Mijn grootste klusblunder

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11181
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

30 sep 2017 18:50

Naar aanleiding van een opmerking van forumlid gfgf in een topic over zelf klussen wat niet
helemaal goed ging vind ik dat dit topic op het MB forum niet mag ontbreken.

Ook bij ons moeten genoeg mooie verhalen te vertellen zijn !

Ter inspiratie kan je via de link naar het Saab forum zien wat de bedoeling is :
gfgf schreef:Voor de troost even een link naar mijn ergste klusblunder: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?p=713132#p713132
Als dat niet genoeg is, vind je op die 20 pagina's zeeën van voorbeelden hoe het erger kan. :o

Niet wanhopen hoor, je komt er wel... ;)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20825
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

30 sep 2017 20:47

Ben benieuwd waar dit topic heen gaat :lol:

Laat ik er nog maar eentje noemen dan, al gaat het niet over MB's. Een jaar of 6 geleden zat ik fanatiek bij de 7-serieclub, en was er op zaterdag meestal wel wat te sleutelen. Bij mij stond het tussenaslager + hardyschijven op de agenda, voor mij was er nog een 750 aan de beurt om de vacuümmembranen te vervangen. De eigenaar leek het handiger om andere spruitstukken mee te nemen met goede membranen, dat werkt sneller. Heb zelf ook maar meegeholpen, dan was de brug des te eerder beschikbaar. Spruitstukken eraf, de andere erop. Bijna alles weer opgebouwd, blijken de injectorrails niet meer te passen. Facelift spruitstukken passen kennelijk net niet op de pre-facelift :stom: alles loopt uit, dus kan ik pas eind van de middag mijn auto op de brug zetten.
IMG_2062.JPG
IMG_2062.JPG (248.37 KiB) 2470 keer bekeken
IMG_2063.JPG
IMG_2063.JPG (158.72 KiB) 2470 keer bekeken
Des-BMW's breken de uitlaatbouten op het spruitstuk af, veel gedoe... dus ergens tegen middernacht wil ik mijn auto weer naar beneden doen. Net daarvoor had ik het complete uitlaatsysteem weer gemonteerd, die kun je met een bakkrik onder de middendemper precies in balans houden en op hoogte krikken.
IMG_2073.JPG
IMG_2073.JPG (191.32 KiB) 2470 keer bekeken
IMG_2067.JPG
IMG_2067.JPG (207.25 KiB) 2470 keer bekeken
Ik had die bakkrik opzij geduwd en de brug laten zakken... totdat ik ineens zie dat de hele auto zakt, behalve rechtsvoor. Blijkt de bakkrik nog net met 1 pootje onder mijn rechter voorscherm te staan :o Gelukkig geen constructief deel, maar wel een gat en een flinke kronkel in het onderste deel van dat scherm.
IMG_2874.JPG
IMG_2874.JPG (209.26 KiB) 2470 keer bekeken
Uiteindelijk weer wat meer in vorm getrokken, met zinkspray behandeld en facelift dorpelkappen gemonteerd. Stond eigenlijk veel mooier ook :lol:
IMG_0230.JPG
IMG_0230.JPG (196.14 KiB) 2470 keer bekeken
IMG_0241.JPG
IMG_0241.JPG (216.81 KiB) 2470 keer bekeken
Logboek S500.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11205
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

30 sep 2017 21:14

plorie schreef:Ben benieuwd waar dit topic heen gaat [...]

[...] Net daarvoor had ik het complete uitlaatsysteem weer gemonteerd, die kun je met een bakkrik onder de middendemper precies in balans houden en op hoogte krikken. (!!!)
Ik had die bakkrik opzij geduwd en de brug laten zakken... totdat ik ineens zie dat de hele auto zakt, behalve rechtsvoor. Blijkt de bakkrik nog net met 1 pootje onder mijn rechter voorscherm te staan [...] Uiteindelijk weer wat meer in vorm getrokken, met zinkspray behandeld en facelift dorpelkappen gemonteerd. Stond eigenlijk veel mooier ook
:lol:
Ik heb (zekers geen automonteur oid) ooit bij een oude VW Passat mn remschoenen achter vervangen. Langs de stoeprand...
Passat_LI.jpg
Passat_LI.jpg (902.5 KiB) 2446 keer bekeken
T-baan, met zo'n wieltje waarmee je door een muizengaatje je schoenen moest terug stellen om uberhaupt de trommel er af te krijgen. Onderdelen tegen zand en vuil netjes op een doek gelegd. Enfin, zo te voelen twee verschoven rugwervels verder alles in omgekeerde volgorde met nieuwe schoentjes weer terug geplaatst. Dacht ik. :)
Terwijl ik trots mn handen schoonmaakte viel er een veertje uit die doek. Had er nog in gemoeten... :'( De censuur hier verbiedt weer te geven wat mn reactie was, maar het was de laatste keer dat ik zelf mn remmen heb gedaan en ik (ontelbare bougies verder die ik niet los kreeg), tegenwoordig veel laat doen of onder supervisie... :lol:

En o ja, die Passat die ik de volgende keer dus weg bracht voor een beurt en nogal schraal afgesteld terug kwam, legde t loodje toen ik met Olyslager in mn hand het mengsel wat rijker had gezet (dacht ik) zodat ie lekkerder liep. Dat deed ie ook in de stad maar nu begon ie bij 100 km/uur te bokken en ik was vergeten aan welke schroeven ik allemaal had gedraaid...

Met hangende pootjes naar VW die me vertelde dat de carburateur opnieuw afstellen zo ongeveer de helft zou gaan kosten van wat ik voor het a.s. wrak (dat ik voor ik geloof f 800,- van een collega had gekocht) betaald had.
Maar ingeruild dus, voor een Rekord 2 liter waar ovrgs twee jaar later gaten in de dorpels bleken te zitten, waar een 20 jaar oude 210 jaloers op zou zijn geweest...
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 01 okt 2017 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
benzkepower
Berichten: 3845
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

30 sep 2017 22:48

Ooit eens een oliefilter 'net niet vast genoeg' gezet en na testrit zat alles van voor tot achter onder de olie... Is goed tegen het roesten. (A)
Gebruikersavatar
Vincenzo S.
Berichten: 2027
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15

30 sep 2017 22:59

Een lampje vervangen en dan gaan schelden dat ie het nog niet doet.. en dan maar lachend erachter komen dat je de verkeerde kant hebt vervangen :$ :lol:
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
dutchtbi
Berichten: 1273
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

30 sep 2017 23:19

Bij het even snel een lekkende pakking tussen uitlaatspruitstuk en motor vervangen niet luisteren naar mijn vader die erbij stond en nog zei " vast is vast" toch nog net even een slagje vaster draaien. Gevolg draadeinde brak af in de motor waarna die er helemaal eruit gehaald kon worden om de zaak weer te repareren.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20825
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

30 sep 2017 23:43

Vincenzo S. schreef:Een lampje vervangen en dan gaan schelden dat ie het nog niet doet.. en dan maar lachend erachter komen dat je de verkeerde kant hebt vervangen :$ :lol:
Dat doet mij denken aan dit filmpje :lol:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6585456 ... _auto.html
Logboek S500.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11205
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

30 sep 2017 23:47

dutchtbi schreef: [...]niet luisteren naar mijn vader die erbij stond en nog zei "vast is vast" toch nog net even een slagje vaster draaien. Gevolg draadeinde brak af in de motor waarna die er helemaal eruit gehaald kon worden om de zaak weer te repareren.
:lol: Hoor het mijn lieve vadertje zaliger ook bij herhaling nog steeds zeggen (A)
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 01 okt 2017 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

30 sep 2017 23:59

Ooit een D-Kadett met 16V van een Calibra erin gehad. Zo rot als een oude appel natuurlijk, én gekocht van mn laatste centen dus dat begon al goed. Ergens een lasapparaat geleend, maar dat euh.. was niet mn sterkste kant zegmaar. Lassen. Dus hup naar de Gamma om een bus purschuim te kopen. He-le auto volgepurd..Aluplamuur er over. Beetje bijspuiten en hup APK klaar. Maar goed u kent de D-Kadett dus die begon weer te roesten een tijd later. Weer aan de gang dus met een lasapparaat. Allemaal jongens de bij van de ATS waar ik toen op zat. Bier erbij , sterke verhalen en allemaal tips natuurlijk, je kent het wel. De beste stuurlui staan aan wal, want nie-mand dacht er even aan dat ik dat hele ding dus had volgepurd. Duurde een minuutje voordat de hele zooi in de fik stond natuurlijk..

Dat was me een ding joh die Kadett. Uitlaten van steigerpijpen!. SR spoilers vastgezet met.. purschuim natuurlijk. Bougies van een lukrake auto erin. Getinte ramen dmv spuitbussen en alles..., man als ik er nu aan terugdenk...zaten gewoon slicks onder van Avon. Reed ik maar niet als het regende. Werd ik ook niet nat door alle rotte plekken.
Bijlagen
Scan_20170930_235138.jpg
Scan_20170930_235138.jpg (126.13 KiB) 2343 keer bekeken
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11205
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

01 okt 2017 00:03

Mercedesfreund schreef: Maar goed u kent de D-Kadett dus die begon weer te roesten een tijd later.
:lol: :owja:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44415
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

01 okt 2017 08:47

Olievuldop vergeten te monteren en daar ca. 30km later achter komen...

En een werkgever van me in de jaren '90 die het verkeerde kenteken in een nieuwe auto had gegraveerd (dus alle ruiten moesten vervangen worden).
#doeslief
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3175
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

01 okt 2017 10:16

Peter schreef: En een werkgever van me in de jaren '90 die het verkeerde kenteken in een nieuwe auto had gegraveerd (dus alle ruiten moesten vervangen worden).
zo heeft een collega een keer een leaseauto gekregen, iedereen dubbel van het lachen maar volgens mij hebben ze het er toen uit gepolijst
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3175
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

01 okt 2017 10:20

René SLK230 schreef:
Mercedesfreund schreef: Maar goed u kent de D-Kadett dus die begon weer te roesten een tijd later.
:lol: :owja:
Roest én onderstuur bij 140+ op de A20 (bocht bij Crooswijk) :o

Denk dat mijn grootste klusblunder met de D-kadett was, als schade auto opknappen met paps en er een paar weken later weer een deuk in rijden (niet op die A20 overigens)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25754
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

01 okt 2017 17:43

Ongetwijfeld zijn er grotere blunders, maar daar kom ik nu even niet op.
Als je het oude oliefilter niet checkt en de oude ring blijft zitten als je het nieuwe filter er op draait, danpomp je binnen een paar seconden na het starten je carter leeg. Gelukkig heeft mijn garage een vloeistofdichte vloer en trok het niet meteen het beton in, maar het geeft een zooi :'( En dan op de fiets een nieuwe hoeveelheid olie gaan halen natuurlijk.
Het drieletterwoordenmantra (das, pet, sok) schiet gauw tekort :sst:

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11205
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

09 aug 2018 21:22

Wordt er niet meer geklust, of niet meer geblunderd, vraag je je dan af... :)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Plaats reactie