Mijn grootste klusblunder

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7260
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S212 200CDI - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

09 aug 2018 22:36

Heb 9 jaar een clio williams als daily gehad en die ging ieder jaar wel een aantal rondjes over de nordsleife. Keer op een natte baan iets te hard een curb opgestuiterd met als gevolg een klein scheurtje in het carter (gelukkig zo klein dat ik er nog mee naar huis kon). Nieuw carter eronder geschroefd met een vriend, helemaal klaar zijn en dan alleen nog even olie pijlen. Bleek de pijlstok net niet goed te zitten......muurvast. Kon weer van voor af aan beginnen om het carter eraf te halen :lol: :lol: .
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

09 aug 2018 22:38

benzkepower schreef:Ooit eens een oliefilter 'net niet vast genoeg' gezet en na testrit zat alles van voor tot achter onder de olie... Is goed tegen het roesten. (A)
Ik ooit de vuldop vergeten :stom: zelfde zooitje. :lol:
greetings Evan
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

10 aug 2018 07:09

Mijn grootste klusblunder was om ooit een Alfa Sud 1.5 TI te kopen. Zelfs op het instructieboekje waren roestplekken te zien, attelenooie wat was dat slecht. :'(
Kan echt niet begrijpen dat ze nu aangeboden worden * in goede staat *
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
Siddartha
Berichten: 528
Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
Mercedes-Benz: S204 C180 2009
Specialisatie: Guilty pleasures
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

10 aug 2018 12:35

heb ooit op een sleuteldag van de alfa 156 club, samen met een specialst de d-riem vervangen. Dat wil zeggen, ik deed al het de- en monteer werk als de kappen verwijderen, riemen en spanrollen. Hij deed het op tijd zetten en vervangen van de riem.
Dus ik weer alle kappen erop gezet, behalve 1.....schoefje niet goed vast gedraaid (vergeten in de haast om te checken, het was al laat...).

Onderweg naar huis, na een km of 10 motorstoring en alles viel uit... ik kon nog net uitrollen naar een pechstrook en wat bleek... d-reim gesprongen. Dat bewuste schroefje had de hele riem opgevreten en *knap*, daar ging de riem...

Uiteindelijk de auto in onderdelen verkocht en nog meer geld ermee verdiend dan ie gekost had, dus al met al viel het nog mee :D
Always follow the star...
Plaats reactie