Ja dat was het wel is nu 94cc.
Mooi van een ander merk
- Marco E 63
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 31 mei 2019 18:18
- Mercedes-Benz: E 200 CGI AMG line
- Specialisatie: Bestuurder
Wat zwart is moet zwart blijven[Jules Deelder]
- Marco E 63
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 31 mei 2019 18:18
- Mercedes-Benz: E 200 CGI AMG line
- Specialisatie: Bestuurder
De 508 was de grootste fout van me leven nooit meer een peug.
Wat zwart is moet zwart blijven[Jules Deelder]
Via deze link kwam ik achter de boring x slag. https://www.instagram.com/p/B-qw3JmlZXo/Helmy schreef: ↑03 nov 2019 16:03 Ze schijnen niet allemaal een 7,4 te hebben maar een enkeling ook een 7,0. Via onderstaande link een logboekachtig topic op TeamSpeed van iemand die naast een XJR15 ook een XJR15 LM bezit (eentje waar lange tijd geen roofscoop op heeft gezeten en die zoals hij zelf vermoedt een 7,0 heeft ipv 7,4.
https://teamspeed.com/forums/supercars/ ... on-21.html
94 x 88,75 mm. Maakt 7391 cm³ dus. Exact 100 cm³ meer dan de AMG 7,3 liter. Maar wel met iets van 200 pk meer!
Waarom is AMG toen ook niet naar 700 plus pk gegaan, vraag ik mij af? Zelfs niet in de CLK GTR. Pas jaren later bij de Zonda.
TWR in 1992 al 700 plus. Terwijl dit toch ook een straatauto betrof.
Wat mij overigens ook opviel, ik had bij bespokemotorcars al een paar keer eerder in hun posts naar de boring x slag gevraagd. Nooit antwoord. Tot een paar dagen geleden ineens iemand anders antwoordde. Rest mijn verbazing dat diezelfde dag nog alle posts waren verwijderd.
Vreemd toch?
Zo geheim is het toch niet? Moet wel zeggen, ik had al behoorlijk op internet gekeken. Kon de exacte gegevens dan ook nergens vinden.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Hou wel even in gedachte dat het geen 100% vergelijkbare situaties zijn. De XJR15 (nog geen 500pk) was een stand-alone ontwikkeling geinspireerd op een Groep-C racer waarbij, vermoed ik, die LM pas dankzij de speciale bestelling die racemotor met 700 pk mee kreeg. De CLK-GTR was een raceauto volgens GT1 spec die aan homologatie moest voldoen om mee te mogen rijden en daarom dus 25 maal met vergelijkbare spec de weg op moest. Dan had er simpelweg eenzelfde speciale bestelling gedaan moeten worden bij Mercedes-AMG/HWA om buiten die 25 nog eens een variant met andere motor te bouwen, waarbij het nog maar de vraag is hoe die motor zou passen in de geoptimaliseerde packaging. Mischien had men geen zin, of misschien wachtte men op die bestelling. Of misschien wisten ze al dat het niet zou lukken, helaas giswerk tenzij we iemand uit dat team te spreken kunnen krijgen.weide1 schreef: ↑12 apr 2020 17:29Via deze link kwam ik achter de boring x slag. https://www.instagram.com/p/B-qw3JmlZXo/Helmy schreef: ↑03 nov 2019 16:03 Ze schijnen niet allemaal een 7,4 te hebben maar een enkeling ook een 7,0. Via onderstaande link een logboekachtig topic op TeamSpeed van iemand die naast een XJR15 ook een XJR15 LM bezit (eentje waar lange tijd geen roofscoop op heeft gezeten en die zoals hij zelf vermoedt een 7,0 heeft ipv 7,4.
https://teamspeed.com/forums/supercars/ ... on-21.html
94 x 88,75 mm. Maakt 7391 cm³ dus. Exact 100 cm³ meer dan de AMG 7,3 liter. Maar wel met iets van 200 pk meer!
Waarom is AMG toen ook niet naar 700 plus pk gegaan, vraag ik mij af? Zelfs niet in de CLK GTR. Pas jaren later bij de Zonda.
TWR in 1992 al 700 plus. Terwijl dit toch ook een straatauto betrof.
Trouwens, de enige Zonda's waarvan ik lees dat ze minstens 700 pk hebben zijn pas rond 2009 ontstaan als Zonda R's. Dat is ook geen eerlijke vergelijking naar mijn mening want die auto's zijn niet gebouwd voor deelname in bestaande raceklasses zoals een FXX, FXX K of 919 Evo en die hoeven werkelijk nergens aan te voldoen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Je hebt gelijk. Ik word gek van al die Zonda versies. Dacht dat de 7,3 ook boven de 700 pk zat.
Maar dat is pas bij deze versies. https://en.wikipedia.org/wiki/Pagani_Zo ... off_Series
Als het klopt tenminste. Want hier lees ik dat de HP een 7,3 liter heeft. https://en.wikipedia.org/wiki/Pagani_Zo ... _variants)
Maar hier heeft de HP ineens een 6 liter V12. https://topgear.nl/autonieuws/de-pagani ... t-gebouwd/
Die 6 liter is niet de 6 liter uit de BR 129 en 140. Die heeft 89 x 80,2 mm boring x slag en 5987 cm³.
De 6 liter in de Zonda komt uit de CLK GTR GT1 Renn Version. GT 112 met 91 x 76,7 mm komt die qua inhoud 5986 cm³ nagenoeg gelijk uit.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik blijf het prachtige auto's vinden maar dat heb ik inderdaad ook Dat lijstje op wikipedia van al die special editions voor de hele rijken, de oorspronkelijke Zonda is zo onderhand de 'unicorn' ertussen. Beetje als een onverprutste Golf of CRX. Maar voor Horacio (en Koenigsegg ook) is het natuurlijk wel mooie business, elk exemplaar is er inmiddels één 'teveel t.o.v de oorspronkelijke oplage' dus extra cashen dan maar. Zo hadden ze Spyker moeten runnen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
De business case van Zonda en Koenigsegg leunt natuurlijk wel zwaar op idioot veel peekaa’s en omdat ze de snelste zijn kunnen ze er miljoenen voor vragen. Spyker was denk ik meer op looks en natuurlijk was zo’n audi motor ruim voldoende. Maar voor de extra aandacht had ik onder een sportknop een belachelijke turboboost geprogrammeerd met minimaal 650 pk.Helmy schreef: ↑12 apr 2020 23:53Ik blijf het prachtige auto's vinden maar dat heb ik inderdaad ook Dat lijstje op wikipedia van al die special editions voor de hele rijken, de oorspronkelijke Zonda is zo onderhand de 'unicorn' ertussen. Beetje als een onverprutste Golf of CRX. Maar voor Horacio (en Koenigsegg ook) is het natuurlijk wel mooie business, elk exemplaar is er inmiddels één 'teveel t.o.v de oorspronkelijke oplage' dus extra cashen dan maar. Zo hadden ze Spyker moeten runnen.
Toch kijk ik af en toe of er een betaalbare Spyker ergens te koop staat
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Die zullen helaas duur blijven, ik zag er laatst eentje bij Bring a Trailer en die begon wel bij 100.000 maar is later nog de 215.000 gepasseerd. Die Pagani's en Koenigseggs zijn inderdaad bijzonder snel en hebben ook wat technische bijzonderheden, maar je kan ook veel geld vragen puur omdat het er ongebruikelijk uitziet. Vooral de Pagani's en ook de Spykers vallen erg in de smaak vanwege de opvallende styling binnen en buiten, iets wat je bij een relatief massaproduct als een Lambo of Ferrari niet zal tegenkomen. Daarom willen mensen zo'n auto, die hebben al Ferrari's en Lamborghini's maar willen iets dat nog bijzonderder en exclusiever is. Bovendien zijn deze merken klein, komen ze onder een hoop regelgeving en vereisten uit en hebben ze veel meer vrijheid, ook om specials te bouwen met afwijkende specificaties of design. En dit soort publiek houdt er ook wel een beetje van om te kunnen zeggen dat ze extra moesten betalen en moeite moesten doen om hun special te krijgen.
Om een voorbeeld te geven, één van de klanten wilde een Aileron (nieuw type) met de uiterlijke kenmerken van de toen reeds uitgefaseerde C8 SWB (oud type). Dat betekende een hoop aanpassingen aan het exterieur evenals de ombouw van de naven van 5-bouts naar centrale moer. Uiteindelijk was het geval 2x zo duur als standaard, maar hij vond het indrukwekkend genoeg om juist een tweede bij te bestellen die een speciale kleurstelling moest krijgen (LM85 van de SWB).
Oh en die Audi motor was zeker niet genoeg, ze hebben wel wat leuks getest . Maar om het echt goed te doen moest ook de voertuigconstructie zelf behoorlijk aangepast worden. De plannen lagen er maar er was geen geld en tijd meer.
Om een voorbeeld te geven, één van de klanten wilde een Aileron (nieuw type) met de uiterlijke kenmerken van de toen reeds uitgefaseerde C8 SWB (oud type). Dat betekende een hoop aanpassingen aan het exterieur evenals de ombouw van de naven van 5-bouts naar centrale moer. Uiteindelijk was het geval 2x zo duur als standaard, maar hij vond het indrukwekkend genoeg om juist een tweede bij te bestellen die een speciale kleurstelling moest krijgen (LM85 van de SWB).
Oh en die Audi motor was zeker niet genoeg, ze hebben wel wat leuks getest . Maar om het echt goed te doen moest ook de voertuigconstructie zelf behoorlijk aangepast worden. De plannen lagen er maar er was geen geld en tijd meer.
- Bijlagen
-
- Aileron-spec1.jpeg (43.21 KiB) 787 keer bekeken
-
- Aileron-spec2.jpeg (68.79 KiB) 787 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dit zag ik van de week in m’n achteruitkijkspiegel opdoemen. Mooi is een kwestie van smaak (zegt men) Deze BMW-rijder heeft iig een eigen stijl:
P.s. Ik heb het kenteken ff weggelakt want denk dat de eigenaar niet op wil vallen
P.s. Ik heb het kenteken ff weggelakt want denk dat de eigenaar niet op wil vallen
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 25 apr 2020 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Doet me een beetje denken aan een CAD model met de weergave voor belijning aangevinkt. En aan een Hot Wheels waarop je merkt dat metallic paint op hele kleine autootjes toch apart lijkt
En in het kader van twijfelachtige smaak maar voor een klein groepje (waaronder ik blijkbaar ook) toch wel gaaf: Greenwood Corvettes. Ik weet niet of het bedrijf nog bestaat (laatste website nieuws 2006, in 2015 is een der oprichters overleden), maar ze hebben best wat radicale Corvettes gemaakt. Vooral C3 en C4, veelal bedoeld voor racerij maar ook bodykits voor straatauto's. Vooral deze C4's vind ik ergens toch best wel gaaf:
En in het kader van twijfelachtige smaak maar voor een klein groepje (waaronder ik blijkbaar ook) toch wel gaaf: Greenwood Corvettes. Ik weet niet of het bedrijf nog bestaat (laatste website nieuws 2006, in 2015 is een der oprichters overleden), maar ze hebben best wat radicale Corvettes gemaakt. Vooral C3 en C4, veelal bedoeld voor racerij maar ook bodykits voor straatauto's. Vooral deze C4's vind ik ergens toch best wel gaaf:
- Bijlagen
-
- g4msportkitredfront.jpg (66.64 KiB) 501 keer bekeken
-
- G383protoleft.jpg (33.56 KiB) 501 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Vind die rooie heel niet lelijkHelmy schreef: ↑25 apr 2020 21:02 Doet me een beetje denken aan een CAD model met de weergave voor belijning aangevinkt. En aan een Hot Wheels waarop je merkt dat metallic paint op hele kleine autootjes toch apart lijkt
En in het kader van twijfelachtige smaak maar voor een klein groepje (waaronder ik blijkbaar ook) toch wel gaaf: Greenwood Corvettes. Ik weet niet of het bedrijf nog bestaat (laatste website nieuws 2006, in 2015 is een der oprichters overleden), maar ze hebben best wat radicale Corvettes gemaakt. Vooral C3 en C4, veelal bedoeld voor racerij maar ook bodykits voor straatauto's. Vooral deze C4's vind ik ergens toch best wel gaaf:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Ik vind Corvettes prachtig, maar dan gewoon zoals ze de fabriek verlaten. Die spoilerpakketten doen wat mij betreft alleen afbreuk aan de lijnen zoals ze door de ontwerper bedoeld zijn.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.