? Kogelgat voorzien van lak? Ik neem aan dat je hem eerst dichtgelast hebt of heb je wat extra ventilatie?
Wat heb je vandaag aan je Mercedes gedaan?
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Ja vind van wel.....19inch met 235/35 zit wel wat verschil in vind ik zelf.Toni043 schreef: ↑01 sep 2021 19:18Die lampen zien er goed uitDebruijngeffen schreef: ↑01 sep 2021 17:53 Vandaag led verlichting achter ingebouwd bij een w177 uit belgie.
De multibeam voor gaan we morgen mee verder aan de slag
Elektrische stoelen met memory functie links en rechts hebben we gisteren gedaan
Ow echt.... wat was het verschil.... lag het aan de hoogte van de band?
Ben ook geen 20 meer
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Het is een windbuks-kogeltje geweest: ik hoorde het duidelijk inslaan (dat hoor je echt wel) en ben meteen gestopt waarna ik op het de deur een cirkeltje van pakweg 4 mm rijker was zonder lak maar met grondlak.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Trouwens een vraagje:
Op mijn C Sedan uit 2006 zat bovenaan de bestuurdersdeur op de buitenste raamstijl een stukje grijs plastic "trim" (met aan de buitenzijde een klein rond haakje) wat nu weg is.
Aan de bijrijderskant zat het los en was ik nog net op tijd met vastlijmen.
Is aan het ontbrekende stukje (pakweg 6 bij 1 cm) nog te komen?
Heeft iemand dat voor mij liggen?
Op mijn C Sedan uit 2006 zat bovenaan de bestuurdersdeur op de buitenste raamstijl een stukje grijs plastic "trim" (met aan de buitenzijde een klein rond haakje) wat nu weg is.
Aan de bijrijderskant zat het los en was ik nog net op tijd met vastlijmen.
Is aan het ontbrekende stukje (pakweg 6 bij 1 cm) nog te komen?
Heeft iemand dat voor mij liggen?
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
... en dan eindelijk twee oliestopkabels op mijn M271 gedaan. In de (voor de motor staand) linker stekker zat al olie, terwijl aan de buitenzijde van de motor of kabelboom geen enkele olielekkage te zien is. Was plug and play gelukkig.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 07 aug 2013 11:57
- Mercedes-Benz: W204 Estate Avantgarde CGI 180 Facelift 2011
- Specialisatie: Fotografie
- Locatie: Rotterdam
Weinig staat in garagebox, even wezen kijken/ genieten heb onze W204 nu 4 jaar blijft een mooie MB voor haar leeftijd (2011)
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 20 jul 2015 11:31
- Mercedes-Benz: W203 C240
- Locatie: Losser
3cm laten verlagen
-
- Donateur
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 19 dec 2019 13:00
- Mercedes-Benz: A250(w176) A200(w177)C63S(w205)c450(w205)cla22cla (w118)glc(w253)
- Locatie: Oss
Bestuurders gordel uitgebouwd van een w207
Blijft een omslagtig werkje bij zoon cabrio
Blijft een omslagtig werkje bij zoon cabrio
- Bijlagen
-
- F4D92B9B-0084-47D8-AB7F-410E848C41B1.jpeg (165.56 KiB) 670 keer bekeken
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Carplay toegevoegd in mijn s204 met behulp van uitwisselbare Becker module.
viewtopic.php?f=62&t=98212&start=45#top
viewtopic.php?f=62&t=98212&start=45#top
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Vandaag een compressietest gedaan, maar afgelopen week vooral lopen omprutsen.
De oude W124 maakte afgelopen half jaar al wat een bijzonder geluid linksachter en nu kwam de APK er aan om dit mooi even aan te pakken. De gasinstallatie moest er nog uit en er bleek ruimte op de aandrijfas te zitten en daarvoor heb ik een nieuwe aandrijfas besteld. Uiteraard bleek bij demontage niet de homokineet versleten maar de spies in de flens. Leermomentje, volgende keer eerst as demonteren voordat je een nieuwe besteld Nieuwe flens, maar de oude komt er niet uit zonder de helft van de lager mee te nemen. Het hele gietijzeren huis maar losgemaakt om bij een bevriende garage even onder de pers te leggen. Het rubber bus onder was dusdanig uitgesleten er zelfs een gat in de buitenste stalen buswand was gesleten.
Natuurlijk had ik wel het nieuwe lager meegenomen, maar de flens vergeten. Thuis proberen de flens er zonder pers in te krijgen, maar vergeten het lager achter goed te ondersteunen, dus hatsikidee, het nieuwe lager uitelkaar gedrukt! Gelukkig had ik twee lagers besteld, weer terug naar de garage en dit maal goed aangepakt.
In de categorie nu we toch alles los hebben, van Meyle een compleet set stabilisatie armpjes en rubbertjes besteld en eerst aan de linker kant maar gemonteerd. Daar gaat de APK meester niet over vallen!
Zo, nu hij thuis op de (banden)brug staat even preventief een zelfbrouw Tectylbeurt (lijnolie, wasbenzine, bitumenverf) gegeven en het laatste 'probleem' aan pakken: hij liep op benzine steeds vaker op 3 cilinders dan op 4. De onstekkingsdelen had ik al grotendeels vervangen, maar aangezien de rotorkapstift zo goed als weg gebrand was deze ook nog even en zo dacht ik dit even snel aan te pakken. Niets was minder waar.
Wat bleek, stationair kreeg cilinder 1 en 3 in ieder geval geen brandstof en dan ga je verder prutsen. De bovenste leidingen van de spinnekop eraf, brandstofrelais omsluiten, luchtmeter indrukken en et voila, ook daar geen benzine uit 1 en 3. Grrrr.. er staat me een ding bij van die spinnenkop en dat was iets met NOOIT openmaken.
Op de keukentafel de boel open, schoonmaken (zo vies was hij niet) en weer monteren. Ik was natuurlijk verkeerd begonnen en kon het niet laten de stelschroeven op de onderkant ook los te maken, dus opnieuw sync werk gaat het later wel worden, eerst maar eens zien of er weer 4 poorten gaan werken. Lang verhaal iets korter, ik kan inmiddels in 4 minuten de spinnenkop demonteren, uitelkaar en weer terug plaatsen, oefening baart immers kunst. Een poort blijft omkutten en er zit blijkbaar helaas toch een klein scheurtje (zie je na tijden prutsen pas) in het membraan. Nu is de vraag of ik een goede gebruikte (zijn die er, die kunnen ook lek zijn) zal halen of een revisiesetje. Aangezien ik wel even wil zien hoe goed het blokje überhaupt nog was voordat ik er heel veel kosten aan ga maken toch even een compressietestsetje gehaald. 160-160-175-155 psi, dat lijkt mij geen reden tot zorgen. Wel koud getest, dat dan weer wel...
De oude W124 maakte afgelopen half jaar al wat een bijzonder geluid linksachter en nu kwam de APK er aan om dit mooi even aan te pakken. De gasinstallatie moest er nog uit en er bleek ruimte op de aandrijfas te zitten en daarvoor heb ik een nieuwe aandrijfas besteld. Uiteraard bleek bij demontage niet de homokineet versleten maar de spies in de flens. Leermomentje, volgende keer eerst as demonteren voordat je een nieuwe besteld Nieuwe flens, maar de oude komt er niet uit zonder de helft van de lager mee te nemen. Het hele gietijzeren huis maar losgemaakt om bij een bevriende garage even onder de pers te leggen. Het rubber bus onder was dusdanig uitgesleten er zelfs een gat in de buitenste stalen buswand was gesleten.
Natuurlijk had ik wel het nieuwe lager meegenomen, maar de flens vergeten. Thuis proberen de flens er zonder pers in te krijgen, maar vergeten het lager achter goed te ondersteunen, dus hatsikidee, het nieuwe lager uitelkaar gedrukt! Gelukkig had ik twee lagers besteld, weer terug naar de garage en dit maal goed aangepakt.
In de categorie nu we toch alles los hebben, van Meyle een compleet set stabilisatie armpjes en rubbertjes besteld en eerst aan de linker kant maar gemonteerd. Daar gaat de APK meester niet over vallen!
Zo, nu hij thuis op de (banden)brug staat even preventief een zelfbrouw Tectylbeurt (lijnolie, wasbenzine, bitumenverf) gegeven en het laatste 'probleem' aan pakken: hij liep op benzine steeds vaker op 3 cilinders dan op 4. De onstekkingsdelen had ik al grotendeels vervangen, maar aangezien de rotorkapstift zo goed als weg gebrand was deze ook nog even en zo dacht ik dit even snel aan te pakken. Niets was minder waar.
Wat bleek, stationair kreeg cilinder 1 en 3 in ieder geval geen brandstof en dan ga je verder prutsen. De bovenste leidingen van de spinnekop eraf, brandstofrelais omsluiten, luchtmeter indrukken en et voila, ook daar geen benzine uit 1 en 3. Grrrr.. er staat me een ding bij van die spinnenkop en dat was iets met NOOIT openmaken.
Op de keukentafel de boel open, schoonmaken (zo vies was hij niet) en weer monteren. Ik was natuurlijk verkeerd begonnen en kon het niet laten de stelschroeven op de onderkant ook los te maken, dus opnieuw sync werk gaat het later wel worden, eerst maar eens zien of er weer 4 poorten gaan werken. Lang verhaal iets korter, ik kan inmiddels in 4 minuten de spinnenkop demonteren, uitelkaar en weer terug plaatsen, oefening baart immers kunst. Een poort blijft omkutten en er zit blijkbaar helaas toch een klein scheurtje (zie je na tijden prutsen pas) in het membraan. Nu is de vraag of ik een goede gebruikte (zijn die er, die kunnen ook lek zijn) zal halen of een revisiesetje. Aangezien ik wel even wil zien hoe goed het blokje überhaupt nog was voordat ik er heel veel kosten aan ga maken toch even een compressietestsetje gehaald. 160-160-175-155 psi, dat lijkt mij geen reden tot zorgen. Wel koud getest, dat dan weer wel...
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Is toch een revisiesetje geworden. Even pielen met de spinnekop op de keukentafel en alle cilinders doen het weer!
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Geweldig! David de Jong heeft er ook schik van, zo te zien!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"