Onze W245 180 CDI staat op de standaard 205/55 R16 banden en velgen, is niet verlaagd (en ook niet verlengd).
Toen wij vorige week in Nijmegen Grootstal op familie bezoek waren raakte in de desbetreffende woonwijk de bodem van de auto ca 50% van de drempels.
Tot paar maanden geleden hadden wij met onze W202 combi (standaard 195/65 R15 banden en velgen) daar geen last van.
Zelfs bij het stapvoets rijden over de drempels raakte de onderzijde van de auto nog regelmatig de bovenzijde van de drempel.
Dit doet zich tot nu toe (20.000 km) alleen voor in Nijmegen Grootstal.
Nergens anders hebben we met de onderkant van de auto een drempel geraakt.
Mijn vermoeden is dat de drempels in Nijmegen Grootstal te kort en/of te hoog zijn.
Heeft iemand ook dergelijke ervaringen met een niet-verlaagde of niet-verlengde auto?
Drempels schrapen tegen onderkant W245
- Du Quartier
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 28 mar 2010 10:53
- Mercedes-Benz: W245 B180 cdi dec-2006
- Specialisatie: Aerodynamica, composieten
- Locatie: Noord-Brabant
Grootste angst van velen: ontslagen worden
Grootste droom van velen: nooit meer hoeven werken .....
Grootste droom van velen: nooit meer hoeven werken .....
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Beschermingsplaat aan de onderzijde niet toevallig los? Schokdempers misschien niet goed meer (lek) zodat ie bij het neerkomen teveel inzakt? Of zie je juist echt strepen onderaan de voorbumper?
Natuurlijk zullen de drempels ook wel hoog zijn, ik ken ze niet en ik weet niet hoe diep het spoor is in het wegdek, dat kan natuurlijk ook nog een rol hebben.
Natuurlijk zullen de drempels ook wel hoog zijn, ik ken ze niet en ik weet niet hoe diep het spoor is in het wegdek, dat kan natuurlijk ook nog een rol hebben.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als het zelfs met stapvoets rijden is, en de wagenhoogte is wat het moet zijn, dan ben je ofwel behoorlijk zwaar beladen en/of de drempels zijn bovengemiddeld hoog.
Logboek S500.
- Du Quartier
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 28 mar 2010 10:53
- Mercedes-Benz: W245 B180 cdi dec-2006
- Specialisatie: Aerodynamica, composieten
- Locatie: Noord-Brabant
Schokbrekers en vering worden over twee weken gecheckt; eerste beurt nadat we de auto hebben gekocht dus alles moet grondig gecontroleerd worden. De auto raakt de drempel nádat de voorwielen er af rollen. Ik vrees dat het staal is wat er over de drempel schaaft.Helmy schreef:Beschermingsplaat aan de onderzijde niet toevallig los? Schokdempers misschien niet goed meer (lek) zodat ie bij het neerkomen teveel inzakt? Of zie je juist echt strepen onderaan de voorbumper?
Natuurlijk zullen de drempels ook wel hoog zijn, ik ken ze niet en ik weet niet hoe diep het spoor is in het wegdek, dat kan natuurlijk ook nog een rol hebben.
De W245 staat staat in ieder geval één cm lager dan de W202; ik had bij de wissel naar zomerbanden een dunner plankje nodig op de garagekrik.
Ik zie dat jij in Nijmegen woont; zou jij svp een praktijk proef willen doen en de volgende route willen rijden:
- Krekelstraat
Nieuwe Mollenhutse weg
Einsteinstraat
Wattstraat
Marie Curiestraat
Marconistraat
De volgende keer zal ik zeker weer over de drempels "kruipen" en bij beroering zal ik het fotograferen.
Misschien vraag ik bij Volvo garage Hennes of ze het probleem herkennen.
Grootste angst van velen: ontslagen worden
Grootste droom van velen: nooit meer hoeven werken .....
Grootste droom van velen: nooit meer hoeven werken .....
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Der bestaat helaas geen wettelijke eis / voorschrift voor drempels.
Heb een mini gehad (een oer mini) en die lag ook vaak op de grond .
Heb de gevolg schade wel al een aantal keer kunnen claimen bij de wegbeheerder. Denk altijd maar die man in zijn lambo ferrari en zo moet ook overal op de nornale wegen kunnen komen.
En als jou auto standaard is. Kom je vrij ver.
Even een stukje van de site van kassa af.
Dit dekt aardig wat er over is. Er zijn richtlijnen.
Hoe hoog mag een verkeersdrempel zijn?
Er bestaan geen wettelijk eisen voor de afmetingen van verkeersdrempels. 3VO raadt wegbeheerders aan alleen gebruik te maken van de standaard drempels, die door CROW (Kenniscentrum voor Verkeer, Vervoer en Infrastructuur) zijn aanbevolen in de Richtlijn Verkeersdrempels.
De hoogte van een drempel is bij voorkeur 8 cm, maar de drempels van 12 cm hoogte, die in het verleden standaard toegepast werden voldoen ook. De lengte van de op- en afrit is afhankelijk van de gewenste snelheidsremming en van de gekozen hoogte van de drempel.
Hoogte Lengte op- en afrit lengte plateau
20 km/u drempel: 8cm 1,00m nvt
12 cm 1,70m nvt
30 km/u drempel 8cm 1,75m nvt
12 cm 2,40m nvt
50 km/u drempel 8cm 3,00m nvt
12 cm 4,80m 2,40m
60 km/u drempel 8cm 4,00m nvt
12 cm 6,00m nvt
Heb een mini gehad (een oer mini) en die lag ook vaak op de grond .
Heb de gevolg schade wel al een aantal keer kunnen claimen bij de wegbeheerder. Denk altijd maar die man in zijn lambo ferrari en zo moet ook overal op de nornale wegen kunnen komen.
En als jou auto standaard is. Kom je vrij ver.
Even een stukje van de site van kassa af.
Dit dekt aardig wat er over is. Er zijn richtlijnen.
Hoe hoog mag een verkeersdrempel zijn?
Er bestaan geen wettelijk eisen voor de afmetingen van verkeersdrempels. 3VO raadt wegbeheerders aan alleen gebruik te maken van de standaard drempels, die door CROW (Kenniscentrum voor Verkeer, Vervoer en Infrastructuur) zijn aanbevolen in de Richtlijn Verkeersdrempels.
De hoogte van een drempel is bij voorkeur 8 cm, maar de drempels van 12 cm hoogte, die in het verleden standaard toegepast werden voldoen ook. De lengte van de op- en afrit is afhankelijk van de gewenste snelheidsremming en van de gekozen hoogte van de drempel.
Hoogte Lengte op- en afrit lengte plateau
20 km/u drempel: 8cm 1,00m nvt
12 cm 1,70m nvt
30 km/u drempel 8cm 1,75m nvt
12 cm 2,40m nvt
50 km/u drempel 8cm 3,00m nvt
12 cm 4,80m 2,40m
60 km/u drempel 8cm 4,00m nvt
12 cm 6,00m nvt
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Vorig jaar zijn er bij mijn S 2 nieuwe voordempers opgegaan. Voor die tijd moest ik echt over drempels kruipen om niet met de bumper op de grond te komen. Ik moet wel zeggen, hij kwam niet met de bodem op de drempel.
Na vervanging komt hij niet meer met de bumper op de drempel of na de drempel op straat terecht. Ik blijf wel rustig over de drempels rijden met de S, merk toch dat 2200 kilo auto niet echt geschikt is voor drempels daar ik met mijn Peugeot Partner erover heen kan "jagen".
Na vervanging komt hij niet meer met de bumper op de drempel of na de drempel op straat terecht. Ik blijf wel rustig over de drempels rijden met de S, merk toch dat 2200 kilo auto niet echt geschikt is voor drempels daar ik met mijn Peugeot Partner erover heen kan "jagen".
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 26 dec 2013 09:20
- Mercedes-Benz: Volvo XC70 2.5 Turbo Automaat LPG
- Specialisatie: Leasing
- Locatie: Nijmegen
Ik woon in de wijk aan de Grootstalselaan. Mijn ervaring is eigenlijk niet anders dan in andere wijken met drempels. Met beide Volvo's kan ik behoorlijk hard zelfs over de wat hogere drempels, of dat nou met wat plattere 17" banden is of met de 15", eigenlijk nauwelijks verschil. Met m'n (helaas) verlaagde Golf cabrio is het daarentegen kruipen over de drempels maar volgens mij nog nooit met de onderkant de drempel geraakt. Voor de Golf staat dit jaar dan ook op de planning om 'm weer op standaardhoogte te brengen.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Du Quartier schreef:De auto raakt de drempel nádat de voorwielen er af rollen. Ik vrees dat het staal is wat er over de drempel schaaft.
Ik zie op zogenaamde blueprint tekeningen wel een duidelijke bult net achter de vooras, maar ik weet niet of het nog een deel van de motor is, of het uitlaatsysteem. Misschien wel het laatste dat wat verder van de auto hangt dan normaal is. Ik zou kijken of je hem op een brug kan zetten of zoiets dat je kan zien waar de schraapsporen zitten.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Du Quartier
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 28 mar 2010 10:53
- Mercedes-Benz: W245 B180 cdi dec-2006
- Specialisatie: Aerodynamica, composieten
- Locatie: Noord-Brabant
nu je het zegt
Wordt vervolgd...
Zodra de auto op een brug of vlakke ondergrond staat ga ik bekijken wat als eerste de drempels raaktWordt vervolgd...
Grootste angst van velen: ontslagen worden
Grootste droom van velen: nooit meer hoeven werken .....
Grootste droom van velen: nooit meer hoeven werken .....
- Paauwtje
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb zojuist deze foto's gemaakt van mijn W169.
Hierbij is het zwarte deel ook zichtbaar, maar dit zijn de chassisbalken:
Hierbij is het zwarte deel ook zichtbaar, maar dit zijn de chassisbalken:
- Bijlagen
-
- zeikant.png (915.57 KiB) 4404 keer bekeken
-
- balk.png (607.23 KiB) 4404 keer bekeken
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)