Dan komt er een 'loop-tax' "vanwege de gestegen kosten voor aanleg, onderhoud en reparatie voor looppaden". Of worden bestaande belastingen verhoogd (dan kan er ineens wél met geld geschoven worden...). Stelregel is daarbij dat de overheid/B-dienst netto niet moet verliezen. Rekeningrijden is er ook zo een, de voorgehouden worst van wegvallen MRB (wat ik niet zie gebeuren met jokerkaart "de B-dienst kan dit niet aan") zou een hoop verlies betekenen dus dat moet en zal ook gecompenseerd worden, in dit geval eerst door de tarieven van rekeningrijden zelf.Onnemerc schreef: ↑26 mar 2023 07:05Benieuwd hoe dat zou uitpakken voor onze overheid geen inkomsten meer van wegenbelasting accijnsen kunnen we ook massaal minder gaan werken en met minder geld toe… best een goed ideeBorgmonster schreef: ↑23 dec 2022 20:28 Helemaal gelijk René. Echter, van EV’s is het inmiddels ook duidelijk dat ze vele malen meer fijnstof produceren wegens bandenslijtage door hun hoge vermogens en acceleratie dan brandstof aangedreven voertuigen. Ook dat die hoeveelheid groter is dan de hoeveelheid fijnstof die uit de verbranding voortkomt.
Heb het onlangs ergens gelezen maar weet helaas niet meer waar.
Uiteindelijk moeten we maar stoppen met het automatisch voortbewegen. Terug naar de benenwagen. Op blote voeten; dat dan weer wel.
Vandaag in de krant
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Hooguit een paar honderd meter na het felbegeerde bord 282
en nog ruim voor de afrit Elten. Zag vanaf de andere kant vanmiddag de ongeschonden blauwe Porsche en de lelijk gebutste zwarte (de derde) op de sleepwagens staan. Vermoedelijk twee keer gevalletje gas erop en ingehaald door de eigen achterwielen... Heel tragisch - Bijlagen
-
- https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/26/vier-nederlanders-omgekomen-bij-ongeluk-met-porsches-in-duitsland-a4160524
- Screenshot 2023-03-26 at 22-28-15 Vier Nederlanders omgekomen bij ongeluk met meerdere Porsches in Duitsland.png (96.44 KiB) 939 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Bizar ongeluk hoor, je doet alleen wel meteen een aanname dat het aan het rijgedrag ligt.
Ik heb ook wel eens in duitsland last gehad van aquaplaining. we reden vanwege de regen nog maar 70 en toch brande het tractioncontroll lampje bijna permanent.
Ik heb ook wel eens in duitsland last gehad van aquaplaining. we reden vanwege de regen nog maar 70 en toch brande het tractioncontroll lampje bijna permanent.
Mercedes 560 SEC 1986
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Maar dan lígt het toch aan het rijgedrag?
Als je brede banden hebt kán aquaplaning al optreden bij 70. Bovendien neemt de wrijvingsweerstand van asfalt af naarmate het slijt zodat je ook zonder dat bij regen moet uitkijken als je n wagen met veel power bestuurt. Had er ttt zelfs bij uit accelereren met m’n SLK230 kompressor al last van op nat. Laat staan als je n Porsche rijdt met het blok achterin.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Aquaplaning begint al bij wegrijden uit stilstand zoals ongetwijfeld de meesten zelf weten (ik ook en ik heb geen zware rechtervoet, vooral niet in regen) dus dan is alles buiten statisch blijven aquaplaning door rijgedrag.
Niet dat zij er wat aan hadden, of het mogelijk niet hadden, maar het schijnt dat nieuwe Porsche 911's een Wet Mode te hebben die speciaal aquaplaning moet tegengaan. Onder andere door soepelere en vlakkere vermogensopbouw, en bij AWD meer aandrijving richting de vooras.
Niet dat zij er wat aan hadden, of het mogelijk niet hadden, maar het schijnt dat nieuwe Porsche 911's een Wet Mode te hebben die speciaal aquaplaning moet tegengaan. Onder andere door soepelere en vlakkere vermogensopbouw, en bij AWD meer aandrijving richting de vooras.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Iedereen die wel eens op de Oberhausen straight rijdt weet dat het wegdek daar abominabel is. Sinds kort wel (eindelijk) nieuw asfalt, maar zeker geen ZOAB. Dan kan dus 70 onder de juiste (? of verkeerde) omstandigheden (breed rubber, weinig gewicht, flink koppel, misschien minder profiel) al te hard zijn.
Absoluut triest. Dat dan weer wel. En eens temeer het bewijs dat achter de geleiderail staan ipv op de vluchtstrook een stuk veiliger is.
gr J
Absoluut triest. Dat dan weer wel. En eens temeer het bewijs dat achter de geleiderail staan ipv op de vluchtstrook een stuk veiliger is.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Met betrekking tot aannames over het rijgedrag: ik las vandaag dat:
- de betrokken drie chauffeurs geen van allen tot het type scheurneus behoorden
- de erop volgende auto's ook bijna hetzelfde overkwam
- er gereden zou zijn met banden met weinig profiel (tegen slicks aan)
- na het eerste ongeluk een hulpverlenende inzittende ook is aangereden
- er sprake was van een kletsnatte weg.
Je zou er dus bijna in lezen dat het een noodlottige samenloop van omstandigheden is geweest.
- de betrokken drie chauffeurs geen van allen tot het type scheurneus behoorden
- de erop volgende auto's ook bijna hetzelfde overkwam
- er gereden zou zijn met banden met weinig profiel (tegen slicks aan)
- na het eerste ongeluk een hulpverlenende inzittende ook is aangereden
- er sprake was van een kletsnatte weg.
Je zou er dus bijna in lezen dat het een noodlottige samenloop van omstandigheden is geweest.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Porsche, geen snelheidsbegrenzing, kletsnat. Macht over het stuur kwijt.
…
…
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Mercedes ontwikkeld ook al vliegtuigen??
Of had de bestuurder te veel dukes of hszzard gekeken?
https://www.facebook.com/groups/324861 ... 206491900/
Of had de bestuurder te veel dukes of hszzard gekeken?
https://www.facebook.com/groups/324861 ... 206491900/
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
WTF??
Hoe hard moet je dan gereden hebben?
Dit is wel heel bizar...
Hoe hard moet je dan gereden hebben?
Dit is wel heel bizar...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Volgens de nieuws zenders hier mag je daar 90 en reed de Mercedes waarschijnlijk meer dan het dubbele. Verkeersdeskundigen zullen dat onderzoeken en gisteren ging het gerucht dat de "piloot" waarschijnlijk ook onder invloed was van hetzij alcohol hetzij drugs. Het onderzoek zal dat wel aan het licht brengen, en dan hoop ik dat die pipo zwaar zal gestraft worden.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik neem aan dat je tot ergens ver vóór de rotonde 90 mag?
Want een rotonde van dien aart met 90 oprijden is an sich al een uitdaging...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Ik ken de exacte situatie daar niet, maar als er voor de rotonde 90 mag gereden worden, dan is dat waarschijnlijk ook echt tot aan de rotonde, hoe hard je dan de rotonde opgaat ligt in eigen handen. Maar tegen 90 een rotonde op is zeker niet aan te raden.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.