Klimaat is een verdienmodel. Een VVD-er (Ed Nijpels) die plots evangelist wordt van de 'Groene Kerk' wordt. Dan is er geld mee te verdienen. Dat deugt niet.
Koop je een EV-auto van 40k krijg je subsidie van 6k. Wie kan dat überhaupt betalen?! Ondertussen dieselt Jan Modaal voor 164 euro per maand in NL. En is vliegen zelfs goedkoper. Het klimaatakkoord van Parijs is zonder luchtvaart (!). In de NL-se klimaatwet komt het woord 'dijk' niet voor....
Ik bedoel maar, het gaat niet om het klimaat. Het gaat om geld. De mensheid heeft de thermostaat van de aarde niet in handen.
De auto-industrie wordt door Angela Merkel & co gesteund en zal een de stekker-auto, full hybirde en daarna de waterstofauto maximaal gaan uitbuiten....Commercieel is het aantrekkelijk alle vormen te verkopen i.p.v. direct naar de waterstofauto te gaan....
Elektrische auto's hype of niet?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
En kijk hier, nog zo'n pannenkoek die werkelijk nul komma nada verstand van zaken heeft, waarschijnlijk blinde liefde heeft voor het slechte en bij Shell op het loonstrookje staat:
https://www.ad.nl/binnenland/windmolens ... ~a00d5905/
(sarcasme uitgeschakeld)
https://www.ad.nl/binnenland/windmolens ... ~a00d5905/
(sarcasme uitgeschakeld)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ken jij hem, zijn werk of de onderzoeken en cijfers die hij heeft gebruikt?Helmy schreef:En kijk hier, nog zo'n pannenkoek die werkelijk nul komma nada verstand van zaken heeft
Je bent hier met een soort anti-duurzaamheidsstrijd bezig lijkt het wel... in mijn ogen veel roeptoeteren (zoals een groot deel van NL), maar de onderbouwing heb ik nog niet gezien.
Logboek S500.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
BenzMercedes schreef: Een VVD-er (Ed Nijpels) die plots evangelist wordt van de 'Groene Kerk' wordt. Dan is er geld mee te verdienen. Dat deugt niet.
Heerlijk, reaguurders die feitenvrij discussierenHelmy schreef:En kijk hier, nog zo'n pannenkoek die werkelijk nul komma nada verstand van zaken heeft, waarschijnlijk blinde liefde heeft voor het slechte en bij Shell op het loonstrookje staat:
Ed Nijpels was geen pannenkoekenbakker maar van 1986 tot 1989 minister van Milieu in het CDA-VVD-kabinet Lubbers II. Hij presenteerde toen al (voor hen die al dan niet gespeeld het "haast" argument in stelling brengen) het Nationaal Milieubeleidsplan. Samen met Winsemius de beste VVD milieu minister die de VVD vlgs vriend en vijand ooit gehad heeft.
Wie ondanks de miljarden die sindsdien zijn verasfalteert zijn regelmatig vast staat op de weg, zou ff aan Nijpels en Voorhoeve kunnen denken omdat de laatste dat kabinet liet vallen omdat ook toen al het populistische volksdeel binnen de VVD niks van voorstellen (verlaging reiskostenforfait) tegen de almaar toenemende files moest weten. Dat kwam qua stemmers niet zo goed uit... net zoals de VVD-er Dijkhoff nu weer spartelt.
Nu aan subsidie op autorijden door de houding van de VVD niks kon worden gedaan nam de volgende regering nl het CDA-PvdA kabinet Lubbers III alsnog maatregelen maar nu in de vorm van 25-cent toeslag op de brandstofprijzen. Het beroemde kwartje van Kok dat dus beter kwartje van Voorhoeve zou kunnen heten
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
@Helmy @plorie
Hij heeft juist wel een onderbouwing. Cijfermatig hebben velen juist geen idee. Let maar eens op in discussies aan tafels bij Pauw, DWDD of Jinek; er wordt nooit gesproken het enorme verschil in energiewaarde. De gewone man denkt dat we kunnen kiezen tussen fossiel en duurzame energiebronnen. Dat is dus niet waar. In bijv. het gasnetwerk in Nederland zit in de piektijd liefst 18x meer energie dan in het elektriciteitsnetwerk in Nederland. Stroom is namelijk niet hetzelfde als energie. Daarover is vaak al spraakverwarring.
We gebruiken nu maar 5% hernieuwbare energie in Nederland. Je kunt echter deze energie niet inzetten i.p.v. fossiele brandstoffen, om de doodeenvoudige reden dat ze niet flexibel ingezet kunnen worden. Als er geen zon is en/of geen wind heb je te weinig energie om de aan de vraag te voldoen. In de echte wereld is duurzame energie niet eens genoeg om te toenemende energievraag af te dekken. Laat staan het vervangen van fossiele brandstoffen. Dat zijn de feiten. Het dus niet het een of het ander. Het wordt de komende jaren, decennia een mix van allerlei energiebronnen. En dat duurzame energie de toekomst is duidelijk, maar ik erger me dood aan de simplistische oplossingen die worden aangedragen.
Hij heeft juist wel een onderbouwing. Cijfermatig hebben velen juist geen idee. Let maar eens op in discussies aan tafels bij Pauw, DWDD of Jinek; er wordt nooit gesproken het enorme verschil in energiewaarde. De gewone man denkt dat we kunnen kiezen tussen fossiel en duurzame energiebronnen. Dat is dus niet waar. In bijv. het gasnetwerk in Nederland zit in de piektijd liefst 18x meer energie dan in het elektriciteitsnetwerk in Nederland. Stroom is namelijk niet hetzelfde als energie. Daarover is vaak al spraakverwarring.
We gebruiken nu maar 5% hernieuwbare energie in Nederland. Je kunt echter deze energie niet inzetten i.p.v. fossiele brandstoffen, om de doodeenvoudige reden dat ze niet flexibel ingezet kunnen worden. Als er geen zon is en/of geen wind heb je te weinig energie om de aan de vraag te voldoen. In de echte wereld is duurzame energie niet eens genoeg om te toenemende energievraag af te dekken. Laat staan het vervangen van fossiele brandstoffen. Dat zijn de feiten. Het dus niet het een of het ander. Het wordt de komende jaren, decennia een mix van allerlei energiebronnen. En dat duurzame energie de toekomst is duidelijk, maar ik erger me dood aan de simplistische oplossingen die worden aangedragen.
- Bijlagen
-
- Energiemix.gif (15.22 KiB) 297 keer bekeken
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Kort gezegd/door de bocht: wanneer we milieuheffingvrij producten uit China mogen bestellen zullen alle beperkende maatregelen die we hier in Nederland, of zelfs in Europa, uitvoeren nul komma nul effect hebben op het milieu.
In dat opzicht zie ik de overheidsmaatregelen ook alleen maar als manieren om het begrotingstekort op te vullen. En nee, positieve berichten af en toe dat er een overschot wordt verwacht neem ik niet serieus want daar worden we middels de EU wel van af geholpen.
Sarcastisch? Nee. Realistisch, hopelijk niet. Maar als ik kijk hoe ik als zzp-er wordt genaaid door de belastingvoorstellen voor de komende jaren van onze overheid, dan kan ik nu niet anders concluderen.
In dat opzicht zie ik de overheidsmaatregelen ook alleen maar als manieren om het begrotingstekort op te vullen. En nee, positieve berichten af en toe dat er een overschot wordt verwacht neem ik niet serieus want daar worden we middels de EU wel van af geholpen.
Sarcastisch? Nee. Realistisch, hopelijk niet. Maar als ik kijk hoe ik als zzp-er wordt genaaid door de belastingvoorstellen voor de komende jaren van onze overheid, dan kan ik nu niet anders concluderen.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
In de jaren 80 maakte ik een zeer uitgebreid werkstuk over zure regen. Zelfs de rotsen in Zweden losten er door op.
Niks is ervan overgebleven (van de zure regen-hype; de rotsen staan er nog).
Maar er is me een subsidie heengestroomd! En posters met teksten zoals: “Zure regen? Shell helpt!”
Niks is ervan overgebleven (van de zure regen-hype; de rotsen staan er nog).
Maar er is me een subsidie heengestroomd! En posters met teksten zoals: “Zure regen? Shell helpt!”
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Het woord 'duurzaam' heeft inmiddels een nieuwe betekenis gekregen. Dertig jaar rijden in een Mercedes 190 2.0 diesel is veel duurzamer dan in diezelfde periode 4 a 5 schone auto's rijden. Je kunt belastingtechnisch ook beter 4x op vliegvakantie gaan, dan een Mercedes 190 diesel rijden en op fietsvakantie gaan. Hoe idioot is dat? In geen enkel land is autorijden zo duur. Allemaal omdat de lucht in Nederland bij de grens stopt.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Is dat zo? Dat zal je nog tegenvallen als je wat verder over de grenzen kijkt.BenzMercedes schreef:In geen enkel land is autorijden zo duur.
Iets met gras en buren...
Logboek S500.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Leaseplan kijkt vooral naar nieuwe auto's met dito BPM en afschrijving. Het verhaal is breder dan dat.
Diesel is dan weer het goedkoopste uit de regio...
Kijk eens naar de inschrijfkosten in Belgie, importkosten in sommige landen in Oost-Europa of Zuid-Amerika. Het kan altijd gekker.
Diesel is dan weer het goedkoopste uit de regio...
Kijk eens naar de inschrijfkosten in Belgie, importkosten in sommige landen in Oost-Europa of Zuid-Amerika. Het kan altijd gekker.
Logboek S500.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Linksom of rechtsom, het kost altijd veel geld. Ofwel in aanschaf, dan wel in gebruik.
Als ik kijk wat er voor leuks op de diverse fora voorbijkomen, dan is het allemaal nog niet zo'n ramp.
Vergelijk het eens met wat vorige generaties te besteden hadden en voor de deur hadden staan. Dan is het welvaartsniveau toch bepaald niet minder geworden.
Het gemopper wel...
Als ik kijk wat er voor leuks op de diverse fora voorbijkomen, dan is het allemaal nog niet zo'n ramp.
Vergelijk het eens met wat vorige generaties te besteden hadden en voor de deur hadden staan. Dan is het welvaartsniveau toch bepaald niet minder geworden.
Het gemopper wel...
Logboek S500.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Nee, dat klopt, maar in NL hebben we deze keuze gemaakt om juist autorijden duur te maken.
Per saldo is het bizar in NL. In Italië betalen ze 250 euro ongeacht diesel of benzine. In Frankrijk bestaat geen MRB. En in Duitsland betalen ze per jaar, wat wij per kwartaal betalen. En dat BPM en de BTW daarover....
Per saldo is het bizar in NL. In Italië betalen ze 250 euro ongeacht diesel of benzine. In Frankrijk bestaat geen MRB. En in Duitsland betalen ze per jaar, wat wij per kwartaal betalen. En dat BPM en de BTW daarover....