Elektrische auto's hype of niet?
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Raar spul die paddo’s
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11490
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Met waterstof heb je niet zo'n grote accu nodig. Ik verwacht dat daar de toekomst zit.
Stekkeren is leuk om te te overbruggen en auto's te ontwikkelen.
Stekkeren is leuk om te te overbruggen en auto's te ontwikkelen.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
- Mercedes-Benz: W463 G300D,
- Specialisatie: G-klasse/ W168
- Locatie: Arnhem
Volgens een bericht in een technisch blad heeft een EV en achterstand van 200k km t.o.v. een benzine/diesel auto.
Dit doordat het heel veel CO2 kost om die accu te maken.
Ik denk dat ik mijn G ga ombouwen met een houtvergister, dat is CO2 neutraler, immers bio energie.
Zolang de politici gewoon rouleren op de verschillende posten, heb ik ze niet hoog staan. Het bedrijfsleven is realistischer.
Gr Alexander
Dit doordat het heel veel CO2 kost om die accu te maken.
Ik denk dat ik mijn G ga ombouwen met een houtvergister, dat is CO2 neutraler, immers bio energie.
Zolang de politici gewoon rouleren op de verschillende posten, heb ik ze niet hoog staan. Het bedrijfsleven is realistischer.
Gr Alexander
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Headhunter07 schreef:Raar spul die paddo’s
Probleem in NL is dat er teveel mensen op een te klein opervlak wonen. Er is simpelweg geen ruimte om voldoende energie op groene wijze op te wekken. Met de helft minder mensen zal het misschien nog gaan en dan kun je in het weekend ook nog eens zonder file naar het bos of het strand.
Maar goed, het is hier druk dus móeten we wel rare fratsen uitvinden om de auto’s te kunnen laden. Het is niet anders.
Overigens geldt die drukte voor de hele Aarde. Minder mensen kunnen ook slimme uitvindingen doen. Daar heb je geen 8 miljard voor nodig.
Maar met die drukte helpen een paar paddo’s op z’n tijd wel!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
mijn buurman rijd een vette Mitsubishi , wel van zijn baas, maar hij kan afhankelijk van waar en hoe hij rijd meestal niet ver rijden
dan is de stroom op. voorheen was zijn caravan en aanhangwagen(grote) geen probleem, nu is dat anders en heeft hij privé ook een probleem gekregen. nog even en hij krijgt weer een nieuwe, wat is dan de " Restwaarde " van deze Bak accu's ? wel een lease auto maar ergens zal er toch iemand moeten betalen. op korte termijn komen er veel van deze lease accu bakken op de markt, we zullen zien wat dat gaat worden ! en de gevolgen gaan zijn .
dan is de stroom op. voorheen was zijn caravan en aanhangwagen(grote) geen probleem, nu is dat anders en heeft hij privé ook een probleem gekregen. nog even en hij krijgt weer een nieuwe, wat is dan de " Restwaarde " van deze Bak accu's ? wel een lease auto maar ergens zal er toch iemand moeten betalen. op korte termijn komen er veel van deze lease accu bakken op de markt, we zullen zien wat dat gaat worden ! en de gevolgen gaan zijn .
Dat is best een goede tip. Als je een elektrische auto 2e hands koopt. Rijd dan de accu helemaal leeg om te kijken hoe ver je komt.arieene schreef:mijn buurman rijd een vette Mitsubishi , wel van zijn baas, maar hij kan afhankelijk van waar en hoe hij rijd meestal niet ver rijden
dan is de stroom op. voorheen was zijn caravan en aanhangwagen(grote) geen probleem, nu is dat anders en heeft hij privé ook een probleem gekregen. nog even en hij krijgt weer een nieuwe, wat is dan de " Restwaarde " van deze Bak accu's ? wel een lease auto maar ergens zal er toch iemand moeten betalen. op korte termijn komen er veel van deze lease accu bakken op de markt, we zullen zien wat dat gaat worden ! en de gevolgen gaan zijn .
Dan weet je wat je koopt.
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
De weg is (wat je ook van het uiterlijk, zit comfort en stuur- en afrolgedrag vindt) geplaveid door Toyota, met sinds 1997 (dat is dus 20 jaar) de Prius. Van die eerste modellen rijden er nog steeds probleemloos rond.Raimon schreef:Met waterstof heb je niet zo'n grote accu nodig. Ik verwacht dat daar de toekomst zit.
Stekkeren is leuk om te te overbruggen en auto's te ontwikkelen.
De toekomst staat al in de startblokken en sommige landen in de showroom: https://www.toyota.nl/modellen/new-mirai/the-facts
Nu nog ff op grote schaal waterstof gaan maken met wind op zee en de bestaande infrastructuur van tankstations ombouwen.
Dieseltank er uit, waterstoftank er in.
Elk nieuw millennium komt wat traag op gang. Romantiek eind 19de eeuw, fossiele energie eind 20ste eeuw.
Massatraagheid door te hechten aan wat was / bekend is.
Maar als de voortekenen niet bedriegen begint onze eeuw, de 21ste eeuw, nu (10-15 jaar) echt.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
het is niet alleen hoe lang/kort je nog kan rijden met de 2e hands elektrische auto, er zijn er welke nieuw al weinig km's kunnen rijden, er is nog weinig/geen kennis over de tijd dat de accu's mee gaan en de opgeladen stroom daadwerkelijk vasthouden.
wat gaat het dan kosten om nieuwe accu's te kopen, en dan te plaatsen. wat kost dat dan totaal ? hoe groot is dan de kans dat de Specialist je een rekening zal presenteren waarvan je ter plaatse een hartaanval krijgt, wat is de waarde van zo'n auto van
+/- 2 jaar oud en 150000 km's , het is gewoon een Russische Roulette situatie .
wat gaat het dan kosten om nieuwe accu's te kopen, en dan te plaatsen. wat kost dat dan totaal ? hoe groot is dan de kans dat de Specialist je een rekening zal presenteren waarvan je ter plaatse een hartaanval krijgt, wat is de waarde van zo'n auto van
+/- 2 jaar oud en 150000 km's , het is gewoon een Russische Roulette situatie .
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
René SLK230 schreef: De weg is (...) geplaveid door Toyota, met sinds 1997 (dat is dus 20 jaar) de [hybride Prius [met accu's dus].
Van die eerste modellen rijden er nog steeds probleemloos rond.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Frans D
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 05 mar 2016 21:01
- Mercedes-Benz: W124 300CE 24 Cabriolet
- Specialisatie: Hobby detailer
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Probleem met elektrisch is snelle veroudering.
De oude windmolens en Priusen werken nog wel normaal, de huidige varianten presteren echter veel beter.
En bij een Hybride wordt er in de meeste gevallen voornamelijk op brandstof gereden, die zeult zijn accupakket meestal nodeloos mee.
Bij waterstof is transport het grootste probleem, zo'n waterstof centrale is te kostbaar om hem zomaar door het hele land te zetten.
Biogas heeft dat probleem in mindere mate, er kunnen gewoon kleine centrales door het hele land gezet worden, waardoor het transport nagenoeg geen probleem is.
Ik zou zelf zeggen; zet voorlopig Biogas in de toekomst als primaire brandstof en ontwikkel daarnaast flink door in het elektrische segment en de opslag ervan.
Die opslag middels waterstof zou dan de huidige centrales op kolen en gas, in de toekomst kunnen vervangen.
Nadat dat is verwezenlijkt kan je de ervaring ermee gebruiken om te zien of er een mogelijkheid is om de benzinestations te voorzien van waterstof tanks en tevens het transport er naar toe te verwezelijken.
De oude windmolens en Priusen werken nog wel normaal, de huidige varianten presteren echter veel beter.
En bij een Hybride wordt er in de meeste gevallen voornamelijk op brandstof gereden, die zeult zijn accupakket meestal nodeloos mee.
Bij waterstof is transport het grootste probleem, zo'n waterstof centrale is te kostbaar om hem zomaar door het hele land te zetten.
Biogas heeft dat probleem in mindere mate, er kunnen gewoon kleine centrales door het hele land gezet worden, waardoor het transport nagenoeg geen probleem is.
Ik zou zelf zeggen; zet voorlopig Biogas in de toekomst als primaire brandstof en ontwikkel daarnaast flink door in het elektrische segment en de opslag ervan.
Die opslag middels waterstof zou dan de huidige centrales op kolen en gas, in de toekomst kunnen vervangen.
Nadat dat is verwezenlijkt kan je de ervaring ermee gebruiken om te zien of er een mogelijkheid is om de benzinestations te voorzien van waterstof tanks en tevens het transport er naar toe te verwezelijken.
Ja zeker de japanners waren eerder dan de Tesla. En die Prius rijd super zuinig met de elektro/benzine combi. Een kennis reed er mee naar zuid duitsland. Geen racerij of wat dan ook maar gewoon 120 a 130 km per uur en toch ruim boven de 1 op 20. Meen dat ie 1 op 23 reed. Adaptive cruise control, dus hij gaat uit zich zelf langzamer als er een auto voor je zit. Stuur je naar een baan die vrij is dan acceleert de auto weer naar wat je ingesteld hebt. Prachtige techniek en heel betrouwbaar. Remblokken verslijt ie niet of nauwlijks. In veel landen zijn die Prius ook populair voor taxi's. In Australie hebben de VW diesel motoren problemen met de automaat die te heet word. (geen olie koeler aanwezig op de DSG) en die prius is wel bestendig tegen de heledag rijden in dat warme klimaat. Veel taxis kopen ze ook 2e hands. De kop is er dan af en dan rijd je helemaal voor niks. Tja het uiterlijk. Het oog wil ook wat. Dat is eigenlijk de reden dat ik de prius tot nu toe heb laten staan. De Tesla is natuurlijk volledig elektrisch met spectaculaire accelaratie. Tja dat zoeft en je hebt je IPAD in de midden console. Dat ziet er allemaal high tech uit. Allemaal leuk maar het gaat natuurlijk primair om auto rijden. Als ik een IPad wil hebben dan kan je net zo goed naar de Apple store gaan. Maar vergeet de Franse automobiel industrie niet. De fransen zijn technisch ook heel goed (afgezien van F1 motoren) en qua styling vind ik ze super. Ze hebben creativiteit en durf (denk eens aan de Matra met 3 stoelen voorin 1970). Soms doen ze dingen waar ze hun tijd mee vooruit zijn. En als ik die studie modellen van Renault zie dan smelt je bijna. Zo mooi gemaakt/gestyled. Schitterend.René SLK230 schreef:René SLK230 schreef: De weg is (...) geplaveid door Toyota, met sinds 1997 (dat is dus 20 jaar) de [hybride Prius [met accu's dus].
Van die eerste modellen rijden er nog steeds probleemloos rond.
Veel belovende woorden. De 20e eeuw heeft een late start. Nou kom maar op ik kijk er al zo lang naar uit. Zit ik hier een beetje het forum op te porren over leuke ideeen met lineare motoren geintergreerd in het asfalt, laden tijdens het rijden enz. Hyper transport noem maar op. Nu nog de echte mooie techniek op wielen. Had Toyota maar een paar van die Franse ontwerpers in dienst dan hadden we die mooie autos nu al overal gestaan.
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Doe mij maar een C350e.
Edit: he, waar is de laatste reactie gebleven? Iets met Lexus.
Edit: he, waar is de laatste reactie gebleven? Iets met Lexus.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Een tevreden 350e rijder.Borgmonster schreef:Doe mij maar een C350e.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 16 nov 2017 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wie zijn dat? Zijn we dat niet met mekaar zelf? Ik noem Peakoil, toenemende afhankelijkheid voor energie van boevenstaten, een exponentieel groeiende en zich ontwikkelende wereldbevolking met o.a. mobiliteitsbehoefte, de hockeystick van Al Gore, klimaatverandering, zeespiegelstijging, verwoestijning, vluchtelingenstromen, lokale problemen door fijnstof... Wat doen we met die kennis?Helmy schreef:Ze willen een mooi doel halen [...]
En nee, dat los je allemaal niet op met een paar waterstof auto's. Maar is een deel-antwoord op steeds meer eindig fossiel gebruiken steeds meer CO2 uitstoten en de wens meer zelfvoorzienend te worden in de steeds onvoorspelbaarder wereld. Het huidige doodlopende pad, met gezwinde spoed, nu het technologische gesproken kan, om te buigen.
Perioden met stevige economische groei volgen niet zelden op grote technologische omwentelingen en stappen. Ook daarom: innoveer.
IK heb de toekomst nog nooit -achteruit- zien gaan, qua ontwikkelingen.
De vraag is of je die wilt mee-maken.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 16 nov 2017 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings