Zie onderstaande topic
Nou de garages kunnen weer lekker gaan afkeuren op lekkage,s zullen veel oudere mercedessen door de mand vallen
Cardans uit oudere bouwjaren w202,203 w126 etc
Hebben weer een bron gevonden voor reparaties
Dus voor eigen inkomstenbron gezorgd ,ben alleen benieuwd in hoeverre lekkage lekkage is
Oa elke amerikaan uit 60,er 70,er en 80er en jaren lekt via koppelomvormer atf wat een mieren n@3&%# weer.
Vandaag in de krant
- tonnetje
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 03 jan 2010 19:37
- Mercedes-Benz: mercedes W205 C200 prestige ex W212 ex R170 ex W201 ex C126
- Specialisatie: trucker
- Locatie: drenthe
Helmy schreef:Misschien dat sommigen weten wat hier echt nieuw aan is of dat het bijna allemaal oud nieuws is?
nu.nl schreef: Wat worden de nieuwe apk-eisen?
Auto's worden steeds luxueuzer en milieueisen worden steeds strenger. Dat zijn voor de RDW redenen om de apk-eisen regelmatig aan te passen en in overeenstemming te brengen met Europese apk-richtlijnen. Ook dit jaar is dat weer gebeurd. Hieronder de belangrijkste veranderingen op een rijtje.
Auto's die vanuit de fabriek zijn afgeleverd met een roetfilter, dienen deze ook daadwerkelijk te hebben. Verwijdering leidt tot een afkeuring. Hetzelfde geldt voor roetfilters die zodanig zijn beschadigd (slijp- en lassporen zijn niet erg), dat die hun werk niet meer goed kunnen doen. Het filter wordt enkel visueel gecontroleerd. Wel blijft de roetmeting en het uitlezen van het systeem van kracht.
Niet alleen de apk-eisen voor olielekkage zijn aangepast. Vanaf nu mag geen enkele vloeistof in het milieu terechtkomen, met uitzondering van vloeistoffen die door normaal gebruik van de auto sowieso al in het milieu terechtkomen, zoals water van de airco of ruitensproeiervloeistof.
Als een personenauto is voorzien van een koppelingskogel (trekhaak), dan moet de diameter van de kogel minimaal 4,9 centimeter bedragen. Als een gedeelte van de binnenkant van het fuseekogelhuis en van de fuseekogel zichtbaar is doordat de hoes is beschadigd of ontbreekt, dan mag dit gedeelte geen roest vertonen.
Verlichtingsglazen mogen niet verwijderd worden, ongeacht of dit invloed heeft op de lichtopbrengst. De lampen moeten nagenoeg een gelijke grootte, kleur en sterkte hebben wat betreft lichtopbrengst. Bij mistlampen vóór gelden geen eisen voor het lichtbeeld zelf, wel wordt de afstelling gecontroleerd.
In de reservoirs van het hydraulisch remsysteem dient voldoende remvloeistof aanwezig te zijn. En de vulopening van de reservoirs moet zijn afgesloten met een passende dop. Waarschuwingslampjes van - indien aanwezig - onder meer ABS, ESP, het airbag- en gordel(spanning)systeem en het bandenspanningcontrolesysteem mogen niet defect zijn.
Tot slot is de vrijstelling van de apk-plicht voor auto's van vijftig jaar en ouder uitgesteld. Dit betekent dat enkel voertuigen van vóór 1 januari 1960 vrijgesteld zijn van de apk.
Gas- en waterstofinstallaties in de auto
De lpg-tank moet permanent zijn aangebracht, mag niet door corrosie zijn aangetast (met uitzondering van oppervlakteroest) en mag geen deuken vertonen. De leidingen moeten vrij zijn van knikken. Is je gasgestookte auto van na 31 maart 1979, dan moet de installatie zijn voorzien van een gasdichte behuizing die in de buitenlucht uitmondt, tenzij de tank in de open lucht is geplaatst.
Op de lpg-installatie mogen geen andere verbruikers zijn aangesloten dan die strikt noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van de motor van het voertuig, met uitzondering van een verwarmingsinstallatie ten behoeve van de passagiers- of bagageruimte.
Dit alles geldt tevens voor een cng- of lng-installatie, maar hier geldt als grens van ingebruikname geen 31 maart 1979, maar 31 december 2002 voor de gasdichte behuizing. Tevens moet de vulaansluiting aan de buitenzijde van het voertuig of in het motorcompartiment zijn geplaatst, maar mag de tank zélf niet in de motorruimte gemonteerd zijn. Ook moet die zijn voorzien van een stofkap, tenzij de vulaansluiting is beschermd tegen vuil en water. Daarnaast mag de vervaldatum van de goedkeuring (en indien van toepassing de herkwalificatie), van de cng- of lng-tank niet verstreken zijn.
Voor auto's met een waterstofinstallatie geldt dit alles ook. Hier geldt als grens van ingebruikname 31 december 2014 voor de gasdichte behuizing. Daarbij mogen de doorvoerende slangen geen beschadiging vertonen, waarbij het wapeningsmateriaal zichtbaar is en dienen personenauto's die op waterstof rijden zowel in de motorruimte als in de buurt van de tankverbinding of het aansluitpunt te zijn voorzien van een duidelijke, weersbestendige bestickering.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Paniek om niks, zoals zo vaak.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... kel5.2.11a)
Heel veel wagens van het type W126, 202, 203 en niet te vergeten de good old 210 die na 31 december 2017 in gebruik zijn genomen zul je niet vinden hoor.
(art. 5.2.11a van de Regeling voertuigen, Heel veel wagens van het type W126, 202, 203 en niet te vergeten de good old 210 die na 31 december 2017 in gebruik zijn genomen zul je niet vinden hoor.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
In jouw beleving veel te jong maar bovenstaande geldt natuurlijk ook voor de types 211, 220 en zelfs 204 en 221
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Die Mercedesrijders ook altijd.
Het was wel een liefhebber, zo aan de voorruit te zien...
https://www.omroepwest.nl/nieuws/375522 ... et-nat-pak
Het was wel een liefhebber, zo aan de voorruit te zien...
https://www.omroepwest.nl/nieuws/375522 ... et-nat-pak
- Bijlagen
-
- natpak.png (460.4 KiB) 607 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Het Britse parlement heeft de deal die premier May met de EU had gesloten zodat de EU ordelijk kon worden verlaten weggestemd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
Welke kant gaat het nu op?
BREXIT YES or NO.
29 Maart as. is de grote Dag.
Nog even geduld.
BREXIT YES or NO.
29 Maart as. is de grote Dag.
Nog even geduld.
- Bijlagen
-
- DSC04244.JPG (220.65 KiB) 488 keer bekeken
-
- DSC04292.JPG (270.13 KiB) 488 keer bekeken
-
- DSC04277.JPG (304.65 KiB) 488 keer bekeken
-
- DSC04270.JPG (278.97 KiB) 488 keer bekeken
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Rijden in een 63AMG Valt nog niet mee:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Ehm....René SLK230 schreef:Rijden in een 63AMG Valt nog niet mee:
9B298064-C365-4AA4-9DF7-83E6EBAE810F.jpeg
viewtopic.php?f=67&p=921142#p921142
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Oeps, Niet gezien (net als die chauffeur die boom)W220L schreef:Ehm....René SLK230 schreef:Rijden in een 63AMG Valt nog niet mee:
9B298064-C365-4AA4-9DF7-83E6EBAE810F.jpeg
viewtopic.php?f=67&p=921142#p921142
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Arme boom is weer de dupe
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2