Ben best gek van de om603/om606 blokken enkel van het geluid en het vele vermogen wat je eruit kan halen.
Heb zelf een om603 in mijn s124 liggen met een op gepepte pomp , en soms mis ik die nu wel als dagelijks vervoer zeker de vele power wat dat gekke ding heeft,maar 2 zware diesels in belasting is me net iets te veel van het goede..
Zag laatst nog een w124 staan met een om606 turbo te koop staan met 490pk met een e55 amg automaatbak achter voor nog geen 5000,-
Net kom ik dit tegen op youtube en dan begint het toch wel weer te kriebelen... Heerlijk gewoon en dat zelfs in een 211!!
Als er iemand zich geroepen voelt mag die in de zomer mijn s211 om toveren tot een om606, dan ga ik toch paar maand met de s124 rijden.
Kiek en huiver...
https://engineswapdepot.com/?p=8245
Mijn gele kan ik ook nog eens op offeren..
w211 om606
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Ja klopt van Guy helaas snel verkocht. Wel fun als speeltje erbij.
- Bijlagen
-
- 40ADFE45-089B-4FFE-A00A-FD7042AA1BF3.png (224.14 KiB) 4854 keer bekeken
-
- 9FBAA6B9-DBE5-4EDA-95CE-71DAD2ED2E30.png (695.22 KiB) 4854 keer bekeken
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
heb wel een 603 spruitstuk liggen met t3 flange..
en een om606 met 500 pk voor 5000 ,, nee hoor,
500 pk uit een 606 is niet 1-2-3 , moeten tog wat meer aangedaan worden will je de levensduur behouden.
en je moet 8mm elementen hebben, of 7.5 met erg hoge egr temps. maar met 8 mm elementen geraak je nergens door de keuring of ze trekken je gelijk all van de straat
een eaton gaat bij de hogere toeren zoveel negatieve forces produceren dat ik het nut niet egt inziet, of er moet een kompleet kleppen systeem tussen zitten met waste gaat om de druk terug te voeren na de turbo.
zo worden de egr en iats well extreem hoog
en een om606 met 500 pk voor 5000 ,, nee hoor,
500 pk uit een 606 is niet 1-2-3 , moeten tog wat meer aangedaan worden will je de levensduur behouden.
en je moet 8mm elementen hebben, of 7.5 met erg hoge egr temps. maar met 8 mm elementen geraak je nergens door de keuring of ze trekken je gelijk all van de straat
een eaton gaat bij de hogere toeren zoveel negatieve forces produceren dat ik het nut niet egt inziet, of er moet een kompleet kleppen systeem tussen zitten met waste gaat om de druk terug te voeren na de turbo.
zo worden de egr en iats well extreem hoog
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
Heb zelf 7,5 elementen zitten in mijn pomp, mijn pomp kan tot 500pk brandstof leveren.
Staat nu afgesteld op 250pk en rookt nog als een gek die van mij. Bij keuring kwestie schroef terug draaien en niks aan de hand.
Miss dat ik daar in voorjaar mee verder ga met een holset hx35 dan heb ik een ander spruitstuk nodig , goed om te weten dat je er een hebt.
Staat nu afgesteld op 250pk en rookt nog als een gek die van mij. Bij keuring kwestie schroef terug draaien en niks aan de hand.
Miss dat ik daar in voorjaar mee verder ga met een holset hx35 dan heb ik een ander spruitstuk nodig , goed om te weten dat je er een hebt.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Jawel zeker.
Pomp komt van dieselmeken vandaan uit Sweden
Pomp komt van dieselmeken vandaan uit Sweden
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
Ja dat snap ik....
Ga je eerst maar eens verdiepen wat het met je egts gaat doen.
En teveel rook is vaak te kleine turbo op toeren, te weinig lucht en teveel diesel.
Is ook de reden waarom ik de edc pomp beter vind voor straatgebruik
Ga je eerst maar eens verdiepen wat het met je egts gaat doen.
En teveel rook is vaak te kleine turbo op toeren, te weinig lucht en teveel diesel.
Is ook de reden waarom ik de edc pomp beter vind voor straatgebruik
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
Dat snap ik ook wel turbo komt nog wel een keer als ik er weer zin in krijg en tijd. Standaard turbo draait nu op volboost 1,6bar mee
Zonder verdere aanpassingen vind ik 275pk met een hx35 op een 603 meer als genoeg. 606 met hx40 603 pomp 8mm plunjers doen dan al standaard 450+pk Die blokken kunnen meer hebben als gedacht.
Superturbodiesel.com daar staat alle informatie tik maar in om606
Zonder verdere aanpassingen vind ik 275pk met een hx35 op een 603 meer als genoeg. 606 met hx40 603 pomp 8mm plunjers doen dan al standaard 450+pk Die blokken kunnen meer hebben als gedacht.
Superturbodiesel.com daar staat alle informatie tik maar in om606
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Doe me maar een voorstel en de kosten, enkele eisen is een om606 ( gereviseerd) in mijn s124 en dan rond de 450/500pk en een 5 gang automaatbak en wil mijn huidige pomp (7,5mm) op de 606 hebben.neviu schreef:heb all een aantal van deze motoren gebouwd, afgesteld. etc. ik spreek uit ervaring.
Wil de auto dan liefst voor de zomer terug hebben.
Gr Phil
ext dacht dat ik je pm had gestuurd , maar nu wel dus. Graag dan ook bericht via pm over de kosten en wat de mogelijkheden zijn.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2