Moooi ding!René SLK230 schreef:65 pk Saab 96 bj 1972:
E6A15F15-A63D-4270-9B9F-216425CD41CD.jpeg
Mooi van een ander merk
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Denk dat dit hier ook wel past, de concurrent van de AMG ONE: Aston Martin Valkyrie. Met atmosferische Cosworth 6,5-liter V12. Volgens Cosworth zou het blok elke 100.000 km (AMG ONE elke 50.000 km) moeten worden nagekeken op eventuele scheurvorming in het basisblok, en zouden gelijk de kleppen en zuigers vervangen worden. Cosworth heeft voor vroegere tests omtrent prestaties en emissies eerst een kwart-variant van de motor gebouwd (dus een drie-cilinder) omdat dit in vijf maanden gedaan kon worden terwijl een eerste V12 13 maanden op zich zou laten wachten. De motor wordt onderdeel van de hoofdstructuur van de auto. Het ding zit met vier bouten vast aan de carbon tub (waar het interieur in komt) en de transmissie en achterwielophanging zitten dus niet aan die tub vast. Specs zullen dicht bij die van de AMG ONE liggen: 1000 pk en toerenbegrenzing bij 11.400 rpm.
Testbank:
Docu van Carfection:
Testbank:
Docu van Carfection:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ik ben wel benieuwd wat deze Valkyrie en ook de AMG ONE maximaal qua G krachten in een bocht kunnen hebben. Zal dit boven de 2 G zijn?
Ik ben al wat aan het rondvragen. Maar blijkbaar zijn deze specs nog onder embargo.
Ik ben al wat aan het rondvragen. Maar blijkbaar zijn deze specs nog onder embargo.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Zal nog aan het ontwerp worden getweaked misschien, er rijden pas net testauto's rond van de AMG en volgens mij nog niets van de Valkyrie dus ik snap heel goed dat ze er nu helemaal niets over zeggen, en anders zullen alleen de daadwerkelijke kopers het vroeg te horen krijgen. Voor de race-variant van de Valkyrie werd 3,3G in bochten en 3,5G bij decelleratie opgegeven maar die is nog wel wat meer afgestemd op prestaties en zal waarschijnlijk op slicks rijden.
Misschien zullen we het horen van Lewis en Max Deze wagens laten de auto's uit GTx-klasses verbleken en er zullen niet heel veel mensen zijn die met deze wagens in het echt op de limiet kunnen rijden. Er wordt voor de Valkyrie gezegd dat de simulatoren bij Red Bull uitkwamen op rondetijden die gelijk liggen met LMP1 auto's.
Misschien zullen we het horen van Lewis en Max Deze wagens laten de auto's uit GTx-klasses verbleken en er zullen niet heel veel mensen zijn die met deze wagens in het echt op de limiet kunnen rijden. Er wordt voor de Valkyrie gezegd dat de simulatoren bij Red Bull uitkwamen op rondetijden die gelijk liggen met LMP1 auto's.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ik denk zelf ook dat de laterale acceleratie of Querbeschleunigung de nieuwe norm wordt waarmee superauto´s zich zullen gaan onderscheiden. De 0-100, 0-200 et cetera geloven we nu wel. Daar zit slechts de marginale winst. Dat is de sensatie niet meer.
Voorbeeld. Deze top fuel dragster haalt 5,5 G in volle acceleratie.
Zo'n acceleratie zal een straatauto nooit benaderen. Niet qua seconden. Maar ook niet qua G kracht.
Maar 5,5 G is in een snelle bocht wel te halen. Zoals hier op Spa Francorchamps. Ik zit er met open mond naar te kijken. Op 1 minuut 8 door Pouhon. Hoe krijgt Porsche die grip voor mekaar? Is dus meer dan 5,5 G.
Vooralsnog alleen voor de allerbeste racewagens. Maar de toon is gezet. Ik verwacht voor de Valkyrie en de AMG ONE zéker lateraal 2 G plus. De McLaren Senna gaat hun immers al voor.
Voorbeeld. Deze top fuel dragster haalt 5,5 G in volle acceleratie.
Zo'n acceleratie zal een straatauto nooit benaderen. Niet qua seconden. Maar ook niet qua G kracht.
Maar 5,5 G is in een snelle bocht wel te halen. Zoals hier op Spa Francorchamps. Ik zit er met open mond naar te kijken. Op 1 minuut 8 door Pouhon. Hoe krijgt Porsche die grip voor mekaar? Is dus meer dan 5,5 G.
Vooralsnog alleen voor de allerbeste racewagens. Maar de toon is gezet. Ik verwacht voor de Valkyrie en de AMG ONE zéker lateraal 2 G plus. De McLaren Senna gaat hun immers al voor.
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Zoals gezien in museum Voorlinden:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Joh, is je filmrolletje nog niet vol. Zo mooi is die nu ook weer niet......René SLK230 schreef:49E95984-9622-4133-BACA-EBC099492A09.jpeg
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Het is bijna voorbij.
M.i.v. van 1 januari ga ik van jullie foto’s genieten #goedevoornemens
M.i.v. van 1 januari ga ik van jullie foto’s genieten #goedevoornemens
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Nee, doe maar niet. Ik stuur je dan wel een nieuw rolletje toe.René SLK230 schreef:Het is bijna voorbij.
M.i.v. van 1 januari ga ik van jullie foto’s genieten #goedevoornemens
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
Komt de wintertijd terug?
Of blijft de zomertijd?
Of wordt het.......?
Of blijft de zomertijd?
Of wordt het.......?
- Bijlagen
-
- DSC08771 (2).JPG (324.83 KiB) 494 keer bekeken
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
dutchtbi schreef:Wat mij betreft een split window Corvette, de mooiste auto ooit gemaakt!
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings