ff mijn verhaal kwijt
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Heeft de dealer toevallig een zelfde model staan dat je het kan vergelijken?
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
Het verhaal achter het geluid als ik helemaal instuur is, dat hij dit rond deze tijd heel vaak hoort omdat het nat buiten is en doordat de a klasse geen grote stuur hoek heeft (of hoe je dat noemt) springt de banden steeds en het heeft ook te make met de breedte van de band.
Klop/tik geluid is als ik het goed begreep speling in de stuurhuis, maar daarvoor mogen ze die niet vervangen van Mercedes. De ene heeft meer last ervan dan de andere.
ESP lampje hebben ze een update voor uitgevoerd.
Het trillen rechts bij bepaalde snelheid en bij het remmen. Was ik vergeten erbij te zeggen dus daarvoor gaat die volgende week weer naar de dealer.
Klop/tik geluid is als ik het goed begreep speling in de stuurhuis, maar daarvoor mogen ze die niet vervangen van Mercedes. De ene heeft meer last ervan dan de andere.
ESP lampje hebben ze een update voor uitgevoerd.
Het trillen rechts bij bepaalde snelheid en bij het remmen. Was ik vergeten erbij te zeggen dus daarvoor gaat die volgende week weer naar de dealer.
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ja snap ik maar dat is een moment opname. Nieuwe banden zijn nog prima en daarna kunnen ze ook cuppen of iets kan er in sluipen.
Als er geen draai richting op zit misschien banden wisselen L <-> R
Of wellicht nog beter als het geen breedset is kruislinks?
Andere set wielen proberen? Als het de banden zijn moet er verschil op treden als je er iets aan veranderd.
Als er geen draai richting op zit misschien banden wisselen L <-> R
Of wellicht nog beter als het geen breedset is kruislinks?
Andere set wielen proberen? Als het de banden zijn moet er verschil op treden als je er iets aan veranderd.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat van het sturen lees ik inderdaad meer, ook bij andere auto's als Boxsters en 911's. Het Ackermanprincipe (dat het buitenste wiel niet zo ver meestuurt als het binnenste wiel) zou bij sportiever gerichte auto's minder zijn uitgevoerd dan normaal tbh rijdynamiek, en in combinatie met brede koude banden gaat dat buitenste wiel meer springen.Saampie schreef: ↑02 nov 2020 16:14 Het verhaal achter het geluid als ik helemaal instuur is, dat hij dit rond deze tijd heel vaak hoort omdat het nat buiten is en doordat de a klasse geen grote stuur hoek heeft (of hoe je dat noemt) springt de banden steeds en het heeft ook te make met de breedte van de band.
Klop/tik geluid is als ik het goed begreep speling in de stuurhuis, maar daarvoor mogen ze die niet vervangen van Mercedes. De ene heeft meer last ervan dan de andere.
ESP lampje hebben ze een update voor uitgevoerd.
Het trillen rechts bij bepaalde snelheid en bij het remmen. Was ik vergeten erbij te zeggen dus daarvoor gaat die volgende week weer naar de dealer.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Klopt dat zei die ook. Maar dan zou ik het toch niet alleen aan de rechterkant horen, maar ook als il de andere kant opstuur links?Helmy schreef: ↑02 nov 2020 16:40Dat van het sturen lees ik inderdaad meer, ook bij andere auto's als Boxsters en 911's. Het Ackermanprincipe (dat het buitenste wiel niet zo ver meestuurt als het binnenste wiel) zou bij sportiever gerichte auto's minder zijn uitgevoerd dan normaal tbh rijdynamiek, en in combinatie met brede koude banden gaat dat buitenste wiel meer springen.Saampie schreef: ↑02 nov 2020 16:14 Het verhaal achter het geluid als ik helemaal instuur is, dat hij dit rond deze tijd heel vaak hoort omdat het nat buiten is en doordat de a klasse geen grote stuur hoek heeft (of hoe je dat noemt) springt de banden steeds en het heeft ook te make met de breedte van de band.
Klop/tik geluid is als ik het goed begreep speling in de stuurhuis, maar daarvoor mogen ze die niet vervangen van Mercedes. De ene heeft meer last ervan dan de andere.
ESP lampje hebben ze een update voor uitgevoerd.
Het trillen rechts bij bepaalde snelheid en bij het remmen. Was ik vergeten erbij te zeggen dus daarvoor gaat die volgende week weer naar de dealer.
Ik maakte net klein bochtje over drempel en hoorde dat knak geluid terwijl ik geen eens zo ver instuurde.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1563
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Fuseekogels gecontroleerd?
Heb bij mijn W124 ook een harde klak als ik linksom langzaam de stoep afrol, zit wat ruimte op de kogels rechts. Ik vervang meteen de hele ophanging voor maar dat lijk me jouw wat overkil
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Nee ik zal het morgen proberen. Zover ik weet hoorde hij het geluid en dacht gelijk aan dat. Ik ziet ook niet dat de wiel eraf is geweest of iets.
Nee zover ik weet hebben ze ook geen eens naar de aandrijfas of lager van de veerpoot gekeken. Hij hoorde het geluid/mijn opmerking en ging van dat ene uit.
Hele andere auto hoor, maar een goede kennis rijdt een GLK 280 4matic met 20" breedset op Pirelli banden. Als hij bij lage snelheid en/of stilstand matig tot vol instuurt dan kun je zelfs buiten de auto dit soort geknak horen. Als je er vervolgens op let dan zie je de voorwielen zich ook echt "zetten" / springen. Hoe kouder het wordt, hoe erger het wordt.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
En heeft die kennis dit alleen aan een kant of aan allebei? bij is dit dus alleen rechtsvoor. Ik denk toch dat het ook aan een versleten veerpoot lager ligt. Als ik de symptomen hiervan opzoek, komt dat best overheen met de mijne.M87 schreef: ↑02 nov 2020 21:09 Hele andere auto hoor, maar een goede kennis rijdt een GLK 280 4matic met 20" breedset op Pirelli banden. Als hij bij lage snelheid en/of stilstand matig tot vol instuurt dan kun je zelfs buiten de auto dit soort geknak horen. Als je er vervolgens op let dan zie je de voorwielen zich ook echt "zetten" / springen. Hoe kouder het wordt, hoe erger het wordt.
Net weer rondje gemaakt, auto ook laten uitlijnen. Het geluid met bochten is minder, ik denk dat dit komt door het droge wegdek.
Vanaf 150 km begint de auto/stuur te trillen, hieronder niet. Bij het zachtjes remmen voel ik ook lichte trilling bij de rempedaal/stuur/auto, dit is er niet als ik harder rem. De remschijven/remblokken voor zijn net maandje oud.
Vanaf 150 km begint de auto/stuur te trillen, hieronder niet. Bij het zachtjes remmen voel ik ook lichte trilling bij de rempedaal/stuur/auto, dit is er niet als ik harder rem. De remschijven/remblokken voor zijn net maandje oud.