ff mijn verhaal kwijt
Net stukje Duitsland gereden en bij 150/190 gaat de stuur wat trillen bij 210/240 ging de auto voor trillen, dit voelde ik op de bodem van de auto waar ik mijn voeten op rust. Bij remmen doet die dit onder de 105/110 bij de stuur/rempedaal/rechte voorwiel.
- Clk220
- Donateur
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
- Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)
Is de ellende niet begonnen of kort daarna met de nieuwe remschijven en -blokken ? Zijn deze origineel Mercedes ?Saampie schreef: ↑03 nov 2020 12:04 Net weer rondje gemaakt, auto ook laten uitlijnen. Het geluid met bochten is minder, ik denk dat dit komt door het droge wegdek.
Vanaf 150 km begint de auto/stuur te trillen, hieronder niet. Bij het zachtjes remmen voel ik ook lichte trilling bij de rempedaal/stuur/auto, dit is er niet als ik harder rem. De remschijven/remblokken voor zijn net maandje oud.
Als ik het mij goed herinner doen beide kanten dit dan wel. Alleen binnen de auto klinkt het anders dan wanneer je buiten de auto staat.Saampie schreef: ↑03 nov 2020 11:50En heeft die kennis dit alleen aan een kant of aan allebei? bij is dit dus alleen rechtsvoor. Ik denk toch dat het ook aan een versleten veerpoot lager ligt. Als ik de symptomen hiervan opzoek, komt dat best overheen met de mijne.M87 schreef: ↑02 nov 2020 21:09 Hele andere auto hoor, maar een goede kennis rijdt een GLK 280 4matic met 20" breedset op Pirelli banden. Als hij bij lage snelheid en/of stilstand matig tot vol instuurt dan kun je zelfs buiten de auto dit soort geknak horen. Als je er vervolgens op let dan zie je de voorwielen zich ook echt "zetten" / springen. Hoe kouder het wordt, hoe erger het wordt.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
Volgens mijn zijn ze gewoon origineel. Ik heb ze gekregen bij de garage waar ik de auto had gekocht. Want bij de dealer moest ik 850 euro betalen. ze zien er ook het zelfde uit. Maar het is wel daarna idd gebeurd. ik heb natuurlijk de eerste 500 km rustig aangedaan.Clk220 schreef: ↑03 nov 2020 17:48Is de ellende niet begonnen of kort daarna met de nieuwe remschijven en -blokken ? Zijn deze origineel Mercedes ?Saampie schreef: ↑03 nov 2020 12:04 Net weer rondje gemaakt, auto ook laten uitlijnen. Het geluid met bochten is minder, ik denk dat dit komt door het droge wegdek.
Vanaf 150 km begint de auto/stuur te trillen, hieronder niet. Bij het zachtjes remmen voel ik ook lichte trilling bij de rempedaal/stuur/auto, dit is er niet als ik harder rem. De remschijven/remblokken voor zijn net maandje oud.
bij mijn doet die dit alleen rechtsvoor, zo voel ik ook alle oneffenheden waarover ik rijdt alleen maar rechtsvoor en alle trillingen. Zo begon de ESP lampje gisteren weer te knipper nadat ik over een klinkerweg had gereden. De update hiervoor heeft dus niks geholpen. Ik denk toch dat er iets mis is aan de rechterkant. Volgens mij heeft de monteur van MB geen eens rondje ermee gereden. Ik snap dat niet, ik zal er toch gewoon voor moeten betalen, waarom onderzoeken ze het gewoon niet.M87 schreef: ↑03 nov 2020 20:50Als ik het mij goed herinner doen beide kanten dit dan wel. Alleen binnen de auto klinkt het anders dan wanneer je buiten de auto staat.Saampie schreef: ↑03 nov 2020 11:50En heeft die kennis dit alleen aan een kant of aan allebei? bij is dit dus alleen rechtsvoor. Ik denk toch dat het ook aan een versleten veerpoot lager ligt. Als ik de symptomen hiervan opzoek, komt dat best overheen met de mijne.M87 schreef: ↑02 nov 2020 21:09 Hele andere auto hoor, maar een goede kennis rijdt een GLK 280 4matic met 20" breedset op Pirelli banden. Als hij bij lage snelheid en/of stilstand matig tot vol instuurt dan kun je zelfs buiten de auto dit soort geknak horen. Als je er vervolgens op let dan zie je de voorwielen zich ook echt "zetten" / springen. Hoe kouder het wordt, hoe erger het wordt.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ga naar een andere dealer...
Afgelopen maandag bij Louwman MB Tilburg geweest. Diagnose laten uitvoeren en 350 euro lichter kwamen ze uit op het volgende.
Klacht betreft kraken RV bij het afrijden stoep/bocht maken. Niks waargenomen, behalve het geluid van verspringen van de band en wat schijnbaar normaal is.
Klacht betreft trillen bij afremmen vanaf 120 km/h. remblokken + schijven vooras trilt pas als de remmen goed warm zijn. Remschijven krom… En deze zijn pas vervangen bij autobedrijf van os.
Klacht betreft trillen stuur + auto bij 160. Voorbanden hebben een kleine onbalans en de achterbanden (net nieuw) hebben niet de MO1 keuring. Ik had hier nog nooit van gehoord en ik vind dat wel echt slecht van de bandenspecialist waar ik de achterbanden had gekocht.
Dus dat wordt 4 nieuwe banden
Schijnbaar zit de spoiler los op de achterklep. (Rechts) Deze kunnen ze onder de garantie laten vastmaken, alleen moet die af fabriek erop zitten. Het gaat om zo grote spoiler.
Als ik op de VIN-nummer check, staat er wel code B26 AMG Aerodynamics Package. Ik vind ook beetje raar dat een dealer dat niet kan checken….
Dus met andere woorden. Het geluid rechtsvoor moet ik maar aanwennen. Nieuwe remschijven + blokken aanschaffen, 4 nieuwe banden en de auto laten uitlijnen.
Klacht betreft kraken RV bij het afrijden stoep/bocht maken. Niks waargenomen, behalve het geluid van verspringen van de band en wat schijnbaar normaal is.
Klacht betreft trillen bij afremmen vanaf 120 km/h. remblokken + schijven vooras trilt pas als de remmen goed warm zijn. Remschijven krom… En deze zijn pas vervangen bij autobedrijf van os.
Klacht betreft trillen stuur + auto bij 160. Voorbanden hebben een kleine onbalans en de achterbanden (net nieuw) hebben niet de MO1 keuring. Ik had hier nog nooit van gehoord en ik vind dat wel echt slecht van de bandenspecialist waar ik de achterbanden had gekocht.
Dus dat wordt 4 nieuwe banden
Schijnbaar zit de spoiler los op de achterklep. (Rechts) Deze kunnen ze onder de garantie laten vastmaken, alleen moet die af fabriek erop zitten. Het gaat om zo grote spoiler.
Als ik op de VIN-nummer check, staat er wel code B26 AMG Aerodynamics Package. Ik vind ook beetje raar dat een dealer dat niet kan checken….
Dus met andere woorden. Het geluid rechtsvoor moet ik maar aanwennen. Nieuwe remschijven + blokken aanschaffen, 4 nieuwe banden en de auto laten uitlijnen.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Die second opinion mbt de voorwielophanging moet toch geruststellend zijn.
Remschijven/blokken mag m.i. Van Os als leverende partij oplossen
Banden MO geeft aan dat Mercedes ze heeft vrijgegeven maar dit wil niet zeggen dat andere banden zonder MO kenmerk niet goed kunnen zijn. Er is beperkte keuze uit bandenmerken met zo'n MO en wat ik zelf minder begrijp is dat zo'n MO dan op zowel een voorwielaangedreven Mercedes als op een achterwielaangedreven helemaal geweldig zou zijn in de maten voor een A/B/C
Is die onbalans in de voorbanden op te lossen met opnieuw balanceren? Je achterwielen naar voor en je voorwielen naar achter is ook een makkelijke check of die trilling dan weg is
Remschijven/blokken mag m.i. Van Os als leverende partij oplossen
Banden MO geeft aan dat Mercedes ze heeft vrijgegeven maar dit wil niet zeggen dat andere banden zonder MO kenmerk niet goed kunnen zijn. Er is beperkte keuze uit bandenmerken met zo'n MO en wat ik zelf minder begrijp is dat zo'n MO dan op zowel een voorwielaangedreven Mercedes als op een achterwielaangedreven helemaal geweldig zou zijn in de maten voor een A/B/C
Is die onbalans in de voorbanden op te lossen met opnieuw balanceren? Je achterwielen naar voor en je voorwielen naar achter is ook een makkelijke check of die trilling dan weg is
Net een stukje in Duitsland gereden en hij trilt niet meer Ik had alles van de diagnose op papier laten zetten en ik las dat ze rv opnieuw hadden gebalanceerd + roodforce 80>15 en links was schijnbaar niet gebalanceerd, deze hebben ze gebalanceerd. Maybe dat het lood los heeft gelaten. Ik was zelf bij van Essen in Westervoort geweest en die beschikt over een Hunter Road Force Elite. daar de wielen laten balanceren en de RV nog extra nagecheckt en er was niks mis mee. Zou het misschien met het erop monteren van de wielen iets mis zijn gegaan?Poppel180 schreef: ↑11 nov 2020 15:25 Die second opinion mbt de voorwielophanging moet toch geruststellend zijn.
Remschijven/blokken mag m.i. Van Os als leverende partij oplossen
Banden MO geeft aan dat Mercedes ze heeft vrijgegeven maar dit wil niet zeggen dat andere banden zonder MO kenmerk niet goed kunnen zijn. Er is beperkte keuze uit bandenmerken met zo'n MO en wat ik zelf minder begrijp is dat zo'n MO dan op zowel een voorwielaangedreven Mercedes als op een achterwielaangedreven helemaal geweldig zou zijn in de maten voor een A/B/C
Is die onbalans in de voorbanden op te lossen met opnieuw balanceren? Je achterwielen naar voor en je voorwielen naar achter is ook een makkelijke check of die trilling dan weg is
De nieuwe wielen die achterop zitten zijn Michelin Pilot sport 4 (zonder MO1) en voor zitten er Pirelli p zero (met MO1) profiel circa 3 mm.
De MO1 zijn voor de AMG versie, die zijn toch allemaal vierwielaandrijving? De MO is voor de normale MB
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
MOE heeft verhoogde belastbaarheid.
MO1 ken ik niet.
MO1 ken ik niet.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij