24 uur service van Mercedes teleurstellend slecht

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
RobtC350e
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2018 18:36
Mercedes-Benz: Mercedes C350E bwj 2015

28 jul 2018 18:52

Op de terugweg in de namiddag naar vakantie adres vanuit Barcelona een steen op de voorruit van mijn C350E. Gevolg is een grote barst van minimaal 20 cm die snel groter lijkt te worden. Formeel mag er dan niet meer gereden worden in Spanje. Gelukkig is er nog de Mercedes Benz 24hrs service waarover de verkoper mij bij de aanschaf informeerde. Als je ooit iets hebt.......

Maandag 23/8/18: Na thuiskomst (vakantie adres) meteen die avond gebeld met Mercedes Benz 24hrs service vanwege probleem. Keurig te woord gestaan. Medewerker geeft aan voorbereiding te zullen treffen en aantekeningen te maken. Adviseert mij de leasemaatschappij nog te informeren voor toestemming. Er was nog even twijfel over de “”mobiliteit” maar regelgeving zorgt ervoor dat er niet gereden mag worden met een barst in de voorruit voor het gezicht van de bestuurder aldus de medewerker.

Dinsdag 24/8/18: Leasemaatschappij akkoord als probleem via de Mercedes Benz 24hrs service probleem wordt opgelost. Reparatiekosten evt voorschieten en kan achteraf gedeclareerd worden.
Mercedes Benz 24hrs service geïnformeerd dat alles akkoord is. Medewerker geeft aan dat werkzaamheden in de lokale werkplaats ingepland gaat worden en dat het onderdeel (raam) besteld kan worden. Zullen terugbellen met datum voor reparatie en overige details. Formeel mag niet met de auto meer gereden worden wordt aangegeven (regelgeving) maar rit naar de dealer voor de reparatie moet lukken is de eigen inschatting. U hoort van ons. Dinsdagmiddag rond het middaguur wordt ik teruggebeld met de vraag of de auto nog kan rijden of niet. Aangegeven dat de auto zeker nog kan rijden alleen dat formeel dit wat lastiger ligt maar het voor mij geen probleem is om naar de dealer te rijden voor de reparatie.

Woensdag 24/8/18: Belletje van Mercedes Benz 24hrs service of de auto in de werkplaats staat? Nee, want ik zou geïnformeerd worden wanneer ik daar terecht zou kunnen voor de reparatie. oh..dan gaan we nog even bellen met de dealer. Vreemd denk ik. Weer een belletje en nu wordt aangegeven dat de auto het beste afgesleept kan worden. Door iets door te vragen blijkt dat dit gewenst is omdat de dealer in kwestie niet bereid is het raam te bestellen zonder dat er een handtekening is gezet bij een opdracht. ????? Er volgt nog de uitleg dat er wel vaker onderdelen besteld worden en dat men dan niet komt opdagen. Dus als geïdentificeerde klant van MB met al je voertuig gegevens in hun database val je dus in de categorie wantrouwen. En zekerheid moet verkregen worden door ter plaatste te gaan naar de dealer. Belachelijk anno 2018 is mijn indruk. Als het een lokale dorpsgarage zou zijn kan ik het mij nog voorstellen maar bij een officiële MB dealer binnen het MB dealernetwerk? En bovendien als die zekerheid verkregen moet worden zijn er tal van opties die Mercedes Benz 24hrs service zou kunnen toepassen of overwegen. Bevestiging per e-mail met retourbevestiging, creditcard gegevens, approval per e-mail van de leasemaatschappij. Allemaal mogelijk voor mij maar als ik dat voorstel dan kan er alleen maar aangegeven worden dat dit de procedures zijn en dat de dealer nou eenmaal niet zomaar een bestelling gaat doen. De auto wegslepen en niet weten hoe het daarna gaat verlopen heeft niet direct mijn voorkeur. Ivm voortzetting vakantie en alle ongemakken. Hoe lastig is het om een voorraam te vervangen? De medewerker zou met de dealer bellen om te zien of het onderdeel toch besteld kan worden als er een “garantie” is. Besloten na het telefoongesprek om zelf maar even naar die dealer te rijden. Blijkt relatief dichtbij te zijn en dan maar met een gescheurde ruit de weg op want het vertrouwen in de Mercedes Benz 24hrs service neemt met de dag af. We zitten inmiddels bijna op 48 uur service en niets is concreet. Bij de dealer in kwestie wordt ik vriendelijk ontvangen en na even wachten te woord gestaan door Mr. Torro. Deze neemt de schade op, maakt de opdracht voor reparatie aan, informeert hoe de betaling gaat geschieden waarop ik aangeef per creditcard of pin en behoeft verder geen handtekening of creditcard gegevens te hebben. Het noteren van de autogegevens en een rijbewijsnr was blijkbaar voldoende voor het aannemen van de opdracht. Als het onderdeel binnen is dan laat ie het weten en kan de auto gebracht worden en dan duurt het een dag tot de auto weer klaar is. Op mijn vraag wanneer de auto dan gebracht kan worden (ik moet immers rekening houden met de terugreis naar Nederland volgende week donderdag dus ik heb een week) geeft Mr. Torro aan even te gaan informeren. Na enige tijd komt hij terug en meldt dat er een probleem is. De voorruit is niet op voorraad in Spanje en moet uit Duitsland komen en daar zit een 5 werkdagen dgn leveringstijd op. Als het meezit. En dan nog met het weekend er tussen zal het naar zijn inschatting niet gaan lukken de reparatie op tijd uit te voeren. Dus de opdracht kan niet aangenomen worden. Ik ben teleurgesteld maar bedank Mr. Torro voor zijn pogingen om mij te helpen. Hij geeft nog aan dat er de laatste tijd meer leveringsproblemen zijn met ramen. Een leveringstijd van drie weken is ook niet ongebruikelijk aldus de dealer. In de avond belt Mercedes Benz 24hrs service en zij hebben, zo verteld men mij met de dealer (zelfde dealer) afgesproken dat als er €650,- overgemaakt wordt deze de voorruit gaat bestellen zodra het geld is bijgeschreven op hun rekening. Nou…is dat even goed nieuws waar ik niet op zit te wachten. Ik informeer de alleraardigste medewerkster van de Mercedes Benz 24hrs service dat ik over informatie beschik, verkregen van dezelfde dealer, dat zelfs al zou ik het geld persoonlijk ga brengen het nog niet zou lukken om tijdig een reparatie uit te voeren omdat de voorruit niet beschikbaar is. De medewerkster geeft aan dat zij die informatie niet heeft en vindt het raar dat de dealer zoveel dagen nodig heeft. En dit illustreert wat er steeds gebeurd in deze situatie met de services van de medewerkers die niet alles kunnen overzien blijkbaar en stapje voor stapje toewerken naar een eindresultaat waarvan het eindpunt niet bekend is. Als het aan Mercedes Benz 24hrs service had gelegen dan was de auto afgesleept naar een dealer die niet tijdig had kunnen repareren, had ik met een leenauto gereden en daar vermoedelijk ook mee teruggemoeten naar Nederland en had later mijn eigen auto ook naar Nederland gebracht moeten worden? Wat klopt er hier niet? De medewerkster zou zelf ook gaan bellen met de dealer om mijn verhaal te verifiëren over de leveringstijd. Want dat was toch wel raar. U hoort nog van ons. Die opmerking verwachtte ik al. Omdat ik nergens enig vertrouwen uit kan halen dat Mercedes Benz 24hrs service mij nog op tijd gaat helpen besluit ik maar na 72 uur te bellen met een Carglass medewerkster in Nederland. Daar trof ik een vriendelijke dame aan de telefoon en wat een kordaat optreden. Ze begreep het probleem en zou er voor zorgen dat de volgende ochtend iemand die Engels spreekt mij zou bellen vanuit Spanje voor het afstemmen van de details. En mocht er een issue zijn dan zou ze zelf de volgende dag eventueel kunnen bijspringen want ze sprak ook een redelijk woordje Spaans. Ze gaf het gevoel dat het helemaal goed ging komen. Daar had ik vertrouwen in.

Donderdag 25/8/18: Vroeg in de ochtend weer een belletje van Mercedes Benz 24hrs service, de dame die geregeld had dat de dealer wel bereid was te bestellen zodra de kosten overgemaakt zouden zijn en mij dit mededeelt. De informatie die de avond ervoor door mij aan twee andere medewerkers zijn doorgegeven zijn door haar niet geraadpleegd geworden lijkt. Deze mevrouw bedoelt het allemaal goed maar mij helpt zij alleen maar van de wal in de sloot. De ergernis van de contacten met Mercedes Benz 24hrs service zijn groter dan het euvel aan de auto zelf en heeft een behoorlijk negatieve werking op mijn vakantie plezier. Service…..helemaal niet. De medewerkster geeft mij aan dat de dealer pas een leveringstijd kan opgeven als die gaat bestellen en ja….dat doet ie alleen als er geld wordt overgemaakt. Ook deze medewerkster informeer ik dan nog maar even over het vriendelijke contact met Mr. Torro en adviseer haar zelf maar even te bellen zodat zij zelf kan ontdekken hoe raar en onprofessioneel dit allemaal verloopt. Voor wat het waard is overigens. U hoort nog van ons. Daar was ie weer. Tijdens het ontbijt diezelfde ochtend gaat de telefoon weer. Een vriendelijke, Engels sprekende dame van Carglass Spanje met de vraag op welke dag ik zou willen langskomen voor de reparatie en of ik een voorkeur voor een tijdstip had? De afspraak is direct gemaakt. Op 9 kilometer afstand kan de reparatie plaatsvinden. Duurt 1,5 uur en ik kan er gewoon op wachten. Of ik nog andere vragen heb of opmerkingen. Die had ik want hoe weet u welke ruit het moet zijn? Dat had men al opgezocht werd mij aangegeven en daar hoefde ik mij ook geen zorgen over te maken. Op basis van het chassisnr blijkt dat voor Carglass eenvoudig te achterhalen. Ik heb geantwoord dat ik happy was. Happy omdat het probleem verholpen ging worden en ik nu zeker wist dat ik niet 1800 kilometer met een scheur van inmiddels 40 cm in mijn ruit voor mijn neus hoef te rijden. En Happy omdat ik niet meer met Mercedes Benz 24hrs service verder hoefde te communiceren.

Samengevat: Mercedes Benz 24hrs service krijgt van mij een zware onvoldoende. Een 1 voor de moeite. Natuurlijk kunnen er dingen niet goed gaan en kunnen er fouten gemaakt worden. Maar zoveel structureel. Ik heb zeker 5 verschillende mensen gesproken van Mercedes Benz 24hrs service.
De meesten lezen de historie half en spreken elkaar tegen. Beroepen zich op procedures die blijkbaar het eigen oplossend denkvermogen moet voorkomen. Ik heb nog gevraagd aan de laatste, overigens ook vriendelijke medewerkster van MB24hrs services of de dienst een volledige eigen dienst van MB is of een derde partij ingehuurd door MB? Het was een 100% eigen dienst van MB. Op mijn terugkoppeling dat het probleem inmiddels verholpen was door kort met Carglass te bellen werd aangegeven dat het logisch is dat die wel sneller kunnen schakelen. Immers zei de medewerkster,” iedereen weet toch dat zij alleen maar ramen doen”. En bij MB moeten we een heleboel dingen regelen. Dus dat duurt langer. Ze haalde nog aan dat een “bandenboer” ook meer banden heeft dan een MB dealer. Wat dat voorbeeld hier moest illustreren begreep ik niet helemaal maar er klonk enige frustratie. Mercedes Benz….voor mij is de lol er wel een beetje af gegaan zo. Ik ben behoorlijk geduldig geweest en heb mij flexibel willen opstellen maar u heeft uw zaken voor zo een groot merk heel slecht geregeld. Als dit in het bedrijf waar ik werk zou voorkomen zou er op management niveau kritisch gekeken worden naar competenties. Hoe jullie zo een groot merk heel klein kunnen maken. Of juist groot in het klein kunnen zijn.Ik houd mij beschikbaar om de directie van adviezen te voorzien. Carglass….complimenten. Jullie boden wat ik nodig had en op een plezierige wijze. De leasemaatschappij was ook flexibel. Hoop dat andere forum gebruikers dit bespaard kan blijven.
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

29 jul 2018 10:47

Ik heb altijd wat twijfels bij lieden die lid worden en waarbij hun eerste bericht vol met zure verhalen over een dealer of MB staat.

Ben je nu speciaal lid geworden om je frustratie een podium te geven??
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

29 jul 2018 11:17

mr. Michel schreef:Ik heb altijd wat twijfels bij lieden die lid worden en waarbij hun eerste bericht vol met zure verhalen over een dealer of MB staat.

Ben je nu speciaal lid geworden om je frustratie een podium te geven??
Ik moet eerlijk toegeven dat ik t fijn vind dat er mensen zijn die deze ervaringen delen.
Al is t niet alleen al voor de faler in deze om de service te verbeteren.

Als mensen mij niet op mijn feiten wijzen kan ik er ook niet van leren.
greetings Evan
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7260
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S212 200CDI - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

29 jul 2018 11:20

Je bent wel erg voorzichtig/bang voor iemand die daarna keer op keer zegt dat hij er wel mee wilt rijden. Je hebt naar mijn mening 2 opties:

1. je doet niets en maakt lekker je vakantie af. Als je aangehouden worden heb je pech en zeg je dat die steen er net 15 minuten daarvoor opgesprongen is.

2. je gaat naar de dealer/glasbedrijf en laat er een nieuwe ruit inzetten in samenspraak met de lease maatschappij.

Ik zou heel die 24hrs service nooit gebeld hebben................
Gebruikersavatar
wseles
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 15:03
Mercedes-Benz: R170 F.E.= ingeruild op Lexus. Succes & rijplezier, prima forum + bedankt.

29 jul 2018 11:28

Wat een dramaverhaal met telkens foute data en herhaling op herhaling. Langdradig.
Op de heenweg naar de Cote d'azur ook een opspattend steentje tegen voorruit gehad en die 20 cm barst was een halfuur later al 50cm in een 90graden hoek. Gewoon bij thuiskomst , 2500km verder, laten vervangen.
Moest E250,- eigen risico betalen. Pech gehad.
Complete onzin, dat je met een barst in het voorruit niet in Spanje mag rijden. Kijk eens om je heen in Zuid-Europa.

groet
benzkepower
Berichten: 3845
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

29 jul 2018 11:31

En compleet nutteloos om voor zoiets de 24 uur service te bellen.
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4037
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

29 jul 2018 11:32

Het punt van TS is dat de gehele 24h gebeuren waardeloos is.

Helaas hoor ik deze verhalen bijna dagelijks.
Als je zelf als dealer belt sta je makkelijk 30/40min in de wacht en dan weten ze het nog niet. (Lijkt wel de belastingdienst)
Aukemuis
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 22:59
Mercedes-Benz: Fiat 500C twinair

29 jul 2018 11:33

Toch is het wel weer een typisch voorbeeld van een logge organisatie tegenover de specialist die niks anders doet als ruiten. Nu hopen dat er niet over zes maanden een klaag story komt over beschadigingen en niet werkende god mag weten wat na herstelling door het universele glas bedrijf dat dan dus duidelijk niet bekend is met alle types van MB
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4037
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

29 jul 2018 11:34

Waarom is dat nutteloos ?? Stel je voor je hebt helemaal geen verstand van auto's... met afleveren van het voertuig word je in de showroom medegedeeld u moet ALTIJD dit nummer bellen..

En sta je daar enkele honderden/duizenden kilometers van huis af... ja ik belde ze ook.
Aukemuis
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 22:59
Mercedes-Benz: Fiat 500C twinair

29 jul 2018 11:40

Een troost ik heb het een keer met een ford gehad , auto 50.000 km gelopen .was op vakantie en er kwam een onderdeel door het blok naar buiten. Zou voor de rook van de heer coronel zeker een acht gekregen hebben. Hele autobahn stond stil. Maar ford gaf ook niet thuis ondanks dat dat wel zou heben moeten gebeuren bleek uit een gesprek drie weken later.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7260
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S212 200CDI - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

29 jul 2018 11:46

W204Avantgarde schreef:Waarom is dat nutteloos ??
Naar mijn mening is de 24uurs service een pechhulpdienst die je belt als je strand (en dan maakt het niet of je 1 of 2500km ver weg bent). Als je voertuig nog gewoon voor 99,999% functioneert en je er prima mee kunt rijden dan kun je gewoon de volgende dag zelf naar de dichtstbijzijnde dealer rijden om daar een afspraak te maken. Kom je er dan door taalproblemen niet uit zou je kunnen bellen ter bemiddeling/hulp. Maar wellicht ben ik ouderwets en probeer ik het gewoon zelf op te lossen.......
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11203
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

29 jul 2018 11:49

Irt dat stranden: Mij hebben ze een keer pico bello geholpen. Gestrand in Zuid-Duitsland doordat een slang van de stuurbekrachtiging was gesprongen. Gebeld met dat 24-uurs nummer vanuit waar men ging bemiddelen. Binnen 2 uur werd de auto opgehaald. Na 18 uur en reparatie op zaterdag (!) bij een plaatselijke MB-garage kon ik (uiteraard tegen betaling van de reparatiekosten) weer verder.
Jammer dat het bij jou zo gelopen is.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 29 jul 2018 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
1967
Berichten: 455
Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien

29 jul 2018 11:52

voor een barstje in een ruit al deze heisa...
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11203
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

29 jul 2018 12:03

Bestaan ze nog ovrgs, die plastic noodruiten met spijltjes voor "je-weet-maar-nooit" die ik mn ouwe vadertje zaliger triomfantelijk uit zn kofferbak zag vissen kort nadat ie bij 100 km/uur zn niet gelaagde voorruit er met de vuist er uit sloeg nadat deze door een steentje in duizend stukjes brak. Nog jaren later herinnerde de metallic blauwe Kadett 13S Berlina ons aan deze belevenis met zn glas-gerammel vanuit de kachelventilator :owja:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

29 jul 2018 12:06

Helaas zelfde ervaring als TS in 2009 vanuit Zuid-Frankrijk met differentieel. Zelf naar MB dealer in Montelimar gegaan en samen met dealer in Nederland kunnen oplossen. Mercedes 24hr service sticker toen maar gelijk van binnenpostportier verwijderd.
Vind het wel een gedetailleerde post van TS en kloppend met mijn ervaring.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Plaats reactie