Kijk, bewijs hoe dat zit... Bron: https://racingnews365.nl/video-wiel-bot ... d-van-auto
Formule 1 2021
Ham lijkt nooit pech te hebben, maar de pitsstop in duitsland in de regen na eigen fout..... of 2016, ligt fier op kop, gaat de leiding in t wk weer terugpakken.... motorplof en Rosberg wordt met paar punten verschil wereldkampioen... om even de 2 eerste te noemen die in me opkomenMBenzNL schreef: ↑24 mei 2021 20:09 gezien het feit dat die moer er toch al niet snel genoeg af ging, is het nu niet meer van belang of dat een dag langer of korter duurt dus dat zullen ze deze week nog best wel even opgelost krijgen
wel weer een duidelijk voorbeeld van hoe iedereen wel eens en HAM nooit eens echt pech heeft
greetingz,
Al heb je wel gelijk dat de pechduivel dit seizoen voor nu wel bij bottas ligt.
Mercedes 560 SEC 1986
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
die wielmoeren worden toch op de velg geplakt volgens mij ?
en zijn gewoon los te vervangen
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
MBenzNL schreef: ↑25 mei 2021 13:01als dat 3 monteurs wel en 1 monteur niet lukt dan kan toto de schuld hiervan toch nooit van bij bottas leggen?
dat de moer van buiten dol gedraaid was, was mij meteen al wel duidelijk na poging 3 en was ook meteen verbaasd dat men daar een dergelijk week materiaal voor gebruiken
greetingz,
dit dacht ik idd ook , verder vind ik dat ze bottas nogal voor schut zetten om dit zo naar buiten te brengen , al denk ik toch dat bottas volgend jaar niet meer in de F1 te zien is
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
met de auto van de baan schieten door een eigen fout valt niet onder de noemer pech en 1 geplofte motor in vergelijking met wat er bij sommige andere rijders dat seizoen plofte is ook nog niet eens slecht te noemenpvdl79 schreef: ↑01 jun 2021 14:06 Ham lijkt nooit pech te hebben, maar de pitsstop in duitsland in de regen na eigen fout..... of 2016, ligt fier op kop, gaat de leiding in t wk weer terugpakken.... motorplof en Rosberg wordt met paar punten verschil wereldkampioen... om even de 2 eerste te noemen die in me opkomen
greetingz,
Ik bedoelde niet de fout an sich maar de bijzonder belabberde pitstop die erop volgde. en een motorplof op een kantelpunt in het kampioenschap is toch wel heel cruciaal. Waren ook maar 2 voorbeelden, zijn er nog wel meer maar wordt dan muggenziften en dat was niet mijn bedoeling.MBenzNL schreef: ↑01 jun 2021 19:32met de auto van de baan schieten door een eigen fout valt niet onder de noemer pech en 1 geplofte motor in vergelijking met wat er bij sommige andere rijders dat seizoen plofte is ook nog niet eens slecht te noemenpvdl79 schreef: ↑01 jun 2021 14:06 Ham lijkt nooit pech te hebben, maar de pitsstop in duitsland in de regen na eigen fout..... of 2016, ligt fier op kop, gaat de leiding in t wk weer terugpakken.... motorplof en Rosberg wordt met paar punten verschil wereldkampioen... om even de 2 eerste te noemen die in me opkomen
greetingz,
Zo ook de pech die max nu had kon wel eens heel zuur uitpakken aan het eind van de rit. Hij heft de mazzel dat lewis een fout maakte en de winst aan Perez gaf die dat ook wel verdiende door een snaarstrakke race te rijden.
Groetjes Patrick
Mercedes 560 SEC 1986
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Dat wat Max de bleiter voorhad is in mijn ogen geen pech maar gewoon een dikke stomme fout van één het team en twee van Max zelf, die het dachten uit te zingen met versleten banden, en dan tegen dik 340 per uur is om problemen vragen. Het is gelukkig niet tot zware letsels gekomen maar dat zou heel anders kunnen lopen hebben. En hetgeen Lewis doet is ook niet de slimste move, nu nul punten en had hij vrede genomen met top drie dan hadden er punten bij gekomen, maar dat zijn racers zeker.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Niet met je eens.
De banden zouden MINIMAAL 40 ronden goed moeten blijven. Dus dikke stomme fout van Pirelli en niet van Team of coureur.
Op dit niveau moet je toch uit kunnen gaan van juiste slijtagedata?
De banden zouden MINIMAAL 40 ronden goed moeten blijven. Dus dikke stomme fout van Pirelli en niet van Team of coureur.
Op dit niveau moet je toch uit kunnen gaan van juiste slijtagedata?
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
Max heeft veel te hard gereden, dan kan 't niet aan de band gelegen hebben
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
@george Als een band op een normale manier slijt wordt dat door een grote hoeveelheid sensoren al ver van te voren duidelijk gemaakt, evenals dat de coureur (al helemaal een Max) van te voren al aangeeft dat de banden langzaam opraken. Beide teams gaven aan absoluut 0 voortekenen te hebben gehad, alle data was nominaal en zoals Andy zegt zaten zowel Lance als Max nog prima binnen het bereik van wat die banden aan levensduur volgens Pirelli moeten hebben.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Beide auto's, allebei linksachter, allebei zelfde plaats op het circuit. Kan in dit geval niet aan de coureurs liggen (geen contactmomenten met muur of anders), dus blijven in mijn optiek 3 dingen over:
1. Het asfalt daar, maar dan hadden er meer banden moeten sneuvelen. Valt af dus.
2. Stukjes debris, maar die komen niet in de wang van de band maar in het loopvlak. Valt dus ook af, als je die band van Stroll ziet is die gewoon afgescheurd.
3. De band. Meest waarschijnlijke oorzaak, combinatie van temperatuur, rijstijl (Stroll en Verstappen rijden ongeveer met dezelfde rijstijl), fabricagestructuur en misschien toch compoundmix.
We zullen het nooit weten.
1. Het asfalt daar, maar dan hadden er meer banden moeten sneuvelen. Valt af dus.
2. Stukjes debris, maar die komen niet in de wang van de band maar in het loopvlak. Valt dus ook af, als je die band van Stroll ziet is die gewoon afgescheurd.
3. De band. Meest waarschijnlijke oorzaak, combinatie van temperatuur, rijstijl (Stroll en Verstappen rijden ongeveer met dezelfde rijstijl), fabricagestructuur en misschien toch compoundmix.
We zullen het nooit weten.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
in dit geval niet...niet zonder dat er ook maar ergens 1 teken van bandenslijtage was
en voor de rest blijkt ook lewis fouten te maken als hij onder druk komt te staan (dit was 2 in 6 races)
het resultaat van deze race was perfect...eindelijk weer eens 3 man op het podium die alle 3 blij zijn met hun behaalde positie (iets wat de laatste anderhalf jaar amper nog voor kwam)
greetingz,
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Eens, alle artikelen die erover zijn geschreven zeggen duidelijk dat er nergens sporen waren van extreme slijtage aan de band. Sterker nog, alle banden zagen er nog goed uit (inclusief de kapotte) kwa loop-oppervlak. Dus dat wil inderdaad zeggen dat het aan het circuit lag, putdeksel of zo, of (zoals max al zei) ze zullen wel vertellen dat het aan debris lag.MBenzNL schreef: ↑07 jun 2021 20:40in dit geval niet...niet zonder dat er ook maar ergens 1 teken van bandenslijtage was
en voor de rest blijkt ook lewis fouten te maken als hij onder druk komt te staan (dit was 2 in 6 races)
het resultaat van deze race was perfect...eindelijk weer eens 3 man op het podium die alle 3 blij zijn met hun behaalde positie (iets wat de laatste anderhalf jaar amper nog voor kwam)
greetingz,
Overigens had het niet veel gescheeld of Ham zijn band was er ook aangegaan.
En ik vond het geweldig om Perez en Vettel (en Gasly) op het podium te zien..... mooi resultaat. (al had ik liever gezien dat Max er ergens tussen gestaan had )
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Zowel Kees vd Grint en Scott Mansell (Driver61 op youtube) zijn van mening dat het aan de banden zelf ligt. Met name de interne structuur en materialen in de overgang van wang naar loopvlak die gewoon de stress niet aankonden.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection