Vandaag in de krant

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

22 jan 2020 10:51

D1C9F729-DB3B-4EC7-975D-C6FC5A802217.jpeg
D1C9F729-DB3B-4EC7-975D-C6FC5A802217.jpeg (80.16 KiB) 803 keer bekeken
Als we van “fossiel” af willen, de uitstoot van CO2 en NOx beperken en het wagenpark elektrificeren / op waterstof laten rijden tzt zal stroom “duurzaam” moeten worden opgewekt en opgeslagen.
Op weg daarnaartoe worden inmiddels flinke stappen gezet:
Zie: https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/en ... 22+Januari
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Lars_
Berichten: 368
Lid geworden op: 25 sep 2018 12:24
Mercedes-Benz: S213
Locatie: GLD

22 jan 2020 11:13

Mooie zonsopkomst :P
Gebruikersavatar
Frank DP
Berichten: 777
Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
Locatie: Putte, België
Contacteer:

22 jan 2020 23:23

René SLK230 schreef: 22 jan 2020 10:51 D1C9F729-DB3B-4EC7-975D-C6FC5A802217.jpeg

Als we van “fossiel” af willen, de uitstoot van CO2 en NOx beperken en het wagenpark elektrificeren / op waterstof laten rijden tzt zal stroom “duurzaam” moeten worden opgewekt en opgeslagen.
Op weg daarnaartoe worden inmiddels flinke stappen gezet:
Zie: https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/en ... 22+Januari
Alleen stelt zich het probleem dat zelfs de grootste autoconstructeurs zich niet durven uitspreken over hoe we binnen pakweg 20 jaar gaan autorijden en ook en vooral door welke voortstuwing. Dit zijn niet echt mijn woorden maar van één van de hoge piefen van MB Nederland tijdens de nieuwjaarsreceptie in hun nieuw gebouw op 11 januari jl. Daarom doen ze ook geen doorgedreven ontwikkeling in eender welke richting wat betreft voortstuwing.
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen

*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

22 jan 2020 23:33

Frank DP schreef: 22 jan 2020 23:23
René SLK230 schreef: 22 jan 2020 10:51 D1C9F729-DB3B-4EC7-975D-C6FC5A802217.jpeg

Als we van “fossiel” af willen, de uitstoot van CO2 en NOx beperken en het wagenpark elektrificeren / op waterstof laten rijden tzt zal stroom “duurzaam” moeten worden opgewekt en opgeslagen.
Op weg daarnaartoe worden inmiddels flinke stappen gezet:
Zie: https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/en ... 22+Januari
Alleen stelt zich het probleem dat zelfs de grootste autoconstructeurs zich niet durven uitspreken over hoe we binnen pakweg 20 jaar gaan autorijden en ook en vooral door welke voortstuwing. Dit zijn niet echt mijn woorden maar van één van de hoge piefen van MB Nederland tijdens de nieuwjaarsreceptie in hun nieuw gebouw op 11 januari jl. Daarom doen ze ook geen doorgedreven ontwikkeling in eender welke richting wat betreft voortstuwing.

Klopt Frank.
Ik denk op langere termijn waterstof, want dat meezeulen van zware accu’s met al hun grondstoffen en die stekker en laadpalen lijkt me (en ik schat op den duur n meerderheid) niks.

Tenzij voor gebruik in de stedelijke regio. Als tweede auto. Denk sowieso dat vervoer meer en meer op het specifieke doel wordt / eisen van het moment wordt afgestemd. Een elektrosuv om de kids naar de voetbal te brengen, n elektrische fiets met tassen voor de dagelijkse boodschappen, een hybride c-segmenter voor het werk en in de schuur het weekendlekkers. Een 6 in lijn, of achtpitter als je t lije kan

Kzou het niet kunnen betálen, maar wel n aantrekkelijke verzameling.

Als je zo’n auto zou kunnen gebruiken, is het dan nog nodig er ook eigenaar van te zijn?

Of gaan we meer en meer toe naar abonnementachtige vormen van mobiliteit? Of niet?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

23 jan 2020 07:35

Best veel een daling van 49,5%

Winst.jpg
Winst.jpg (122.53 KiB) 663 keer bekeken
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
pvdl79
Forum Held
Berichten: 946
Lid geworden op: 29 feb 2012 12:44
Mercedes-Benz: W126 560SEC 1986

23 jan 2020 08:25

pff das behelpen 4 miljard winst met in achtneming van de boete...... er zijn dagen dat ik t niet heb :)

Groet Patrick
Mercedes 560 SEC 1986
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

23 jan 2020 08:53

bij een dergelijke grote multinational is het toch hoofdzakelijk schuiven met cijfers totdat ze daar liggen waar je ze wilt hebben...die missende 50% is best nog wel ergens

greetingz,
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

23 jan 2020 09:22

Zo lang het dividend op de aandelen ten minste niet door de vloer zakt.

Beleggers zijn heden ten dage zo opportunistisch dat ze er geen moeite mee hebben om als het gras elders groener is, hun geld er uit te trekken om igv meerjarige grote investeringen / kosten, elders n procentje meer winst kunnen pakken.

Dan heb je pas echt n probleem als bedrijf...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

23 jan 2020 10:28

MBenzNL schreef: 23 jan 2020 08:53 bij een dergelijke grote multinational is het toch hoofdzakelijk schuiven met cijfers totdat ze daar liggen waar je ze wilt hebben...die missende 50% is best nog wel ergens

greetingz,
Nee helemaal mee eens.
Een groot bedrijf dat 20+ zakt heeft een megaprobleem.
Daarbij ligt de hele automotive op zijn kont omdat ze niet weten waar in te investeren.

De meeste autofabrikanten en toelevering in Duitsland zitten al een tijdje in de arbeidstijdverkorting...
#doeslief
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4574
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

23 jan 2020 12:28

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1550215 ... roepacties

Dus je wordt gedwongen om software op je auto te laten veranderen ,bij terugroep acties.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

23 jan 2020 20:24

Krijg je dan ook schadevergoeding als het RDW onterecht nog steeds aangeeft dat de reparatie moet worden uitgevoerd, terwijl je dat al hebt laten doen? Is bij een collega van mij ook aan de hand, heeft inmiddels ruim een jaar geleden zijn auto voor een terugroepactie weggebracht, probleem is opgelost, maar op RDW.nl staat nog steeds dat ie niet uitgevoerd zou zijn.

Het moet geen CBR-gate verhaal worden.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

27 jan 2020 13:13

Schotland op duurzame energie.png
Schotland op duurzame energie.png (795.96 KiB) 441 keer bekeken
https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/en ... 27+Januari
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
TK38
Forum Held
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 dec 2013 17:55
Mercedes-Benz: ,R170,A168, w211

28 jan 2020 16:39

Niet in een echte krant. Check dus je tweedehands autoheel goed.
https://nos.nl/artikel/2320262-thailand ... -erin.html
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

28 jan 2020 16:43

Schone dieselmotoren blijken fake-news / een mythe van producenten:

"Tijdens het regenereren van het roetfilter komen er tot 1.848 keer meer fijnstofdeeltjes (PN) vrij. Uiteindelijk werd de wettelijke limiet voor de PN-uitstoot per kilometer met tussen de 32 en 115 procent overschreden tijdens de DPF regeneratie. Als ook de meest schadelijke ultrafijnstof (deeltjes van rond de 10 nanometer) wordt meegerekend, valt de uitstoot tussen de 11 en 184 procent hoger uit.

Transport & Environment becijferde dat de 45 miljoen dieselauto's met dergelijke partikelfilters in de EU jaarlijks goed zijn voor 1,3 miljard van dergelijke reinigingssessies."


Met dank aan Autoweek: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... e-diesels/
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

28 jan 2020 17:31

En zo lult iedereen elkaar na.....
Nog meer van die slimme praters als Yesse Klaver (want dát kan hij), dan krijgen we nog meer napraters +o(
#doeslief
Plaats reactie