Wat bedoel je met titaniumkleurige plaatje? De inleg in het dashboard en de portieren? Die zijn vrij eenvoudig te vervangen nl.
Daarmee bedoelde ik dat plaatje bij de automaatpook, ik weet dat het niet zo moeilijk te verwisselen is, (alhoewel het klokkenhuis ws wel) Maar een Avantgarde rijd toch anders lijkt mij, misschien gewoon eens proefrijden, de sierstrips enzo veranderen is de moeite niet.
Auto kopen die eigelijk je tweede keus was.
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
heerlijk die airmatic met 19 inchCornelis schreef:Een Avantgarde op 17" is voor mij de ideale combi tussen comfort en ook nog lekker kunnen sturen, mijn winterset is 17"
245/45/17
Voor de zomer heb ik een 18" breedset en dat stuurt strak met heel veel grip maar je levert comfort in.
Standaard 16" rijdt "wollig".
hiervoor ook avantgarde met standaard veren en niveauregeling en 18 inch gereden en ik vond het geweldig.
Laatst gewijzigd door Evan op 23 jul 2018 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
greetings Evan
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
dat is gewoon te krijgen in dezelfde kleur hout inleg als de rest van de avantgarde hout inleg.Don-W211 schreef:Wat bedoel je met titaniumkleurige plaatje? De inleg in het dashboard en de portieren? Die zijn vrij eenvoudig te vervangen nl.
Daarmee bedoelde ik dat plaatje bij de automaatpook, ik weet dat het niet zo moeilijk te verwisselen is, (alhoewel het klokkenhuis ws wel) Maar een Avantgarde rijd toch anders lijkt mij, misschien gewoon eens proefrijden, de sierstrips enzo veranderen is de moeite niet.
ook zie ik veel mensen die het bijvoorbeeld rappen in andere kleuren enz.
greetings Evan
Een Elegance, waar Don zijn voorkeur naar uitgaat.blitzer schreef:Anders dan wat Don?Don-W211 schreef: Maar een Avantgarde rijd toch anders lijkt mij
@ Don: heb je al wel eens met beide versies gereden? Ik heb een C-klasse Avantgarde, maar vind 'm zeker niet hard geveerd. Merk wel duidelijk verschil tussen mijn winterbanden set (16 inch) en zomerbanden set (17 inch). Dus misschien zou voor jou een E-klasse Avantgarde met niet te grote velgen (en dus een 'hogere' band (wang) en dus meer comfort) ook uitkomst bieden
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Ik heb nog nooit met een Avantgarde versie gereden, ik twijfel dus om dit te doen. Misschien moet ik maar gewoon eens proberen en kijken hoe het bevalt. De auto ziet er verder goed uit, maar ik ben het ook een beetje zat om maar rond te rijden opzoek te gaan naar auto's om dan uit te vinden dat er toch teveel redenen zijn om het niet te doen.
Anyway, ik zie het wel. Houtstrips zijn niet moeilijk om te vervangen lees ik, dus wie weet.
Anyway, ik zie het wel. Houtstrips zijn niet moeilijk om te vervangen lees ik, dus wie weet.
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Don-W211 schreef:Ik heb nog nooit met een Avantgarde versie gereden, ik twijfel dus om dit te doen. Misschien moet ik maar gewoon eens proberen en kijken hoe het bevalt. De auto ziet er verder goed uit, maar ik ben het ook een beetje zat om maar rond te rijden opzoek te gaan naar auto's om dan uit te vinden dat er toch teveel redenen zijn om het niet te doen.
Anyway, ik zie het wel. Houtstrips zijn niet moeilijk om te vervangen lees ik, dus wie weet.
zzeker lekker testrijden. misschien vind je het juist wel beter rijden.
lekker sturen met die auto's je wilt er toch langere tijd mee doen, dan moet je ook zeker weten dat je de juiste koop na je smaak.
greetings Evan
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Evan schreef:
heerlijk die airmatic met 19 inch
Dat geloof ik graag en zeker met die Vossen eronder ook nog prachtig om te zien
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Dat klopt Plorie, ik had vooral Elegance in mijn keuzelijstje zitten omdat ik dat een mooi interieur vind. Wie weet vind ik Avantgarde idd wel lekkerder rijden, en mocht dat zo zijn dan verander ik simpelweg de sierstrips.. Mocht ik mij er echt aan storen.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Ik heb vroeger (2011) Een E200 cdi elegance gereden (werk) Vandaar dus de voorkeur voor Elegance. (+ik vind het interieur gewoon mooi van Elegance) En daarom ben ik nu wel benieuwd hoe een Avantgarde rijd en wil ik dit uitproberen.
Die 200cdi was echt nice, vol leren bekleding (zelfs de deurlijsten, van dat mooie leer met ''vouwen'' erin) stoelverwarming enzo, groot navi etc etc, volgens mij bijna vol optie (behalve schuifdak en vgs mij geen Xenon)
Die 200cdi was echt nice, vol leren bekleding (zelfs de deurlijsten, van dat mooie leer met ''vouwen'' erin) stoelverwarming enzo, groot navi etc etc, volgens mij bijna vol optie (behalve schuifdak en vgs mij geen Xenon)
Laatst gewijzigd door Don-W211 op 23 jul 2018 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn72
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 09 jan 2017 18:56
- Mercedes-Benz: S212 E220 CDI Avantgarde ex S211 E270 CDI Elegance
- Locatie: Ermelo
Naïef als ik was, heb ik in 2 weken tijd mijn S211 gezocht/gevonden. Mijn leasecontract werd niet verlengd, dus ik moest zelf een auto kopen. Ik wilde niet teveel kwijt zijn qua aanschaf, maar wel ruimte/comfort en de mogelijkheid voor af en toe 2 ton (aanhanger) te kunnen trekken. Dus kwam ik op Mercedes uit. Ik wist wel dat ik een E klasse wilde, maar niet welke versie. 2 weken voor het einde van mijn leasecontract druk bezig geweest met auto's zoeken en door zowat het hele land gereden om proefritjes te maken (variërend van W210/S210, W211 en S211). Gaandeweg die 2 weken tot de conclusie gekomen om voor S211 te gaan en op de laatste dag (vrijdag, maandag daarop moest ik mijn lease-auto inleveren) gegaan voor de S211 die ik nu heb. Daarna aangemeld op dit forum om vervolgens allerlei verhalen over SBC pomp te lezen. Toen dacht ik 'lekker begin', maar 1 van mijn voorwaarden was een (redelijk) sluitende onderhoudshistorie en toen bleek dat de SBC pomp in het verleden al vervangen was. Uiteraard heb ik wel wat onderhoudskosten gehad (kocht de auto met 4,5 ton op de klok), maar ik geniet wel elke dag dat ik in de auto rijd. Voor jou is de grootste drempel het emotionele gedeelte, maar ik raad je aan om proefritten te gaan maken om een gevoel te krijgen wat je echt belangrijk vindt. Dat ontdek je alleen door te rijden en niet van achter je scherm.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Gewoon proefritjes maken en hoofdzaken van bijzaken scheiden. Bij een auto van 15 jaar oud zul je dingen aantreffen die je op een nieuwe niet hebt. Tref je een hagelnieuwe spotless auto met minder dan een ton op de teller dan heeft het prijskaartje waarschijnlijk 5 cijfers voor de komma.Martijn72 schreef: Voor jou is de grootste drempel het emotionele gedeelte, maar ik raad je aan om proefritten te gaan maken om een gevoel te krijgen wat je echt belangrijk vindt. Dat ontdek je alleen door te rijden en niet van achter je scherm.
Als je op een paar krasjes, doffe koplamp glazen en een vlekje afknapt kun je beter een nieuwe Up! in de private lease nemen
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO