Wjd ik naast dat je cabrio en een S600 rijdt ook aan je specialiteit kan zien dat je een echte genieter bent?opa lucas schreef: ↑04 aug 2020 12:22 Volkomen mee eens Renee, ik rij al jaren cabrio, its a way of life, en niet weggelegd voor softies. Een cabrio hoort natuurlijk niet op de snelweg. Ik rij tot diep in het najaar cabrio de billen verwarmt met de verwarming in de stoel. Schijnt de zon te fel dan een petje op, of als het kouder is een lekkere jas. Het touren met een cabrio is het ultiem auto rijden. Maar smaken verschillen, gelukkig maar, met alleen cabrio's op de weg kunnen wij ons niet meer onderscheiden.
Wist je dat?
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
Helemaal mee eens en bovendien, ik rijd altijd cabrio en dit zonder windschot tussen de hoofdsteunen en de zijramen altijd omlaag....opa lucas schreef: ↑04 aug 2020 12:22 Volkomen mee eens Renee, ik rij al jaren cabrio, its a way of life, en niet weggelegd voor softies. Een cabrio hoort natuurlijk niet op de snelweg. Ik rij tot diep in het najaar cabrio de billen verwarmt met de verwarming in de stoel. Schijnt de zon te fel dan een petje op, of als het kouder is een lekkere jas. Het touren met een cabrio is het ultiem auto rijden. Maar smaken verschillen, gelukkig maar, met alleen cabrio's op de weg kunnen wij ons niet meer onderscheiden.
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Frank DP schreef: ↑07 aug 2020 00:27Helemaal mee eens en bovendien, ik rijd altijd cabrio en dit zonder windschot tussen de hoofdsteunen en de zijramen altijd omlaag....opa lucas schreef: ↑04 aug 2020 12:22 Volkomen mee eens Renee, ik rij al jaren cabrio, its a way of life, en niet weggelegd voor softies. Een cabrio hoort natuurlijk niet op de snelweg. Ik rij tot diep in het najaar cabrio de billen verwarmt met de verwarming in de stoel. Schijnt de zon te fel dan een petje op, of als het kouder is een lekkere jas. Het touren met een cabrio is het ultiem auto rijden. Maar smaken verschillen, gelukkig maar, met alleen cabrio's op de weg kunnen wij ons niet meer onderscheiden.
Lees je óók nog zonder bril Frank ?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Zoals het hoort en ook zonder stoelverwarming, stuurverwarming etc.Helemaal mee eens en bovendien, ik rijd altijd cabrio en dit zonder windschot tussen de hoofdsteunen en de zijramen altijd omlaag....
Zo'n schot zal ongetwijfeld comfortabel zijn, maar maakt van een cabrio toch altijd een beetje een dameskappersauto.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Windschot zorgt er juist voor dat je ook op de snelweg open kunt rijden, maakt hem nog geen dameskappersauto....
en met temperaturen zoals vorige week vrijdag, zonder zuchtje wind, is het inderdaad niet uit te houden.
en met temperaturen zoals vorige week vrijdag, zonder zuchtje wind, is het inderdaad niet uit te houden.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wjd vlgs Autobild de nieuwe C idd geheel de filosofie van de S volgt qua bediening, schermen en spraakbesturing... “Vorbild? Tesla.”mr. Michel schreef: ↑22 apr 2020 14:35Dit is goedkoper te produceren. Geen 30 varianten qua knoppen die verband houden met de gekozen opties maar 1 scherm voor alle uitvoeringen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat past dan ook naadloos met de foto's van april van een mule W206 die eenzelfde layout vertoonde.René SLK230 schreef: ↑07 aug 2020 21:22Wjd vlgs Autobild de nieuwe C idd geheel de filosofie van de S volgt qua bediening, schermen en spraakbesturing... “Vorbild? Tesla.”mr. Michel schreef: ↑22 apr 2020 14:35Dit is goedkoper te produceren. Geen 30 varianten qua knoppen die verband houden met de gekozen opties maar 1 scherm voor alle uitvoeringen.
viewtopic.php?p=982683#p982683
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wjd dat dat helemaal klopt? Je post toen was ook de reden dat ik -idd- zei.Helmy schreef: ↑07 aug 2020 21:37Dat past dan ook naadloos met de foto's van april van een mule W206 die eenzelfde layout vertoonde.René SLK230 schreef: ↑07 aug 2020 21:22Wjd vlgs Autobild de nieuwe C idd geheel de filosofie van de S volgt qua bediening, schermen en spraakbesturing... “Vorbild? Tesla.”mr. Michel schreef: ↑22 apr 2020 14:35
Dit is goedkoper te produceren. Geen 30 varianten qua knoppen die verband houden met de gekozen opties maar 1 scherm voor alle uitvoeringen.
viewtopic.php?p=982683#p982683
OT Ik kan het natuurlijk nevernooit betalen, maar ik verwees irt die kouwe ambiance met geen tactiliteit laat staan sfeer naar die reuze schermen die nu ook bij MB oprukken ooit naar Bentley e.d.
Want als je op n ander wilt lijken, lever je identiteit in; en dat was bij MB ooit, naast veel meer, toch smaakvolle verwennerij...
Wjd ik dit in de uberklasse mooier vind?
Met scherm dat tevoorschijn komt als dat nodig is en mooie klokjes als je m niet gebruikt.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat vind ik zelf ook veel mooier. Bewegende dingetjes, verstopte elementen en zo, dat doet het bij mij wel goed, vond ik bij Aston Martin en de W204 C ook gaaf, al ken ik de verhalen van hoe het mechaniek het nog al eens begeeft. Maar als het dan toch schermen moeten zijn, waarom niet werken vanaf een 213/222 dashboard waar nog enig volume, welving en luxe van uitstraalt en van daaruit de schermen proberen te integreren. Zoals het er nu naar uit ziet krijgt de 223 een kaler, dunner en leger ogend dashboard dan de A-Klasse. Het lijkt op dit moment voornamelijk op een gestoffeerde dwarsligger. "Ja maar scherm" is voor mij nog geen reden om dan maar het hele interieur team buiten spel te zetten. Maar zoals je zegt, wij betalen niet dus onze mening maakt ze niets uit in deze. Maar jammer blijft het Ik ben benieuwd wat de media er van gaat vinden, op dit moment gaan reacties en previews nog alle kanten op.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Als cabrio’s voor “dameskappers” zijn zoals zij die nog nooit de muggen tussen hun tanden hebben uitgeplukt beweren, zijn de nieuwe MB’s met al dat vingerafdruk gevoelige glas van die onnodig afleidende modieuze schermen waarachter alle vh intuïtieve bediening is weggestopt, voor verveelde glazenwassers (en Chinezen).
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 08 aug 2020 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Muggen tussen de tanden in een cabrio? Heb er 4 gehad (allemaal zonder schotten uiteraard) maar heb in al die jaren nog nooit een insect naar binnen gehad, vergis je je niet met motorrijden?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
“Denkend aan open rijden zie ik...”
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Ik herken dat wel van een paar uur filerijden in Zuid Frankrijk met een cabrio. Dan staat s’ avonds preceis de afdruk van je zonnebril op je gezicht en heb je van die wielrennersArmen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Op de foto is dit heel mooi, en het heeft mij ooit verleid een proefrit te maken in zo’n ding (gt)René SLK230 schreef: ↑07 aug 2020 22:26Wjd dat dat helemaal klopt? Je post toen was ook de reden dat ik -idd- zei.Helmy schreef: ↑07 aug 2020 21:37Dat past dan ook naadloos met de foto's van april van een mule W206 die eenzelfde layout vertoonde.René SLK230 schreef: ↑07 aug 2020 21:22
Wjd vlgs Autobild de nieuwe C idd geheel de filosofie van de S volgt qua bediening, schermen en spraakbesturing... “Vorbild? Tesla.”
viewtopic.php?p=982683#p982683
OT Ik kan het natuurlijk nevernooit betalen, maar ik verwees irt die kouwe ambiance met geen tactiliteit laat staan sfeer naar die reuze schermen die nu ook bij MB oprukken ooit naar Bentley e.d.
Want als je op n ander wilt lijken, lever je identiteit in; en dat was bij MB ooit, naast veel meer, toch smaakvolle verwennerij...
AB283978-6C81-4692-9380-26DB5246C35F.jpeg3826B762-FD2C-42EB-8F23-C51F25FD6F48.jpeg
Wjd ik dit in de uberklasse mooier vind?
Met scherm dat tevoorschijn komt als dat nodig is en mooie klokjes als je m niet gebruikt.
Na zo’n 16 minuten heb ik hem weer teruggezet. Plastic fantastic anno 2020 en lang niet de rust en stilte die je in een S hebt.
Maar ik ben het met je eens, hard buttons werken wel het fijnste. Ik moet zeggen dat die nieuwe fisker een mooie combi heeft gemaakt
Heb de GT ook gereden vond ook het onderstel niet rustgevende wat ik verwacht had. S coupe helaas nog niet gereden dus daarmee kan ik niet vergelijken.
Ook vond ik de vreselijke audi deuntjes en knopjes al een no-go in een auto van die klasse
Daarnaast zoals Guido zegt alles lijkt wel van plastic
Ook vond ik de vreselijke audi deuntjes en knopjes al een no-go in een auto van die klasse
Daarnaast zoals Guido zegt alles lijkt wel van plastic