Wist je dat?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7560
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
En extra werk voor de werkplaatsen als dat knoppenlijstje onderop de middenconsole telkens afbreekt (want zo flimsy oogt het wel).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Dat we steeds meer naar een scherm gaan vind ik niet heel erg (wel minder intuïtief tijdens het rijden, maar soit), maar het design wat ik hier zie... Dat belooft weinig goeds. En dat terwijl Mercedes een lange tijd (ook onder Wagener) aan de top stond qua ontwerp.mr. Michel schreef: ↑22 apr 2020 14:35Dit is goedkoper te produceren. Geen 30 varianten qua knoppen die verband houden met de gekozen opties maar 1 scherm voor alle uitvoeringen.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5667
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Nadeel van een touchscreen is dat je ernaar moet kijken, steeds als er weer een nieuw menu opduikt maar ook om te zien of je iets hebt ingedrukt. Doe mij voor alles wat je tijdens het rijden bedient maar vaste knoppen op vaste plekken die klik zeggen en voelen. Dan kun je een beetje op het verkeer letten (zal wel een ouderwetse gedachte zijn).
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7560
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik vind die stoelbediening ook niet zo mooi maar daar kan ik nog mee leven, dat is bijna elke generatie anders. Ik vind de huidige juist mooi sierlijk.
Die bij de deurhendel vind ik wel slim weggewerkt, ik denk dat die voor vergrendelen/ontgrendelen zijn.
Die bij de deurhendel vind ik wel slim weggewerkt, ik denk dat die voor vergrendelen/ontgrendelen zijn.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
+1.gfgf schreef: ↑22 apr 2020 15:45 Nadeel van een touchscreen is dat je ernaar moet kijken, steeds als er weer een nieuw menu opduikt maar ook om te zien of je iets hebt ingedrukt. Doe mij voor alles wat je tijdens het rijden bedient maar vaste knoppen op vaste plekken die klik zeggen en voelen. Dan kun je een beetje op het verkeer letten (zal wel een ouderwetse gedachte zijn).
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
+1EricBenz schreef: ↑22 apr 2020 18:50+1.gfgf schreef: ↑22 apr 2020 15:45 Nadeel van een touchscreen is dat je ernaar moet kijken, steeds als er weer een nieuw menu opduikt maar ook om te zien of je iets hebt ingedrukt. Doe mij voor alles wat je tijdens het rijden bedient maar vaste knoppen op vaste plekken die klik zeggen en voelen. Dan kun je een beetje op het verkeer letten (zal wel een ouderwetse gedachte zijn).
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
-5René SLK230 schreef: ↑22 apr 2020 18:54+1EricBenz schreef: ↑22 apr 2020 18:50+1.gfgf schreef: ↑22 apr 2020 15:45 Nadeel van een touchscreen is dat je ernaar moet kijken, steeds als er weer een nieuw menu opduikt maar ook om te zien of je iets hebt ingedrukt. Doe mij voor alles wat je tijdens het rijden bedient maar vaste knoppen op vaste plekken die klik zeggen en voelen. Dan kun je een beetje op het verkeer letten (zal wel een ouderwetse gedachte zijn).
Inderdaad
#doeslief
- Paauwtje
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Ik kan het mis hebben maar het lijken mij 2 verschillende wagens. Bij de één is het scherm in het midden groter in het andere zit er nog een extra knoppen reeks onder het scherm.
In de nieuwe reeksen lijk je veel meer met je stuur te kunnen, en met je stem. Als dit goed werkt, slecht voorbeeld, maar bijvoorbeeld zoals met een google home product, dan hoef je dus niet meer op het scherm te kijken.
Door de digitale tellers kan je er voor kiezen om de navigatie bijvoorbeeld in de teller te verbergen.
De knoppen bij de deur hendel lijkt me een plek voor bijvoorbeeld de centrale vergrendeling, of het "build to last is" tja ergens ben ik bang dat iedereen daar al heel lang mee is gestopt
In de nieuwe reeksen lijk je veel meer met je stuur te kunnen, en met je stem. Als dit goed werkt, slecht voorbeeld, maar bijvoorbeeld zoals met een google home product, dan hoef je dus niet meer op het scherm te kijken.
Door de digitale tellers kan je er voor kiezen om de navigatie bijvoorbeeld in de teller te verbergen.
De knoppen bij de deur hendel lijkt me een plek voor bijvoorbeeld de centrale vergrendeling, of het "build to last is" tja ergens ben ik bang dat iedereen daar al heel lang mee is gestopt
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Nu nog argumenten...Peter schreef: ↑23 apr 2020 06:52-5René SLK230 schreef: ↑22 apr 2020 18:54+1EricBenz schreef: ↑22 apr 2020 18:50+1.gfgf schreef: ↑22 apr 2020 15:45 Nadeel van een touchscreen is dat je ernaar moet kijken, steeds als er weer een nieuw menu opduikt maar ook om te zien of je iets hebt ingedrukt. Doe mij voor alles wat je tijdens het rijden bedient maar vaste knoppen op vaste plekken die klik zeggen en voelen. Dan kun je een beetje op het verkeer letten (zal wel een ouderwetse gedachte zijn).Inderdaad
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7560
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Heb ik er ook bijgezet . Met de zichtbare roosters is de volgende C-Klasse, de ander met de laptop is de volgende S-Klasse.
@schermdiscussie: dat het bijtijds is snap ik wel, maar het ziet er gewoon echt belabberd uit vind ik persoonlijk, in de Vision EQS vond ik het ook al niet zo denderend maar wat ik in die mules zie al helemaal niet. Vooral in een topsegment auto als een S-Klasse (en hoe gaat het traditionele koperspubliek dit vinden?). Dat we naar grotere schermen toegaan zal wel onvermijdelijk zijn, maar ik had dit toch anders opgelost. Misschien ook met een hoogglans verbindingstuk dat van middenconsole naar KI loopt, zodat het (van veraf met ogen dicht in het donker) 1 geheel lijkt. De designschetsen zullen er ongetwijfeld heel fraai hebben uitgezien, maar je verliest altijd wat in de vertaalslag naar serieproductie en dat wordt nu wel weer pijnlijk zichtbaar, vind ik zelf.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Doe mij maar distronic plus, lineassist (en meer ) en multimedia in de auto en het liefst zo veel mogelijk info op het scherm
Wat jij met oude Mercedessen hebt, heb ik met nieuwe
#doeslief
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5667
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Die functies heb ik graag ook hoor. Maar dan wel met fysieke knoppen voor de distronic etc. zodat je het blind kan bedienen en niet op een scherm moet zoeken. Een touchscreen zou dan voelbare knoppen op vaste plaatsen moeten hebben, maar dan kun je net zo goed gewone knoppen nemen. Voor instellingen die je niet tijdens het rijden hoeft te bedienen is dat van minder belang. Als alles (zoals bij zo'n Tesla) wordt gereduceerd tot een soort overmaatse iPad, raak je mij wel kwijt. Dat is leuk voor op de bank maar niet geschikt voor in het verkeer.
Info op schermen is ook geweldig als je het ook maar kunt uitzetten. Wat dat betreft had Saab de geniale knop 'Night panel': dan bleef alleen de snelheidsmeter verlicht (tot 130 km/h, behalve als je harder ging). Heel prettig op lange, donkere ritten.
Zoveel mensen, zoveel wensen!
Info op schermen is ook geweldig als je het ook maar kunt uitzetten. Wat dat betreft had Saab de geniale knop 'Night panel': dan bleef alleen de snelheidsmeter verlicht (tot 130 km/h, behalve als je harder ging). Heel prettig op lange, donkere ritten.
Zoveel mensen, zoveel wensen!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik vind die schermen en middenconse niet persé lelijk. M’n ervaring is dat qua looks (bijna) alles went. Ik begrijp zelfs wel dat MB meegaat in deze trend. Men bouwt immers meer en meer auto’s voor de wereldmarkt en het publiek daarvan is er in navolging van wat het succesvolle Tesla liet zien (soort klein formaat tv-scherm) kennelijk gek van. De vraag is alleen hoe je je als Europees premium merk nog onderscheidt als je krampachtig probeert op anderen te lijken.
MB legde in vroeger jaren vooral de nadruk op ergonomie en maakte niet modieuze maar houdbare en intuïtief te bedienen auto’s. Gfgf noemt het al: het voorheen “blind” kunnen bedienen van alle functies zodat je je ogen op de weg kunt houden.
Wie om zich heen kijkt op de weg ziet idd dat al de hedendaagse gadgets die mensen tegenwoordig met zich mee sjouwen en in auto’s worden ingebouwd, het geconcentreerd en veilig rijden niet bevordert. Wisselende snelheden, links blijven rijden, slingeren etc.
Daarom lijkt mij dat ihkv verkeersveiligheid schermen m.n. voor navigatie en basis instellingen zouden moeten worden gebruikt. Zodat je de alledaagse zaken die je terwijl je rijdt nodig hebt op de tast kunt bedienen.
Daar komt bij dat (bij MB althans) hoe zaken klinken en voelen deel uit maakte van de kwaliteitsbeleving. Omdat het aanraken van een glazen scherm dat gevoel nooit kan geven pleit ook dat voor knoppen voor alledaagse functies. Ben je gelijk van die smerige vingerafdrukken af.
Heb ik t over storingsgevoeligheid van elektronica (ook een dingetje bij MB de laatste 20 jaar) en houdbaarheid irt updates en termijnen van IC-ondersteuning nog niet eens gehad...
Ik wil wel eens zien of die digitale auto's na 20 jaar nog (kunnen) rijden...
MB legde in vroeger jaren vooral de nadruk op ergonomie en maakte niet modieuze maar houdbare en intuïtief te bedienen auto’s. Gfgf noemt het al: het voorheen “blind” kunnen bedienen van alle functies zodat je je ogen op de weg kunt houden.
Wie om zich heen kijkt op de weg ziet idd dat al de hedendaagse gadgets die mensen tegenwoordig met zich mee sjouwen en in auto’s worden ingebouwd, het geconcentreerd en veilig rijden niet bevordert. Wisselende snelheden, links blijven rijden, slingeren etc.
Daarom lijkt mij dat ihkv verkeersveiligheid schermen m.n. voor navigatie en basis instellingen zouden moeten worden gebruikt. Zodat je de alledaagse zaken die je terwijl je rijdt nodig hebt op de tast kunt bedienen.
Daar komt bij dat (bij MB althans) hoe zaken klinken en voelen deel uit maakte van de kwaliteitsbeleving. Omdat het aanraken van een glazen scherm dat gevoel nooit kan geven pleit ook dat voor knoppen voor alledaagse functies. Ben je gelijk van die smerige vingerafdrukken af.
Heb ik t over storingsgevoeligheid van elektronica (ook een dingetje bij MB de laatste 20 jaar) en houdbaarheid irt updates en termijnen van IC-ondersteuning nog niet eens gehad...
Ik wil wel eens zien of die digitale auto's na 20 jaar nog (kunnen) rijden...
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 23 apr 2020 21:51, 5 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Paauwtje
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Gemist sorry
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)