Afgelopen week heb ik met een SL600 uit 2004 mogen rijden
Ik had in het verleden als is met de SL55 AMG gereden dus dat was een mooi manier om het verschil te ondervinden
beide auto's hebben nagenoeg het zelfde vermogen en performance
maar het rijgedrag is erg verschillend als je naar de motor kijkt
De M275 is een 5.5ltr V12 met op elke bank een turbo deze motor is de opvolgende van de NA M137 die 5.8 ltr inhoud had
ze hebben de inhoud verlaag op dikkere cilinder voeringen te krijgen waar door het blok massiever word
compressie is verlaag naar 1:9 en de motoren draaien rond de 1 bar turbodruk en leveren 500pk en 800nm
de acceleratie is echt wel indrukwekkend te noemen en vooral de grip is behoorlijk voor een achterwiel aangedreven auto
Ik kan wel degelijk het verschil voelen tussen mijn 190 V12 en deze auto kwa performance afgifte. waarbij mijn auto heel constant is als je gas vol intrap van laag in te toeren tot het einde is voelt het doortrekken het constant en stabiel het zelfde
bij de sl600 voel je echt dat de turbo erin komt dat vind ik toch wel heel leuk aan deze auto. dat het je dan ook weer niet met de SL55 amg
Ook is de sl600 veel meer een sleeper dan de sl55 amg
als de badge eraf haalt lijkt hij niet echt anders dan een sl350. Je moet dat echt goed kijken wil je zit wat dit is
dat heeft toch ook weer wat .
Ik vind de 600 toch wel heel goed dus als ik zelf zou moeten kiezen denk ik toch dat het de V12 word.
maarja dat is wel een beetje mijn ding
Deze auto staat de koop bij Henk grooten. hele mooie en nette showroom. meest mensen heir zullen het bedrijf wel kennen
is toch wel een beetje een naam in hoge kwaliteit lage km standen
deze auto was dan ook tot in de puntje heel netje s
zie hier onder de video
Mercedes SL600 V12 Bi-Turbo R230 Review & Testdrive
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Zeker.
Ik dacht zelf ook dat de V12 uit productie was maar ik heb dit even gecheckt.
De m275 en de m275 AMG dus de 5517cc en de 5980cc AMG zijn in 2012 overgedragen AMG om verder ontwikkeling bij AMG te laten doen. Die heeft de 5517 gestopt en alleen met de 5980cc dus de 65amg basis verder te gaan.
In 2014 kwam de m277 die is een 5980cc V12 Bi-Turbo.
Op dit moment als een s600 koopt krijg je dus een terug getunde 65 AMG motor. En die s600 is dus naar mijn mening de enigste Mercedes 600. Als je een SL of een S-coupe (voorheen CL). Kan je die na de 63 AMG (V8). Alleen als 65 AMG bestellen en niet als 600. Dus
Dus alleen s600 en sl65 AMG en S-coupe 65 AMG
Maar word dus nog steeds gebouwd . Ben ik dan wel.weer blij om
- S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Nog eventjes. Volgens mij heeft Mercedes al aangegeven dat de V12 definitief afscheid gaat nemen.johan84 schreef: ↑19 apr 2020 09:59Zeker.
Ik dacht zelf ook dat de V12 uit productie was maar ik heb dit even gecheckt.
De m275 en de m275 AMG dus de 5517cc en de 5980cc AMG zijn in 2012 overgedragen AMG om verder ontwikkeling bij AMG te laten doen. Die heeft de 5517 gestopt en alleen met de 5980cc dus de 65amg basis verder te gaan.
In 2014 kwam de m277 die is een 5980cc V12 Bi-Turbo.
Op dit moment als een s600 koopt krijg je dus een terug getunde 65 AMG motor. En die s600 is dus naar mijn mening de enigste Mercedes 600. Als je een SL of een S-coupe (voorheen CL). Kan je die na de 63 AMG (V8). Alleen als 65 AMG bestellen en niet als 600. Dus
Dus alleen s600 en sl65 AMG en S-coupe 65 AMG
Maar word dus nog steeds gebouwd . Ben ik dan wel.weer blij om
Net ff jammer dat je een ABC error krijgt terwijl je aan het begin van het filmpje het systeem nog verdedigt (en terecht).
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
[/quote]
Nog eventjes. Volgens mij heeft Mercedes al aangegeven dat de V12 definitief afscheid gaat nemen.
Net ff jammer dat je een ABC error krijgt terwijl je aan het begin van het filmpje het systeem nog verdedigt (en terecht).
[/quote]
Dat bericht heb ik.zeker meer dan een jaar terug ook mee gekregen maar toch is er nu nog weinig van te zien . Eigenlijk hoop ik dat dit model.gewoon blijft bestaan ook al word het door veel als nutteloos gezien en on economy's. Ik vind het een mooi stukje techniek sommige dingen mogen niet verloren gaan en dit is er 1 van
Ja de ABC . Hierna uitgelezen eigenlijk weinig bijzonders is ook niet meer terug geweest. Maar de problemen bij ABC zijn net als andere systemen afhankelijk van te veel electronica en controle die eigenlije niet nodig is
Waar ik.in de video op doel is dat het niet plegen van het nodig periodieke onderhoud zorg voor problemen die het systeem dan afbeeld als niet betrouwbaar.
En veel als worden. Er ook onderdelen gebruikt die gewoon niet goed passen zoals verkeerde afdichten in valve blokken en schakel ventielen waardoor de auto zakt
Maar kan hier wel wat A4 tjes over vol schrijven maar ga dat maar niet doen
Nog eventjes. Volgens mij heeft Mercedes al aangegeven dat de V12 definitief afscheid gaat nemen.
Net ff jammer dat je een ABC error krijgt terwijl je aan het begin van het filmpje het systeem nog verdedigt (en terecht).
[/quote]
Dat bericht heb ik.zeker meer dan een jaar terug ook mee gekregen maar toch is er nu nog weinig van te zien . Eigenlijk hoop ik dat dit model.gewoon blijft bestaan ook al word het door veel als nutteloos gezien en on economy's. Ik vind het een mooi stukje techniek sommige dingen mogen niet verloren gaan en dit is er 1 van
Ja de ABC . Hierna uitgelezen eigenlijk weinig bijzonders is ook niet meer terug geweest. Maar de problemen bij ABC zijn net als andere systemen afhankelijk van te veel electronica en controle die eigenlije niet nodig is
Waar ik.in de video op doel is dat het niet plegen van het nodig periodieke onderhoud zorg voor problemen die het systeem dan afbeeld als niet betrouwbaar.
En veel als worden. Er ook onderdelen gebruikt die gewoon niet goed passen zoals verkeerde afdichten in valve blokken en schakel ventielen waardoor de auto zakt
Maar kan hier wel wat A4 tjes over vol schrijven maar ga dat maar niet doen
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Er is vorig jaar een S65 uitzwaai-editie geintroduceerd want dit is de laatste generatie met V12, ook voor de Maybachs. De SL65 en G65 zijn al langer terug uitgefaseerd, volgens mij SL in 2018 en de G in 2015/2016. De enige V12's zijn dan nog voor de Huayra en de opvolger ervan (t/m 2026).johan84 schreef: ↑24 apr 2020 10:43 Dat bericht heb ik.zeker meer dan een jaar terug ook mee gekregen maar toch is er nu nog weinig van te zien . Eigenlijk hoop ik dat dit model.gewoon blijft bestaan ook al word het door veel als nutteloos gezien en on economy's. Ik vind het een mooi stukje techniek sommige dingen mogen niet verloren gaan en dit is er 1 van
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Helmy schreef: ↑24 apr 2020 11:28Er is vorig jaar een S65 uitzwaai-editie geintroduceerd want dit is de laatste generatie met V12, ook voor de Maybachs. De SL65 en G65 zijn al langer terug uitgefaseerd, volgens mij SL in 2018 en de G in 2015/2016. De enige V12's zijn dan nog voor de Huayra en de opvolger ervan (t/m 2026).johan84 schreef: ↑24 apr 2020 10:43 Dat bericht heb ik.zeker meer dan een jaar terug ook mee gekregen maar toch is er nu nog weinig van te zien . Eigenlijk hoop ik dat dit model.gewoon blijft bestaan ook al word het door veel als nutteloos gezien en on economy's. Ik vind het een mooi stukje techniek sommige dingen mogen niet verloren gaan en dit is er 1 van
oke beetje jammer . meer kan ik er niet van zeggen
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Jammer is het zeker, en andere motoren worden verwisseld. De volgende C63 zou oorspronkelijk een zescilinder krijgen maar dat schijnt verder aangescherpt te zijn naar een A45 viercilinder in lengte geplaatst met waarschijnlijk wat EQ ondersteuning.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection