Wat in je citaat staat heb ik nergens geschreven in dit topicRené SLK230 schreef:Wie zijn dat?mr. Michel schreef:Ze willen een mooi doel halen [...]
Elektrische auto's hype of niet?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Je vergeet nog het meest belangrijke.Helmy schreef:Razernij [AAN]:
......
Los daarvan moet je ook naar de infrastructuur gaan kijken. In dit land roept de milieubeweging (en doet dus de politiek): geen kolen, geen gas, geen kernenergie. Windmolens, veel, nog meer, gisteren al. Hoeveel van die dingen hebben we nu staan, en hoeveel % van de HUIDIGE energiebehoefte vervullen die? Hebben we uberhaupt de ruimte om genoeg windmolens kwijt te kunnen om volledig op windenergie te leunen? En dan kijkende naar de auto's: hoe denk je dat dit gaat zijn als straks, zoals zij dromen, in 10 jaar alle 8,5 miljoen personenauto's elektrisch zijn en op hetzelfde tijdstip aan de stekker moeten? Oh ja, en vrachtwagens moesten ook allemaal elektrisch want ook dieselende deathtraps. De reuzen die de samenleving draaiende houden, waar je eerder in bedrijfsuren telt dan kilometers, en hoeveel elektrische vrachtwagens zijn er? Ik ken er 2... en hoe ga je die uberhaupt opladen? Grote depots bouwen dan maar, een soort quick service waar de aan het chassis hangende accu wordt vervangen. En hoe schoon is productie van al die accu's, en de afdanking? Bovendien waarschuwt men nú al voor dreigende lithium en koper tekorten... Ow ow ow. Toch maar een eenhoorn van de zaak?
.......
Long story short: ik denk dat de massa-overstap naar EV's met accu's niet goed gaat aflopen. Maar goed, wat weet ik er nou van af? Razernij [UIT]
Als alles elektrisch wordt, moet het hele elektra netwerk binnen Nederland een gigantische upgrade hebben om al die stroom te kunnen leveren voor het opladen van de auto's en het stoken op elektrisch. Dat is waarschijnlijk nog wel het grootste probleem.
En dan moet er ook nog wat verzonnen worden om opgewekte energie boven de benodigde energie op te slaan voor de tijden dat er geen zon en/of wind is. En een goede back-up is noodzakelijk als dit te lang gaat duren.
Groetjes
Olav
Olav
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
[Edit] Helmymr. Michel schreef:Wat in je citaat staat heb ik nergens geschreven in dit topicRené SLK230 schreef:Wie zijn dat?Helmy schreef:Ze willen een mooi doel halen [...]
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Eigenlijk waren die Hollanders in de 17e eeuw nog helemaal niet zo gek. Ze hadden een industriele machines om polders mee leeg te malen, graanmolens, verfmolens, papiermolens en weet ik veel wat voor molens. Alles op wind energie. Booten die de wereld over zeilden zonder een druppel olie.E94 schreef:Je vergeet nog het meest belangrijke.Helmy schreef:Razernij [AAN]:
......
Long story short: ik denk dat de massa-overstap naar EV's met accu's niet goed gaat aflopen. Maar goed, wat weet ik er nou van af? Razernij [UIT]
Als alles elektrisch wordt, moet het hele elektra netwerk binnen Nederland een gigantische upgrade hebben om al die stroom te kunnen leveren voor het opladen van de auto's en het stoken op elektrisch. Dat is waarschijnlijk nog wel het grootste probleem.
En dan moet er ook nog wat verzonnen worden om opgewekte energie boven de benodigde energie op te slaan voor de tijden dat er geen zon en/of wind is. En een goede back-up is noodzakelijk als dit te lang gaat duren.
Alles wind energie. Fietsen. Alweer zo een nederlands dingetje alles aangedreven door de mens zuinig en efficient. Trekvaarten om goederen te vervoeren van A naar B zonder uitstoot van gassen. Hooguit een windje van het paard dat de boot door de trekvaart heen trok. .
Tja elektrische vrachtwagens. ALs een vrachtwagen ontwerpt die van Nederland naar Spanje kan rijden dan is 80% van de vrachtwagen vol met accus.
Nou ja het kan dus wel he. Of we hangen er gewoon nog een aanhangertje achter. Gewoon eentje voor de accus. We bedenken dan een ruilsysteem voor rijdende opleggers vol met accu's/ Je betaald een vast bedrag en dan mag je het ding gebruiken. Dat kan allemaal. Maar jezus mina wat een accus wat een.. pfff niet te filmen zeg. Met een elektrische vrachtwagen naar Spanje heeft meer iets weg van een reis naar de maan met een raket. Ik doel dan op een gigantische brandstoftank met een kleine hoeveelheid lading,
Laatst gewijzigd door SLK2L op 16 nov 2017 19:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11531
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Met een autonoom rijden vrachtwagen heeft de chauffeur weinig te doen. Kan hij mooi op een fiets wat stroom opwekken. Scheelt ook weer in de zorgpremie
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
En LKW's blijven nog lang op diesel rijden, met filters en ureum-oplossing injectie systeem.René SLK230 schreef:[glazenbolmodus aan]
Ik denk dat de nadelen van accu’s, hun gewicht, hun grondstoffen en dat opladen, voordelen zijn. Ik denk daarom ook dat stekkersauto’s tussenmodelletjes zijn. Des te sneller op weg naar het schone alternatief. PKW’s met een eigen waterstof reactortje aan boord dat stroom opwekt voor de aandrijving. En waterstof is geheel duurzaam te maken met stroom van wind op zee en zon. [glazenbolmodus uit]
Denk ik.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11531
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Zo'n elektrische truck is wel gaaf. We hebben een klant die heeft een omgebouwde MB
Absoluut, van mij mogen ze allemaal elektrisch worden en op rails gezet worden. Daarvoor hebben we immers de Betuwe lijn gemaakt.Raimon schreef:Zo'n elektrische truck is wel gaaf. We hebben een klant die heeft een omgebouwde MB
Zet de containers direct in de haven van Rotterdam op de rails en hoppa naar DL, Belgie (met andere landen hebben we geen grens).
De linkerbaan op de snelweg bestaat niet meer dat is volledig het domein geworden van vrachtwagens. Vervolgens gaan die lui elkaar in lopen halen omdat de ene vrachtwagen 88 rijd en de volgende moet perse 89 rijden. 80 rijd geen ene vrachtwagen de regels zijn zeker aangepast. 100 komt ook nog wel voor bij vooral Poolse chauffeurs. Dus laat maar komen die elektrische vrachtwagens op rails. Alles wat de stad in gaat mag gerust wat kleiner.
In amersfoort moest de gemeente met slijptollen de stalen balken weg slijpen die aan de rand van de gracht stonden omdat de vrachtwagen wel in zijn vooruit er overheen kon maar achteruit niet. Ja kon wel maar dan ging die de gracht in.
Anyway nu dat diesel uit de mode is, vind ik een elektrische vrachtwagen vooral voor fietsers in de stad erg prettig. In de auto zet ik gewoon mijn antismog filter aan.
Overgens heeft de TU delft van die platte autos die vol geplakt zijn met zonneoanelen en waar een mannetje in een soort opgevouwen houding op een soort fietsframe zit. Vervolgens rijden ze dan van oost naar west (of net andersom) door Australië. Wij als Nederlanders hebben dat al een keer of vijf gewonnen. De laatste keer hadden ze zelfs een soort internet verbinding aan boord om te kijken of ze vol gas konden geven of dat ze de accu moesten sparen vanwege gebrek aan zon.
Als we nou met z'n allen in Spanje gaan wonen waar het lekker zonnig is dan hebben we in elk geval genoeg zon om te rijden.
In Nederland sta je denk ik vaker stil dan dat je rijd met zo een solar racer.
Als we nou met z'n allen in Spanje gaan wonen waar het lekker zonnig is dan hebben we in elk geval genoeg zon om te rijden.
In Nederland sta je denk ik vaker stil dan dat je rijd met zo een solar racer.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Man, wat heb je geslikt? Je gaat maar door, van de hak op de tak!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Van de tak op de hak? Of zijn het pleisters met hallucinogene middelen?
Wát zie ik verkeerd?
Wát zie ik verkeerd?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Met snel schakelen niet zoveel. Meestal gaat het dan nog wel ergens over. Dat is wel een beetje de kunst van dat snel kunnen schakelen.
Logboek S500.