Vandaag in de krant
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
https://www.nu.nl/economie/6156766/bmw- ... ijven.html
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... hiptekort/
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
hebben de C63ers in belgie minder koelers dan in nederland? en worden die daar met andere interieurs geleverd?
dessalniettemin: ook bij iedere non C63 auto is dat behoorlijk balen
greetingz,
dessalniettemin: ook bij iedere non C63 auto is dat behoorlijk balen
greetingz,
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ooit werd lacherig gedaan over de hybride techniek van Toyota, inmiddels 30 jaar probleemloos succesvol. Ooit werd lacherig gedaan over Kia/Hyundai, inmiddels bezig met n niet te stuiten opmars.
De laatste heeft n lange termijn visie en plan: Waterstof.
Toch maar ff serieus lezen…:
https://www.nu.nl/auto/6156806/hyundai- ... veral.html
De laatste heeft n lange termijn visie en plan: Waterstof.
Toch maar ff serieus lezen…:
https://www.nu.nl/auto/6156806/hyundai- ... veral.html
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
AM werd FM werd DAB+. Petroleum werd stookolie werd diesel / benzine / LPG werd hybride werd EV. Aardgas werd zonenergie/windenergie/aardwarmte.
Waarom dan niet naar H2? Kost nu nog heel veel energie om te maken, maar dat verandert vanzelf. Ik ben wel voor.
Waarom dan niet naar H2? Kost nu nog heel veel energie om te maken, maar dat verandert vanzelf. Ik ben wel voor.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
@Intel
Je zou ook kunnen stellen dat de chip fabrikanten er niet in zijn geslaagd om tijdig aan n maatschappelijke vraag te voldoen. Kostenbeheersing, geen voorraden, volatile vraag. De vraag is ook of die krankzinnige jaren (eerst 2008 de bankencrisis en dan 2021 en verder de Corona crises die met z’n lockdowns als golf over planeet aarde spoelt uitzonderlijk zijn.
Ik zie eea niet stabieler worden…
Markten, markten alleen, hebben ook zo hun nadelen kennelijk, de nadelen als uitkomst van besparingen ipv investeringen.
Je zou ook kunnen stellen dat de chip fabrikanten er niet in zijn geslaagd om tijdig aan n maatschappelijke vraag te voldoen. Kostenbeheersing, geen voorraden, volatile vraag. De vraag is ook of die krankzinnige jaren (eerst 2008 de bankencrisis en dan 2021 en verder de Corona crises die met z’n lockdowns als golf over planeet aarde spoelt uitzonderlijk zijn.
Ik zie eea niet stabieler worden…
Markten, markten alleen, hebben ook zo hun nadelen kennelijk, de nadelen als uitkomst van besparingen ipv investeringen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
In mijn optiek is niet de chipindustie alleen schuldig, maar zeer zeker ook de afnemers. Die willen allemaal just-in-time delivery, en slaan dus geen voorraden in. De chipfabrikanten gaan dit uiteraard ook niet doen.
En die huidige situatie? Tja... Wie had dat 2 jaar geleden zien aankomen?
En die huidige situatie? Tja... Wie had dat 2 jaar geleden zien aankomen?
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Precies dat.Jaro schreef: ↑14 sep 2021 23:38 In mijn optiek is niet de chipindustie alleen schuldig, maar zeer zeker ook de afnemers. Die willen allemaal just-in-time delivery, en slaan dus geen voorraden in. De chipfabrikanten gaan dit uiteraard ook niet doen.
En die huidige situatie? Tja... Wie had dat 2 jaar geleden zien aankomen?
Maar ontken je de maatschappelijke functie en rol van bedrijven? Virologen waarschuwen al jaren.
Waarom luistert het bedrijfsleven zo slecht naar de wetenschap dan? Door voorraden aan te leggen / zich te wapenen tegen schokken?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Wetenschap KOST geld. Daarom luisteren de bedrijven die geld moeten VERDIENEN niet of slecht.René SLK230 schreef: ↑14 sep 2021 23:58 Waarom luistert het bedrijfsleven zo slecht naar de wetenschap dan? Door voorraden aan te leggen / zich te wapenen tegen schokken?
Ben het met je eens dat de impact van dit gedrag nu duidelijk boven water komt.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
-Kost- op korte termijn (wat korte termijn dividend aan aandeelhouders drukt) nl de kosten van de investering. De maatschappelijke kosten nog niet meegerekend.Jaro schreef: ↑15 sep 2021 12:03Wetenschap KOST geld. Daarom luisteren de bedrijven die geld moeten VERDIENEN niet of slecht.René SLK230 schreef: ↑14 sep 2021 23:58 Waarom luistert het bedrijfsleven zo slecht naar de wetenschap dan? Door voorraden aan te leggen / zich te wapenen tegen schokken?
Ben het met je eens dat de impact van dit gedrag nu duidelijk boven water komt.
Op langere termijn leveren de goede investeringen op en dragen bij aan vooruitgang…
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings