Wat heb je vandaag aan je Mercedes gedaan?

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

08 apr 2021 18:58

Burp schreef: 08 apr 2021 18:53 Is dat nog legaal?
Volgens de beschrijving van Motip " Let op: Bij het spuiten van verlichtingsdelen van motorvoertuigen voldoen deze niet meer aan de wettelijke normen
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4048
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

08 apr 2021 21:54

Vroeger ofjaa jaren terug, als je een cdi had met ca +300.000km aan ervaring dan waren ze vanzelf zo gedimt.
Gebruikersavatar
pat1968
Berichten: 112
Lid geworden op: 09 jan 2015 05:18
Mercedes-Benz: W203 C240 sedan

09 apr 2021 22:41

Burp schreef: 08 apr 2021 18:53 Is dat nog legaal?
als je de tint niet te donker maakt is het niet erg , de politie zal er niet moeilijk over doen in dat geval.
sommige apk keurmeesters vinden het niet goed , vandaar dat ik een aparte set gemaakt heb die ik kan wisselen voor de apk als het nodig is
Gebruikersavatar
pat1968
Berichten: 112
Lid geworden op: 09 jan 2015 05:18
Mercedes-Benz: W203 C240 sedan

11 apr 2021 14:40

vandaag de getinte achterlichten geplaatst
het ziet er donkerder uit dan het is werkelijkheid is , zal denk komen door tegenlicht van de zon.
ik vind het wel strak staan.
nu nog een 3e remlicht scoren en die ook tinten dan is de achterkant af
20210411_140139.jpg
20210411_140139.jpg (205.35 KiB) 737 keer bekeken
montage van alleen linkerzijde
20210411_141556.jpg
20210411_141556.jpg (219.12 KiB) 737 keer bekeken
montage van beide zijde
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 1227
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
Specialisatie: Delegeren
Locatie: Amersfoort

12 apr 2021 12:38

Een boete gekregen voor het inrijden van een milieuzone in Amsterdam met de C270CDI.
Wist ik veel
Alles went

ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

12 apr 2021 15:28

Oef, dat is lullig geld verliezen!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

12 apr 2021 23:09

Weer een smoes om vaker met de AMG te gaan!

Edit: vanmorgen reed ik ook onder die borden door (je moet trouwens echt beide rechterhanden voor de ogen houden om ze te missen ;) ) met mijn Euro-6-geval op Duits kenteken.

Nu vroeg ik me af hoe ze dat willen handhaven met buitenlandse kentekens. In tegenstelling tot Nederland wordt er in Duitsland goed nagedacht over privacy en ik kan me niet voorstellen dat er een databank is met alle voertuiggegevens. In ieder geval niet openbaar toegankelijk (het land zou in blinde paniek raken). Kan er ook niets over vinden.

Weet iemand hoe dit zit?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

13 apr 2021 16:59

Mooster schreef: 12 apr 2021 12:38 Een boete gekregen voor het inrijden van een milieuzone in Amsterdam met de C270CDI.
Wist ik veel
Binnen de ring A10.....
En let even op want Utrecht centrum is strenger geworden en Den Haag heeft inmiddels
ook een milieuzone in de binnenstad
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3179
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

14 apr 2021 08:45

Cornelis schreef: 13 apr 2021 16:59 Den Haag heeft inmiddels
ook een milieuzone in de binnenstad
Om die tractoren te weren van het Malieveld ;)
Jammer want het waren de meest sympathieke demonstranten, vriendelijk en ruimden na afloop zelf alle afval op :goedzo:
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 1227
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
Specialisatie: Delegeren
Locatie: Amersfoort

14 apr 2021 09:14

De 270 kan dus alleen nog maar voor snelweg verkeer gebruikt worden en op termijn zoeken naar een benzine W203 met LPG
Alles went

ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Gebruikersavatar
Chef-Benz
Berichten: 969
Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
Specialisatie: Het menselijk brein
Locatie: Noord Brabant

15 apr 2021 19:04

gfgf schreef: 12 apr 2021 23:09
Nu vroeg ik me af hoe ze dat willen handhaven met buitenlandse kentekens.
Ben anderhalf jaar geleden bij Antwerpen de snelweg af gegaan met een Smartje diesel (euro 3) omdat er file stond. Parallel aan de snelweg loopt een doorgaande weg en door mijn navi met TMC werd ik er af gestuurd omdat die route sneller was. 4 werkdagen later lag er een aangetekende brief. €150,- even overmaken, volgende keer kost het €250,- en alle keren daarna €350,-.
Los van het feit dat het de meest zure boete ooit is (het is niet dat ik minder milieuvervuilend ben door parallel aan de snelweg exact hetzelfde aantal kilometers af te leggen, sterker nog, ik heb het milieu ontlast door de file te vermijden), is het volgens mij dus zo geregeld dat die databases met elkaar in verbinding staan. Nu denk ik dat NL, BE en DU wel onderling wat afspraken hebben, boetes uit DU komen ook gewoon binnen. Zal met oost Europa iets anders zijn. Hoe vaak ik de Roemenen en Hongaren alles zie doen wat god (en de WVW) verboden hebben...
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

15 apr 2021 19:14

Chef-Benz schreef: 15 apr 2021 19:04 Nu denk ik dat NL, BE en DU wel onderling wat afspraken hebben, boetes uit DU komen ook gewoon binnen.
In deze richting wel ja. Nederland (datalek aan de Noordzee) stuurt alle boetes uit het buitenland wel door. Maar ik bedoelde andersom.

In Duitsland is ooit voor het vignet gekozen in plaats van dat gegluur met allerlei camera's omdat ze daar niet zo houden van een surveillancestaat met centrale databases waar allerlei informatie in staat over wie waar in welke auto rijdt etc. Best wat voor te zeggen. Iets als ovi.rdw.nl zal er hier in Duitsland bv. echt niet doorkomen. Daarom dacht ik niet dat Duitsland zo snel aan dat soort uitwisseling gaat meewerken. Zie ook brief van de minister uit juni 2019. Maar misschien zijn er ontwikkelingen.
Bijlagen
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2019/06/14/beantwoording-vragen-naar-aanleiding-schriftelijk-overleg-harmonisatie-milieuzones-16-mei-2019
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2019/06/14/beantwoording-vragen-naar-aanleiding-schriftelijk-overleg-harmonisatie-milieuzones-16-mei-2019
geenhandhaving.png (55.81 KiB) 381 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

15 apr 2021 19:32

Chef-Benz schreef: 15 apr 2021 19:04
gfgf schreef: 12 apr 2021 23:09
Nu vroeg ik me af hoe ze dat willen handhaven met buitenlandse kentekens.
Ben anderhalf jaar geleden bij Antwerpen de snelweg af gegaan met een Smartje diesel (euro 3) omdat er file stond. Parallel aan de snelweg loopt een doorgaande weg en door mijn navi met TMC werd ik er af gestuurd omdat die route sneller was. 4 werkdagen later lag er een aangetekende brief. €150,- even overmaken, volgende keer kost het €250,- en alle keren daarna €350,-.
Los van het feit dat het de meest zure boete ooit is (het is niet dat ik minder milieuvervuilend ben door parallel aan de snelweg exact hetzelfde aantal kilometers af te leggen, sterker nog, ik heb het milieu ontlast door de file te vermijden), is het volgens mij dus zo geregeld dat die databases met elkaar in verbinding staan. Nu denk ik dat NL, BE en DU wel onderling wat afspraken hebben, boetes uit DU komen ook gewoon binnen. Zal met oost Europa iets anders zijn. Hoe vaak ik de Roemenen en Hongaren alles zie doen wat god (en de WVW) verboden hebben...
Ik kreeg van 020 voor 1 maart een brief met foei foei foei.....
De A5 was afgesloten door een zwaar ongeval, eraf bij Westpoort en verderop (parallel en onder de A5) richting
Coentunnel de A10 weer op .... letterlijk 2 wagenlengtes binnen de ring A10 de oprit gepakt......
FOEI! Je bent met je vieze diesel binnen de ring A10 geweest :schamen: :schamen: :politie: :politie:
Wat had ik dan moeten doen ? Keren op de snelweg ? Terug naar huis ?
Stelletje (milieu) dwazen daar :roll:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

15 apr 2021 19:44

als je met je duitse kenteken en boete scoort in nederland dan ligt die heel snel op de (juiste) mat...qua milieuzones denk ik dat de buitenlander in nederland niet veel te vrezen heeft (zoals je als nederlander in (het verleden?) downtown london ook gewoon rond kon rijden zonder (tol) te betalen...met duits kenteken in noorwegen ging dat zonder tol betalen NIET goed en met (2) nederlands gekentekende auto's (achter de duitse rijdend) ging dat wel goed met de (onbewust!) onbetaalde tol

greetingz,
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 4249
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500
Specialisatie: Wereldreiziger

15 apr 2021 20:00

Chef-Benz schreef: 15 apr 2021 19:04
gfgf schreef: 12 apr 2021 23:09
Nu vroeg ik me af hoe ze dat willen handhaven met buitenlandse kentekens.
Ben anderhalf jaar geleden bij Antwerpen de snelweg af gegaan met een Smartje diesel (euro 3) omdat er file stond. Parallel aan de snelweg loopt een doorgaande weg en door mijn navi met TMC werd ik er af gestuurd omdat die route sneller was. 4 werkdagen later lag er een aangetekende brief. €150,- even overmaken, volgende keer kost het €250,- en alle keren daarna €350,-.
Los van het feit dat het de meest zure boete ooit is (het is niet dat ik minder milieuvervuilend ben door parallel aan de snelweg exact hetzelfde aantal kilometers af te leggen, sterker nog, ik heb het milieu ontlast door de file te vermijden), is het volgens mij dus zo geregeld dat die databases met elkaar in verbinding staan. Nu denk ik dat NL, BE en DU wel onderling wat afspraken hebben, boetes uit DU komen ook gewoon binnen. Zal met oost Europa iets anders zijn. Hoe vaak ik de Roemenen en Hongaren alles zie doen wat god (en de WVW) verboden hebben...
Vandaag ook 1 binnen gekregen van mijn zoon zijn audi euro 3 diesel van Antwerpen. Inderdaad lekker geld zeg, 150,- Zei al, stonden er geen borden oid. Maar hadden niks gezien.
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Plaats reactie