Merk brandstof, maakt het uit?

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

02 nov 2014 16:02

Wat noem jij 'goedkoop'? Een zelfbedieningspomp van een A-merk of een merkloze pomp?
Logboek S500.
Infraroodborstje
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 aug 2014 21:53

03 nov 2014 15:45

Ik heb echt van alles een tankbeurtje of 5 gebruikt. Van Shell Vpower tot de goedkope variant van Shell tot Firezone, Avia, TinQ, Tango. Het maakt gewoon allemaal niet uit. Wat het allermeest uitmaakt is je rechtervoet, die bepaalt vooral je verbruik heb ik wel gemerkt. ±'
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

03 nov 2014 15:58

Infraroodborstje schreef:Het maakt gewoon allemaal niet uit.
Niet in jouw auto... genoeg voorbeelden voorhanden, en ook eigen ervaringen dat het wél uitmaakt. En vanaf verhoogd verbruik tot onregelmatige motorloop of storingen krijgt. En die laatste hebben weinig met de rechtervoet te maken.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

03 nov 2014 16:13

plorie schreef:
Infraroodborstje schreef:Het maakt gewoon allemaal niet uit.
Niet in jouw auto... genoeg voorbeelden voorhanden, en ook eigen ervaringen dat het wél uitmaakt. En vanaf verhoogd verbruik tot onregelmatige motorloop of storingen krijgt. En die laatste hebben weinig met de rechtervoet te maken.
+1
Mijn 320cdi loopt rustiger en is stiller op VPower.
Verbruik ? Geen idee, als ik daar over na moet denken heb ik de verkeerde auto gekocht ;)
Heb deze ervaring trouwens ook met VPower benzine.
En er zijn meerdere forumleden die van vage klachten als onrustig lopen, hoog verbruik en
spookstoringen af zijn sinds ze niet meer bij de Tango, Tinq en andere witte pompen tanken.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

03 nov 2014 16:26

Cornelis69 schreef:Verbruik ? Geen idee, als ik daar over na moet denken heb ik de verkeerde auto gekocht ;)
Waarom heb je dan zo'n dieselstinkding...




en nu niet beginnen over zwaar vervoer van E50's heen en W126's terug :lol: (A)
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

03 nov 2014 16:38

plorie schreef:
Cornelis69 schreef:Verbruik ? Geen idee, als ik daar over na moet denken heb ik de verkeerde auto gekocht ;)
Waarom heb je dan zo'n dieselstinkding...




en nu niet beginnen over zwaar vervoer van E50's heen en W126's terug :lol: (A)
Simpel : ik rij het allerliefst met een V8 benzine vanaf een liter of 4 inhoud op benzine (gas is voor koken en de cv)
en heb er ook de nodige gehad.
Uit economisch oogpunt (en ook een beetje last van de crisis) was dit niet langer verstandig en dan is het
enige alternatief voor veel koppel bij lage toeren maar ook als een locomotief doorsjouwen naar hoge snelheden
een dikke diesel. Dus na de E39 540 touring Schnitzer kwam een E60 535D die al snel is vervangen door de huidige
320cdi omdat de 400/420 cdi niet als S211 geleverd wordt.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

03 nov 2014 16:47

Cornelis69 schreef:Uit economisch oogpunt
Ahaaaaa dus toch een centenkwestie :owja:




Ruilen? :sst:
Logboek S500.
SterBenz
Berichten: 650
Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
Locatie: SLC

03 nov 2014 16:47

Altijd Shell, "better safe then sorry", ook in Duitsland. Zelfs daar zoek ik vooraf uit waar ik geen E 10 hoef te tanken (al mag de mijne daar wel op rijden).

Doordat ik in NL altijd bij Shell Direct tank, is het prijsverschil te verwaarlozen. Liever een paar centen meer kwijt aan brandstof dan eventueel risico op gezeik lopen.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

03 nov 2014 16:59

Infraroodborstje schreef:Ik heb echt van alles een tankbeurtje of 5 gebruikt. Van Shell Vpower tot de goedkope variant van Shell tot Firezone, Avia, TinQ, Tango. Het maakt gewoon allemaal niet uit.
A merken zullen inderdaad niet uitmaken...
Uiteraard is er WEL verschil, en met name met de (veel) goedkopere brandstoffen.
Ik heb dat in een ver autoverleden eens aan de lijve ondervonden, waarbij ik bij een goedkoop (merkloos??) station had getankt...

Zodra je onderkent dat er goede en minder goede (lees: slechte) brandstoffen op de markt zijn, dat is de topic vraag snel beantwoord.
Wanneer je vraagt of bv Avia 95 of Avia 95 Super Clean (wat ik laatst per ongeluk tankte :stom: ) iets uitmaakt?
In ieder geval 6 cent de liter...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
H-D
Berichten: 7081
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
Mercedes-Benz: ...een grijze...
Specialisatie: Van alles iewat...
Locatie: In de buurt van Frankfurt

03 nov 2014 17:31

Hoi en goede avond!

Ik tank Shell of Aral. En mijn 320 CDI loopt daar prima mee. Met Shell-V-Power of ARAL-Ultimate loopt die rustiger maar niet echt zuiniger.

En als ik ESSO tank, dan heb ik de idee, dat de tijger in de tank zit en 1 liter op 100 km extra zuipt!!!
Darom komt er ook geen ESSO meer in de tank!! 8-)
Groetjes, H-D

Don´t dream your life, live your dreams!!
Gebruikersavatar
Lorinser sr
Moderator
Berichten: 11978
Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
Specialisatie: Mediazaken
Locatie: achterhoek
Contacteer:

03 nov 2014 17:49

Ik tank altijd het duurste , meestal v-power racing of esso , en ja ik vind hem daar beter op lopen ( dat is mijn mening ) En wat die zuipt tsja maakt niet uit , als ik daarover moet vallen kocht ik wel een Trabi of zo :lol:
En bij witte pompen of andere meuk kom ik echt niet , 1 x texaco getankt en hij liep gewoon anders , dus ......
Groetjes Richard

1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat . :sst:
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

03 nov 2014 19:47

Volgende keer ga ik eens V-Power tanken, kijken of dat werkelijk uitmaakt bij mij...
Niet zo zeer om het verbruik, maar ben gewoon benieuwd of de loop anders wordt.

Aangezien her en der te lezen valt dat 1x anders tanken een ander motor gedrag teweeg bracht (in negatieve zin) dan zal het andersom ook wel zo zijn, toch?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

03 nov 2014 20:03

Vanuit de werkgever is het ons verboden om V Power of -achtigen te tanken. Dit wordt ondersteund door de Tankpas, die het onmogelijk maakt dit soort brandstoffen af te rekenen.

Ik werk voor een redelijk groot bedrijf met naast een commerciële buitendienst vloot (Sales enz) ook een aanzienlijke vloot monteurs en engineers. Kennelijk is de meerwaarde door premium brandstof niet groot genoeg en is er ook geen nadeel van het tanken van standaard brandstof. We hebben een Shell tankpas.

Wat ik wil zeggen, is dat als het kennelijk op zo'n grote vloot voor de werkgever (en leasemaatschappij) niets uitmaakt en alle verhalen rondom VPower best waar kunnen/zullen zijn, maar dit financieel en technisch nergens toe leidt.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3010
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

03 nov 2014 21:36

Stond vandaag voor de zoveelste keer bij de Tango naast een medewerker van de locale Mercedes dealer die een hagelnieuwe Benz met groene platen aan het aftanken was- de medewerker droeg een blauwe overall met een grote ster op de borst - dus al zou ik aan hem vragen of het merk wat uitmaakt dan weet ik het antwoord al..
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

03 nov 2014 21:49

schim schreef:Stond vandaag voor de zoveelste keer bij de Tango naast een medewerker van de locale Mercedes dealer die een hagelnieuwe Benz met groene platen aan het aftanken was- de medewerker droeg een blauwe overall met een grote ster op de borst - dus al zou ik aan hem vragen of het merk wat uitmaakt dan weet ik het antwoord al..
Het zal die medewerker 200% aan z'n r..t roesten en hij werkt in
opdracht van de "baas" die nog ergens rendement uit tracht te halen
en het ook aan z'n r..t zal roesten zolang de investeringsmaatschappij
maar tevreden is onder de streep.......
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Plaats reactie