Spullen binnen, ik me aankomend weekend lekker uitleven.
Weet iemand waar dat blauwe kleine flesje voor is? En hoe te gebruiken?
detailing / poetsen
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
Dat is een Quick detailer. Naar een meeting en bij aankomst wat vliegen en ander klein vuil op de wagen? Vlug van dat flesje op een MV doek en even aflappen. En klaar er meewes1 schreef:Spullen binnen, ik me aankomend weekend lekker uitleven.
Weet iemand waar dat blauwe kleine flesje voor is? En hoe te gebruiken?
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
- ricardo3
- Forum Held
- Berichten: 4687
- Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
- Mercedes-Benz: Genoeg
- Specialisatie: banden,velgen
- Locatie: belgie (limburg)
- Contacteer:
Gisteren mezelf ook nog even uitgesloofd op 2autos.
Dit is het resultaat.
Meguaiers shampoo, 3M polijstpasta, meguaiers wax en veel geduld:-).
Dit is het resultaat.
Meguaiers shampoo, 3M polijstpasta, meguaiers wax en veel geduld:-).
- Bijlagen
-
- IMG_0874.JPG (243.85 KiB) 2632 keer bekeken
-
- IMG_0873.JPG (222.33 KiB) 2632 keer bekeken
-
- IMG_0869.JPG (228.67 KiB) 2632 keer bekeken
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maarKnudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4065
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ziet er keurig uit, trouwens je huis in aanbouw ook !! Ben er verschillende keren langs gekomen afgelopen tijd.
- Denny84
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 14 jun 2015 12:32
- Mercedes-Benz: w639 Vito 113 2011
- Specialisatie: Detailing/Kras-steenslag rep.
- Locatie: omg roosendaal
- Contacteer:
Dit is een quik detailer , waterless wash .wes1 schreef:Spullen binnen, ik me aankomend weekend lekker uitleven.
Weet iemand waar dat blauwe kleine flesje voor is? En hoe te gebruiken?
Meng verhouding quik detailer 1:10 en 1:20 en waterless wash 1:5 en 1:10 .
Gewoon in een plantenspuit doen , gebruik zelf vloeistofpomp van colad
Is ook te gebruiken om te clayen .
Gebruik het sinds kort ook , fijn spul !!
- wimhompes
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 17 dec 2011 15:31
- Mercedes-Benz: S204 C180- 2013 Ambition Avantgarde
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Knap gedaan.... Ik zou alleen de stoelen, panelen en achterbank nog gedemonteerd hebben wan geheid dat daaronder ook nog een hele hoop zooi zit.....
Het gaat er niet om wat je vindt, het gaat erom wat is........
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
+1! Verder zou ik ook hebben geprobeerd om de netjes aan de achterkant v.d. voorstoelen te vervangen door iets nieuws; dat zou er gelijk stukken netter uitzien.wimhompes schreef:Knap gedaan.... Ik zou alleen de stoelen, panelen en achterbank nog gedemonteerd hebben wan geheid dat daaronder ook nog een hele hoop zooi zit.....
Verder vraag ik me af hoe lang deze W201 er mooi uit blijft zien NA dit detailen; ik herinner me dat een kennis ooit jaren geleden een aftandse Volvo had staan (ook rode unilak) die al dusdanig verweerd was dat de rode unilak bijna roze leek.
Die kerel wilde er van af, en heeft 'm (voordat de auto op Marktplaats ging ) even een weekend staan detailen. De lak leek bijna nieuw, zo glom 'ie.
Echter... de verkoop wilde niet vlotten, en na een week of zes zag je de eerste sporen roze alweer terugkomen
Weet iemand of zoiets voorkomen had kunnen worden, of is dit gewoon een nadeel van unilak?
In het geval van dit filmpje met de W201: Zou 'ie lang kunnen blijven glimmen, of wordt 'ie snel weer dof?
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, maar vermoed dat dit met een ceramische coating langer netjes te houden is.Weet iemand of zoiets voorkomen had kunnen worden, of is dit gewoon een nadeel van unilak?
In het geval van dit filmpje met de W201: Zou 'ie lang kunnen blijven glimmen, of wordt 'ie snel weer dof?
Heb binnenkort een mooi project met een unilak dus dan kan ik je daar meer over vertellen.
Groet Guido
- Frans D
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 05 mar 2016 21:01
- Mercedes-Benz: W124 300CE 24 Cabriolet
- Specialisatie: Hobby detailer
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Aan het aantal mensen rondom de auto te zien, is dit een soort van detaling school en dus een leuk leerproject.
Verder betwijfel ik of dit daadwerkelijk een oxidatie probleem is.
1) Je ziet dat de lak voornamelijk dof is op de plaatsen waar de zwarte rommel op de lak lag.
Ik krijg het idee dat de zwarte rommel deels ingevreten is in de laklaag.
2) Op geen enkele pad is er een rode gloed te zien en zal de lak naar alle waarschijnlijkheid een blanke laklaag hebben.
Indien het een lak is zonder blanke laklaag, dan polijst je direct op de kleurlaag en dit geeft af op de pads.
Onderstaand foto's van een Opel Combi die ik ooit heb gedaan en die behoorlijk geoxideerd was en mat over het geheel was;
Voor de polijstsessie;
En erna:
Die wagen zag anderhalf na dato (de laatste keer dat ik hem heb gezien), er gewoon nog keurig glimmend uit.
Ik had de persoon echter wel geadviseerd om de wagen drie keer per jaar opnieuw in de wax te zetten.
Rood is een rot kleur wat verkleuring betreft en het hangt ook af wat voor een lak en hoe oud hij is, hoe je hem beet moet pakken.
Bij heel oude lakken is het een kwestie van "voeden" (glaze), terwijl bij een latere lak het vooral polijsten is.
Als je het verkeerd aanpakt dan kan de verkleuring zo weer terug komen, de lak zelf kan echter ook roet in het eten gooien.
Feit is wel dat je zo'n lak goed moet bij blijven houden, om de verkleuring tegen te houden.
Bij het voorbeeld van binnen een paar weken weer verkleuren, krijg ik het idee dat het niet helemaal goed aangepakt is.
-
Verder betwijfel ik of dit daadwerkelijk een oxidatie probleem is.
1) Je ziet dat de lak voornamelijk dof is op de plaatsen waar de zwarte rommel op de lak lag.
Ik krijg het idee dat de zwarte rommel deels ingevreten is in de laklaag.
2) Op geen enkele pad is er een rode gloed te zien en zal de lak naar alle waarschijnlijkheid een blanke laklaag hebben.
Indien het een lak is zonder blanke laklaag, dan polijst je direct op de kleurlaag en dit geeft af op de pads.
Onderstaand foto's van een Opel Combi die ik ooit heb gedaan en die behoorlijk geoxideerd was en mat over het geheel was;
Voor de polijstsessie;
En erna:
Die wagen zag anderhalf na dato (de laatste keer dat ik hem heb gezien), er gewoon nog keurig glimmend uit.
Ik had de persoon echter wel geadviseerd om de wagen drie keer per jaar opnieuw in de wax te zetten.
Rood is een rot kleur wat verkleuring betreft en het hangt ook af wat voor een lak en hoe oud hij is, hoe je hem beet moet pakken.
Bij heel oude lakken is het een kwestie van "voeden" (glaze), terwijl bij een latere lak het vooral polijsten is.
Als je het verkeerd aanpakt dan kan de verkleuring zo weer terug komen, de lak zelf kan echter ook roet in het eten gooien.
Feit is wel dat je zo'n lak goed moet bij blijven houden, om de verkleuring tegen te houden.
Bij het voorbeeld van binnen een paar weken weer verkleuren, krijg ik het idee dat het niet helemaal goed aangepakt is.
-
- RenevK
- Berichten: 622
- Lid geworden op: 03 jul 2016 10:45
- Mercedes-Benz: Ex S202 1997 - C220D, Elegance; S204 2012 - C200CDI, Avantgarde; Huidig S205 2018 - C180
- Specialisatie: Autodetailing
Het snel doffer worden is een nadeel van unilak. Wat verder belangrijk is met welke producten de lak wordt behandeld en welke stappen er zijn uitgevoerd. Er zijn producten (vaak met veel siliconen) die ervoor zorgen dat de lak er als nieuw komt uit te zien, maar dat door regen of (verkeerd) wassen de glans meteen weer is verdwenen en alle lakdefecten weer zichtbaar zijn.Arjen schreef: Verder vraag ik me af hoe lang deze W201 er mooi uit blijft zien NA dit detailen; ik herinner me dat een kennis ooit jaren geleden een aftandse Volvo had staan (ook rode unilak) die al dusdanig verweerd was dat de rode unilak bijna roze leek.
Die kerel wilde er van af, en heeft 'm (voordat de auto op Marktplaats ging ) even een weekend staan detailen. De lak leek bijna nieuw, zo glom 'ie.
Echter... de verkoop wilde niet vlotten, en na een week of zes zag je de eerste sporen roze alweer terugkomen
Weet iemand of zoiets voorkomen had kunnen worden, of is dit gewoon een nadeel van unilak?
Bij oudere unilakken (tegenwoordig hebben unilakken een blanke laklaag waardoor het verweren minder snel zal optreden) blijft het wel een kwestie van goed bijhouden en zal de kleur altijd sneller verweren dan metailic lakken.
Op basis van de informatie die in het filmpje voorbijkomt is dat lastig aan te geven. De stappen die worden uitgevoerd lijken 'logisch', maar na het polijsten wordt het niet duidelijk welke bescherming (wax/coating) er wordt aangebracht. Ze laten niet zien of, na het polijsten, alle lakdefecten ook daadwerkelijk zijn verdwenen.Arjen schreef: In het geval van dit filmpje met de W201: Zou 'ie lang kunnen blijven glimmen, of wordt 'ie snel weer dof?
Niet van belang voor een mooie glans of hoelang de W201 blijft glimmen, maar het afplakken van een motorkap - waarschijnlijk - om het verschil te laten zien is niet verstandig. Als je de tape verwijdert en vervolgens de hele motorkap gaat doen heb je grote kans dat je de randen van de tape blijft zien, omdat je in het afgeplakte deel al eerder aan het polijsten bent geweest. Alternatief is om een deel van de motorkap te polijsten naast het spatbord, dan krijg je het verschil ook goed in beeld.
Logboek S204
- Mooster
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Ik heb dit topic afgelopen dagen doorgelezen en met verwondering de behaalde resultaten gezien. De auto's op de foto's zijn er zonder uitzondering allemaal stukken op vooruit gegaan.
Ik ben op zoek naar iemand, liefst in de buurt van Midden Nederland, die mij op weg kan helpen met het detailling.
Ik ken mezelf onderhand een beetje en ben bang dat ik in het begin zonder " toeziend oog' meer kapot maak dan zowel alcohol als poetsmiddelen weer goed kunnen maken.
Gr. Mark
Ik ben op zoek naar iemand, liefst in de buurt van Midden Nederland, die mij op weg kan helpen met het detailling.
Ik ken mezelf onderhand een beetje en ben bang dat ik in het begin zonder " toeziend oog' meer kapot maak dan zowel alcohol als poetsmiddelen weer goed kunnen maken.
Gr. Mark
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)