Het grote 'wat is deze auto waard' topic

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

12 aug 2016 19:25

online schreef:Op aandringen van Michael6129 om mijn 124 te houden en een eventueel een 190 te kopen waar junior mee kan gaan rijden mij daar maar eens op gericht.
2 kandidaten gevonden. Een 190 avantgarde verde 2.5 diesel met kapotte motor. Mooi project om daar een "super turbodiesel" van te bouwen.
En na hier en daar rond gevraagd te hebben mag ik nu een bod gaan doen op een 86er 190E 2.3 16v
Geen idee hoe hij er bij staat, maar de teller schijnt 170.000 aan te geven. Hij is zwart met.
Sinds 97 bij dezelfde eigenaar die hem, ergens achter in een schuur heeft staan. Tot zover prachtig. Er zijn echter meer gegadigden dus een "koopje" gaat het niet worden denk ik
Wat is zo'n ding waard als hij in een behoorlijke staat zou zijn?.

Enneh, junior kan het wel schudden dan hè 8-)

Online

Leuk!
Even nadenken wat is zo een 16v nog waard.
Een 16v is er zo een waarvan de waarde gestegen is.
Paar jaar geleden lukte het voor 4.5/6k en een echte mooie max 9/10.
10/14K is in 2016 een mooie prijs voor een goede, er zijn bedrijven die graag tot begin 20K gaan.
Echter vind ik 20K veel teveel.

Kortom 10/14 mag de bezitter verwachten, al zou ik persoonlijk 7.5/9K bieden.
Gezien de leeftijd etc en wellicht omdat ik het gewoon veel geld vind voor een oudere auto.


Mag ik evt als suggestie voorstellen een E190 in 2.6 160Pk M103. Hier kan je relatief makkelijk een 3.0 M103 inleggen, of als je wil een M104 3.2/3.4/3.6.
Een 2.6 moet je kunnen vinden tussen de 3/5K, handgeschakeld is relatief schaars maar niet onmogelijk!
Dit lijkt mij een leuke projectauto: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
mercedes220cdi2012
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 dec 2015 22:28
Mercedes-Benz: V250 CDI

17 okt 2016 23:30

Wij overwegen om onze C-Klasse te verkopen. Ik zag deze topic voorbij komen en wou toch wel even om advies vragen aan mede forumers.

Het gaat om de onderstaande auto. Ik heb voor de duidelijkheid de datacard bijgevoegd.
C220 cdi uit 2011 (Facelift model)
Deze auto heb ik zelf ingevoerd vanuit Frankrijk in november 2015.
Gekocht van een particulier tevens was hij de 1e eigenaar. Zijn laatste onderhoudsbeurt bij de franse Mercedes-Benz dealer heeft hij gehad op kilometerstand 126895. Op dit moment staat de teller op 161xxx.

Ik heb in de 10 maanden tijd ruim 4000 euro aan onderhoud & reparaties in de auto gestoken.De meeste arbeid aan onderhoud doe ik zelf. Ik heb namelijk een garagebox met een hobbybrug ter beschikking.

Maar goed ik ben benieuwd wat mijn auto waard zou zijn. Hebben jullie enig idee wat ik als prijs kan vragen voor onze C-Klasse?
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

18 okt 2016 00:19

Ik ben wel benieuwd wat je voor €4000 hebt verspijkerd, sommige dingen verhogen de prijs een beetje als een potentiële klant weet dat het reeds uitgevoerd is.
mercedes220cdi2012
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 dec 2015 22:28
Mercedes-Benz: V250 CDI

18 okt 2016 13:35

DeMegens schreef:Ik ben wel benieuwd wat je voor €4000 hebt verspijkerd, sommige dingen verhogen de prijs een beetje als een potentiële klant weet dat het reeds uitgevoerd is.
Automaatbak module plus verversen van de olie 1400 euro
Turborevisie: 600
Waterpomp/spanrol multiriem en omkeerrol: 450 euro
Bumper voor & achter gespoten ivm krassen en steenslag. 500 euro
Velgen gespoten ivm hevig stoepschade: 350 euro
Alarm inbouwen bij Ruttchen plus druksensor vervangen 1200 euro.

Ik heb nu even snel de grote bedragen genoemd. De kleine factuurbedragen weet ik allemaal nu even niet meer.
SjoerdS
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2016 21:16

18 dec 2016 21:29

Goedenavond,

Ik verkoop een Audi A4 3.0 V6 Quattro en nu is er iemand die wilt hierop zijn Mercedes W201 190E uit 1986 inruilen met de 2.3-16V motor.
Nu weet ik dat deze auto's in topstaat goed geld waard zijn (tot 25.000 euro zie ik), maar wat zou deze waard zijn?

De auto is op zijn velgen, knipper- en achterlichten na origineel. Her en der een krasje, butsjes en op een aantal plekken is de blanke lak verweerd en/of eraf.
Het is de 170 pk motor, in 2013 geïmporteerd uit Zwitserland. Helaas is er maar tot 30.000 km onderhoud bekend.
De MB is wel een unieke versie, met automaat, vol leder en airco. Het interieur ziet er nog vrij goed uit, geen ernstige beschadigingen op het leder. Op sommige plekken mist een knopje of een stripje, maar niets wat niet te repareren is.
De auto staat nu al twee jaar stil, maar wordt zo nu en dan nog wel gestart. De motor loopt vrij goed.
Er zit geen roest aan de auto, de bodem is hard.

Ik zou zeggen dat hij in aardige/redelijke staat is.
Ik ben bereid om de kleine mankementjes op te lossen en hem in elk geval in originele staat terug te brengen.

Maar dan de vraag: wat zou hij ongeveer waard zijn?
Ik hoef niet de absolute hoofdprijs te ontvangen om een goede deal te hebben, maar hij moet wel een behoorlijk bedrag waard zijn.

Ik ben benieuwd wat jullie adviseren!
WillemH
Berichten: 5945
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

18 dec 2016 22:00

Welk jaar is je audi? Denk 7,5-10k voor de 190 de automaat is veel minder geliefd dan de handbak
SjoerdS
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2016 21:16

18 dec 2016 22:08

WillemH schreef:Welk jaar is je audi? Denk 7,5-10k voor de 190 de automaat is veel minder geliefd dan de handbak
Mijn Audi is van 2003.
Is het ontbreken van een onderhoudshistorie geen probleem?
Nog specifieke punten waar ik op moet letten?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20825
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

18 dec 2016 22:32

Voor de hoofdprijs is het missen van een onderhoudshistorie altijd een probleem. Maak jezelf niet gek met 25k...
Logboek S500.
SjoerdS
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2016 21:16

18 dec 2016 22:36

plorie schreef:Voor de hoofdprijs is het missen van een onderhoudshistorie altijd een probleem. Maak jezelf niet gek met 25k...
Dat doe ik absoluut niet, de auto is sowieso al niet in topstaat.
Maar wat is zo'n auto sowieso waard? Met 188.000 km op de klok?
WillemH
Berichten: 5945
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

19 dec 2016 09:05

SjoerdS schreef:
plorie schreef:Voor de hoofdprijs is het missen van een onderhoudshistorie altijd een probleem. Maak jezelf niet gek met 25k...
Dat doe ik absoluut niet, de auto is sowieso al niet in topstaat.
Maar wat is zo'n auto sowieso waard? Met 188.000 km op de klok?
7,5-10k dus een goede ruil met jouw Audi
aartwessels
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2014 14:22
Mercedes-Benz: E250 Cabrio 2016

19 dec 2016 10:17

Ik heb een andere E250 cabrio gekocht, dus mijn E220cdi uit 2011 gaat verkocht of ingeruild worden.

Wat geeft men nog voor een knappe donkerblauwe E-klasse cabrio van begin 2011, met 170.000km op de teller? Heeft net z'n service B3 gehad en nieuwe remblokken voor (vorige week), en een nieuwe set winterbanden. Komend weekend wordt de voorruit vervangen in verband met steenslag, en wordt de wagen gesimoniseerd.
Waterpomp is in 2016 vervangen. Verder geen bijzonderheden.

Iemand een inschatting van wat dit waard is in België?

WDD2074021F072343

108 CONTROL CODE MARKETING
200A LEATHER
201B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DUTCH
205A LEATHER - BEIGE
230 PARKING GUIDANCE
236 DAY DRIVING LIGHT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
265B AIRBAGLABLE - DUTCH/ENGLISH
284 SELECTOR LEVER, WOOD
288 DRAFT STOP FOR CONVERTIBLE (KOF4)
289 LEATHER STEERING WHEEL WITH TRIM INSERT
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
301 ASHTRAY PACKAGE
301B HEAD UNIT LANGUAGE - DUTCH
31R 17" LT ALLOY WHEEL 9 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
331B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - DUTCH
359U TANZANITE BLUE METALLIC FINISH
403 AIRSCARF SYSTEM AT FRONT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
513L BELGIUM
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
55U ROOF INTERIOR TRIM BEIGE FABRIC
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
682 FIRE EXTINGUISHER
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
70O No code designation available
731 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
817 SIREN BRACKET FOR INCREASED THEFT PROTECTION
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD
922 POWER REDUCTION, ENGINES
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F207 MODEL SERIES 207
FA CABRIOLET
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V56 SPEED + LOAD INDEX 94W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
W220L
Berichten: 3441
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

19 dec 2016 10:31

WillemH schreef:
SjoerdS schreef:
plorie schreef:Voor de hoofdprijs is het missen van een onderhoudshistorie altijd een probleem. Maak jezelf niet gek met 25k...
Dat doe ik absoluut niet, de auto is sowieso al niet in topstaat.
Maar wat is zo'n auto sowieso waard? Met 188.000 km op de klok?
7,5-10k dus een goede ruil met jouw Audi
Een goede ruil ? :lol:

Automaat is niet gewild bij de 2.3-16
Auto staat al twee jaar stil maar wordt wel regelmatig gestart =condenswater in de uitlaat=roest van binnenuit.
Geen originele velgen, achterlichten etc.
Geen aantoonbare onderhoudshistorie en kilometerstand.
Schade rondom, blanke lak weg =compleet spuiten
Interieur her en der een beschadiging, missende knopjes etc.

Kortom, ik zou er sowieso geen geld op toeleggen met de Audi als inruiler.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20825
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 dec 2016 10:36

Inruilen is nooit financieel gunstig. Je kunt je dan ook altijd afvragen waarom iemand dat zou willen, als zo'n auto zo geweldig zou zijn, dan zou je er bij aparte verkoop veel meer voor krijgen ;)
Logboek S500.
aartwessels
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2014 14:22
Mercedes-Benz: E250 Cabrio 2016

19 dec 2016 10:52

De inruilwaarde is waarschijnlijk niet briljant inderdaad, daarom ben ik dus ook benieuwd naar wat de vrije verkoopwaarde is. Ik kan altijd nog besluiten de wagen zelf te verkopen, hoewel ik me afvraag of dat snel genoeg gaat, en hoe ik zo'n verkoop überhaupt moet aanpakken. Ik heb tot nu toe altijd gewoon ingeruild.
SjoerdS
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2016 21:16

19 dec 2016 13:46

W220L schreef:
WillemH schreef:
SjoerdS schreef:
plorie schreef:Voor de hoofdprijs is het missen van een onderhoudshistorie altijd een probleem. Maak jezelf niet gek met 25k...
Dat doe ik absoluut niet, de auto is sowieso al niet in topstaat.
Maar wat is zo'n auto sowieso waard? Met 188.000 km op de klok?
7,5-10k dus een goede ruil met jouw Audi
Een goede ruil ? :lol:

Automaat is niet gewild bij de 2.3-16
Auto staat al twee jaar stil maar wordt wel regelmatig gestart =condenswater in de uitlaat=roest van binnenuit.
Geen originele velgen, achterlichten etc.
Geen aantoonbare onderhoudshistorie en kilometerstand.
Schade rondom, blanke lak weg =compleet spuiten
Interieur her en der een beschadiging, missende knopjes etc.

Kortom, ik zou er sowieso geen geld op toeleggen met de Audi als inruiler.
Kijk, dit is weer een andere kijk op de zaak.
Ik heb vanmorgen in de Mercedes gereden en hem op de brug gehad.
Hij is keihard, nergens roest. Rijden doet hij goed, schakelen ook.
Her en der zal een rubber vervangen moeten worden, maar ik denk dat hij vrij probleemloos door de keuring komt.
De monteur die hem bekeken heeft gaf aan dat het een goede auto is, met potentie.

Wel heb ik met de aanwezige papieren en boekjes kunnen concluderen dat de tellerstand niet klopt, ik denk dat die max 50.000 km is teruggedraaid.

Wat is jullie oordeel?
Ik hoef niks bij te betalen, hij levert er zelfs nog een BMW 323 uit 1998 bij in.
Plaats reactie