Merk brandstof, maakt het uit?

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

26 nov 2014 05:25

plorie schreef:Bovendien is V-power 97 (in NL dan) en Ultimate 98, mocht dat nog wat verschil uitmaken.
Oke, nog niet eens op gelet....
Volgens mij staat er gewoon Euro 95 op (Shell Wielwijk)

Dat Ultimate verhaal ken ik niet, kunnen we ook eens proberen maar dan ga ik eerst weer terug naar wat ik altijd al tankte...
Kassa schreef: Conclusie: 'Geen verschil met gewone benzine'
‘Hiermee is voor het eerst wetenschappelijk aangetoond dat premium benzine niet werkt...
Veenhuizen erkent dat sommige chauffeurs de ervaring hebben zuiniger en prettiger te rijden met premium benzine. ‘Als je meer betaalt voor je benzine ga je misschien rustiger rijden en dat kan al snel een besparing van 10 tot 15 procent opleveren. Maar dat is dan wel een placebo-effect
"Als je meer betaald ga je MISSCHIEN rustiger rijden"....
Dat is natuurlijk een BS argument en kan alleen maar van iemand komen die zelf een Daihatsu Move heeft...of zo iets...
Ik merk duidelijk verschil in de loop van de motor, en om die constatering zeker te stellen ga ik over een tijdje weer eens terug naar Avia, daarna weet ik zeker of het uitmaakt of niet.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

26 nov 2014 07:50

De test zal eerlijker zijn als je iemand anders je auto laat voltanken wn je niet weet wat er in zit.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 nov 2014 08:12

Klopt Marco, maar het wordt gelabeld als 95 of 98. 97 is net geen 98 en dus wordt het 95...
Logboek S500.
freek123
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 mar 2014 21:08
Mercedes-Benz: E280 CDI, automaat, bwjr 2007

26 nov 2014 18:27

freek123 schreef:Misschien moet ik dan een keer V-power diesel tanken ipv Fuelsave Diesel.
Update; hij rijdt stiller en rustiger op V-power diesel. Blijf ik voorlopig dus maar ff tanken.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

26 nov 2014 19:29

vos00819 schreef:De test zal eerlijker zijn als je iemand anders je auto laat voltanken wn je niet weet wat er in zit.
Dat is alleen als ik mezelf voor de gek zou kunnen houden...
Ik constateer hier slechts een feit, dadelijk als ik terug Avia gaat tanken en ik merk na verloop van tijd weer verschil, dan constateer ik weer een feit...en als ik geen verschil merk, dan is dat weer een ander feit
Deze feiten op de weegschaal zal dan uiteindelijk een winnaar opleveren.
Ik rij al tonnen op Avia benzine, dus bang dat hij korter leeft heb ik echt niet.
Het is na de feitelijke constateringen dat ik een keuze kan maken...

Maar goed, even over een andere boeg:
Uiteraard vind ik het goed als iemand anders mijn auto voltankt (en dan hoef ik echt alleen maar te weten dat het een vulling is uit de geselecteerde merken, zal me een zorg zijn welke van deze).
Dus kom langs zou ik zeggen, gaat 80 liter in, zeker weten? :D

Punt is dat ik alleen maar deze weg ben ingeslagen naar aanleiding van dit topic, ik tankte hiervoor echt nooit shell simpel om het feit dat deze niet bij mij om de hoek zit en bovendien duurder is met zijn benzine dan de Avia...
Uiteraard kunnen we nog discuteren of dat ik zo happy ben met de bedrijfsvoering van shell, maar dat is een ander (principieel) verhaal...
Laatst gewijzigd door Marco op 26 nov 2014 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Kayakvisser
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jun 2014 00:41
Mercedes-Benz: Clk230kompr coupe sport

26 nov 2014 19:35

Geloof me benzine is benzine in Nederland
Shell mobil Esso of wat dan ook hier in Pernis rijden alle vrachtwagens van verschillende maatschappijen naar het zelfde vulstation dus verschil in merken is uit de wereld
Toevoegingen worden terplekke toegevoegd gewoon met een jerrycan
Blijft over 95 of 98 ja hier zit verschil in
Maar wat doe je als pomphouder als er even geen 98 in voorraad is(niet allemaal hoor)
Je raadt het al afvullen met 95ron win win (A)

Gr ron
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 nov 2014 20:45

Kayakvisser schreef:Geloof me benzine is benzine in Nederland
Die praatjes worden al eeuwen de wereld in geholpen maar dat is klinkklarekolder (3x woordwaarde). Als jij het wilt geloven, prima...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

26 nov 2014 21:08

Dat is idd onzin!
De benzine hier in de omgeving bij een aantal pompen komt uit DLD!!

En het is trouwens strafbaar als jij als pomphouder 95 als 98 verkoopt je pleegt namelijk een economisch delict!
En reken erop dat jij je pomp dan kan sluiten.

ik weet wel dat mijn japans import auto slechter liep op v power dan op gulf challenger wat 100 octaan heeft.
Vpower zou ik in NL niet kopen dan gooi ik liever gewone 98 van de Tango in de tank samen met een flesje octaan verhoger en lekker dat hij dan loopt :P

Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

27 nov 2014 12:42

Toch bijzonder der dat hetzelfde product met andere naam meetbare verschillen heeft


http://www.adac.de/infotestrat/tanken-k ... aftstoffe/
Bijlagen
VPower_34653.jpg
VPower_34653.jpg (30.39 KiB) 2498 keer bekeken
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

29 jan 2015 14:48

Kan het niet nalaten ook eens mijn ervaringen te vermelden.

Rij nu knap 2 jaar een W204 320CDI (automaat) en hiervoor een W203 200CDI.

met al mijn auto´s tot en met de w203 weinig of geen verschillen gemerkt, anders dan de prijs.

Maar met de 320CDI is het wel een ander verhaal geworden, in den beginne tango of tinq erin en hmm bij langzaam kruipen op de rem schommelde motor steeds frequenter in de winter zelf koud start op 4 of 5 cylinders. Is niet goed he.

In middels geleerd dat de injectie cycle 8 stappen kent en dus iets heel anders werkt dan de oude diesels.

enfin ik heb e.e.a. geprobeerd, injector reiniger helpt, maar voor een paar weken, hmmm andere diesel erin BP standaad beter maar niet weg, hmmm Ultimate erin, weer iets beter maar toch weer reiniger erin na verloop van tijd.

Nu er maar eens Shell Fuelsafe erin en heééé lijkt wel stiller met koude start, schommelen lijkt minder frequent te worden. Gek he. En deze "winter" tot op heden een vlekkeloze koud start.

Over het gebruik zeg ik niks dat is van te veel factoren afhankelijk, terwijl ik bijna dagelijks dezelfde weg rijd.

ik luister dan liever naar de motor en laat hem bij de stoplichten en in de file soms wat kruipen met van doet ie of doet ie het niet........
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

29 jan 2015 15:09

Ben nog steeds niet terug naar Avia
Op 1 of andere wijze denk ik elke keer; nee, nu nog niet ('t is ook wel een literprijsje he, vandaag de dag ;-) )

Ik merk nu eigenlijk helemaal niks, want mijn KAT maakt meer lawaai dan de motor zelf...
KAT gescheurd vanwege de V-Power? :lol:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

29 jan 2015 15:13

Powerrrrrrrrr :lol: zou het? ;)
Logboek S500.
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

29 jan 2015 15:23

Ach toch het is de rechtervoet, de wind en vocht en mede rijders die het verbruik bepalen.

En ja met deze jongen moet de radio en airco uit om de de motor te horen. :D

Blijven toch echte auto´s he :goedzo:
frenk54
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:20
Mercedes-Benz: W114-250 1973, w451 Passion w207 E Cabrio 2011, w168 2000
Locatie: Utrecht

31 jan 2015 10:05

Mijn w204 heeft geen opsmuk en labels, de kracht is alleen te zien als ik ze met kracht inhaal te zien aan de uitlaat pijpjes :D

Geen opsmuk maar toch een powerbank onder de kap daar hou ik van :)
Gebruikersavatar
Springbok
Berichten: 298
Lid geworden op: 11 jan 2015 21:10
Mercedes-Benz: A180 AMG (W176) - 2012

31 jan 2015 10:15

Ik vind het altijd wel leuk om een beetje in de gaten te houden of het wat uitmaakt. Tot nu toe eigenlijk nooit wat kunnen merken tussen verschillende merken en types.

Ik vergelijk het op basis van 5 tankbeurten en dat is eigenlijk ook gewoon te weinig. Eigenlijk moet 10.000 km het een tanken en dan 10.000 km het ander in dezelfde omstandigheden. Vooral omdat mijn verbruik erg fluctueert door verschillend gebruik.
Plaats reactie