Volgens de beschrijving van Motip " Let op: Bij het spuiten van verlichtingsdelen van motorvoertuigen voldoen deze niet meer aan de wettelijke normen
Wat heb je vandaag aan je Mercedes gedaan?
- snorremans_14
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Vroeger ofjaa jaren terug, als je een cdi had met ca +300.000km aan ervaring dan waren ze vanzelf zo gedimt.
als je de tint niet te donker maakt is het niet erg , de politie zal er niet moeilijk over doen in dat geval.
sommige apk keurmeesters vinden het niet goed , vandaar dat ik een aparte set gemaakt heb die ik kan wisselen voor de apk als het nodig is
vandaag de getinte achterlichten geplaatst
het ziet er donkerder uit dan het is werkelijkheid is , zal denk komen door tegenlicht van de zon.
ik vind het wel strak staan.
nu nog een 3e remlicht scoren en die ook tinten dan is de achterkant af
montage van alleen linkerzijde
montage van beide zijde
het ziet er donkerder uit dan het is werkelijkheid is , zal denk komen door tegenlicht van de zon.
ik vind het wel strak staan.
nu nog een 3e remlicht scoren en die ook tinten dan is de achterkant af
montage van alleen linkerzijde
montage van beide zijde
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Een boete gekregen voor het inrijden van een milieuzone in Amsterdam met de C270CDI.
Wist ik veel
Wist ik veel
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Oef, dat is lullig geld verliezen!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Weer een smoes om vaker met de AMG te gaan!
Edit: vanmorgen reed ik ook onder die borden door (je moet trouwens echt beide rechterhanden voor de ogen houden om ze te missen ) met mijn Euro-6-geval op Duits kenteken.
Nu vroeg ik me af hoe ze dat willen handhaven met buitenlandse kentekens. In tegenstelling tot Nederland wordt er in Duitsland goed nagedacht over privacy en ik kan me niet voorstellen dat er een databank is met alle voertuiggegevens. In ieder geval niet openbaar toegankelijk (het land zou in blinde paniek raken). Kan er ook niets over vinden.
Weet iemand hoe dit zit?
Edit: vanmorgen reed ik ook onder die borden door (je moet trouwens echt beide rechterhanden voor de ogen houden om ze te missen ) met mijn Euro-6-geval op Duits kenteken.
Nu vroeg ik me af hoe ze dat willen handhaven met buitenlandse kentekens. In tegenstelling tot Nederland wordt er in Duitsland goed nagedacht over privacy en ik kan me niet voorstellen dat er een databank is met alle voertuiggegevens. In ieder geval niet openbaar toegankelijk (het land zou in blinde paniek raken). Kan er ook niets over vinden.
Weet iemand hoe dit zit?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Binnen de ring A10.....
En let even op want Utrecht centrum is strenger geworden en Den Haag heeft inmiddels
ook een milieuzone in de binnenstad
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
De 270 kan dus alleen nog maar voor snelweg verkeer gebruikt worden en op termijn zoeken naar een benzine W203 met LPG
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Ben anderhalf jaar geleden bij Antwerpen de snelweg af gegaan met een Smartje diesel (euro 3) omdat er file stond. Parallel aan de snelweg loopt een doorgaande weg en door mijn navi met TMC werd ik er af gestuurd omdat die route sneller was. 4 werkdagen later lag er een aangetekende brief. €150,- even overmaken, volgende keer kost het €250,- en alle keren daarna €350,-.
Los van het feit dat het de meest zure boete ooit is (het is niet dat ik minder milieuvervuilend ben door parallel aan de snelweg exact hetzelfde aantal kilometers af te leggen, sterker nog, ik heb het milieu ontlast door de file te vermijden), is het volgens mij dus zo geregeld dat die databases met elkaar in verbinding staan. Nu denk ik dat NL, BE en DU wel onderling wat afspraken hebben, boetes uit DU komen ook gewoon binnen. Zal met oost Europa iets anders zijn. Hoe vaak ik de Roemenen en Hongaren alles zie doen wat god (en de WVW) verboden hebben...
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
In deze richting wel ja. Nederland (datalek aan de Noordzee) stuurt alle boetes uit het buitenland wel door. Maar ik bedoelde andersom.
In Duitsland is ooit voor het vignet gekozen in plaats van dat gegluur met allerlei camera's omdat ze daar niet zo houden van een surveillancestaat met centrale databases waar allerlei informatie in staat over wie waar in welke auto rijdt etc. Best wat voor te zeggen. Iets als ovi.rdw.nl zal er hier in Duitsland bv. echt niet doorkomen. Daarom dacht ik niet dat Duitsland zo snel aan dat soort uitwisseling gaat meewerken. Zie ook brief van de minister uit juni 2019. Maar misschien zijn er ontwikkelingen.
- Bijlagen
-
- https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2019/06/14/beantwoording-vragen-naar-aanleiding-schriftelijk-overleg-harmonisatie-milieuzones-16-mei-2019
- geenhandhaving.png (55.81 KiB) 405 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik kreeg van 020 voor 1 maart een brief met foei foei foei.....Chef-Benz schreef: ↑15 apr 2021 19:04Ben anderhalf jaar geleden bij Antwerpen de snelweg af gegaan met een Smartje diesel (euro 3) omdat er file stond. Parallel aan de snelweg loopt een doorgaande weg en door mijn navi met TMC werd ik er af gestuurd omdat die route sneller was. 4 werkdagen later lag er een aangetekende brief. €150,- even overmaken, volgende keer kost het €250,- en alle keren daarna €350,-.
Los van het feit dat het de meest zure boete ooit is (het is niet dat ik minder milieuvervuilend ben door parallel aan de snelweg exact hetzelfde aantal kilometers af te leggen, sterker nog, ik heb het milieu ontlast door de file te vermijden), is het volgens mij dus zo geregeld dat die databases met elkaar in verbinding staan. Nu denk ik dat NL, BE en DU wel onderling wat afspraken hebben, boetes uit DU komen ook gewoon binnen. Zal met oost Europa iets anders zijn. Hoe vaak ik de Roemenen en Hongaren alles zie doen wat god (en de WVW) verboden hebben...
De A5 was afgesloten door een zwaar ongeval, eraf bij Westpoort en verderop (parallel en onder de A5) richting
Coentunnel de A10 weer op .... letterlijk 2 wagenlengtes binnen de ring A10 de oprit gepakt......
FOEI! Je bent met je vieze diesel binnen de ring A10 geweest
Wat had ik dan moeten doen ? Keren op de snelweg ? Terug naar huis ?
Stelletje (milieu) dwazen daar
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
als je met je duitse kenteken en boete scoort in nederland dan ligt die heel snel op de (juiste) mat...qua milieuzones denk ik dat de buitenlander in nederland niet veel te vrezen heeft (zoals je als nederlander in (het verleden?) downtown london ook gewoon rond kon rijden zonder (tol) te betalen...met duits kenteken in noorwegen ging dat zonder tol betalen NIET goed en met (2) nederlands gekentekende auto's (achter de duitse rijdend) ging dat wel goed met de (onbewust!) onbetaalde tol
greetingz,
greetingz,
- TheDiver
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Vandaag ook 1 binnen gekregen van mijn zoon zijn audi euro 3 diesel van Antwerpen. Inderdaad lekker geld zeg, 150,- Zei al, stonden er geen borden oid. Maar hadden niks gezien.Chef-Benz schreef: ↑15 apr 2021 19:04Ben anderhalf jaar geleden bij Antwerpen de snelweg af gegaan met een Smartje diesel (euro 3) omdat er file stond. Parallel aan de snelweg loopt een doorgaande weg en door mijn navi met TMC werd ik er af gestuurd omdat die route sneller was. 4 werkdagen later lag er een aangetekende brief. €150,- even overmaken, volgende keer kost het €250,- en alle keren daarna €350,-.
Los van het feit dat het de meest zure boete ooit is (het is niet dat ik minder milieuvervuilend ben door parallel aan de snelweg exact hetzelfde aantal kilometers af te leggen, sterker nog, ik heb het milieu ontlast door de file te vermijden), is het volgens mij dus zo geregeld dat die databases met elkaar in verbinding staan. Nu denk ik dat NL, BE en DU wel onderling wat afspraken hebben, boetes uit DU komen ook gewoon binnen. Zal met oost Europa iets anders zijn. Hoe vaak ik de Roemenen en Hongaren alles zie doen wat god (en de WVW) verboden hebben...
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.