Ed schreef:BAA39021-878B-48B8-8410-DFBF5612DA1A.jpeg
Elektrische auto's hype of niet?
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Jeroen
- Berichten: 25805
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Maar dat botst wel een beetje... Toch?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
er zijn o.a. boeren bedrijven welke hun daken vol willen leggen met panelen,( en dat zijn erg veel panelen ) maar kunnen dat niet doen omdat de netbeheerder zijn netwerk geen capaciteit genoeg heeft, dit is vorige week nog volop in de media geweest. dan nog is er al bekend of ervaring met het effect van snel lading op de duurzaamheid van de accu's , tot op heden is het altijd beter geweest om een accu zo geleidelijk mogelijk op te laden met een lader, als je een accu regelmatig met een snel lader oplaad is de levensduur wel aanzienlijk korter. kortom leegtrekken en snel weer volproppen is gewoon te hard werken, ook voor een accu .
hoe dan ook , de wereld is nog lang niet geschikt hiervoor, als men tenminste daadwerkelijk echt elektrisch wil gaan rijden voor een redelijke prijs .
maar de auto industrie heeft natuurlijk wel moraalridders als Lecram nodig welke zich vrijwillig als proefkonijn laten gebruiken, en hier ook nog voor willen betalen, wat dat betreft geeft hij Wel een goed voorbeeld.
hoe dan ook , de wereld is nog lang niet geschikt hiervoor, als men tenminste daadwerkelijk echt elektrisch wil gaan rijden voor een redelijke prijs .
maar de auto industrie heeft natuurlijk wel moraalridders als Lecram nodig welke zich vrijwillig als proefkonijn laten gebruiken, en hier ook nog voor willen betalen, wat dat betreft geeft hij Wel een goed voorbeeld.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Die betalen er dankzij de fiscale regels juist niet echt voorarieene schreef:maar de auto industrie heeft natuurlijk wel moraalridders als Lecram nodig welke zich vrijwillig als proefkonijn laten gebruiken, en hier ook nog voor willen betalen, wat dat betreft geeft hij Wel een goed voorbeeld.
Logboek S500.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Die fiscale regels zijn ook weer minder ruig dan menigeen denkt. Die jubelregelingen ten tijde van de eerste Tesla's rond 2013 zijn allemaal naar beneden bijgesteld. De MIA is een bruto aftrekpost - dus afhankelijk van de belastingschijf waar je als ondernemer in valt of het tarief van de vennootschapsbelasting. De vamil (versnelde afschrijving) is alleen een liquiditeitsvoordeel.
De btw kun je ook bij een gewone nieuwe auto terugvragen. Die moet je ook jaarlijks weer deels corrigeren bij privé gebruik.
Wegenbelasting vrijstelling tot en met 2020 (?) is aardig en de grootste lol zit in de lage bijtelling,
Wel kan de verzekering voor een EV fors hoger zijn omdat bij een aanrijding duurdere herstelkosten kunnen zijn dan bij een brandstof auto en ze zijn doorgaans een stuk zwaarder dan een vergelijkbare brandstof auto.
Maar goed: een EV is zomaar 15-20.000 duurder dan een vergelijkbaar benzine broertje. Dat zijn uiteindelijk ook kosten. Het prijsverschil in de auto exploitatiekosten kun je aardig inzichtelijk krijgen door eens wat lease prijzen erbij te halen via bijvoorbeeld directlease.nl
De btw kun je ook bij een gewone nieuwe auto terugvragen. Die moet je ook jaarlijks weer deels corrigeren bij privé gebruik.
Wegenbelasting vrijstelling tot en met 2020 (?) is aardig en de grootste lol zit in de lage bijtelling,
Wel kan de verzekering voor een EV fors hoger zijn omdat bij een aanrijding duurdere herstelkosten kunnen zijn dan bij een brandstof auto en ze zijn doorgaans een stuk zwaarder dan een vergelijkbare brandstof auto.
Maar goed: een EV is zomaar 15-20.000 duurder dan een vergelijkbaar benzine broertje. Dat zijn uiteindelijk ook kosten. Het prijsverschil in de auto exploitatiekosten kun je aardig inzichtelijk krijgen door eens wat lease prijzen erbij te halen via bijvoorbeeld directlease.nl
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
ook is ter zijne tijd de restwaarde /inruil nog koffiedik kijken, er zijn nog geen noemenswaardige reële prijzen bekend in de handel. en de risico's inzake van de rest capaciteit van de accu en alles wat daarbij komt kijken.
er zijn enkele elektrische rijders welke deze de hemel in prijzen, maar openbare bewijzen zijn er niet, althans ik heb deze niet geloofwaardig gezien.
er zijn enkele elektrische rijders welke deze de hemel in prijzen, maar openbare bewijzen zijn er niet, althans ik heb deze niet geloofwaardig gezien.
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Tesla S rijdt inmiddels al lang genoeg rond om een goed oordeel over te hebben.
Tweedehands zijn het gevraagde auto's met bijbehorende hoge prijzen.
Ook wat betreft accu capaciteit is er genoeg info bekend, het merendeel zit bij 200k rond de 90% en dat percentage daalt niet echt bij kilometerstanden van 500k of hoger.
Tweedehands zijn het gevraagde auto's met bijbehorende hoge prijzen.
Ook wat betreft accu capaciteit is er genoeg info bekend, het merendeel zit bij 200k rond de 90% en dat percentage daalt niet echt bij kilometerstanden van 500k of hoger.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Lange levertijden begreep ik. Of staat er ergens voorraad?splunder schreef:Ik oriënteer me momenteel op de kia e niro.
Vrees dat er toch 1 ster de deur uitgaat.
Financieel veel voordeliger.....
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- MIKE C200
- Berichten: 7042
- Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
- Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
- Specialisatie: W202/208/210 Electra
- Locatie: limburg
- Contacteer:
voor de Nederlander die geen auto van de zaak krijgt of geen eigenzaak heeft en hem alleen prive gebruikt en niet nieuw kan of wil kopen is dit hele gebeuren nog lang niet weg gelegd en mag nu met hun betaalde wegenbelasting bedragen aan deze belasting voordelen voor de elektrische rijder.
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Wer sein Auto liebt der schiebt