accelereren Is een mooie voor MythBusters. Of voor m'n maatje, MasterMilo
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20665
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

13 aug 2018 13:38

de 211 distronic is een eerste versie distronic - die werkt inderdaad traag en remt ook maar met een maximaal remvermogen van 20% (de latere met 40%)...als je de auto op de autobaan op distronic hebt staan dan moet je als gebruiker iets anders gaan rijden en iets naar de rechter baan sturen als er iemand voor je van de rechter naar de linker baan gaat en zodra die weer weg is dan ga je zelf al vast even iets op het gas totdat de auto het daarna zelf weer oppakt

dat oog volgt zijn voorganger en blijft die ook volgen als die weer naar rechts gaat totdat die echt uit het zicht is...met een licht gewijzigde rijstijl werkt het echt goed - en volledig vertrouwen op een hulpmiddel in de auto is zondermeer al geen goed idee

als je met een huidige generatie mercedes op de stuurassistent rijdt, ga je ook aangehouden worden omdat men denkt dat je aan het appen of stomdronken bent

greetingz,
Foetske
Berichten: 902
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

13 aug 2018 13:58

Ik heb dat oog-spoor maken, zoals je beschrijft, ook gedaan. Maar is niet de manier om auto te rijden, jezelf aanpassen aan de techniek.
Ik denk dat dit met mijn instelling te maken heeft: techniek is een middel, geen doel. Ofwel, zodra techniek iets maakt wat de bediener uitgelegd moet worden, is het niet goed bedacht. Niet helemaal waar, maar je begrijpt me wel. En alle foefjes in de auto, het maakt de bestuurder alleen maar passiever, en dus gevaarlijker. Als ik op de weg zit (op de motor) dan zitten voor mij de meeste sufkoppen in een Volvo of de oude Renault Laguna. De auto is veilig, dus de bestuurder hoeft niet meer op te letten (de Laguna was de eerste niet-Mercedes of Volvo met 5 sterren. Volvo heeft 'kreukelzones' weet iedereen terwijl de W110 die 20 jaar vóór welke Volvo ook, al had. Dus kon je een Benz of Volvo niet betalen, tja, laguna dus)
Maar goed. Als de auto veiliger wordt, zijn er teveel 'chauffeurs' die dan denken dat ze niet meer op hoeven te letten. Foute boel. als je het mij vraagt.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Plaats reactie