Elektrische auto's hype of niet?

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
BenzMercedes
Berichten: 308
Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
Locatie: Groningen

14 jan 2019 21:47

Klimaat is een verdienmodel. Een VVD-er (Ed Nijpels) die plots evangelist wordt van de 'Groene Kerk' wordt. Dan is er geld mee te verdienen. Dat deugt niet.

Koop je een EV-auto van 40k krijg je subsidie van 6k. Wie kan dat überhaupt betalen?! Ondertussen dieselt Jan Modaal voor 164 euro per maand in NL. En is vliegen zelfs goedkoper. Het klimaatakkoord van Parijs is zonder luchtvaart (!). In de NL-se klimaatwet komt het woord 'dijk' niet voor....
Ik bedoel maar, het gaat niet om het klimaat. Het gaat om geld. De mensheid heeft de thermostaat van de aarde niet in handen.

De auto-industrie wordt door Angela Merkel & co gesteund en zal een de stekker-auto, full hybirde en daarna de waterstofauto maximaal gaan uitbuiten....Commercieel is het aantrekkelijk alle vormen te verkopen i.p.v. direct naar de waterstofauto te gaan....
Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

15 jan 2019 07:53

En kijk hier, nog zo'n pannenkoek die werkelijk nul komma nada verstand van zaken heeft, waarschijnlijk blinde liefde heeft voor het slechte en bij Shell op het loonstrookje staat:

https://www.ad.nl/binnenland/windmolens ... ~a00d5905/





(sarcasme uitgeschakeld)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
W220L
Berichten: 3220
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

15 jan 2019 08:14

Jij denkt het tegenovergestelde dan ?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 17915
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: W211 E320cdi Avantgarde, W169 A200 Elegance (ex W220 S320 en S320cdi, W210 E430, S210 E430, W168 A160)
Locatie: Papendrecht

15 jan 2019 09:21

Helmy schreef:En kijk hier, nog zo'n pannenkoek die werkelijk nul komma nada verstand van zaken heeft
Ken jij hem, zijn werk of de onderzoeken en cijfers die hij heeft gebruikt?
Je bent hier met een soort anti-duurzaamheidsstrijd bezig lijkt het wel... in mijn ogen veel roeptoeteren (zoals een groot deel van NL), maar de onderbouwing heb ik nog niet gezien.
Logboek E320 cdi en A200.
Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 6417
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975 (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15 jan 2019 09:33

BenzMercedes schreef: Een VVD-er (Ed Nijpels) die plots evangelist wordt van de 'Groene Kerk' wordt. Dan is er geld mee te verdienen. Dat deugt niet.
Helmy schreef:En kijk hier, nog zo'n pannenkoek die werkelijk nul komma nada verstand van zaken heeft, waarschijnlijk blinde liefde heeft voor het slechte en bij Shell op het loonstrookje staat:
Heerlijk, reaguurders die feitenvrij discussieren :lol:

Ed Nijpels was geen pannenkoekenbakker maar van 1986 tot 1989 minister van Milieu in het CDA-VVD-kabinet Lubbers II. Hij presenteerde toen al (voor hen die al dan niet gespeeld het "haast" argument in stelling brengen) het Nationaal Milieubeleidsplan. Samen met Winsemius de beste VVD milieu minister die de VVD vlgs vriend en vijand ooit gehad heeft.

Wie ondanks de miljarden die sindsdien zijn verasfalteert zijn regelmatig vast staat op de weg, zou ff aan Nijpels en Voorhoeve kunnen denken omdat de laatste dat kabinet liet vallen omdat ook toen al het populistische volksdeel binnen de VVD niks van voorstellen (verlaging reiskostenforfait) tegen de almaar toenemende files moest weten. :owja: Dat kwam qua stemmers niet zo goed uit... net zoals de VVD-er Dijkhoff nu weer spartelt.

Nu aan subsidie op autorijden door de houding van de VVD niks kon worden gedaan nam de volgende regering nl het CDA-PvdA kabinet Lubbers III alsnog maatregelen maar nu in de vorm van 25-cent toeslag op de brandstofprijzen. Het beroemde kwartje van Kok dat dus beter kwartje van Voorhoeve zou kunnen heten :owja: :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Logboek W115 200D OM615 bj 1975 “Arie”
BenzMercedes
Berichten: 308
Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
Locatie: Groningen

15 jan 2019 09:50

@Helmy @plorie

Hij heeft juist wel een onderbouwing. Cijfermatig hebben velen juist geen idee. Let maar eens op in discussies aan tafels bij Pauw, DWDD of Jinek; er wordt nooit gesproken het enorme verschil in energiewaarde. De gewone man denkt dat we kunnen kiezen tussen fossiel en duurzame energiebronnen. Dat is dus niet waar. In bijv. het gasnetwerk in Nederland zit in de piektijd liefst 18x meer energie dan in het elektriciteitsnetwerk in Nederland. Stroom is namelijk niet hetzelfde als energie. Daarover is vaak al spraakverwarring.

We gebruiken nu maar 5% hernieuwbare energie in Nederland. Je kunt echter deze energie niet inzetten i.p.v. fossiele brandstoffen, om de doodeenvoudige reden dat ze niet flexibel ingezet kunnen worden. Als er geen zon is en/of geen wind heb je te weinig energie om de aan de vraag te voldoen. In de echte wereld is duurzame energie niet eens genoeg om te toenemende energievraag af te dekken. Laat staan het vervangen van fossiele brandstoffen. Dat zijn de feiten. Het dus niet het een of het ander. Het wordt de komende jaren, decennia een mix van allerlei energiebronnen. En dat duurzame energie de toekomst is duidelijk, maar ik erger me dood aan de simplistische oplossingen die worden aangedragen.
Bijlagen
Energiemix.gif
Energiemix.gif (15.22 KiB) 117 keer bekeken
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3002
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e
Locatie: Flevopolder

15 jan 2019 10:01

Kort gezegd/door de bocht: wanneer we milieuheffingvrij producten uit China mogen bestellen zullen alle beperkende maatregelen die we hier in Nederland, of zelfs in Europa, uitvoeren nul komma nul effect hebben op het milieu.

In dat opzicht zie ik de overheidsmaatregelen ook alleen maar als manieren om het begrotingstekort op te vullen. En nee, positieve berichten af en toe dat er een overschot wordt verwacht neem ik niet serieus want daar worden we middels de EU wel van af geholpen.

Sarcastisch? Nee. Realistisch, hopelijk niet. Maar als ik kijk hoe ik als zzp-er wordt genaaid door de belastingvoorstellen voor de komende jaren van onze overheid, dan kan ik nu niet anders concluderen.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3002
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e
Locatie: Flevopolder

15 jan 2019 10:03

In de jaren 80 maakte ik een zeer uitgebreid werkstuk over zure regen. Zelfs de rotsen in Zweden losten er door op.

Niks is ervan overgebleven (van de zure regen-hype; de rotsen staan er nog).

Maar er is me een subsidie heengestroomd! En posters met teksten zoals: “Zure regen? Shell helpt!”
Groet, Koos

C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
BenzMercedes
Berichten: 308
Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
Locatie: Groningen

15 jan 2019 10:07

Het woord 'duurzaam' heeft inmiddels een nieuwe betekenis gekregen. Dertig jaar rijden in een Mercedes 190 2.0 diesel is veel duurzamer dan in diezelfde periode 4 a 5 schone auto's rijden. Je kunt belastingtechnisch ook beter 4x op vliegvakantie gaan, dan een Mercedes 190 diesel rijden en op fietsvakantie gaan. Hoe idioot is dat? In geen enkel land is autorijden zo duur. Allemaal omdat de lucht in Nederland bij de grens stopt.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 17915
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: W211 E320cdi Avantgarde, W169 A200 Elegance (ex W220 S320 en S320cdi, W210 E430, S210 E430, W168 A160)
Locatie: Papendrecht

15 jan 2019 10:11

BenzMercedes schreef:In geen enkel land is autorijden zo duur.
Is dat zo? Dat zal je nog tegenvallen als je wat verder over de grenzen kijkt.
Iets met gras en buren...
Logboek E320 cdi en A200.
BenzMercedes
Berichten: 308
Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
Locatie: Groningen

15 jan 2019 10:19

https://www.rtlnieuws.nl/life/personal- ... ste-landen

Met name qua wegenbelasting, verzekering...
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 17915
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: W211 E320cdi Avantgarde, W169 A200 Elegance (ex W220 S320 en S320cdi, W210 E430, S210 E430, W168 A160)
Locatie: Papendrecht

15 jan 2019 10:54

Leaseplan kijkt vooral naar nieuwe auto's met dito BPM en afschrijving. Het verhaal is breder dan dat.
Diesel is dan weer het goedkoopste uit de regio...

Kijk eens naar de inschrijfkosten in Belgie, importkosten in sommige landen in Oost-Europa of Zuid-Amerika. Het kan altijd gekker.
Logboek E320 cdi en A200.
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 6207
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S212 200CDI - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

15 jan 2019 10:57

Maar een nieuwe kost wel een sloot minder dan hier. Het is altijd iets
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 17915
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: W211 E320cdi Avantgarde, W169 A200 Elegance (ex W220 S320 en S320cdi, W210 E430, S210 E430, W168 A160)
Locatie: Papendrecht

15 jan 2019 10:59

Linksom of rechtsom, het kost altijd veel geld. Ofwel in aanschaf, dan wel in gebruik.
Als ik kijk wat er voor leuks op de diverse fora voorbijkomen, dan is het allemaal nog niet zo'n ramp.

Vergelijk het eens met wat vorige generaties te besteden hadden en voor de deur hadden staan. Dan is het welvaartsniveau toch bepaald niet minder geworden.




Het gemopper wel... :lol:
Logboek E320 cdi en A200.
BenzMercedes
Berichten: 308
Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
Locatie: Groningen

15 jan 2019 11:03

Nee, dat klopt, maar in NL hebben we deze keuze gemaakt om juist autorijden duur te maken.

Per saldo is het bizar in NL. In Italië betalen ze 250 euro ongeacht diesel of benzine. In Frankrijk bestaat geen MRB. En in Duitsland betalen ze per jaar, wat wij per kwartaal betalen. En dat BPM en de BTW daarover....
Plaats reactie