Wat heb je vandaag aan je Mercedes gedaan?
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 29 nov 2021 19:20
- Mercedes-Benz: B250E
Vandaag bijna klaar met de schaarlift herbouwen. Ik heb deze nieuwe (ex showmodel) voor weinig op de kop kunnen tikken. Enige wat ontbrak was hydraulische pomp bedieningspaneel en de wielen. Afgelopen weken bezig geweest met al deze onderdelen te maken. Hij is nu wel inzetbaar en veilig maar ik wil nog mooi karretje maken voor pomp en bediening. En de wielen (frame daarvoor) moet ik op wachten omdat die voor me uit rvs worden gesneden.
Schaarlift
Bedieningsconsole in de maak
Wiel houder ontwerp voor lasercuttingC350E en B250E
- ricardo3
- Forum Held
- Berichten: 4677
- Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
- Mercedes-Benz: Genoeg
- Specialisatie: banden,velgen
- Locatie: belgie (limburg)
- Contacteer:
Niet vandaag, wel afgelopen weekend....
W906-907 conversie afgerond.
W906-907 conversie afgerond.
- Bijlagen
-
- D4368E40-0754-40DA-9C00-51638C72E004.jpeg (239.35 KiB) 644 keer bekeken
-
- 44612D4E-F893-42B8-ABE0-82B40D636FB5.jpeg (238.85 KiB) 644 keer bekeken
-
- 8A9F64C8-4812-4F2E-8122-EA563BCA9523.jpeg (185.42 KiB) 644 keer bekeken
-
- 2CAFE4B1-2844-45D4-B4E9-54F4D76AB20E.jpeg (173.52 KiB) 644 keer bekeken
-
- D2EB8CD7-7237-45EC-ACED-B9C77C2E4906.jpeg (211.99 KiB) 644 keer bekeken
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maarKnudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
- W204Avantgarde
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, R171 Slk200
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ziet er dik uit ! 

-
- Berichten: 3724
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Ziet er inderdaad heel goed uit...
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Een bezoek gebracht aan de gezelligste werkplaats van Nederland.
Daar Joop op de brug gehad, wat remleidingen opgefrist en, de koplampsproeiers gefatsoeneerd en een sproeierslang weer op z'n plek gewurmd zodat het reservoir niet leegloopt.
Bij de uitgang werd ik geblokkeerd door een aircoapparaat. Dat werd ook maar even aangesloten want de aircopomp sprong niet meer aan. Geen lek gevonden met 10 bar overdruk en ook niet met vacuüm, dus 335 gram koudemiddel eruit en een kilo vers spul erin. Daarna werd het bij de warmtewisselaars alweer vlot 3 °C. Had ik best vorig weekend al willen hebben toen ik met 34 °C in de volle zon over de A2 reed zonder airco.
Naar Bocholt getuft en daar de keuring ondergaan. We zijn er bijna. Het lijstje is nu heel overzichtelijk:
- mistlampen vastzetten (die hadden wat speling zodat ze in theorie omhoog zouden kunnen schijnen) - vanavond even gedaan en een gammel draadje gerepareerd waardoor rechts soms niet brandde
- nog een vergeten roestplekje achter het rechter achterwiel
- een heel klein hoekje van de hydrauliekleiding die ik eerder die ochtend zo mooi had opgekuist, net niet genoeg om het hoekje gekrabd en gespoten
- en de ankerplaten van de voorremmen vervangen want teveel roestgaten.
Als ik bij de nakeuring dan de dikke stalen plaat onder het oliecarter weglaat, krijgen we de sticker, want in die plaat zaten ook teveel gaten naar de smaak van de keurmeester. Als ik 'm daarna terug eronder schroef, vinden ze dat prima. Onderdelen zijn besteld. Met een beetje geluk willen de naven er vrijwillig af, dat weet je pas als je het probeert.

Bij de uitgang werd ik geblokkeerd door een aircoapparaat. Dat werd ook maar even aangesloten want de aircopomp sprong niet meer aan. Geen lek gevonden met 10 bar overdruk en ook niet met vacuüm, dus 335 gram koudemiddel eruit en een kilo vers spul erin. Daarna werd het bij de warmtewisselaars alweer vlot 3 °C. Had ik best vorig weekend al willen hebben toen ik met 34 °C in de volle zon over de A2 reed zonder airco.
Naar Bocholt getuft en daar de keuring ondergaan. We zijn er bijna. Het lijstje is nu heel overzichtelijk:
- mistlampen vastzetten (die hadden wat speling zodat ze in theorie omhoog zouden kunnen schijnen) - vanavond even gedaan en een gammel draadje gerepareerd waardoor rechts soms niet brandde
- nog een vergeten roestplekje achter het rechter achterwiel
- een heel klein hoekje van de hydrauliekleiding die ik eerder die ochtend zo mooi had opgekuist, net niet genoeg om het hoekje gekrabd en gespoten
- en de ankerplaten van de voorremmen vervangen want teveel roestgaten.
Als ik bij de nakeuring dan de dikke stalen plaat onder het oliecarter weglaat, krijgen we de sticker, want in die plaat zaten ook teveel gaten naar de smaak van de keurmeester. Als ik 'm daarna terug eronder schroef, vinden ze dat prima. Onderdelen zijn besteld. Met een beetje geluk willen de naven er vrijwillig af, dat weet je pas als je het probeert.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Je bent er idd bijna!! En lekker bezig geweest!gfgf schreef: ↑14 sep 2023 00:05 Een bezoek gebracht aan de gezelligste werkplaats van Nederland.Daar Joop op de brug gehad, wat remleidingen opgefrist en, de koplampsproeiers gefatsoeneerd en een sproeierslang weer op z'n plek gewurmd zodat het reservoir niet leegloopt.
Bij de uitgang werd ik geblokkeerd door een aircoapparaat. Dat werd ook maar even aangesloten want de aircopomp sprong niet meer aan. Geen lek gevonden met 10 bar overdruk en ook niet met vacuüm, dus 335 gram koudemiddel eruit en een kilo vers spul erin. Daarna werd het bij de warmtewisselaars alweer vlot 3 °C. Had ik best vorig weekend al willen hebben toen ik met 34 °C in de volle zon over de A2 reed zonder airco.
Naar Bocholt getuft en daar de keuring ondergaan. We zijn er bijna. Het lijstje is nu heel overzichtelijk:
- mistlampen vastzetten (die hadden wat speling zodat ze in theorie omhoog zouden kunnen schijnen) - vanavond even gedaan en een gammel draadje gerepareerd waardoor rechts soms niet brandde
- nog een vergeten roestplekje achter het rechter achterwiel
- een heel klein hoekje van de hydrauliekleiding die ik eerder die ochtend zo mooi had opgekuist, net niet genoeg om het hoekje gekrabd en gespoten
- en de ankerplaten van de voorremmen vervangen want teveel roestgaten.
Als ik bij de nakeuring dan de dikke stalen plaat onder het oliecarter weglaat, krijgen we de sticker, want in die plaat zaten ook teveel gaten naar de smaak van de keurmeester. Als ik 'm daarna terug eronder schroef, vinden ze dat prima. Onderdelen zijn besteld. Met een beetje geluk willen de naven er vrijwillig af, dat weet je pas als je het probeert.
Logboek S205:
viewtopic.php?t=106578
viewtopic.php?t=106578
- snorremans_14
- Berichten: 1187
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
Vandaag alvast de 4 bougies vervangen i.v.m. de aankomende service 3 B beurt.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
-
- Donateur
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 01 mei 2023 23:49
- Mercedes-Benz: S205 AMG - Line 2016
Strak in de lak weer en mooi dat bruine leer!
Logboek S205 AMG - Line
viewtopic.php?t=113229
Specialist in Detailing - ook op locatie. Vragen stuur mij een pb.
viewtopic.php?t=113229
Specialist in Detailing - ook op locatie. Vragen stuur mij een pb.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- W204Avantgarde
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, R171 Slk200
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Haha