Mercedes SL63 AMG R230 Review & Tesrdrive

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

24 apr 2020 14:35

De laatste echt dikke vette V8 die serieus vermogen levert zonder turbo's of andere druk vulling
Ik ben best een beetje fan van deze motor . Ik heb al een aantal auto's mogen rijden met dit blok
en het is gewoon een geweldige stukje techniek. 6.2ltr V8 hoog toeren begrenste op 7200rpm maar dit zou makkelijk
wat omhoog kunnen.

Deze SL63 AMG is het laatste facelift model van de R230 . heel herkenbaar aan de neus.
hierbij is ook de sl55 ingewisseld voor de sl63 deze werk gebouwd tussen 2008 en 2012 . Dus maar 4 jaar leverbaar geweest
de M156 v8 is geleverd tussen 2006 en 2012.
In de SL63 amg haeeft de motor 525pk en 630nm

ook vanaf 2008 is de 722.9 7 traps met een MCT (Multi clutch torque converter) uitgevoerd
hierbij heb je dan ook veel meer mogelijk instelling van de bak waaronder ook race start
dit is zeker een leuke optie.

Deze auto is van 2010 en heeft nog geen 9000km op de klok . hij zit dan ook als nieuw
en alls voelt ook zo aan . Echt heel mooi. Deze auto staat bij Henk Grooten te koop.
Ook de kleur is echt heel mooi. het lichte interieur past er heel goed bij
persoonlijk weet ik niet of dat laatste iets voor mij is. Ik denk dat nog wel is inde fout zou
gaan met een nieuwe spijkerbroek en dan een langzaam worden licht blauwe stoel krijg

De SL R230 is opzich gewoon een heel heerlijke auto en wat me opvalt is als je het dak dicht
hebt dat het dan ook echt heel stil is wat bij ander carbio's wel is anders is door veel wind geluid

De aandrijflijn in deze auto is echt super de motor in bak combinatie zou niet alleen in de SL heel goed zijn
voor mij is dit zeker een top 3 combinatie . En dan geluid echt geweldig

Hier is de video
Plaats reactie