Ik had tot dan toe altijd zwarte interieurs met nog net geen bakelieten schakelaars gehad. Dan was deze “verwennerij” met dat zachte creme leer, licht houten sierlijstje en chromen bies(!) wel ff uhhh wennen.
Meestal een paar maanden, soms een dag.
Het leer van mn stuur heb ik met denman samen opnieuw behandeld. De rest was bij aflevering gedaan door een detailer. Zou dat weer nodig zijn breng ik m wel een dagje weg.
Mijn auto is ovrgs niet mijn droom of trots maar een gebruiksvoorwerp dat door een stel heel goede ingenieurs vlgs een opvatting van een merk is ontworpen. Dat merk je aan alles.
Rij ik m morgen in mekaar zoeken we weer iets anders.
Auto kopen die eigelijk je tweede keus was.
- René SLK230
- Berichten: 11205
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 23 jul 2018 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Om dat even in het juiste licht te plaatsen : ik heb inmiddels de stuurbekrachtiging pomp vervangen (wist ik bij aankoop/sterk vermoeden) en even vooruit lopende op een nieuwe toevoeging aan mijn logboek: de printplaat van de automaat is kaduuk (brein/toerentalsensor) en is afgelopen woensdag gerepareerd en er zit glycol in de bak olie zodat ik deze week nogmaals de auto bij ATR kan achterlaten voor een koeler bypass. Dan praat je bij elkaar over €350 voor de StuurB pomp en over €1.200+ voor de bak reparatie.Don-W211 schreef:
Ik denk ook dat ik zo moeilijk een W211 kan vinden (uitkiezen) omdat ik weet dat het altijd beter kan.. Stiekem ben ik heel jaloers op je Michel, met je W211 die al voor €4000 aan onderhoud heeft gehad. ~cencuur~
'Gelukkig' krijg ik al die kosten privé voor de kiezen want de auto gaat in oktober pas op de zaak
Het to do lijstje bevat nog een gierende spanrol/omlooprol, een kaputte alarm claxon, een niet inklappende inklapbare buitenspiegel, het vermoeden van een soppende fusee kogel en nog wat kleine optische hindernissen.
Ik heb sinds de aankoop ongeveer 2.000 km gereden.
Maar als ik de jackpot win en voor een dikke AMG 63 upgrade ga zal ik jou als eerste een pb sturen met een aanbod voor overname van de E240
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- René SLK230
- Berichten: 11205
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
@Michel: Als je dat goedkope “tussendoortje na een Lexus” tzt als ie klaar is nou voor een vriendenprijsje doorverkoopt aan Don, hebben we een win-win situatie
En @splunder, vlgs mij kiezen tenzij je heel veel geld hebt, vrouwen mannen...
En @splunder, vlgs mij kiezen tenzij je heel veel geld hebt, vrouwen mannen...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Als ik een paar miljoen euro win dan ontstaat die win-win situatie ongetwijfeld en gooi ik zelfs de Kufatech bluetooth adapter bij de deal inRené SLK230 schreef:@Michel: Als je dat goedkope “tussendoortje na een Lexus” tzt als ie klaar is nou voor een vriendenprijsje doorverkoopt aan Don, hebben we een win-win situatie
En @splunder, vlgs mij kiezen tenzij je heel veel geld hebt, vrouwen mannen...
Bij 5 miljoen euro + ruil ik de auto voor een Dudok appeltaart om met Don
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- René SLK230
- Berichten: 11205
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Mercedennis
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 01 jan 2007 21:15
- Mercedes-Benz: S212 350CDI, Ex-S211 280CDI, Ex-W124 300TD & Ex-W123 300TDT
- Locatie: Amsterdam
Weer even terug naar het onderwerp, dat ik best een aardige vraag vind.
Ik heb zelf ook een tweede keus ook gekocht, in eerste instantie. Ik wilde het liefst een 320CDI S211, niet zwart/grijs metallic, zonder airmatic/4matic, maar wel wat leuke opties, het liefst met een sportpakket (dubbele uitlaten chroom, 18inch sportvelgen, matten met witte biezen).
Wel een zwarte 280CDI S211 gezien met brabus chip en sportpakket maar die was in vergelijking toen 5k euro duurder, sja dat vond ik het ook niet waard.
Uiteindelijk heb ik vorig jaar een 280CDI S211 gekocht in Flintgrau metallic. Heb ongeveer een half jaar gezocht - in die tijd reed ik een klein golfje elke week op en neer naar duitsland dus ik had er wat haast bij een dikke benz te kopen.
Nu een jaar na de aankoop kijk ik nog steeds op marktplaats en zie toch maar bar weinig andere autos te koop staan die ik anders liever had gehad. En nu heb ik inmiddels al een jaar dik plezier met mn eigen S211. Zo kan het ook.
En inderdaad wat ik al eerder las, zodra je een W211/S211 eenmaal hebt ga je ervan houden en hem goed verzorgen. En dan weet je na een tijdje alle goede onderhoud wat je eraan hebt gedaan en doe je hem ook niet meer weg voor een andere waarvan je de historie niet kent...
Mijn vrouw is zeker eerste keuze trouwens
Ik heb zelf ook een tweede keus ook gekocht, in eerste instantie. Ik wilde het liefst een 320CDI S211, niet zwart/grijs metallic, zonder airmatic/4matic, maar wel wat leuke opties, het liefst met een sportpakket (dubbele uitlaten chroom, 18inch sportvelgen, matten met witte biezen).
Wel een zwarte 280CDI S211 gezien met brabus chip en sportpakket maar die was in vergelijking toen 5k euro duurder, sja dat vond ik het ook niet waard.
Uiteindelijk heb ik vorig jaar een 280CDI S211 gekocht in Flintgrau metallic. Heb ongeveer een half jaar gezocht - in die tijd reed ik een klein golfje elke week op en neer naar duitsland dus ik had er wat haast bij een dikke benz te kopen.
Nu een jaar na de aankoop kijk ik nog steeds op marktplaats en zie toch maar bar weinig andere autos te koop staan die ik anders liever had gehad. En nu heb ik inmiddels al een jaar dik plezier met mn eigen S211. Zo kan het ook.
En inderdaad wat ik al eerder las, zodra je een W211/S211 eenmaal hebt ga je ervan houden en hem goed verzorgen. En dan weet je na een tijdje alle goede onderhoud wat je eraan hebt gedaan en doe je hem ook niet meer weg voor een andere waarvan je de historie niet kent...
Mijn vrouw is zeker eerste keuze trouwens
Groet,
Mercedennys
Mercedennys
- René SLK230
- Berichten: 11205
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
(!)Mercedennis schreef:[...] zodra je een W211/S211 eenmaal hebt ga je ervan houden en hem goed verzorgen. [...]
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Ik vraag mij soms wel eens af hoe een Avantgarde rijd... Maar ik zit zo met dat titaniumkleurige plaatje.. Is een Avantgarde nou zoveel harder afgeveerd dan een Elegance? Misschien toch weer eens mijn lijstje aanpassen... Ik weet iniedergeval dat ik absoluut géén classic wil, en zeker geen handbak, misschien even een lijstje met no-go's maken dus...
-
- Berichten: 1273
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Van de circa 25 auto's die ik in mijn ruim 40 jarige autocarriere heb gekocht was er letterlijk niet 1 eerste keus. Zelfs de enige auto die ik nieuw kocht (1984 Escort 1.6 diesel) niet. Ik had toen vanwege het krijgen van een andere baan heel snel een andere auto nodig en moest genoegen nemen met wat de dealer binnen een week kon leveren. Tweedehandskopen is altijd concessies doen, zo ontbreekt bij mijn S212 het schuifdak dat ik hoog op mijn wensenlijstje had staan toen ik aan het zoeken was.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Wat bedoel je met titaniumkleurige plaatje? De inleg in het dashboard en de portieren? Die zijn vrij eenvoudig te vervangen nl.Don-W211 schreef:Ik vraag mij soms wel eens af hoe een Avantgarde rijd... Maar ik zit zo met dat titaniumkleurige plaatje.. Is een Avantgarde nou zoveel harder afgeveerd dan een Elegance? Misschien toch weer eens mijn lijstje aanpassen... Ik weet iniedergeval dat ik absoluut géén classic wil, en zeker geen handbak, misschien even een lijstje met no-go's maken dus...
Dat schuifdak vond ik bij mijn zoektocht ook erg belangrijk. Gelukkig gevonden, daarentegen concessies moeten doen gedaan in bekleding (wilde eigenlijk volledig lederen bekleding) en uiterlijk (geen AMG-pakket).dutchtbi schreef:Van de circa 25 auto's die ik in mijn ruim 40 jarige autocarriere heb gekocht was er letterlijk niet 1 eerste keus. Zelfs de enige auto die ik nieuw kocht (1984 Escort 1.6 diesel) niet. Ik had toen vanwege het krijgen van een andere baan heel snel een andere auto nodig en moest genoegen nemen met wat de dealer binnen een week kon leveren. Tweedehandskopen is altijd concessies doen, zo ontbreekt bij mijn S212 het schuifdak dat ik hoog op mijn wensenlijstje had staan toen ik aan het zoeken was.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- Cornelis
- Berichten: 11181
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Een Avantgarde op 17" is voor mij de ideale combi tussen comfort en ook nog lekker kunnen sturen, mijn winterset is 17"
245/45/17
Voor de zomer heb ik een 18" breedset en dat stuurt strak met heel veel grip maar je levert comfort in.
Standaard 16" rijdt "wollig".
245/45/17
Voor de zomer heb ik een 18" breedset en dat stuurt strak met heel veel grip maar je levert comfort in.
Standaard 16" rijdt "wollig".
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik moet dat even aanvullen:Cornelis schreef:Een Avantgarde op 17" is voor mij de ideale combi tussen comfort en ook nog lekker kunnen sturen, mijn winterset is 17"
245/45/17
Voor de zomer heb ik een 18" breedset en dat stuurt strak met heel veel grip maar je levert comfort in.
Standaard 16" rijdt "wollig".
Standaard 16" rijdt heerlijk wollig
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Mercedennis
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 01 jan 2007 21:15
- Mercedes-Benz: S212 350CDI, Ex-S211 280CDI, Ex-W124 300TD & Ex-W123 300TDT
- Locatie: Amsterdam
Ik zocht juist een auto dit keer zonder schuifdak - dit door lekkages en bijbehorende drama/kosten van mn BMW panoramadak, daarna golf cabrio, en golf met schuifdak. Ik was even genezen.. Volgende misschien weer wel met dak.
Ik mis die dubbele uitlaten achter bij de combi, dat vind ik zo'n mooi gezicht. Maar een kostbare optie om achteraf aan te brengen.
Zo heeft iedereen zn eigen wensen. Mooi toch!
Ik mis die dubbele uitlaten achter bij de combi, dat vind ik zo'n mooi gezicht. Maar een kostbare optie om achteraf aan te brengen.
Zo heeft iedereen zn eigen wensen. Mooi toch!
Groet,
Mercedennys
Mercedennys