Formule 1 2023
- buuntje
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
Toto toch ....
Volgens sommigen zou er onder de F1-teams bijna een akkoord geweest zijn om Carlos Sainz geen gridstraf te geven voor het vervangen van onderdelen op zijn wagen na het incident met het putdeksel. Er zou echter één team hebben dwarsgelegen.
Na het incident met het putdeksel tijdens de eerste oefensessie moest Ferrari heel wat onderdelen op de F1-bolide van Carlos Sainz vervangen. Daarbij ook het systeem voor energieopslag en dat leidde tot een gridstraf van tien plaatsen. Sainz gebruikte immers al het maximaal aantal exemplaren van het systeem.
Toch zou er onder bijna alle teams een consensus geweest zijn dat dit een uitzonderlijke situatie was en Sainz geen straf zou moeten krijgen, dit omdat de schade aan zijn Ferrari veroorzaakt werd door een ernstig probleem met het circuit. Negen teams zouden voor een vrijstelling van straf gestemd hebben, één team zou echter tegen gestemd hebben, zo liet David Croft van ‘Sky Sports’ weten.
Tijdens een uitzending van ‘Sky Sports’ wordt aan McLaren CEO Zak Brawn de vraag voorgeschoteld en die antwoordt met: “Ja, het is jammer. We weten hoe de Formule 1 is, er is van tijd tot tijd veel eigen belang. Ik weet niet wie het was maar waarschijnlijk iemand die tegen hen strijdt. Het is een beetje oneerlijk.”
Daarmee lijkt Brawn het verhaal te bevestigen en het doet meteen denken aan Mercedes dat momenteel met Ferrari strijdt voor de tweede plaats in het constructeurskampioenschap.

Volgens sommigen zou er onder de F1-teams bijna een akkoord geweest zijn om Carlos Sainz geen gridstraf te geven voor het vervangen van onderdelen op zijn wagen na het incident met het putdeksel. Er zou echter één team hebben dwarsgelegen.
Na het incident met het putdeksel tijdens de eerste oefensessie moest Ferrari heel wat onderdelen op de F1-bolide van Carlos Sainz vervangen. Daarbij ook het systeem voor energieopslag en dat leidde tot een gridstraf van tien plaatsen. Sainz gebruikte immers al het maximaal aantal exemplaren van het systeem.
Toch zou er onder bijna alle teams een consensus geweest zijn dat dit een uitzonderlijke situatie was en Sainz geen straf zou moeten krijgen, dit omdat de schade aan zijn Ferrari veroorzaakt werd door een ernstig probleem met het circuit. Negen teams zouden voor een vrijstelling van straf gestemd hebben, één team zou echter tegen gestemd hebben, zo liet David Croft van ‘Sky Sports’ weten.
Tijdens een uitzending van ‘Sky Sports’ wordt aan McLaren CEO Zak Brawn de vraag voorgeschoteld en die antwoordt met: “Ja, het is jammer. We weten hoe de Formule 1 is, er is van tijd tot tijd veel eigen belang. Ik weet niet wie het was maar waarschijnlijk iemand die tegen hen strijdt. Het is een beetje oneerlijk.”
Daarmee lijkt Brawn het verhaal te bevestigen en het doet meteen denken aan Mercedes dat momenteel met Ferrari strijdt voor de tweede plaats in het constructeurskampioenschap.
- Jeroen
- Berichten: 25620
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
[zeikmodus]Zak heet Brown. Brawn is Ross[/zeikmodus]
Ik zie overigens nog nergens de naam Toto bevestigd?
Verder vind ik de veramerikanisering van "mijn" sport wel vervelende vormen aannemen. Safetycargeneuzel, spektakel boven sportiviteit, achterlijke grafiekjes die aangeven dat rijder X binnen zoveel ronden voor rijder Y komt. Staatjes van Pirelli wanneer de bandenwissels komen die vervolgens nooit kloppen...
gr J
Ik zie overigens nog nergens de naam Toto bevestigd?
Verder vind ik de veramerikanisering van "mijn" sport wel vervelende vormen aannemen. Safetycargeneuzel, spektakel boven sportiviteit, achterlijke grafiekjes die aangeven dat rijder X binnen zoveel ronden voor rijder Y komt. Staatjes van Pirelli wanneer de bandenwissels komen die vervolgens nooit kloppen...
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20505
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ik ook...en perez? alweer??? of zien wij het op TV beter wat er voor, achter en naast hem gebeurt bij het (niet) inhalen/ingehaald worden dan hij in zijn auto?
greetingz,
greetingz,
-
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
De straf voor Max was terecht, maar het leverde wel weer spektakel op.
Ik vind op het eerste gezicht het einde van de race niet passen bij wat (pappa) Perez allemaal pretendeert (het leek erop of Perez gewoon niet bij de les was daar), maar ik hoorde hem ook wat mompelen over schade aan de voorvleugel, wellicht heeft dat ook nog meegespeeld.
Het draaien van Max van "Las Vegas is niks en het wordt ook niks" naar een positief einde toen hij won, vind ik maar zo zo.
Ik vind op het eerste gezicht het einde van de race niet passen bij wat (pappa) Perez allemaal pretendeert (het leek erop of Perez gewoon niet bij de les was daar), maar ik hoorde hem ook wat mompelen over schade aan de voorvleugel, wellicht heeft dat ook nog meegespeeld.
Het draaien van Max van "Las Vegas is niks en het wordt ook niks" naar een positief einde toen hij won, vind ik maar zo zo.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4128
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Het was een bijzondere afsluiting.
- Bijlagen
-
- IMG_5070.jpeg (262.34 KiB) 300 keer bekeken
-
- IMG_5069.jpeg (217.92 KiB) 300 keer bekeken
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28 aug 2023 07:59
- Mercedes-Benz: E280 W211
- Specialisatie: Deutsch
- Locatie: MRDH
Perez had kunnen weten dat je niet voor Leclerc de laatste ronde in moet gaan op en circuit waar DRS zo krachtig is.
Ik vraag me af hoe het was afgelopen als die laatste safety car er niet was gekomen. Ferrari ging er duidelijk van uit dat Red Bull nog een keer moest stoppen, vandaar de keuze om Leclerc zo lang op Medium door te laten rijden.
Ik vraag me af hoe het was afgelopen als die laatste safety car er niet was gekomen. Ferrari ging er duidelijk van uit dat Red Bull nog een keer moest stoppen, vandaar de keuze om Leclerc zo lang op Medium door te laten rijden.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 7919
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Wat standen aangaat is alles er al voor RB volgens mij, dus daar hoeven ze niets meer voor te doen.
Wellicht had Max nog iets meer kunnen 'afremmen' wat Perez dan weer een DRS op had geleverd en dan was Leclerc er vast niet voorbij gekomen...
Wellicht had Max nog iets meer kunnen 'afremmen' wat Perez dan weer een DRS op had geleverd en dan was Leclerc er vast niet voorbij gekomen...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Die schade was in ronde 1 waardoor hij naar binnen moest. Hij zei echt, ik had m daar niet verwacht.....Bluesound schreef: ↑19 nov 2023 13:00 De straf voor Max was terecht, maar het leverde wel weer spektakel op.
Ik vind op het eerste gezicht het einde van de race niet passen bij wat (pappa) Perez allemaal pretendeert (het leek erop of Perez gewoon niet bij de les was daar), maar ik hoorde hem ook wat mompelen over schade aan de voorvleugel, wellicht heeft dat ook nog meegespeeld.
Het draaien van Max van "Las Vegas is niks en het wordt ook niks" naar een positief einde toen hij won, vind ik maar zo zo.
je engineer vertelt je dat leclerc achter je zit en binnen drs rijd. als je dan voor de 2e keer binnen half uur op precies dezelfde manier wordt ingehaald voor een podium plek in de laatste ronde en de laatste plek waar het kan... dan ben je de Pannekoek van t weekend!!
Niet dat ik het beter kan, maar ik had graag de gedachten van Horner en marko gehoord toen ze dat zagen gebeuren...
Mercedes 560 SEC 1986