Ik neem mijn woorden terug. Hij trilt toch bij 150+ en het wordt versterkt als ik dan nog gas geef. Ik denk toch echt dat er iets goed mis is. Je hoort ook echt alles goed bij de voorwielen, lijkt net of je op de velgen aan het rijden bent. Vooral bij een soort asfalt wat je vaak bij de Duitse snelwegen hebt. Het is ook echt niet normaal hoeveel de auto trilt of geluid maakt, de ford Ka van mijn oma rijdt nog stiller.
Ik geloof ook niet dat de remschijven krom zijn, maar dit gewoon komt doordat de voorophanging belast wordt bij het remmen. Ik vind het ook echt klote dat ik niet samen met een monteur een rondje kan maken door de corona... Die 360 euro voor de diagnose is ook weggegooid geld, want ik ben nog steeds niet wijzer geworden....
ff mijn verhaal kwijt
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ga eens met dat ding naar Sterrenservice centrum in Elburg http://www.sscbv.net/ of naar https://all-cars-specialist.com/ , vooral de laatste steek ik mn handen voor in het vuur.
Thanks voor de tip! Ik ga de laatste wel proberen is in de buurt.Mercedesfreund schreef: ↑14 nov 2020 20:10 Ga eens met dat ding naar Sterrenservice centrum in Elburg http://www.sscbv.net/ of naar https://all-cars-specialist.com/ , vooral de laatste steek ik mn handen voor in het vuur.
Bijna 2k veder en nog steeds gezeik.
Remschijven voor vervangen 800 euro
4 x MO1 banden 1000 euro + uitlijnen
Dit allemaal bij de dealer gedaan.
Tril nu niet meer tijden het rijden op hoge snelheid, wel bij het remmen vanaf ongeveer 150/160 km/h.
Wat ik ook heb is als vol gas (zonder dat die terugschakelt) geef, dan trilt de auto tussen ongeveer 2100 en 3500 toeren of als ik gas geeft en wat stuur of flauwe bocht neem. Het valt mij op dat dit niet altijd is, maar vooral als ik wat agressief heb gereden zoals snel op trekken, hard remmen of wat hard door de bochten ga. Hij trilt dan ook tijdens het remmen wat ik normaal niet heb als die niet trilt tijdens het vol gas geven.
De monteur heeft de auto zelf dag meegenomen en dit niet geconstateerd. Ik rij bij de dealer weg en ik voel het gewoon. Hun willen ook niet meerijden door de corona gezeik.
Het trillen bij hoge snelheid kunnen hun niet testen omdat de monteur niet zo hard mag rijden.
Ik vraag mij af hoe dat zit met de garantie? Deze loopt namelijk in mei af en is wel makkelijk te zeggen we kunnen er niks aan doen omdat wij het zelf niet constateren.
Het valt mij ook op wanneer ik op een hobbelige weg rijdt, de vering veel geluid maakt net of ik iets los heb liggen in opbergruimten van de deur wat steeds op en neer gaat. (als je snapt wat ik bedoel)Zal het dan toch niet de schokdempers zijn? Hij stuurt ook de ene keer heel zwaar en de andere keer licht zoals het hoort.
De enige oplossing die ik nog zie is langs een duitse dealer te gaan i.v.m. de hoge snelheid of kan ik eisen dat de Nederlandse dealer maar rondje duitsland gaat rijden? Hahah
Remschijven voor vervangen 800 euro
4 x MO1 banden 1000 euro + uitlijnen
Dit allemaal bij de dealer gedaan.
Tril nu niet meer tijden het rijden op hoge snelheid, wel bij het remmen vanaf ongeveer 150/160 km/h.
Wat ik ook heb is als vol gas (zonder dat die terugschakelt) geef, dan trilt de auto tussen ongeveer 2100 en 3500 toeren of als ik gas geeft en wat stuur of flauwe bocht neem. Het valt mij op dat dit niet altijd is, maar vooral als ik wat agressief heb gereden zoals snel op trekken, hard remmen of wat hard door de bochten ga. Hij trilt dan ook tijdens het remmen wat ik normaal niet heb als die niet trilt tijdens het vol gas geven.
De monteur heeft de auto zelf dag meegenomen en dit niet geconstateerd. Ik rij bij de dealer weg en ik voel het gewoon. Hun willen ook niet meerijden door de corona gezeik.
Het trillen bij hoge snelheid kunnen hun niet testen omdat de monteur niet zo hard mag rijden.
Ik vraag mij af hoe dat zit met de garantie? Deze loopt namelijk in mei af en is wel makkelijk te zeggen we kunnen er niks aan doen omdat wij het zelf niet constateren.
Het valt mij ook op wanneer ik op een hobbelige weg rijdt, de vering veel geluid maakt net of ik iets los heb liggen in opbergruimten van de deur wat steeds op en neer gaat. (als je snapt wat ik bedoel)Zal het dan toch niet de schokdempers zijn? Hij stuurt ook de ene keer heel zwaar en de andere keer licht zoals het hoort.
De enige oplossing die ik nog zie is langs een duitse dealer te gaan i.v.m. de hoge snelheid of kan ik eisen dat de Nederlandse dealer maar rondje duitsland gaat rijden? Hahah
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Wat zei All Cars Specialist? Was je daar nog heen geweest of is dat er niet meer van gekomen?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Een buurman van vroeger werkte bij Blankenburg Jaquar die ging regelmatig naar Duitsland voor gewaardeerde klanten om zaken te testen op de autobahn.
Die kosten van de remschijven zijn toch voor van OS? Zij hebben er nieuwe opgezet en die zijn nu al krom?
vanaf 2 maart mogen rijscholen weer rijden, dus beide met mondkapje op moet je toch met een monteur mee kunnen rijden?
Heeft de auto niet stiekem een klapper gehad? Als je me je kenteken stuurt kan ik dat misschien via kennis laten checken die zit in de schade verzekeringen. Groet, Patrick
Die kosten van de remschijven zijn toch voor van OS? Zij hebben er nieuwe opgezet en die zijn nu al krom?
vanaf 2 maart mogen rijscholen weer rijden, dus beide met mondkapje op moet je toch met een monteur mee kunnen rijden?
Heeft de auto niet stiekem een klapper gehad? Als je me je kenteken stuurt kan ik dat misschien via kennis laten checken die zit in de schade verzekeringen. Groet, Patrick
Mercedes 560 SEC 1986
Ja, zat ik ook aan te denken en zou het aanbod van Patrick gebruiken.
Succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Goed idee, heb ik ook een paar keer gedaan en dus uit ervaring, de chef werkplaats van de dealers (Seat & Audi) vonden dit nooit leuk...zijn monteurs maakten het niks uit en waren juist wel benieuwd naar de verschillen.
Succes met de oplossing
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Nee niet geweest. De auto gaat er ook uit, dus ik ga geen kosten meer ervoor maken. Bedankt voor de moeiten.Borgmonster schreef: ↑22 feb 2021 18:38 Wat zei All Cars Specialist? Was je daar nog heen geweest of is dat er niet meer van gekomen?
Ja de eerste keer en daarna zelf weer laten vervangen door de dealer omdat die na paar keer remmem ( warme schijven) weer ging trillen. Terwijl ik juist zuinig ermee om ga. ik sta nooit op de rem na hard remmen of voor de stoplicht. Misschien verkeerd gemonteerd?pvdl79 schreef: ↑24 feb 2021 11:10 Een buurman van vroeger werkte bij Blankenburg Jaquar die ging regelmatig naar Duitsland voor gewaardeerde klanten om zaken te testen op de autobahn.
Die kosten van de remschijven zijn toch voor van OS? Zij hebben er nieuwe opgezet en die zijn nu al krom?
vanaf 2 maart mogen rijscholen weer rijden, dus beide met mondkapje op moet je toch met een monteur mee kunnen rijden?
Heeft de auto niet stiekem een klapper gehad? Als je me je kenteken stuurt kan ik dat misschien via kennis laten checken die zit in de schade verzekeringen. Groet, Patrick
Kenteken is H-227GN
snap ik, maar juist omdat zij hem verkocht hebben voor een aardig zakje geld zou je verwachten dat je wel even rondje mag doen om te vergelijken.
Mercedes 560 SEC 1986