Wist je dat?
+1
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
WJD BR206 volgende week onthuld wordt?
... BR206 een nieuwe sport grille krijgt waarbij de chromen pinnetjes zijn vervangen door mini-Sterren?
Overigens niet te veel luisteren naar wat sommige media beweren dat de teaser een All-Terrain laat zien, die Estate staat volgens mij gewoon hoger op de foto omdat je met auto's op dezelfde hoogte een compleet onduidelijk beeld krijgt van de inhoud: een debuut van Limousine en Estate tegelijk.
... BR206 een nieuwe sport grille krijgt waarbij de chromen pinnetjes zijn vervangen door mini-Sterren?
Overigens niet te veel luisteren naar wat sommige media beweren dat de teaser een All-Terrain laat zien, die Estate staat volgens mij gewoon hoger op de foto omdat je met auto's op dezelfde hoogte een compleet onduidelijk beeld krijgt van de inhoud: een debuut van Limousine en Estate tegelijk.
- Bijlagen
-
- BR206-tease-01.jpg (66.04 KiB) 1262 keer bekeken
-
- BR206-tease-02.jpg (13.71 KiB) 1262 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Heel BR206 zal Bremen als primaire fabriek krijgen, evenals de volgende SL (debuut in april). Ik verwacht wel dat ie voor andere markten ook in andere landen gebouwd zal worden zoals BR205 in Zuid Afrika, maar waar precies heb ik zo even niet kunnen vinden.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nog wat meer punten met betrekking tot BR206, uit een interview met Christian Früh (vehicle chief engineer BR206) met Automotive News Europe:
- er is inderdaad in een vroeg stadium een beoogde concurrent voor de A5 Sportback bedacht, waarschijnlijk de volgens geruchten genoemde 'CLE', geplaatst tussen CLA en CLS. Waarom die er uiteindelijk niet komt is niet bekend, maar hij komt dus niet.
- de C63 verliest zijn V8 logischerwijs door strenge emissie-eisen. Volgens Früh was een zescilinder ook niet mogelijk in verhouding tot de beoogde doelen van BR206: de 3,0-liter zes-in-lijn zou een neusverlenging van 50 mm vereisen en de extra last op de vooras zou de rijdynamiek niet ten goede komen. De keuze voor een elektro-ondersteunde viercilinder leverde hen het beoogde vermogen op met lager verbruik en betere loopcultuur.
- BR206 krijgt geen dwarsgeplaatste motoren. De in lengte geplaatste motoren leveren betere tractie, een stuurgevoel vrij van rij-invloeden en een 'premium' chassis (¿) met passende achteras voor beter comfort, wegligging en stabiliteit.
- er komt geen volledig elektrische variant omdat het MRA-platform van BR206 niet zomaar aangepast kon worden voor een 0-emissie voertuig en het EVA-platform van EQE en EQS bedoeld is voor grote duurdere voertuigen.
- een All-Terrain variant is wel degelijk gepland maar komt pas later met standaard 4Matic natuurlijk
- luchtvering is geschrapt omdat minder dan 6% van de BR205 kopers een variant met Airmatic kochten.
- achterwielbesturing is beperkt tot 2,5 graden omdat de verder sturende varianten van BR223 (4 en 10 graden) simpelweg niet passen en de auto anders te duur hadden gemaakt.
- er is inderdaad in een vroeg stadium een beoogde concurrent voor de A5 Sportback bedacht, waarschijnlijk de volgens geruchten genoemde 'CLE', geplaatst tussen CLA en CLS. Waarom die er uiteindelijk niet komt is niet bekend, maar hij komt dus niet.
- de C63 verliest zijn V8 logischerwijs door strenge emissie-eisen. Volgens Früh was een zescilinder ook niet mogelijk in verhouding tot de beoogde doelen van BR206: de 3,0-liter zes-in-lijn zou een neusverlenging van 50 mm vereisen en de extra last op de vooras zou de rijdynamiek niet ten goede komen. De keuze voor een elektro-ondersteunde viercilinder leverde hen het beoogde vermogen op met lager verbruik en betere loopcultuur.
- BR206 krijgt geen dwarsgeplaatste motoren. De in lengte geplaatste motoren leveren betere tractie, een stuurgevoel vrij van rij-invloeden en een 'premium' chassis (¿) met passende achteras voor beter comfort, wegligging en stabiliteit.
- er komt geen volledig elektrische variant omdat het MRA-platform van BR206 niet zomaar aangepast kon worden voor een 0-emissie voertuig en het EVA-platform van EQE en EQS bedoeld is voor grote duurdere voertuigen.
- een All-Terrain variant is wel degelijk gepland maar komt pas later met standaard 4Matic natuurlijk
- luchtvering is geschrapt omdat minder dan 6% van de BR205 kopers een variant met Airmatic kochten.
- achterwielbesturing is beperkt tot 2,5 graden omdat de verder sturende varianten van BR223 (4 en 10 graden) simpelweg niet passen en de auto anders te duur hadden gemaakt.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Foto's gelekt via autoblog. Over 2 dagen met de onthulling en alle info ook in de Nieuws sectie. Nu al duidelijk te zien een nieuw stuurtje, het licht naar de bestuurder gedraaide scherm, andere AC-roosters dan de S, en grotere HUD (zonder Augmented Reality, die komt op het centrale scherm).
- Bijlagen
-
- BR206-leak-01.jpg (59.69 KiB) 952 keer bekeken
-
- BR206-leak-02.jpg (57.52 KiB) 952 keer bekeken
-
- BR206-leak-03.jpg (49.39 KiB) 952 keer bekeken
-
- BR206-leak-04.jpg (57.73 KiB) 952 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230
Ik weet niet in hoeverre je met een auto van rijklaar 1.700 kg van rijdynamiek kan spreken. Als ik met onze C400 de bocht om ga of enigszins vlot een rotonde neem, voel je echt wel het gewicht doordrukken ondanks de vierwiel aandrijving.
Ik weet niet hoe een S205 met een viercylinder rijdt. De V6 heb ik gekozen voor het geluid en het smeuïge en comfortabele gedrag van de motor. En het op afroep beschikbare vermogen natuurlijk
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
WJD de Teilekatalog van Mercedes nu ook de Top 5 van een model aangeeft zodat je kunt zien welke onderdelen het meest worden gezocht?
WJD het mooi is dat die voor de W213 slijtagedelen als bumpers, remmen en de accu bevat en geen distributiekettingen/koppakkingen/NOx-sensors etc.?
WJD ik moest gniffelen bij de leidingen voor de niveauregeling van de S210 die inderdaad wegroesten waar je bij staat?
WJD het mooi is dat die voor de W213 slijtagedelen als bumpers, remmen en de accu bevat en geen distributiekettingen/koppakkingen/NOx-sensors etc.?
WJD ik moest gniffelen bij de leidingen voor de niveauregeling van de S210 die inderdaad wegroesten waar je bij staat?
- Bijlagen
-
- Karl
- top5-213.004.png (24.17 KiB) 720 keer bekeken
-
- Joop
- top5-210.270.png (20.71 KiB) 720 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
Gespot bij de MB dealer, veilig afgeleverd door de transporteur. Een gloednieuwe mercedes, klaar om uitgepakt te worden.
Het moet wel op de juiste manier zoals aangegeven.
Wat voor type het is, is moeilijk te zeggen.
gr. Jan
Het moet wel op de juiste manier zoals aangegeven.
Wat voor type het is, is moeilijk te zeggen.
gr. Jan
- Bijlagen
-
- DSC04644.JPG (139.02 KiB) 631 keer bekeken
-
- DSC04645.JPG (154.23 KiB) 631 keer bekeken
-
- DSC04649.JPG (132.87 KiB) 631 keer bekeken
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik gok een B. Gevoelsmatig vanwege de hoogte t.o.v. de witte auto ernaast maar nog meer vanwege de afbeelding op de hoes, dat kan alleen een B zijn, een A heeft scherper gesneden koplampen en is een stuk lager.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection