Deze week 2 maal gebeld door 2 verschillende automonteurs.
Eerst op donderdag gebeld door een automonteur van een garage. Hij wist zich geen raad met een setje chromen klokkenringen. Moest ik hem aan de telefoon ddor de werkwijze praten hoe hij de klok moets uitbouwen en de voorkap moest losmaken
Dan op Vrijdag een telefoontje van een andere monteur. Nog erger hij moest voor een klant een chromen kofferbakstrip en een setje witte knipperlichten monteren. Ik vroeg van verbazing of hij wel zeker wist of hij een monteur was. Al 15 jaar was het antwoord
Nou dan maar uitgelegd hoe je dit moest monteren in minder dan 5 minuten.
Ik weet echt soms niet waar dat soort monteurs hun diploma hebben gehaald. Maar als je nog geeneens in knipperlampje of een klokje kan uitbouwen zoek dan ander werk.
Waar halen ze sommige monteurs toch vandaan?
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
sommigge monteurs hebben hun diploma van Neckermannronnie schreef:Deze week 2 maal gebeld door 2 verschillende automonteurs.
Eerst op donderdag gebeld door een automonteur van een garage. Hij wist zich geen raad met een setje chromen klokkenringen. Moest ik hem aan de telefoon ddor de werkwijze praten hoe hij de klok moets uitbouwen en de voorkap moest losmaken
Dan op Vrijdag een telefoontje van een andere monteur. Nog erger hij moest voor een klant een chromen kofferbakstrip en een setje witte knipperlichten monteren. Ik vroeg van verbazing of hij wel zeker wist of hij een monteur was. Al 15 jaar was het antwoord
Nou dan maar uitgelegd hoe je dit moest monteren in minder dan 5 minuten.
Ik weet echt soms niet waar dat soort monteurs hun diploma hebben gehaald. Maar als je nog geeneens in knipperlampje of een klokje kan uitbouwen zoek dan ander werk.
8 dgn opzicht.
((gelukkig zijn er hier maar een handje vol van ))!
gr richard
Laatst gewijzigd door Lorinser sr op 03 mar 2007 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
Pijnlijk is natuurlijk wel dat je als klant de volle prijs betaalt voor deze wanprestaties.
Ik heb eind jaren 80 een keer meegemaakt dat de auto bij een grote beurt bij het ophalen dezelfde km-stand had als bij het wegbrengen.
Goh, hoe kan dat nu? Er was iets aan de remmen gedaan dus ik wilde zelf niet het resultaat proefondervindelijk gaan vaststellen. Navraag wees uit dat er op het terrein van de garage uitvoerig was getest.
Dit in verband met het niet aanwezig zijn van een rijbewijs van de monteur. (was nl 17)
Eenieder die mij kent weet dat er toen een kort gesprek met de werkplaatsleiding van die MERKDEALER heeft plaatsgevonden en de wederzijdse relatie tot een abrupt einde is gekomen.
Daarna bij een onafhankelijke monteur die net zijn eigen bedrijf was gestart in onderhoud gegaan. Service perfect, prijzen lager, jammer genoeg is dit bedrijf in verband met omstandigheden verkocht aan een andere eigenaar.
Dan kom je erachter dat in ieder geval het eenvoudige onderhoud ook door jezelf te doen is.
Ik heb eind jaren 80 een keer meegemaakt dat de auto bij een grote beurt bij het ophalen dezelfde km-stand had als bij het wegbrengen.
Goh, hoe kan dat nu? Er was iets aan de remmen gedaan dus ik wilde zelf niet het resultaat proefondervindelijk gaan vaststellen. Navraag wees uit dat er op het terrein van de garage uitvoerig was getest.
Dit in verband met het niet aanwezig zijn van een rijbewijs van de monteur. (was nl 17)
Eenieder die mij kent weet dat er toen een kort gesprek met de werkplaatsleiding van die MERKDEALER heeft plaatsgevonden en de wederzijdse relatie tot een abrupt einde is gekomen.
Daarna bij een onafhankelijke monteur die net zijn eigen bedrijf was gestart in onderhoud gegaan. Service perfect, prijzen lager, jammer genoeg is dit bedrijf in verband met omstandigheden verkocht aan een andere eigenaar.
Dan kom je erachter dat in ieder geval het eenvoudige onderhoud ook door jezelf te doen is.
Man of means by no means
Ook bij Wehkamp zijn alle diploma's verkrijgbaar met een prettige betalingsregeling!
Een goede vriend is chef bij een niet officieële Mercedes dealer die serieus kwaliteit nastreeft.
Deze chef heeft een engelengeduld en is ook een goede opleider van jonge mensen die het vak willen leren.
Het onderwerp vaardige monteurs kwam ooit ter sprake.
Hij vertelde dat hij een leerling monteur had moeten laten gaan omdat er met deze leerling niets te beginnen was. Het zat er gewoon niet in.
Deze leerling werkt nu al weer een half jaar bij de officieële dealer in dezelfde plaats.
Het is treurig maar waar.
Een goede vriend is chef bij een niet officieële Mercedes dealer die serieus kwaliteit nastreeft.
Deze chef heeft een engelengeduld en is ook een goede opleider van jonge mensen die het vak willen leren.
Het onderwerp vaardige monteurs kwam ooit ter sprake.
Hij vertelde dat hij een leerling monteur had moeten laten gaan omdat er met deze leerling niets te beginnen was. Het zat er gewoon niet in.
Deze leerling werkt nu al weer een half jaar bij de officieële dealer in dezelfde plaats.
Het is treurig maar waar.
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Het is met elk vak zo. Ik werk in de IT en daar lopen ook 'programmeurs' rond die nog geen letter code fatsoenlijk kunnen typen (ik ook niet trouwens, maar ben ook geen programmeur).
Soms spreek je 'monteurs' waarvan ik, als amateur, al begin te twijfelen aan hun vakbekwaamheid. Je moet in feite net zoveel (misschien nog meer) inzicht hebben als technische kennis en ervaring.
Laatst sprak ik een monteur die veel aan oude W123's sleutelt, die meende dat de voorontsteking op 18 graden bij stationair moet staan. Op LPG ging dat wel, maar op benzine pingelde de motor als een gek. Blijkt dus gewoon dat deze rond 0 graden moet staan, of iets eronder. Daardoor krijg je dus ook wat minder vertrouwen in zo'n man.
Sommige mensen denken niet, maar doen gewoon.
Soms spreek je 'monteurs' waarvan ik, als amateur, al begin te twijfelen aan hun vakbekwaamheid. Je moet in feite net zoveel (misschien nog meer) inzicht hebben als technische kennis en ervaring.
Laatst sprak ik een monteur die veel aan oude W123's sleutelt, die meende dat de voorontsteking op 18 graden bij stationair moet staan. Op LPG ging dat wel, maar op benzine pingelde de motor als een gek. Blijkt dus gewoon dat deze rond 0 graden moet staan, of iets eronder. Daardoor krijg je dus ook wat minder vertrouwen in zo'n man.
Sommige mensen denken niet, maar doen gewoon.
-
- Berichten: 9695
- Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
- Mercedes-Benz: ---
- Specialisatie: Off topic
- Locatie: Eindhoven
Toch fijn om te weten dat ik zelfs altijd nog monteur kan worden als ik werkeloos mocht worden.
Groetjes, Rene.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
- Herr Flick
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: 04 sep 2006 21:18
- Locatie: Arnhem
Koop maar eens een computer bij een gemiddelde winkel.. Je schrikt je echt suf!
Maar met de auto heb ik ook zo mn ervaringen hoor. Na terugroepactie van Ford een stuurhuis vervangen waarbij de vooras van de bladveer moest worden losgehaald. Bij de eerste keer remmen tijdens achteruitrijden schoof de hele zooi over de bladveer. Banden en plaatwerk werden 1 geheel.
Tuurlijk lag dit niet aan Ford, ik remde te abrupt!
Maar met de auto heb ik ook zo mn ervaringen hoor. Na terugroepactie van Ford een stuurhuis vervangen waarbij de vooras van de bladveer moest worden losgehaald. Bij de eerste keer remmen tijdens achteruitrijden schoof de hele zooi over de bladveer. Banden en plaatwerk werden 1 geheel.
Tuurlijk lag dit niet aan Ford, ik remde te abrupt!
- partysylver
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 26 mar 2006 20:36
- Locatie: landgraaf
ooit al eens in een bouwmarkt geweest ,die mensen weeten ook niet waar ze over praten ,en als je dan iets durf te vraagen dan gaan ze de verpaking lezen,tja dat kan ik zelf ook nog wel.
- MIKE C200
- Berichten: 7042
- Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
- Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
- Specialisatie: W202/208/210 Electra
- Locatie: limburg
- Contacteer:
mediamarkt zelfde verhaalpartysylver schreef:ooit al eens in een bouwmarkt geweest ,die mensen weeten ook niet waar ze over praten ,en als je dan iets durf te vraagen dan gaan ze de verpaking lezen,tja dat kan ik zelf ook nog wel.
leg een plasma tv nooit plat want dan lopen de pixels leeg
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Wer sein Auto liebt der schiebt
- casklus
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 05 mar 2006 21:42
- Mercedes-Benz: c180 kompressor w203
- Locatie: halsteren
dat heb ik wel een mee gemaakt moest die gast uitlegen hoe de raamzaag werkte anders had ik volgensmij nog geen gezaagt houtpartysylver schreef:ooit al eens in een bouwmarkt geweest ,die mensen weeten ook niet waar ze over praten ,en als je dan iets durf te vraagen dan gaan ze de verpaking lezen,tja dat kan ik zelf ook nog wel.
hier een boel ,,,,,,,,,,,,en ........... voor het geval
ik ze er niet tussen heb gezet
ik ze er niet tussen heb gezet
- Jodeci
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 11 feb 2007 23:31
- Mercedes-Benz: W116 450SEL & W124 320E & Cadillac STS 4.6 V8
- Specialisatie: Burning my Benz!
- Locatie: Zaandam
Nou de officiele Merkdealers kunnen er ook wat van..
Stergram/pordon in Amsterdam een keer met mijn W210 een onderhoud laten plegen.. was een kereltje bezig, had die stomme eikel me sleutel in het contact laten zitten, met de accesoires nog aan. daar zit me navigatie op, me radio me DVD kortom alles..
Airco stond ook nog aan de blower..
die accu was zo leeg, na het onderhoud Ruim 2 uur durende..
Wilde hij de auto starten ja dat ging niet.. alles was leeg..
Als je dan ff nadenkt dat de accu onder de achterbank zit....
nee wat doe die klungel.. gaat 70 Ampere op de veerpoot brug zetten..
kortom hele stroom door me auto heen, en naar de hoofdkabel Unit.
Wat bleek, hele bedrading naar de klote. NIKS deed het meer.. Ramen niet, me ruitenwisser niet, helemaal NIKS..
Haalt die sukkel een andere monteur bij (denk z'n chef... )
En die geeft die monteur een klap voor z'n hoofd en een hoop geschreeuw.. want ja nu waren ze VEEL langer bezig..
komt ie weer terug.. hele probleem uitgelegd, en een hoop excuses dit en dat..
ja die jongen is net nieuw, en we zullen het probleem oplossen kon hem eind van de middag ophalen..
nou het zag er echt netjes weer uit, alles deed het weer enz.
Maar dat die jongen de veerpoot brug pakt, dan denk je toch van..
waar in godsnaam heb jij je opleiding gedaan...
Stergram/pordon in Amsterdam een keer met mijn W210 een onderhoud laten plegen.. was een kereltje bezig, had die stomme eikel me sleutel in het contact laten zitten, met de accesoires nog aan. daar zit me navigatie op, me radio me DVD kortom alles..
Airco stond ook nog aan de blower..
die accu was zo leeg, na het onderhoud Ruim 2 uur durende..
Wilde hij de auto starten ja dat ging niet.. alles was leeg..
Als je dan ff nadenkt dat de accu onder de achterbank zit....
nee wat doe die klungel.. gaat 70 Ampere op de veerpoot brug zetten..
kortom hele stroom door me auto heen, en naar de hoofdkabel Unit.
Wat bleek, hele bedrading naar de klote. NIKS deed het meer.. Ramen niet, me ruitenwisser niet, helemaal NIKS..
Haalt die sukkel een andere monteur bij (denk z'n chef... )
En die geeft die monteur een klap voor z'n hoofd en een hoop geschreeuw.. want ja nu waren ze VEEL langer bezig..
komt ie weer terug.. hele probleem uitgelegd, en een hoop excuses dit en dat..
ja die jongen is net nieuw, en we zullen het probleem oplossen kon hem eind van de middag ophalen..
nou het zag er echt netjes weer uit, alles deed het weer enz.
Maar dat die jongen de veerpoot brug pakt, dan denk je toch van..
waar in godsnaam heb jij je opleiding gedaan...
Burn out W210 E55 AMG
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
Herr Flick,
Ik weet dat Ford niet voorop loopt met innovatie.
Als ik vooras en bladveer lees vermoed ik dat het om een Fordje van zeker een jaar of zestig geleden gaat.
Gezien uw forum naam zal dat wel aardig kloppen.
Was er toen al geen fatsoenlijke vakman meer te vinden bij de dealer?
Paul
Ik weet dat Ford niet voorop loopt met innovatie.
Als ik vooras en bladveer lees vermoed ik dat het om een Fordje van zeker een jaar of zestig geleden gaat.
Gezien uw forum naam zal dat wel aardig kloppen.
Was er toen al geen fatsoenlijke vakman meer te vinden bij de dealer?
Paul
lecram,
Bij vakbekwaamheid hoort ook wat theoretische en parate kennis over o.a. afstelgegevens.
Een benzine motor statisch 18 graden voorontsteking geven getuigt niet van enige theoretische kennis en nog minder van ervaring.
Op een ander forum voor "vakmensen" zojuist nog een hele discussie gelezen of een dieselpomp nu voor of na het bovenste dode punt moet inspuiten. Als het niet zo droevig was zou je er om kunnen lachen.
Ik was ooit na de vliegreis uit de VS zo gaar als een stoofpeertje en lag even te slapen toen ik door mijn buurman werd gewekt met een autotechnisch probleem.
Hij had de distributieriem van zijn auto losgehaald en wilde de nieuwe er op zetten maar had geen idee van de timing.
Ik heb toen met mijn slaperige hoofd even gekeken naar het moment dat de inlaatklep van de eerste cylinder opende en met 10 graden voor het bovenste dode punt de zaak op tijd gezet.
Hij vroeg mij later hoe ik als niet Ford deskundige dat wist.
Helaas, dat is het geheim van de smid.
Bij vakbekwaamheid hoort ook wat theoretische en parate kennis over o.a. afstelgegevens.
Een benzine motor statisch 18 graden voorontsteking geven getuigt niet van enige theoretische kennis en nog minder van ervaring.
Op een ander forum voor "vakmensen" zojuist nog een hele discussie gelezen of een dieselpomp nu voor of na het bovenste dode punt moet inspuiten. Als het niet zo droevig was zou je er om kunnen lachen.
Ik was ooit na de vliegreis uit de VS zo gaar als een stoofpeertje en lag even te slapen toen ik door mijn buurman werd gewekt met een autotechnisch probleem.
Hij had de distributieriem van zijn auto losgehaald en wilde de nieuwe er op zetten maar had geen idee van de timing.
Ik heb toen met mijn slaperige hoofd even gekeken naar het moment dat de inlaatklep van de eerste cylinder opende en met 10 graden voor het bovenste dode punt de zaak op tijd gezet.
Hij vroeg mij later hoe ik als niet Ford deskundige dat wist.
Helaas, dat is het geheim van de smid.